Lite rädd att Ljunggren och iikka är lite för lika i spelstil, bägge är ganska små playmakers som gillar att ha mycket puck och fördela spelet.
Kanske byta plats på haudum och Ljunggren i din uppställning.
Hur som tror jag det ska gå att få ihop ett bra lag med den budget vi har samt extra pengar som kommer in från spelare som går till shl. Drömmen vore om några väljer att skriva på nhl kontrakt redan i år så vi får hela summan.
Det låg du hade samt det jag hade borde nog stå sig bra och vara billigare än förra årets trupp. Så nått liknande lär vi ställa upp med, blir positivt förvånad om vi kan ställa upp med en på pappret starkare forwarduppställning.
hompa90: finns mycket inom kategorin nyheter, behöver inte vara 1-2 nyförvärv kan vara träningsupplägget, biljettförsäljning, målsättning mm mm , naturligtvis hoppas man på ett par intressanta nyförvärv
hanzon: Ja. Fick bara en voodookänsla att Kangas skriver på tillsammans med Aleksi Mustonen från Färjestad. De båda spelade tillsammans i Pelicans och gjorde bra med poäng där. Han var en av spelarna som bjöds ut till svenska klubbar nyligen, så Glader har nog kikat lite där redan. Eller så går båda till ett Sektlag....
Costanza: Ja bra ålder, hög talangnivå och säkert förbisedd pga storlek. Kan däremot se problem med både LP/Kangas/Aleksi å andra sidan funkade Barcelonas mittfält rätt bra med knattar och mkt spelskicklighet
Nucky: Nej, jag tror Hedman kommer lägga av och så även bröderna Enström , tyvärr. Vi kommer tvinga sy ihop en helt ny backlinje med undantag för Öhman, då om han nu blir kvar
Heyerdal: Mikkel Aagaard är nästa värvning. Spännande. Han har varit en stor succe i kanadensisk junior-hockey och han har spelat VM med Dsnmark. Det är en kille som jag satt och snackade om med min son förra vecka som en spelare Modo bprde kika på. Samma modersklubb som From. Sjukt att det händer. Tror att det kan bli riktigt bra.
Tarasov: Det verkar ju vara den officiella universitets-ligan i Kanada. Noterar att många går från OHL/WHL till USPORTS och sedan vidare till ECHL eller AHL medans en hel del andra verkar hamna i lite sämre europeiska ligor direkt efteråt. Känns som att det är ganska varierad grad på spelarna som all annan collegehockey.
Kodie Curran är ju ett högaktuellt namn i SHL som spelade i USPORTS för ett par år sedan. Han hamnade iofs i typ Danmark och Norge innan någon hittade honom och nu är han en dundersuccé.
Bamse: Frågan är väl om han kommer ha samma problem som Olofsson att vanan med det hårda matchandet inte finns där. Mikkel har inte spelat mycket mer än 30-40 matcher per säsong de senaste åren.
Men 46 poäng på 28 matcher (+1p/2 matcher i DEL) nu senast är ju jävligt trevligt.
Snipan: En spännande och enligt mig mycket bra värvning. Aagaard ska vara en spelare med bra skridskoåkning och målsinne. Han jobbar även hårt och ska besitta ledaregenskaper. Var kapten i danska JVM laget 14/15 och var även kapten den gångna säsongen i Usport laget Guelph Gryphons.
Vräkte in poäng förra säsongen men det är vad han har gjort tidigare i karriären som är intressant. Det som sticker ut är hans säsonger i OHL, VM chansen och att han gjorde 39 poäng på 38 matcher i ECHL 16/17.
Aagaard lär vara god för cirka 40 poäng tror jag. Men finns ännu mer att hämta.
hanzon: Om vi inte får behålla Bartosak är denna målvakt intressant, stor målvakt som stod i NHL för ett par säsonger sen men var i österrikiska ligan senast.
Tarasov: Ja. Han ser dessutom så glad ut på bilderna med sin guldklocka så jag ser det som klart att SEK 235000 kr per månad kommer att sättas in på hans konto för att bättra på Anton Öhmans minusstatistik som ensam back...
Lite rädd att Ljunggren och iikka är lite för lika i spelstil, bägge är ganska små playmakers som gillar att ha mycket puck och fördela spelet.
Kanske byta plats på haudum och Ljunggren i din uppställning.
Hur som tror jag det ska gå att få ihop ett bra lag med den budget vi har samt extra pengar som kommer in från spelare som går till shl. Drömmen vore om några väljer att skriva på nhl kontrakt redan i år så vi får hela summan.
Det låg du hade samt det jag hade borde nog stå sig bra och vara billigare än förra årets trupp. Så nått liknande lär vi ställa upp med, blir positivt förvånad om vi kan ställa upp med en på pappret starkare forwarduppställning.