1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527457 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Bra att han spelar i morrn

Sven Tuta: Hoppas på en målvakt.
Kollar den där förhatliga statistiken i periodpausen mellan TIK-AIK.
Där ser man att Peters tillhör det absoluta bottengänget, nästan sämst, i både insläppta mål/ match och räddningsprocent.

Då tycker jag ändå han varit vår bäste spelare, det säger en del om dagen Modo 🤕🤕🤕🚑🚑

Lista över vad lagen i HA letar efter innan fönstret stänger. Marknaden känns verkligen väldigt tunn.

Balou: Som jag förstår det, om man jämför några spelare, så är danska ligan ungefär som de sämre lagen i hockeyallsvenskan/bästa lagen i hockeyettan.

Balou: har ej så stor koll på danska ligan , men dom är ett litet snäppt under SHL skulle jag vilja påstå

{9315}: Är det färdigvärvat nu eller ryktas det in ngt mer?

Balou: Vad jag hört så är det hög allsvensk klass, lägre SHL nivå om man så vill.

{9108}: vad håller danska ligan för nivå? Om du har koll på det. Lägre nivå än allsvenskan?

Tarasov: Vet ej, bara hört dessa namn just nu.

{9108}:
Denna då?

{9315}: varit hemma i Ö-vik sen januari, varför inte tidigare?

officiellt med Lovric

KB: Tror inte det avslutar hans karriär. Så illa ska det verkligen inte behöva bli. Han får komma tillbaka revanschsugen till hösten med ett nytt lag och nya tränare.

Då jäklar

{9315}: Tomislav lämnade ju dessutom Modo när vi hade det bästa laget någonsin i Allsvenskan för att få speltid, han kan nog mycket väl vara bra i Allsvenskan, definitivt nu när vi är kort om backar och nog inte kommer få tillbaka någon.

Djuunaz: superbillig spelare som brinner för modo och spelar för en fortsatt karriär i modo. på nåt sätt gillar jag såna spelare mer än en 34-årig kanadensare som ska tjäna sina sista pengar

Widebro och Glader efter säsongens slut:
youtu.be/7wY7A6txacg

”Is that all you got? I’m alive motherfucker!” -Frank Gallagher a.k.a Fredrik Glader

Nucky: Jag som trodde att 2020 var botten och att det inte kunde bli värre, men det kunde det visst!

Finns det något lag öht i modern tid förutom Karlskrona som haft mer oflyt än Modo haft senaste året?
I princip allt som kunnat gå fel har gått riktigt fel, procentuellt måste det vara 95%/5% i fördelningen Uppförsbacke/Nedförsbacke

KB: Apropå Lovric hittade jag denna artikel om han, har även för mig att det gjordes ett inlägg i sommras där han pratade om en återkomst.

Widebro och Glader efter säsongens slut:
youtu.be/7wY7A6txacg

Gavelo: Säsongen från helvetet.. hur ofta händer det att de 3 stabilaste och mest rutinerade backarna går sönder när det gäller som mest?
(Viklund lågtidsskadad dock)

{9108}: Känns så sjukt tråkigt. Inte som att det var någon ålders-relaterad skada som satt stopp, utan en slumpgrej i en försäsongsmatch som förmodligen avslutar hans karriär.

{9315}: Det har jag sagt i flera dagar.
Varken han eller Dalle är nära spel samt att Corrado troligtvis blir borta 2 veckor till, minst

{9315}: bättre att avsluta, och kunna hålla sina barn istället för att kanske kan hålla en klubba ett helt år.

{9108}: Tyvärr låter det så.

{9108}: det är många man pratar med runt laget nu som känner lite samma sak, osäkert om han spelar nåt mer i karriären

{9315}: en sådan skada kan göra mycket fel i läkningen redan från början.

men när man läser mellan raderna på det där så får jag en liten känsla att han lär nog ej komma tillbaka öht..

Majbrasan: Ja, men jag hoppas att vi verkligen behåller Styf många år framöver. Han kommer att klara HA bra redan nästan säsong och knacka på SHL vad det lider. Vi får väl hoppas att A-laget har samma utvecklingspotential..

det låter som att viklund inte spelar mer denna säsong iallafall om han fortfarande har så ont

Monno: Ja det är nog inte kul att vara i Styf-familjen över huvud taget den här säsongen, riktigt tufft. Usch. Det går knappast att ifrågasätta intentioner, liksom. Det blir bra att Styf den yngre får vila.

Costanza: härligt regisserad intervju, förtar dock inte innehållet och hans prestation! :-)

Costanza: Bra film, undrar om dom fortfarande nyttjar detta?

Monno: Fint skrivet tycker jag.

Blir bestört när man ibland läser vad en del häver ur sig mot våra spelare, speciellt de yngre.

Monno: Synd vi inte fick behålla Bodenlånet.
kanske kunde vara en tänkbar spelare för nästa säsong, han var rivig och bra.

jonsson: Den galne kroaten är MoDo Hockeys snabbaste spelare på långa testet genom tiderna. Spöade Kung Kyle Cumiskey.

SKiLMY: skönt ändå att vi kan avlasta backlinjen lite

Tarasov: Har bekanta som känner Lovric och han brinner för MoDo också, för vad det är värt. Tror det här blir bra.

Tarasov: Lovric är en kille med stort Modohjärta, det kan jag garantera. Bra lösning tycker jag. Vi behövde en defensiv back, här har vi det.

Tarasov: Bra om han kan redan i morrn hoppa in ! Skulle behövas

Padrone78:
Jo det stämmer. Kan säkert ta en 13-14 min och göra det rätt ok.

Padrone78: Jo han var bra i SCA-cupen, gjorde inte bort sig på något vis. Kommer ihåg att ledningen var nöjd med hans insats.

{9315}:

Kan man säga att är ”lilla värvningsbomben då?
Tomislav Lovric är ingen jag ens hört faktiskt.

{9315}: Arvidsson håller inte riktigt och Styf är sönderkörd. Då känns Lovric som en bra lösning. Verkar stabil och har erfarenhet från att spela i två ganska bra lag i Ettan.

Lånades han inte in till SCA-cupen förra året eller var det i serien? Oavsett så gjorde han väl det rätt bra, stabil om jag inte minns helt galet? Lovric dvs

värvningen av lovric handlar inte så mycket om att spetsa laget som att få in en spelare till, corrado/dahlroth är som sagt minst en vecka bort, viklund kanske inte spelar alls, en skada till och så har vi typ hela juniorlaget i laget sen om ens det

Gavelo: Man får ge Glader att att han lyckats med dom här små spetsarna och fynden under säsong. Men själva lagbygget håller nog alla inklusive honom själv att det lämnar en del att önska.

Angående Tomislav så får man ner istiden/kan bänka Styf så är det nog bra både för Hugo och Modo.
Han är inne i en riktigt dålig period just nu och skulle nog må bra av att få mindre press.
Han gör så gott han kan men han är 18år och inte en ultra mega talang. Han ska inte vara en spelare Modo behöver förlita sig på så som nu.

Gavelo: De få som är kvar är det nog sjuka överpriser på, så jag tycker det är rätt att man istället satsar på nån som Lovric.

Tyler Durden: Det finns nog inte något så bättre för oss

Foppatofflan:Tror inte han är mycket bättre än Styf/Wallinder. Lite mer defensiv är han väl. Nog trodde man Glader gick för någon bättre.

Foppatofflan: Har för mig han är rätt skaplig defensivt, tror det är en ok lösning

« · 2148398 · »