1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527964 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Majbrasan: Pratade precis med Offen, han vill inte skriva mer för att en del är elaka, men han hade hört att Peters får sin första nolla idag. Då gäller det bara att vi gör ett framåt så blir det 3 friska poäng

Rytter: Vi har i regel spelat bättre mot topplagen senare delen av säsongen - ska vi ta poäng i dessa matcher bygger det dock på att vi får tillbaka backar från skadelistan.

Likväl som det är en måste-match för oss är det en måste-match för Kristianstad.. Extremt jobbig match detta.. Givet backsituationen tror jag det blir tungt - Peters MÅSTE ha en bra kväll i buren.

{7814}: Luras du nu?

Heyerdal: Timråboken engagerar dom sig ofta i Modo, är det kärlek till klubben eller ren avundsjuka? Dom pratar om dopingavstäng ryss, men nämner inte deras egen spelare med drogproblem.

Rytter: måstematcher är nog inte Modos melodi i år känns som det blir fiasko ikväll

Rytter:
27🤪🤪

Nucky:

Vilket spelschema vi har i slutet, vill till att vi slår personbästa där för att vi ska kunna ta lagom med poäng, sista 9 matcherna ser inte sådär jätteroliga ut.

Mora (H)
Timrå (H)
Mora (B)
Mora (B)
Björklöven (B)
Björklöven (H)
Timrå (B)
Tingsryd (H)
BIK (B)

Hur många poäng tar vi på dessa 9 matcher?

Vill till att vi tar en hel del poäng på de närmaste 4 matcherna som är KIK, Almtuna, AIK och Västerås.

Vinst ikväll och vi är 13p före KIK och Väsby med 12 (och 11) matcher kvar, det ger alltså att de måste ta mer än 1p/match i snitt än oss för att gå om. Så det är lite av en måste match ikväll.

Ogie Ogilthorpe: Haha kul att du nämner den, för den matchen var jag på!😁
Hade med mig ett kusinbarn, han ville se mycket mål så valde denna match just därför. Jävla skitmatch😆

Tarasov: Ser så enkelt ut, bra om vi får någon att stå framför mål

Rytter: heh jadu vet ej vad man ska kommentera om detta med löven något mer.. i mitt tycke för det vara nån måtta i det dom gör

tänk vilka unga spelare som har fått lämna löven genom åren för att dom vill ta in legoknektar..

nej man blir bara less på hur dom misshandlar hockeyn

dom borde införa att man får bara ha 3 Kandsensare eller 3 Amerikaner i laget igen för att få upp hockeyn igen för sverige, bara se vad som händer i t.ex JVM sverige är inte bland top 4 där längre äns.

för det är Kanada,Ryssland,Finland,USA just nu..

{9108}:

Löven kommer alltså värva ett helt AHL-lag nästa år.

Men däremot nästa säsong för dom flesta lagen med en stabil plånbok kommer bli ett väldigt bra år för hockeyn iaf.

väldigt många spelare som söker nytt hem.

Rytter: jo exakt, men därför tror jag också att han kommer vara en väldigt bra pjäs för just modo som behöver lite utav denna typen av spelare in i sitt lag som vågar hålla i pucken lite mer..

om zykov blir klar, sätt ihop han med Rockwood och Ohlsson/Haag så får ni en rätt stabil kedja

Gavelo: Det där är lite grann som när vi mötte Löven i Elitserien år 98/99 i näst sista matchen, året när de kom absolut sist och vi vann.

Eftersom MoDo var klara seriesegrar och Löven riktigt tokusla så hade MoDo bestämt sig för att vila lite spelare inför slutspelet. Närmare bestämt, man hade bestämt att Werner skulle spela matchen själv. Även med bara Werner så hade MoDo ett massivt överläge.

Sagt och gjort, Werner börjar preppa sig inför match i Kempehallens omklädningsrum medan Bäckis, Söderberg, Rönnkvist, Alavaara och gänget kilar ner till Mamma Mia.

Väl där så beställer de en pizza och en öl och slår på text-tv. Det var ju på den tiden, när matcher knappt tv-sändes och med fördel följdes via text-tv. Det börjar bra. 14-4 i skott i första perioden till MoDo.

I början av andra så faller första målet. 1-0 till MoDo. Werner i PP, en lövenspelare utvisad. Stort Jubel på Mamma Mia! Sedan går det trögare. Inte mycket händer och andra perioden tar slut. Missnöjet sprider sig i laget. Svartens ögon svartnar...

I mitten av tredje kommer kallduschen! Löven kvitterar, 1-1. Matchen går till övertid, sorlet stiger på Mamma Mia. Sen kommer slutresultat: 1-2 till löven. Förtvivlan infinner sig i hela truppen, och all reser sig unisont för att ta sig till Kempis.

Väl där sliter Bäckis upp dörren till omklädningsrummet. Werner sitter på en bänk, helt förstörd och förtvivlad. Kapternernas kapten tar till orda, vänder sig mot Werner, frågar undrande:

-"Men Werner, hur kunde det här hända?"

Werner: -"Jo, du förstår Per, jag fick 5 + Matchstraff för Fighting i mitten på andra!!"

{9108}:

Ligger mycket i det du säger om anpassningen, visst att spelarna är bättre men också troligen för att SHL är en mycket mer strikt liga och mycket bygger på spelsystemet/styrspel och spelet utan puck, HA är ju mer individuell och spelarna har inte samma taktiska kunnande kan följa ett system till 100%, så där kommer man ju långt på individuell skicklighet, och detta bör ju Zykov ha en hel del av.

Rytter:
Enligt Modos hemsida också.

KB: Jo AHL valde att sänka lönerna rejält pga att dom inte startade säsongen när den skulle plus att 4 eller 5 lag inte kommer igång

vilket ledde till ett mindre uppror i AHL.. lite därför spelarna som får spela hockey nu ska ta vara på det, för det kan gå fort att bli bortkastad från lagen nu

{5647}: AHL har sänkt lönerna ner till typ 40% för alla som inte har något specialkontrakt. Är nog många med bra meriter som är lediga på grund av det.
J.T. Brown i löven letade väl sig utomlands pga det, som exempel.

Rytter: Jo men jag säga såhär jag tror han kommer producera för modo i HA , men det hade nog varit lite större problem med anpassningen om han gick t.ex till SHL direkt, för ja SHL är väl en liten bättre liga ( även om jag inte tycker det )

Samt om man läser mellan raderna ifrån AHL så började han producera redan sin första match och i sina byten när han själv typ tryckte ner båda backarna till deras zon och fick aldrig tag på pucken..

sen eran div 1 värvning är väldigt intressant med tycker jag.. och i div 1 kan man hitta många guldklimpar för väldigt billiga pengar...

Nieminen:

Persson är klar enligt Borlänges hemsida.

Fina ord till Glader också, bra att ha en respektfull dialog med div1 klubbarna, det kan man ju inte säga att SHL har till HA klubbarna. Inte så vanligt att man ser detta i ett pressmeddelande:

"Stort lycka till önskar vi Markus på hans nya resa! Vi vill även passa på att rikta ett tack till Fredrik Glader, sportchef Modo Hockey, för alla bra samtal och där vi har börjat bygga en bror mellan klubbarna."

Gavelo: Han kommer på Söndag enligt Modos sida.

Costanza: Snart dags för han att börja träna igen då. :D

Costanza: Svar ja samma med alla spelare, men när det kommer till dom som har blivit stämplad för doping m.m så vill han ta chansen när han väl får den och han kommer få en nystart i modo som ni gjorde för Bartosak.

vilket tyder på att modo tar hand om sina

{9108}:

Ja skulle vara intressant att se vad han kan göra för oss, att han har potential är det ju inget snack om, fina siffror i AHL samt även NHL matcher så han borde definitivt vara spets på HA nivå. Men det är väldigt lite tid kvar så han har inte tid att spela sig igång i 10 matcher utan måste bidra ganska direkt. Men vi får se till att gå till slutspel så han får ytterligare ca 20 matcher på sig att producera =)

Men å andra sidan gick det ju bra för Rockwood som inte heller hade spelat och han kom in i det ganska fort, tror som sagt att det är stor skillnad på unga spelare och äldre 30+ som har förslitningsskador och inte tränat riktigt på 1år.

Costanza: Någon som vet om Persson är med ikväll?

{9108}: Läser att han verkar hålla igång fys och skridskoåkning seriöst varje sommar.

Rytter: Zykov behöver man inte vara orolig för anpassning eller dylikt. väldigt intressant om modo lyckas värva honom iaf

{8225}: ” ingen dålig trio, undrar om Susse var inne på nåt enda baklängesmål under hela karriären?”

Ja Sundström spelade först fram Justin Morrisson för 3 mål sen slängde han in 2 puckar i eget mål för att jämna ut siffrorna lite i 8-2 segern över Timrå för en massa år sedan

{5647}:

Fördelen är ju att han är rätt ung så han borde ju kunna komma igång snabbare än en 30-33åring som tagit det lugnt i ett år och dessutom dras med förslitningsskador.

Då han är på gränsen mellan NHL/AHL och är rätt ung så antar jag att det varit i hans intresse att hålla formen för att kunna slå sig in när det drar igång igen.

Hur som tycker jag det är intressant med en spelare av denna kaliber, han har ju poängsnitt i likhet med Dahlen i AHL, skillnaden är att han haft detta över 200 matcher medan Dahlen har 60. Han har dessutom 55 NHL matcher på meritlistan och ligger på ca 0.3 PPG, så att han har kvalitéer behöver vi nog inte vara oroliga för.

Det är mer formen och anpassningen som är osäkerheten.

Men tar inte ut något nyförvärv innan han är presenterad.

Robin Ztorken L: Ja, frågan är hur han tränat under uppehållet. Oavsett är det en spelare som rimligen är alldeles för bra för allsvenskan, så varför är han ledig?

Helt klart är att det är svårt att värva spelare nu med tanke på det rådande läget. Jag är helt klart beredd att ge den där snubben chansen, för även utan matchtempo så lär han vara ruskigt bra om han är vältränad.

Rytter: skön intervju där Jon fick känna att hans engelska var sjukt överlägsen, haha!

M Horava:

Jag tror nog att Zykov med x år i nordamerika hade fått agera tolk till Belov. Han var ju helt kass på engelska. Vad var det han sa när Jon försökta prata med honom på en träning.

”Later. First day. Keep working. Skates.”

Man undrar ju hur Belov kommer finna sig i Löven där det bara pratas amerikanska och svenska är något exotiskt språk som ingen vet så mycket om.

{7814}: Gärna lite otränade och utan matchvana sedan ett år tillbaka, det brukar sitta fint.🙂🙂
Dock ett spännande namn om han kommer 💣💣

{8384}: ..Nu får hoppas att Belov grämer sig lite. Det hade säkert varit lite gött att småsnacka lite ryska i omklädningsrummet. Han hade ju kunnat agera tolk för Zykov dessutom, :-D
Men Jesus kanske vänder andra kinden till och river Belovs kontrakt?

hockey_21: Visst gjorde båda Molin och Jonsson det väldigt bra, men hade även bra medspelare I kedjorna. Dock tycker jag inte de varit den kompletta ledande spelaren som jag skulle vilja se hos en förstecenter. En som är bra i alla zoner och man kan bygga ett spel kring. Sedan kanske jag har för höga förväntningar och att dessa spelare inte spelar i allsvenskan.

{7814}: Alavaara, Bäckis,Wernblom. Fast det var i och för sej justitiemord

{8225}: Var han det så var han fram till domaren och ifrågasatte efter varenda ett.

Hockey Bockey: Bartosak, Hedberg, Zykov... Modo tycker om gangsters :)

Tarasov: Fick hjärtat i halsgropen, såg ut som han hade nummer 21, då hade ännu en värvning gått i stöpet. Blir kul att se hans skott mot Timrå i finalen

{7814}: Inte en helt okontroversiell värvning med tanke på hans bakgrund. Märkligt att han inte spelat ngt denna säsong.

Rytter:
Sorry miss....

Tarasov:

Dög inte min länk =)

{5647}: Ingen dålig trio, undrar om Susse var inne på nåt enda baklängesmål under hela karriären?

{8225}:
Om man vill kolla Zykovs 33 mål....

Sven Tuta: Det gav oss lite hopp i mörkret, vackert så. Om han/hon har den insyn man hoppas på, är det en källa man ska vara rädd om.

hockey_21: Emil Molin bar oss på sina axlar ett år också.
Vi har absolut haft förstecentrar efrer Fillpula, men efter Susse, Svarten och Foppa är vi kanske lite kritiska...

{8225}: Jag hoppas på det. I sak var hans inlägg jäkligt mysiga att läsa, men personen i fråga är jag fortfarande konfunderad över

Majbrasan:

Självklart kan det vara något utanför isen som är anledningen, missnöjd med sin roll, vill köra sitt race, anpassar sig inte osv. Men det är ju omöjligt att veta utan insyn.

Min åsikt bygger enbart på det hockeymässiga och vad man sett han uträtta på isen.

Sedan beskrevs han i scout rapporter som en lojal spelare som satt laget först och accepterade flera roller och spela i flera situationer, så att han skulle vara en individuell diva verkar ju märkligt. Men det kan ju ha skurit sig på andra sätt antingen med ledning eller lagkamrater.

Hade man velat tvinga honom bort borde man ju tagit bort honom från PP och enbart kört honom i fjärde eller satt honom på bänken, nu lirar han ju PP så visst förtroende för honom verkar ju ledningen ha.

Griffin: Fast Heponiemi skötte vikariejobbet ganska bra

« · 2146770 · »