1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528037 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Majbrasan: Själv hoppas jag på att vi inte får någon som skriver på över nästa säsong. För det skulle betyda att Glader får påverka vilka spelare som vi kommer ha när serien drar igång igen.

Med alla felberäkningar som gjorts tränare, ny tränare, lån från andra sidan som bärande spelare i stället för att faktiskt ha en ryggrad även om de skulle dra.
Vår förstecenter, ersättningen av vår förstecenter och så vidare.
Så hoppas jag vi får in någon annan. Jag skulle va ok med nästan vem som, bara
det inte är Glader. Jag skiter i om hälften är missflyt och otur. Då vi varit det enda
laget som misslyckats så kapitalt så måste det få konsekvenser.

Sven Tuta: Det är en ganska tydlig diskrepans mellan styrelse och övrig ledning av någon anledning - åtminstone utåt. Det finns flertalet motsägande uttalanden från flera parter. Det är också konstigt att man befäster målsättningen i mitten av Januari men trummar på i samma spår med Styf så länge som man gör det.. Aja..

{5647}: När vi sen tappade coach och 14 av 15 toppspelare kanske man skulle ha backat vad gäller typ av spelsystem.

{5647}: Håller med och tränaren ingår i det jag menar med mtrl

Sven Tuta: Jag tycker att materialet hade räckt (med viss reservation för skadorna) om vi bara haft bra tränare. Där är det största misstaget.

Rytter:
Jag kunde inte utläsa någon cynism och skadeglädje i det inlägget, men det kanske är jag som är naiv och godtrogen

Majbrasan: Eftersom man hade en uttalad målsättning att komma topp sex, så måste man se till att det finns ett mtrl för det uttalat. Otur eller felrekryteringar må vara men se då till att fixa till problemet. Finns inga ursäkter till detta haveri, det skulle ha värvats innan det gick för långt. Det vi ser nu är hur mer eller mindre hur konkurrenter lastar in nyförvärv, och här står Modo med byxorna nere vid anklarna. Visserligen fick vi ett idag (hockeyetten😲) men det var väl inte det som vi kanske trodde på. Breddspelare, ja varför inte och kanske ngt för nästa år( ålder?). Nu är det fredag, snart måndag

Rytter: Nä, där har du fel unge man. Jag tycker uppriktigt synd om personen Glader. Varför skulle jag gotta mig i det?

Majbrasan: Glader har gjort en del bra värvningar under säsong tycker jag, men det mesta har blivit ett försök till "lappa och laga" ihop laget eftersom bl. a en förstakedja lånats ihop som i slutändan också uteblev. Bristen på aktion för att värva en förstacenter under säsong kan också ifrågasättas och en del andra saker. Nooky var ju också inne på det att i samband med skador och tunn trupp får man matcha vissa hårdare, vilket i sin tur leder till följdskador p.g.a tätt matchande och mycket istid - än mer den här säsongen. Det blir lätt en ond cirkel, men hur som helst.. Vi vet ju var vi är i dagsläget, så allt det här är inga nyheter.

Jag tycker han fortfarande kan få en chans att bygga och sätta ihop ett lag under och med normala(re) förutsättningar. Covid-19 var en stor osäkerhetsfaktor när vi gick in i nuvarande säsong därmed inget snack om den saken.

Confusius: där kom den ja, lycka till Modo, många bra dialoger här, brukar läsa pga intresse. Dog lite där

{8225}: Ser för övrigt att Belov har haft väldigt lite speltid på slutet. Mot oss 15 minuter och mot Västervik 8 minuter. Han sägs också ha varit uppsatt som sjundeback på slutet, men det tvivlar jag på. Hur som helst så tvivlar jag på att han är lika bra nu som förra säsongen.

Knafus:

Lider med PK. Vilken skitsits han sitter i (har satt sig i). En del otur med värvningar absolut men samtidigt har han inte satt ihop laget för att vara stabila och med rätt typer. Oavsett fördelningen av otur/mindre bra utförande med värvning av otränade spelare tycker jag synd om karln, oavsett hur mycket han handlar och hur många dyra nordamerikaner han värvar kommer ni inte rå på Timrå i år. Tycker uppriktigt synd om honom att han kastar pengar i sjön utan chans att vinna nått.

Menar jag att jag tycker synd om honom? Nej det gör jag såklart inte, men det gjorde inte du heller kring Glader utan du passade bara på att vara här och gotta dig.

Gavelo: När man googlar på 'killgissar' får man Gavelo som svar :)

Det är väl bara att inse att i det läget (tabell och spelet) vi är i nu så har vi inte mycket större attraktionskraft än en sten - och då menar jag inte någon större variant. Det i relation till att det är många lag ute och jagar.

Någon påpekade tidigare att vad hände med att Glader sa att man ska brinna och vilja spela för MoDo - det är ju bara att tumma på det i det här läget om man nu ska värva. Det kommer handla om pengar och det mest realistiska är väl att det blir "legoknektar" om det blir något. Vore väl snyggt om man kunde binda upp någon till nästa år också såklart.

Det ska väl mycket till att vi ska hamna i negativt kval ändå, men det skulle mycket till att åka ut ur SHL också när det begav sig.. med MoDo vill jag fan inte uttala mig förrän den feta kärringen sjunger.

Helst skulle jag bara vilja glömma det här hockeyåret, snabbspola till nästa säsong med möjlighet till publik (och att laget + tränare satts tidigt).

Glader kan få en chans till, dvs nästa säsong, i min värld. Kan hoppas att han dragit mången lärdom den här säsongen.

Bad_Brett: Lider med Glader. Vilken skitsits han sitter i (har satt sig i). En del otur absolut men samtidigt har han inte satt ihop laget på ett konkurrenskraftigt sätt. Oavsett fördelningen av otur/mindre bra utfört så tycker jag uppriktigt synd om karln med den press han har på sig.

Costanza:
Muzito hade varit kul, pansarkryssare....

Heyerdal: Efter måndagsmatchen är det väl närmare en veckas ledighet. Får vi tillbaka Viklund och Corrado känns inte backar alls lika viktiga.

KB: klart att ett par backförstärkningar borde gå först helst igår, får se om Glader lyckas, AIK hade en fjärdekedja med två backar som lekte i vår zon i varje byte har vi ingen forward som kan spela back tro, Åhström el Tjernström ?

KB: håller helt med, dessutom borde det vara lättare få en spelare från div. 1 att spela hos oss titta på de få vi haft Kaijser t.ex o Johan Persson (osäker Eriksson kanske) gäller förstås att de vill släppa spelarna

Costanza: Det är väl den här typen av värvningar som är realistiska? Gladers telemarketingfirma har det tufft att få in fler genom att bara ringa upp och få dem att lyssna på vilken fantastisk deal Modo har att ge. Det krävs något mer om man ska vilja spela i Modo just nu och då är väl gamla rostade kärlekar det som funkar bäst?

Synd BTW att det är så lite tid kvar innan fönstret stänger. Annars är ju slutet av denna säsong en kanonbra tid för att köra lite "try out-liknande" lösningar med spännande div1-spelare som får chansen att gnugga sig in till nästa säsong med Modo i HA.

Rytter: Tycker definitivt att det kollas alldeles för lite mot Ettan från MoDos håll. Det finns extremt mycket kvalitet där som bara behöver få chansen att träna och spela hockey på heltid för att blomma ut. Inte för att det är fallet just med Markus Persson, men rent allmänt.

Robin Ztorken L: Det är helt fantastiskt att du orkar gnälla varenda dag på precis allt, sen när någon förklarar för dig så verkar du helt ovillig att vilja förstå!

Nu har du gnällt på bland annat juniorerna, klena och hur dom absolut inte duger på denna nivå, att Modo spelar alldeles för mycket juniorer på en gång!
Men trots alla svar du fått så fortsätter du som en gammal skiva att hoppa i samma repa!

Modo har varit TVUNGEN att spela ”för många juniorer” eftersom vi har haft väldigt mycket skador på bärande spelare.
OCH NÄ, det är inte bara att ”värva” spelare, det måste finnas något vettigt att värva som VILL spela för Modo också, och med tanke på hur många blåsväder klubben varit i sedan förra säsongen så är utbudet ENORMT litet.

Fram till Jul trodde alla inkl. Oss på HS att Jesper och Heponiemi inte skulle ha en chans att spela i NHL eller AhL så när dom drog och man sparkade Hedberg så hade Modo redan halkat så långt efter att den lilla chansen vi haft att locka till oss bra spelare hade blivit ännu mindre, nu sitter vi här dagar innan deadline och är så oattraktiva att spelare nog skulle välja Kristianstad före Modo just för att våren kommer tidigare där!

Glader har chansat för mycket och det har drabbat oss hårt, nu handlar det om att klara kontraktet med det spelare vi redan har, får vi in något nyförvärv av hyfsad klass så ska vi vara enormt glada för i princip alla Glader kontaktat har sagt Nej.

För övrigt så vinner vi ikväll 7-2

{5647}: Jag tror du missförstod mig. Jag menade att om det nu var ett citat från Glader att vi har fått "nej" från en massa spelare, så hade det varit smartare att måla upp det som att VI inte har hittat rätt eftersom ingen har matchat vår kravbild.

Robin Ztorken L: ..men Persson måste du la gilla? "Persson plays a mature game and has good hockey sense." på Eliteprospects. ;-)

Costanza: Markus Persson var väl med samt en nyckelspelare i Tingsryds succelag när dom slutade 2a I grundserien för ett par år sedan. Ett lag som cochades utav Magnus Sundqvist också, sen plockades Markus upp av ett satsande Västerås säsongen efter det om jag inte missminner mig.

{5647}: Jag anser bara vi har spelat med för många och för mycket, du kan kalla det gnäll, själv tycker jag det är befogad kritik.
I mitt tycke ska vi spela med mycket juniorer som ska få chansen, absolut, men det måste ske i en makligare takt bara, inte alla på en gång

Costanza:
Vätebomb

Tarasov: En väteböööömb?? Du stressar ju bara upp Glader. Sunken har nu fått ta en in egen liten Blatny-Döme-typ från förr så han blir glad. Vi kanske hamnar på 5-6 nya lirare ändå.

Costanza:
In med en kanadick nu nu nu nu!!!!!

{5647}:

Det är ju inte en center och det är ju inte en back så jag förstår inte värvningen, men verkar att vi tar det vi får för att bredda truppen.

Behöver inte vara en dålig värvning är han motiverad att göra en sista satsning mot HA så kan han vilja visa upp sig från sin bästa sida.

Fördelen med en sådan värvning är ju att vi får en spelare som känner till ligan samt har varit igång och spelat i år. Över 13 matcher som är kvar behöver det inte vara sämre än random amerikan som aldrig spelat i sverige och sedan ska spela sig igång.

En annan sak jag gillar är att man sneglar mot div1, tycker man faktiskt ska våga scouta den serien mer och värva 1-2 spelare därifrån varje år. Där kan man hitta intressanta spelare till en billig peng.

Costanza: Bomben som exploderade "The explööding type!

Tarasov: Ja, verkar har griskvaliteér också. Vi hoppas att detta är en ny Tommy P.

Foppatofflan: Handplockad av Sundqvist (hade honom i Stjernen 2012-13).

Foppatofflan: Känns inte som det vi verkligen behöver, men Ztorken kommer i alla fall slippa gnälla lika mycket på att vi spelar juniorer.
visar han sig hålla så kan vi kanske behålla honom över nästa säsong.

Foppatofflan:
Jag gillar den typen av nyförvärv, har dessutom haft
Sundqvist tidigare.

Foppatofflan: Säger en del om hur attraktivt det är att komma till Modo!

{5647}: Vad säger ni om nyförvärvet (se ÖA)?

Bad_Brett: Kravbilden är väl någon som tränat seriöst och ingen som legat på latsidan under vintern. Någon som skulle jobba hårt och inte bara ser det som ett välkommet avbräck. Någon som helt enkelt är väl förberedd och som är en lagspelare.

Fast,.vi borde kanske inte ställa sådana krav?

Sven Tuta: händer inte ett skit, tåget har redan gått och vi skulle ha agerat redan i början av november när vi såg vart fan det barkade

SKiLMY: Bara vad jag tror.

Gavelo: "avstyr diggå"

Tänkte att det var Domsjöitiska eller nåt

Bössa 68: Du får ursäkta men jag förstod inget av det du skrev 🤨

SKiLMY: glader har ju fortfarande inte glädja någon modoit

Nucky: något du hört eller tror?

Nucky: okey då. Vi säger väl så...

Gavelo: Korkat uttalande. Vore bättre att säga "Vi siktar högt och har inte hittat någon som matchar vår kravbild ännu".

Nu framstår vi ännu mer som ett losergäng.

– Vi jobbar stenhårt på värvningsfronten för att förstärka och vi jobbar med alla kontakter vi kan men vi har fått en hel del nej under resans gång, säger Glader.

Precis som jag misstänkte!

Domsjö: Han tänkte köra en Gordie howe..

Sputnik: Vi får väl hoppas han kommer hem innan han blivit 51?😉 För vid den åldern är det lite mer truckförare än härförare😉😜

Nucky: O då är vi redan i SHL, Go MoDo

« · 2146573 · »