1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527576 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Så länge vi inte säljer det riktiga MoDo-vattnet bara. Magin får inte spridas utanför stadsgränsen.

KB: VooDoo framkallade värvningsstopp, en så kallad SHL-propp.

Costanza: Jag jobbar just nu som UX-designer för en kickstarter som heter VOYD. Det är en videoplattform som ger möjlighet att skapa en digital scen för musiker, eventbolag, föreläsare och influencers. Just nu är det många som vill hitta alternativa sätt att att nå sin publik. Jag funderar på om detta vore något för Modo att kika på. Jag tänker att man exempelvis kan sälja paket med instruktionsvideos som alternativ till en hockeyskola. Det är egentligen bara kreativiteten som sätter gränsen för vad som är möjligt. Vore även stort om några kända modoprofiler kunde bidra till content för att driva upp intresset.

Har ni andra några idéer på hur Modo skulle kunna forma intressanta digitala produkter?

Trilske: Förhoppningsvis har SHL placerat sina pengar lite snett på börsen ;-) Hörde jag OBOL....

digitalbath: Alla plattformar som kan gå förbi jättar som Cmore och låta användare betala direkt till MoDo vill vi ha. Vill veta hur HA kunnat gå med på att bara 2 miljoner av TV-pengarna går till MoDo och andra klubbar. Det är ju för fan vad vi fans swishade på 2 veckor.

Costanza: sa upp mitt oxå...helt befängt att vi som håller på HA lagen ska supporta Cmore där det mesta degen går till SHL lagen. Helt ologiskt!!! Upp till kamp mot SHL skiten!

Costanza: Med Voyd sätter du själv biljettpriset och får behålla minst 80% av intäkten. Tittarna kan betala med swish dessutom.

Tikkare: Skulle hellre betala för ett upplägg där vi kan åka ner från Umeå/Övik och spendera pengar i er arena än hos kotlettfrillorna på CNoMore.

Costanza: handlar väl om rättigheter om vi pratar om matcher, HA har väl avtal med cmore några år framåt

Heyerdal: Vi måste ju säga upp avtalet på grund av att det är folk som kan bli sjuka. Vi drar ett streck över tidigare avtal och uppgörelser från idag 23.59.

Rytter: borde vara förbud att tala om kontrakt under pågående säsong.

100 000kr böter bums.

Costanza: jamen det är ju helt sjuùuukt att man betalar för nåt som motverkar sina egna intressen! Nån driftig själ borde sätta igång en rejäl bojkott mot Cmore. Få med ALLA Ha supportrar med namn underskrifter.! Åt helvete med Cmore. Helst vill dom ha lag från Södra Sverige!
Kapitalistas!

Heyerdal: Jag hoppas. Om han vore helt klar för Frölunda-asen borde dom meddelat det idag.

gizzo: Ja, verkligen.

Tikkare: Hade räckt långt ifall man fått med Modo-Löven-TIK.
Då skulle dom fan börja svettas på cmore

gizzo:
Vågar man gissa att förbundet inte har någon koll på den juridiska biten här😉👏🏻

gizzo: Jäkligt intressant, ska bli spännande att följa detta. Helt klart att inte sista ordet är sagt i detta.

Sven Tuta: Gillar alltid när torra jurister plockar ner kostymnissar som tror att de varit smarta. Orkar Tobias Viklund köra ett par år med MoDo tro. Skulle vara grymt om han avslutade i MoDo och slöt cirkeln.

Costanza: Kan bli en intressant silly. Kan vi få Barto att stanna, då djävlars kan tikhundarna ha hur många som helst i löpet. Barto är nyckeln till nästa säsong. När Hanses fick gå så kan man undra vad som sker i kulisserna.

hanzon: Hoppas verkligen dagens övergångar rivs upp. Jäkla stråtrövare dom där 😡

Costanza:

Pontus Netterberg lämnar Oskarshamn. Modo var ute efter honom ifjol.

Sven Tuta: Har sagt det tidigare, MoDo jobbar förhoppningsvis vidare nu som man gjorde med Ecke och Erkén. Man gör det extra lilla smarta och tokiga för att vi ska bli bäst. Ge Lord Bartosak 250,000 i månaden + 1 miljon från "Fansens favoritfond". Sätt V.Wallinder bredvid en välbetald Gustav Olofsson och ge förtroende som V.Hedman-Timander, resten kan ni nog fylla på med....

Rytter: Det är därför man skyr Skellefteå som pesten.

Randy Marsh: Intressant spelare helt klart!

Costanza: Tokigt scenario. Modoiterna på amdra sidan pölen blir tokiga på hur modo behandlas denna säsong.

Vedman kommer hem och spelar för några korvören. Alexander Steen leder vår offensiv. Zuccarello slår alla straffar.

Hakning-Henrik: Viktor Hedman i hockeyallsvenskan vore något det.
Hade varit lite kul att se hur dominant han kunnat vara. Det är ju svårare för backar att vara synligt dominant för en åskådare likt Steen var SHL. Men en Peak Hedman skulle nog ha en skaplig chans. :-)

Monno: Var lite så där lite tveksam om A.Steen var värd att bråka om att ta in i ligan. Sen såg man killen dra in en puck stenhårt under ribban en meter in från blå efter att knappt lyft klubban. "Shit, this is hockey!"

Sven Tuta: Verkligen. Med Hanses borta så försvinner ju en förmodligen hög lönepost, vilket gör att man borde kunna ge en fet lön till Bartosak om man adderar en del till den lönen och sedan kör på en billig andre keeper.

erjo:Om det blir så, blir Lundin blir garanterad andre för han är fortfarande under kontrakt. Även Dacke är under kontrakt, tror inte ngn sv dessa herrar lyfter någon fetare lön.
Blir spännande att få höra vad som sades på hockeyallsvenskans möte igår.

Karlkvist trivs jävligt bra i staden och föreningen. Inte omöjligt att han stannar!

KB:

Härligt att höra, hoppas

gizzo: Tycker inlägget passar bättre på frågan kring Väsby, AIK och Kristianstad. Men om man skulle följa spelordningen för kval till SHL skulle man egentligen utföra lottningen enligt följande:
1. Lottning mellan IFB och Modo vem som vinner allsvenska finalen.
2. Vinnaren lottas mot Oskarshamn
3. Vinnare i fortsättningsserien lottas fram med viktade antal lotter eller om man anser att Timrå är 1:a när serien "avslutades".
4. Förloraren i HA finalen lottas mot vinnaren i fortsättningsserien
5. Vinnaren där lottas mot LIF.

Två lag är kvalificerade för SHL.

Men den känns mer långsökt än fallet med Väsby, Kristianstad och AIK.

Sen har jag tidigare skrivit om "högre ranking" som i fotbollen. Dock vet jag inte vad reglerna säger om det i ishockeyn.

Tycho: Lottning hade varit bättre än som det är nu.
Att det inte händer något förlorar bara allsvenskan på, shl har precis avsagt sig alla risker och tagit alla sportsliga och ekonomiska fördelar utan att ge något tillbaka!

Att man sa att man skulle ha en dialog med allsvenskan var rent skitsnack, det blev en monolog som ur precis varenda synvinkel ses som jävig.

Tycho: det har inte gått rätt till varken i väsbys situation eller i kvalet till SHL. Hur det ska lösa det kan jag inte svara på men det är viktigt för framtiden att detta inte sopas under mattan.LIF och OIK tillhörde inte SHL. Jag säger inte att modo och löven ska flyttas upp utan att jag hävdar att det funnits personer som är jäviga i beredningen.

Går detta att vara eller icke vara i SHL att ta i rätt tråd ?

Har sådan hockey abstinent att man bara vill läsa om nyförvärv kontra nya kontrakt skrivningar i denna tråd .

Smurfen:

Om Sellgren går till NHL, får vi stålar då?

KB: Vi fans får bombardera hans twitter med kärlek om att stanna. Han säger ju själv att han är velig så vi hjälper honom på traven :)

Tycker han är en viktig pusselbit i laget.

Smurfen: MoDo Hockey har tackat nej till ett kontraktsförslag som Conny Strömberg kom in med i veckan.

jonsson:

Skrev han inte kontrakt i fjol och åkte över och sedan blev utlånad tillbaka till Luleå. Så jag tror vi fick 3/4 av summan då.

Rytter: Jo, vi får inget mer för Sellgren.

{5647}:
Ang spelare vi riskerar att tappa.
Rosdahl/Tambellini/Karla på fw sidan
Hedberg/Norris/Belov på backen och Barto.
I övrigt bör bollen ligga hos oss.

Tarasov: Hoppas fortfarande på Karla, känns inte helt omöjligt. Undrar även om det inte går att behålla Hedberg, han och Björn verkar ju gå ihop extremt bra.

Tarasov: Detta är tunga tapp, utöver de vi redan förlorat och Norris är redan gone.

KB: Har samma känsla vad det gäller dessa spelare, dom vet vad dom har osv...

Tarasov: Tror själv att vi inte bör oroa oss för att Rosdahl ska lämna. Även om det finns SHL intresse.

modomille: Visst är det väl dags att Kyle Cumiskey kommer hem nu på riktigt. En sillytråd utan Kyle är ju bara att lägga ner...

2019-20 Binghamton Devils AHL 34 3 12 15 6 14

modomille:

Jag har en känsla att han stannar med. Han har kontrakt ett år till, vill fortsätta utveckla sin offensiv.

Varför gå till en klubb där han vart stämplad som en spelare i tredje/fjärdekedjan.

Jag tror han tar ett år till i ha för att utveckla offensiven mer och få mycket speltid istället för att gå till shl och riskera att bli en grovjobbare igen.

Ser goda förhoppningar att behålla honom.

Costanza: Undra när Joe Sakic ska komma och använda klubborna han sände i förväg?

Costanza: Vad gör Darren Haydar nuförtiden?🤓

« · 2049035 · »