1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527965 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Griffin: Lite taskigt mot killen som slog poängrekord med 79 poäng på 52 matcher.

Tarasov: Nu kan man nog kalla er en Dark Horse eller vad säger man ?
Eller som man sa förr ..Se upp i backen ..

Sven Tuta: Offen kanske får upprättelse snart, väntar på hans...'Vad var det jag sa.....'

Rytter: Jag håller helt med och man skulle vilja höra hur man tänker om man i så fall ser på det på ett annat sätt? Jag kan inte ens föreställa mig det varför jag skulle behöva att någon berättar det för mig.

Ja, självklart, han har sina sämre sidor (ex. defensivt) - men vem fan har inte det? Det handlar ju om komposition, hitta en balans, komplettera varandra och plocka ut det bästa ur varje individ. Varför Rockwood skulle behandlas annorlunda i det hänseendet är bortom mig när man ser vilka kvaliteter han besitter.

Är det något annat, något personligt?

För övrigt håller jag med om Kangasniemi, problemet den här säsongen är att vi är än mer beroende av playmakers. Rockwood är viktigare den här säsongen än Kangasniemi var förra.

Kunglouie: Jo så är tyvärr känslan.

Majbrasan:

Ja Offen kan ju mycket väl tänkt på den bytesaffär det ryktades om med Almtuna, där Rockwood var en del i en lösning.

Ja det hade blivit livat då iaf från mig, personligen är Rockwood en spelare jag tycker bryter mönster och har skills som få andra har, lite som Kangasniemi i fjol, jag blir glad av att se spelare med fina händer som kan sätta upp spelet och sätta sina medspelare i bra lägen och de som verkligen tänker hockey.

Därför blir jag upprörd när dessa blir misshandlade och inte får en chans att göra sig själva rättvisa. Jag är övertygad att Rockwood skulle kunna vara en av seriens bättre centrar nästa år bara han får anpassa sig och förstå det svenska spelet utan puck, för hockeysmart är han. Såg honom som en del i ett bygga nästa år, men det slutar väl med att vi slarvar bort honom sedan går han till typ Mora eller Västervik och öser in poäng, då de förstår hur de ska använda honom och bygga runt honom för att få ut max.

Majbrasan: Vi har väl inte haft en förstecenter sedan Filpula tyvärr.

MorganaLefaey: Kommer gå till historien som "Förstecentern som försvann", som upplagt för en kriminalroman.

Tarasov: Nu har glöden börjat bli en brasa igen.

MorganaLefaey: spännande med en ryssjäkel😁😁😁💪👍

Rytter: Jag hade också blivit förbannad, men det hade fallit väl in med Offens profetia om "livat härinne" ;-) Hygglig insyn om Offen haft det klart för sig att Rockwood skulle ställas åt sidan sedan tidigare dock, haha. Sunken, är det du?

Tarasov: vi har fortfarande tyvärr riktigt dåliga backar så jag är tveksam :( corrado behöver bli frisk omgående och vi behöver få in nån mer duktig

{9315}: Kan säga som så.
Förstår inte riktigt det här. Vårt problem just nu är
1: backar
2: 4e formationen
3: 1a center.

Då tar man in Persson som jag kan tycka är ganska smart. Billig och de vet vad de får. Sen så tar man in Zykov som inte är center och som dessutom inte lär få spela
här förrän han suttit i 2v karantän. Hur många matcher försvinner då?
Och hur dyrt är det ?

Blir glad av att höra att en back ska in. Men det betyder att vi likväl står här
utan en riktig 1a center.

{9315}:

Fy fan vad upprörd jag blir om man ställer Rockwood åt sidan. Sätt in honom som center mellan Zykov och Haag eller i första. Låt någon ytter ta det defensiva ansvaret och låt Rockwood utnyttja det han är bäst på.

Karla-Niderbach-Harju
Zykov-Rockwood-Haag
Ohlsson-Aagaard-Persson
Sylwander-Jellvert-Svenningsson

Åhström, Max, Lindewall, Strömgren får stå på sidan.

Tarasov:
The return of Offen

Tarasov:
Vi kommer bli en segermaskin nu!!!

Tarasov: tror du? hade man velat ha honom som center hade han nog gått före ex. tjernström tror jag

Rytter:
Bra skottprocent i AHL

{9315}:
Han kommer få lira C då. Skulle faktiskt kunna tänka mig Karlkvist som center.

Rytter: OM zykov och persson landar så har vi nio senioryttrar:

harju, karla, rocky, persson, sveningsson, haag, sylle, sebbe och zykov. en kommer få stå åt sidan.

jag gissar på rockwood, det skulle tas emot väl här inne va :)

Kan bekräfta att Zykov är klar!

Monno:

Centrar är ju alltid svårt att få tag i då de är eftertraktade. Så hittar man inte dessa centrar får man gå på yttrar istället.

Här kan ni roa er att kolla på hans 33mål från säsongen 17/18 i AHL, en säsong där han gjorde 54p på 63 matcher. Han verkar gilla gå in framför mål och grisa in puckar.

www.youtube.com/watch?v=_cyT_IZcASU

Monno: Det är väl här man hoppas att MoDo betar av en lista på centrar. Bli det 6:e valet från tyska andraligan så är det väl inte mer att säga. De försöker ju i alla fall.

Costanza:
Känns som Offens revansch idag va?

{9315}: Spännande kille. Men det är ju en center vi behöver. Finns det verkligen inte en enda vi kan få tag i?

Costanza: Cyka. Om vi ska bestämma bombens härkomst med detsamma, ja då vill jag att det ska vara i dignitet med Tsar Bomba. Fast helst på Center-position. :-)

"The flash of the detonation was seen some 620 miles (1,000 km) away. The resulting damage was equally massive. Severny, an uninhabited village 34 miles (55 km) from ground zero, was leveled, and buildings more than 100 miles (160 km) away were reportedly damaged. In addition, it was estimated that heat from the blast would have caused third-degree burns up to 62 miles (100 km) distant."

Vi skulle slippa Timrå IK i alla fall.

Costanza:

102kg, låter som grispotential i honom. Nöff Nöff nu kommer vi mot slutspel.

{9315}: Rysk bööömb?

Tarasov: valentin zykov är det :)

{9315}:
Kabanov!!!!!!

pelle på allehanda säger att modo jagar en rysk nhl-meriterad forward så spekulera i några minuter innan artikeln kommer :)

{8839}: Målvakt kommer garanterat komma, en namngiven alltså så man är säkrade inför slutspelet om det kommer skador. Tror det kommer en forward minst också men att Nubben är noggrann och vill träffa rätt. Juniorerna täcker ju nog mest upp för avstängningarna just nu. 👍

Tarasov: Troligtvis inga mer nya spelare hos oss , 3 juniorer är med på träningarna nu .

Steken84: Det finns lite intressanta spelare i ettan, bland annat en 17-åring som snittar 1,5 poäng per match, hade kanske kunnat vara intressant... william strömgren heter han :)

Steken84:
Jag tror också äldre spelare glöms bort.

Rytter: Timrå rår Löven bevisligen på. Tror däremot det är större risk att det är nått annat lag som kan ställa till det för Löven på vägen mot finalen. Mora eller SSK tex.

Jag gillar att man kikar åt hockeyettan och letar nyförvärv. Hur många spelare från allsvenskan har gått till shl? Man borde hitta fler spelare som spelar i lägre ligor

Rytter: Nej, jag syftar inte heller till att alla ska besitta det.

Min poäng återfinns snarare i ditt andra stycke. Jag är väl iofs biased i och med att jag aldrig haft särskilt mycket till övers för Pierre "Hooking" Hedin :-)

Man kan också ifrågasätta hur styrelsen arbetar och agerar - vad är överordnat? Väntade man med att agera med tränarfrågan på grund av lojalitet och för att Styf är en trotjänare? Inte ett helt otroligt resonemang, snarare sannolikt. Vad hade krävts för att det skulle ske tidigare - att Pierre ställt till med en scen framför webcam eller att han bara var mer engagerad?

MorganaLefaey:
Ferguson hade nog aldrig lyckats ta sina titlar idag, hade hunnit bli sparkad innan den första. Tycker Glader skall Få minst en säsong till.

Bara en sån sak att få ha Karlkvist från start tror jag gjort skillnad en säsong som denna, och nästa kommer visa om han lärt sig av sina misstag.

Majbrasan: Så kan det såklart bli. Men det finns sätt att då göra sin röst hörd gällande styrelsen och se till så inte samma styrelse blir vald igen.

Men hade det varit vilda västern så hade nog både sportchef och styrelse blivit
tjärad och fjädrad.

Heyerdal: stämmer fast ons istället för tisd veckan därpå sen fortsätter det bl sa flera backtoback, Mora först båda borta

Majbrasan:

Fast alla i styrelsen behöver inte ha sportslig kompetens, det räcker att någon/några besitter detta. I en styrelse behöver du flera olika kompetenser då dessa ska fungera som stöd och bollplank till VD:n i alla typer av frågor, man ska inte likforma hela styrelsen för då tappar den väldigt mycket av sin funktion.

Det man däremot kan ifrågasätta är ifall de personer i styrelsen som ska ha expertis inom det sportsliga och hockey gör tillräckligt och är tillräckligt kompetenta eller behöver bytas ut. Tänker då på Hedin som är den som är utpekad med detta ansvar?

{5647}: spelar väl måndag-onsdag-lördag sen tisdag veckan därpå, jag får kolla datum för säkerhets skull...

MorganaLefaey: Jag är bara rädd för att självrannsakan hos styrelse innebär och leder till att Glader blir någon slags scape goat och lätta svar på problemet. Jag köper inte det.

Jag vill ha sportslig kompetens i styrelsen och att man sätter MoDo och lagets sportsliga framgång före allt, om det så handlar om lojalitet, anknytning eller i fråga om tid och engagemang.

markus persson är extremt billig och kanske eventuellt skulle kunna funka med rockwood

Majbrasan: Ja de har ju sagt att styrelsen valde huvudtränare. Men jag har svårt att se att de själva gjort det utan Gladers viktade svar.
Men självklart ska de också ha kritik, om de nu varit så pass involverad som de säger sig. Eller om det varit ett sätt att få bort lite tryck från Glader.

{5647}: Det här med grannens grabb som man har implementerat finns för och nackdelar. Om vi nu tar personer i ledande roll så är det inte så jäkla lätt att sparka ut grannens grabb om man nu har känt/ varit/ är kompis med personen. Eller med en person som man dagligen jobbar tight med men som inte är byxad sin uppgift. Då är det svårt att se den personen i ögonen och säga, sorry du slutar på måndag. Se vad som hände med t ex Styf. M a o Glader finns kvar nästa säsong

MorganaLefaey: Ska du kritisera val av tränare och valet att behålla andratränare som huvudcoach (vilket är fullständigt befogat) får du titta till mer än bara Glader som måltavla för kritiken. Jag tycker det blottats hål i toppen av hierarkin, mer än SC-positionen, den här säsongen.

Se JFKs kommentar nedan.

{5647}Belov var skadad/sjuk en period efter jul sen som sagt uppsatt som sjundeback i de flesta matcher

Majbrasan: Jo, och det är ett problem. exempelvis ska aldrig Widebro uttala sig om sporten.
sedan får vi hoppas att man byter ut åtminstone Olof Lindqvist och Pierre Hedin till i första hand en kompetent person och I andra hand en person som faktiskt ser hockey och inte bara innebandy.

« · 2146644 · »