1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527958 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Den är 1:337 915 578 för drömmvinsten vad jag har läst.

Robin Ztorken L: Fast chansen att få 7 rätt på Lotto är en på 6,7 miljoner, så jävla svårt är det inte att gå till slutspel. Och väl där börjar vi på noll igen

{5647}: Jämför man spelare för spelare med exempelvis Mora, Tingsryd och Västervik så har dom betydligt bättre spelare/lag än ni.
Så det är inte konstigt att ni ligger där ni ligger.

{6870}: Zykov är väl en hyfsat desperat chansvärvning, eller? Har snubben tränat och varit på is överhuvudtaget i år?

Från Hörnefors: Läste nånstans att det är 1 på 35 000 0000 0000 att vinna högsta vinsten på lotto och att chansen Modo ska bli bättre är ungefär lika stor🙄

Nisse på Mon or: Har du sett oss spela så hade du förstått att Styf och Omark som i praktiken styrt spelet hela säsongen har förstört kopiöst mycket. Vi har många hyggliga spelare, men presterar kopiöst uselt sett till material.
varenda spelare är flera klasser sämre än ifjol. ohlsson, svenningsson, karlkvist osv. alla är flera klasser sämre, för att vi har hjärntvättat dem.

Hälsa Spritflaskam att han (småland ) är clown i ingenmansland. .

Robin Ztorken L: tredje tränaren...kasst spel...men truppen är egentligen jättebra. Det är spelsystemet det är fel på. Vi värvar ett gäng till så tar vi top 6, speciellt från ettan. Allvarligt?

Balou: Helt rätt att tänka positivt. Gäller bara att förtränga att snittet på de första 40 matcherna är 1,15p/match. Och att det blivit 10 3poängare totalt så här långt. Så nej, det är inte omöjligt, men då krävs en remarkabel uppryckning och framförallt skärpning avseende spelet i alla zoner.

Kämpa på!

Bad_Brett: Där har du/ni problemet.
Det ser INTE oförskämt bra ut på pappret.
Ni överskattar era spelare.
Vill inte vara dryg men ett bottenlag är vad jag ser när jag läser namnen i dina kedjor.
Sorgligt men sant...

Från Hörnefors: Det är väl större chans att helvetet fryser till is än att modo tar några fler trepoängare överhuvudtaget.

Balou: Jo, det är helt omöjligt, vi ska inte blicka där åt, vi ska undvika kval neråt.
Det är prio ett!!

Balou: Ja jag spelar ju lotto för att jag tror att det finns en chans att vinna, och chansen att MoDo tar sju trepoängare är väll lika stor, så då måste jag ju tro att det är möjligt.

{6870}: Kan vi starta en namnunderskrift för få in Rockwood bredvid Karlkvist?

Hur svårt kan det vara?

Harju - Rockwood - Karlkvist
Zykov - Niederbach - Svenningsson
Persson - Jellvert - Åhström
Sylwander - Aagard - Haag

Ser ju oförskämt bra ut på pappret.

Olli Nomadinen : Vi är inte ett lag, vi är en massa individer som irrar omkring o drar åt olika håll.

sen händer nåt märkligt, vi bygger en stor stack som bär ända upp till himmelen, men då får vi vänta på vårvärmen först

Vi ger inte upp! 10e platsen ska vi ha.
Låt säga att 68 p skulle räcka för en 10e plats så krävs det att modo har ett snitt på återstående matcher på 1.833.
Vilket motsvarar cirka sjua 3 poängare, plus en 2 poängare. Det är inte omöjligt

{8225}: Haha ja kanske det och vi får ju hoppas på det!

{6870}: Ryssfemmor kan göra mirakel, har jag hört

{8225}: Själv har jag svårt att se att ryssen överhuvudtaget kommer att göra något större avtryck. Jag tror att Markus Persson blir en viktigare värvning i detta skede.

Olli Nomadinen : Man läser på Vår sida vad ni myser och jublar , lite skämmigt tycker jag .
Låg kurs på medarbetarna .

Olli Nomadinen : Vänta bara. Med en o annan ryssfemma blir vi oslagbara

{8225}: Hade du frågat mig för några veckor sedan hade jag hållt med men inte nu. Ni är faktiskt ett dåligt hockeylag i år

Vad säger ni , har det blivit nå bättre med Sundqvist ??

Olli Nomadinen : Hoppas jag med, men ni törs nog inte

Olli Nomadinen : sjysst av er. Gå på de svaga för att hävda sig själv. Men ta gratisplatsen ni till nästa steg om vi nu kommer så långt.

Olli Nomadinen : Ja alltså.... slutspel, vi kommer nog få det svårt att nå dig, OM vi tar oss dig så är vi utan tvekan det sämsta laget i slutspelet så varsågod, vi kommer iaf inte ge upp utan fight 🤛🏼

{8225}: Får vi möjlighet kommer vi välja er i slutspelet. Hoppas jag iaf.

Ryssen är klar. Glader letar fler förvärv

Heyerdal: Zykov har inte spelat en match på hela säsongen. Tänker man att en rätt stor stjärna i AHL kan kliva in och dominera i ett bottengäng i svenska andraligan trots det?

Silly: Niklas Nordenberg i ÖHK är en duktig back, poängstark dessutom 36 p på 26 matcher, 26 år varför inte ta in honom, Ö-vik lånar många av Modo

Tarasov: Det var inget som Vegas gick ut med, bara "prestationshöjande medel" (hösten - 19)
Han måste lära sig att ta en lagom dos om han kommer hit 😁😉

hanzon: Alltid lättare att belysa någon annans problem, hoppas han blir en bra värvning för er, har han ordning på det privata bör han ju vara en stjärna i HA.

Robin Ztorken L:
Ja finns det någon annan utväg, tränarbyte borde isf skett IGÅR!!!!!

Silly: Tror faktiskt inte att det kommer en ny back heller... Det kommer väntas in de som är skadade.

Sty är på tårna och säger, Jag kan logga mer istid, Det känns bra i kroppen!🙄!

Silly: Vi har ju en dopad ryss på gaffeln också glöm inte det.
Han ska ju vara klar redan, som någon skrev här tidigare.

Nu vänta vi bara på att MoDo ska förstöra ännu en kväll härdade Modoiter.
Undrar jag vad som händer med hela skiten om man skulle torska denna så viktiga match.
Tränarbyte igen :-)

Silly:
Samt en rysk hockeyspetnatz

Rytter: Då har nog Glader värvar klsrt för den här säsongen på forwardsidan , Det vart en som Almtuna inte ville ha kvar, Samt en åldrad poängkung från Div 1. Vill minnas dom lovande orden: Det kommer finnas ett smörgåsbord av väldigt många bra toppspelare att välja på framöver, Det gäller att ha is i magen, Kent han har ett försprång men vi kommer gasa mot slutet,Det gäller att vara först i Mars/April

Heyerdal:

Ja visst men han var ju ute med att det var nära spelare och några timmar innan Haag presenterades så skrev han "en är klar nu", tyder ju på någon form av insyn iaf.

Man gör ju som man vill om man vill läsa och tro på detta, men tråkigt att han slutat att skriva här tycker jag.

Rytter: med tanke på Gladers alla telefonsamtal så kan vi väl alla säga att han har spelare på gång någon lyckas han med men antar det sprack på väldigt många

{8225}: eh bra man drar igång lite rykten om det har någon grund. Är ju bara kul att det får lite fart på forumet 😁 man får väll ta det med lite nypa salt tills det är klart bara ju. Hade själv inga förväntningar^^

Domsjö:
Offen var den perfekta slutspelsvärvningen som behandlades illa i förhandlingarna om en förlängning. Synd!

Domsjö:

Tycker det är tråkigt att Offen blev bortskrämd alternativ att han hade väldigt nära kopplingar till klubben och blev "tystad".

Kul med indikationer att något var på väg, och ser ingen anledning att betvivla informationen han satt på.

Tarasov: Helt rätt !!😂😂😂😂 Man må för fasen visa att man brinner för sporten 🤣🤣🤣😜

{8225}: Inte riktat till dig men eftersom du nämner "offen" så.
Inte undra på att han dragit sig tillbaka när folk uttrycker sig på det viset de gjort.
Om man har säkra källor på spelarrykten så betyder inte det att det behöver vara klart i detalj.
Minns inte spelaren, men minns händelsen iallafall.
Näslund gick ut med en spelare som han sedan var tvungen att dementera. Om direkt inblandade kan få nobben i sista sekund som måste man kanske ta rykten lite för vad de är.

Werner:
Vad var det han tog?

M Horava: Det är det nya, kom in i matchen, brorsan. ;-)

Tarasov: 😂😂 "vinnarmentalitet"

hanzon:
Bra att han dopar sig visar att han tar träning och resultat på allvar!!!!! Det handlar om att vinna!

Rytter: "Bygga en bror". Eh.. vill jag veta mer om ju Glader egentligen jobbar?! :-D

Rytter: Ser tufft ut..
En nyckel är ju att hitta Moras svagheter. Då är det 9 lätta poäng
Är lövenmatcherna på fredagar? 6 poäng
Tingsryd tror jag att Sundqan har scoutat skapligt. 3 poäng
Bra att det inte är back-to-back med Timrå. 6 poäng
Kan Glader värva tillbaka Björka så har vi 3 poäng även mot Bofors.
:-)

« · 2147267 · »