1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527446 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
{9315}: Ingen Lovric med !

Rytter: laguppställningen släpps snart, du tycker nog den är intressant ;)

Foldron: Speciellt i hemjobbet

Rytter: Det är många backar i Modo som saknar matchtempo!

Rytter: Jag tror på en kedja med typ Sveningsson - Rockwood - Haag.

{9315}:

Så hur formerar vi oss i kvällensmatch då, ska misshandeln av Rockwood som ytter i fjärde fortsätta? Är det inte dags att ge honom en ny chans som center i en vettig omgivning och med uppbackning av en spelare som kan ta ansvar i defensiven typ Haag, Ohlsson, Harju.

Spännande att se ifall Haag kan visa att släkten är värst mot sina gamla lagkamrater, intressant också att se hur vår div1 värvning Persson ser ut och ifall han kan utnyttja sitt skott och offensiv även en nivå upp.

Lät som att Lovric inte skulle vara med ikväll då han saknar matchtempo, kanske inleder som sjundeback, även om jag gärna sett att han gick rakt in på Styfs plats.

{9315}: Centern Puempel som blev bänkad sist i MIF kan ju vara en kandidat eller trotjänaren Taylor Matson i Rögle när Ted B kommer hem, men som sagt kan ju vara bästa playmakern i Division 1 eller DEL2 vi jagar också.

{9315}: vet du vilket lag det gäller?

KB: jag har ju inte sagt nåt om kvalitén på spelarna ;)

skämt åsido, jag vet inte vilka spelare det rör sig om

{9315}: Trodde Glader hade en stor röd telefon med direktlinje till Foppa för just sådana här tillfällen. Jaja, jag får köra 9 timmar tung VooDoo och hoppas på det bästa.

{9315}: Det är iaf uppfriskande att höra om spelare som faktiskt vill hit just nu...

Man känner dock för alla stackare som missar att hoppa på innan segertåget tutar fram.

hompa90: nej, styrelsen är med på tåget, men vi jagar några spelare som sitter med kontrakt med andra klubbar där klubbarna sätter sig på tvären trots att spelaren vill. vi får se var det tar vägen under kvällen men jag räknar inte med mer in tyvärr.

hompa90: Det tog ganska precis 20 omgångar för Modo att värva en Center (Rockwood) , sen hade var man nog relativt säker på att Heppo skulle stanna säsongen ut och då hade vi nog inte haft denna centerbrist.

Sen kan man ifrågasätta om man borde tittat på ytterligare en center när man började placera Adam på en kant!

{9315}: Styrelsen som vill hålla i pengarna? Hur kan vi inte ha fått in en center sedan omgång 9?

{9315}: Har du koll eller gissar du bara? Tänkte om du fått någon info om att de inte värvar mer eller om du gissar?

Nucky: hade modo/glader bestämt så hade vi nog det men beslutet är inte bara deras

{9315}: Ska vi inte köpa nåt mer?😕

förvänta er inget mer idag :)

KB:
Jo, enligt öa

Eller: Ja så är det ju om du kollar och är läskunnig.
Jag, personligen tycker han varit vår bäste spelare, som jag sa!
Vad är det du inte fattar???

Saleva: Är väl ingen nedflyttning i år från både SDHL och HockeyEttan? Ligorna under spelar inte nåt mer den här säsongen.

Robin Ztorken L: Du skrev ju att han tillhörde de sämsta målvakterna i serien.

Eller: Stolle, kolla vad jag skriver!
Jag tycker ju Peters är vår bäste spelare, vad är det du inte förstår???

jonsson: En stabil målvakt till vore önskvärt, sedan har vi inte överflöd av målskyttar, men det kanske Zykov tar hand om

Robin Ztorken L: Du läser statistiken utan att se fakta. Ifall vi läser statistiken som du så skulle vi skicka bort Karlkvist som har +-0 och istället satsa på en junior (William Strömgren) som har +4.
Du som har gnällt på juniorer. Jag vill ha kvar båda dessa spelare

{8225}:

Behövs det nå mer än det som kommit in senast, förutom en center då?

Saleva: inga derbyn då 😢

Saleva:
Mot ett bottenlag ska sägas, Lejon.. Öhf riskerar åka ur, även dom..

{8225}: Nu börjar det brinna i knutarna, 30 timmar kvar..tick...tack...

Glader har blivit avstängd från sportchefsjobbet och samtidigt sitter Costanza åter på kåken men Glader vill fixa ut Costanza från kåken i 30 timmar för att få hjälp att komma åt den tjeckiske toppcentern . De attackeras både av 'supportrar' och av korrupt Kentää men Glader och Costanza ger sig aldrig.

Ska dom hinna?

KB:
Dackell stod i Öhf ikväll och släppte in 4 mål..

KB: ofc vill han inte tillbaka ha, men alla har ett ju pris 😉

Werner: Vad jag hört så erbjöd vi honom nog bra med pengar inför denna säsong, men han ville spela så högt upp som möjligt. Nu gör han det väldigt bra i Pelicans också, så han är nog att glömma tills vi är tillbaka i SHL.

Werner: undra vad han skulle kosta nästa säsong? 😁 Vi har väl sparat undan en stor slant iår?

KB: Det håller jag med om! Och då hade nog inte barto kommit på blixtvisit och ägt allt och alla :)

Werner: Vi hade vunnit fler matcher förra säsongen med Peters istället för Hanses/Lundin. Han är inte bäst i serien, men han är bra.

Han har väl stått mest av alla målvakter i år och förmodligen fått mest skott mot sig också, så dåligt som vårt försvar har varit. Likt många andra, så är han ganska sönderspelad vid det här laget.

{9315}: i vad har jag fel menar du?
Läs statistiken!!!

{9315}: Det hade varit mumma med en 2a som kan ta ca 20 % 👍 Tex w sure, han har visat sig bra i ha

Gavelo: Inte ens Patric Roy i fornstora dagar.
Skriver just det också att jag anser han vara vår bäste spelare om du läser vad jag skrev

Werner: hade han haft en andramålvakt som kunde tagit några matcher också så kanske inte behövt bli mentalt slutkörd heller, kan inte vara kul att bli pepprad med 30+ skott varje match, många av dom sjukt bra lägen och släppa in massa mål hela tiden för att laget inte kan försvara. tycker inte peters är toppklass i serien men tror vi har gjort det svårare än nödvändigt för honom

Confusius: t.o.m *bättre

Confusius: Jag tror att Peters är t.o.m än vad han visar. Statiskt sett visst godkänd, men killen har ju haft noll uppbackning 50% av matcherna och stulit en del poäng till oss. Han har fått enormt många skott emot sig om man jämför med andra lag.
Hade laget varit ett lag så tror iaf jag att han skulle haft mycket bättre statistik

Gavelo: robin har fel som så ofta men vore helt rätt att stärka med en målvakt, gärna nån som kan spela nästa säsong också. går peters sönder nu är det tack och hej på allt :)

Padrone78: Såg Salle dansandes fram på Gullvikisen idag. Ingen center så han kan vi glömma.

Confusius: Vore närmast vansinnigt att INTE stärka målvaktssidan med tanke på hur tunt det är bakom Peters.

Robin Ztorken L: Du kan inte vara seriös när du skriver att du hoppas på en målvakt och hänvisar till statistiken, jag kan lova dig att inte ens Henrik Lundqvist hade varit i topp på den listan och han stått i Modo denna vinter.

Padrone78: Och där gjorde Oskarshamn klart med ytterligare en målvakt. Kan det öppna upp för Tex Williamsson till oss, vore inte dumt alls?!
På Allsvensk nivå jämbördig med Peters, kanske t.o.m snäppet vassare

Werner: mjajaja.... det är sen gammalt. 😂 skulle vara helt sjukt om vi hittar en ”topp-center” som alla förbisett.

Martin Hostak gör comeback?

{5647}: Finns det nån annan klubb som har haft sån oflyt med hemvändare och dess jäkla skador som vi ???

Helt sjukt vilka skador vi har fått på våra hemvändare

Padrone78: Det bör vi ha gjort sen Aron slutade 🙄 nu är det 30h kvar av fönstret. Good luck have fun

KB: jahaaaa, vi letar en center alltså! 🥸😂

« · 2149160 · »