1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 389038 inlägg · 4140 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
{5647}: När det gäller klubbkänsla, så måste jag höja Karlkvist som ändå har blivit en av oss genom åren också.
Skrev kontrakt med oss när vi fortfarande var i SHL och har trots allt stannat trogen i klubben ända sen vi åkte ner, trots erbjudanden från högre upp.

Fortfarande ledsen över att han lämnat, men unnar han samtidigt ett äventyr utomlands. Sen så är han alltid välkommen tillbaka om finska ligan råkar gå åt helvete...

hanzon:

Läser man lite mellan raderna så känns det som att Modo är mest PÅ om Bartos underskrift.

jonsson:
Han har ju ändrat sin instaprofil till Modogoalie.. varför?

{9025}: Gissa :-),
Han kanske återvänder

jonsson: Läser man mellan raderna så är det en agent som uttalar sig som en agent brukar uttala sig. Agenten vill såklart att Bartosak får en bättre deal än den han får i MoDo. Han är ju egentligen alldeles för bra för Hockeyallsvenskan, men eftersom han har haft en jobbig tid är det ju möjligt att han prioriterar andra saker.

Bad_Brett: Hans förflutna med missbruk osv är egentligen det enda som gör att han har allsvenskan som alternativ annars hade han fått ett kontrakt i en högre serie.

Lehner har själv sagt att karriärmässigt har han fått en smäll istället för en boost efter att han gick ut med sitt missbruk.. tyvärr är det så även om man börjar må bättre och får ordning på det.

hockey_21: Är Oliver Bohm en rimlig värvning eller är jag helt ute och cyklar?

Sportchef: Ser inte varför han skulle ta steget ner till allsvenskan, har lirat Shl de senaste sju säsongerna ,dessutom inte speciellt gammal. Lär ha flera år kvar på en högre nivå .

Sportchef: varför inte Adam Ginning?
Känns som hand i handske med Hellkvist!

Robin Ztorken L: Jag är rätt säker på att han hade den texten på sitt Instagramkonto redan under tiden han spelade hos oss.

Ett litet långskott, jag är lite orolig för hur Barto tacklar en sommar med de alkoholproblem han uppenbarligen har haft. Sommaren brukar ju innebära extra stort intag av alkohol för en hel del.

{7814}:
Nej han hade inte MoDo goalie utan det har han ändrat denna helg. Tidigard var det som någon var inne på Goalie 35 eller något liknande.

Markus1212:
Ginning är inte så spelskicklig, stannar inte Belov kan han vara aktuell för posten ”styrka” på backsidan.

Sportchef:
Svårt men tror det blir nåt SHL-lag för honom.

Tarasov: Då var jag inte så säker på det då :)

{7814}:
Utöver det har han gillat en kommentar ang att han skulle stanna i Modo. Jag tror det är så här, man har kommit överens om en summa får Modo ihop den stannar han.

Tarasov: Om Bartosak stannar i Modo, blir det då lättare att värva ihop resten av truppen?

hanzon: Säkert kan en eller två lockas av det i och med att det är en form av garanti för att vi kommer att vara ett bra lag kommande säsong, men samtidigt tror jag inte att man ska överskatta det heller. Vi kommer nog ändå vara ett av de tre lag med högst spelarbudget och med tanke på hur många som utvecklats rejält i Modo och attraherat SHL-klubbar så är vi nog attraktiva.

Klockan 12 MoDo Channel med nyhets uppdatering kring herrlaget. 👍😀

Dundee: Wallinder? Bartosak...? Har klonen av Foppa äntligen närmat sig spelbar ålder?

Hoppas på smaskiga nyheter!

Dundee: Vad ska vi tro? Nyförvärv eller förlängning av kontrakt? Hoppas dom verkligen avfärdar Hellkvist ryktet till Skellefteå.

KB: Ja blir intressant att se vad det är för något. Tror att det lutar åt en kontrakts förlängning, hoppas på Belov eller någon 👍😀.

Dundee: låter spännande😃 kul också att de är ute innan något hunnit avslöjats😃

Golden boy :
Efter att vi fått Glader så känns det som att han kan lösa om Hellkvist går, med det sagt skulle det vara väldigt tråkigt tråkigt om min skånske broder lämnar.

Golden boy : William Wallinder skulle väl vara i stort sett klar för ett år till enligt Pelle på Öa. Kanske han, om så en bra förlängning (seniorkontrakt?)

Tarasov: Om det vore så illa att Hellkvist lämnar, hur funkar det då med ersättning? Spelare tycks ju kunna lämna lite hur som helst trots kontrakt.

Golden boy : Dom skulle säkerligen få köpa loss honom då. Nu har ju Hellqvist garanterat en shl klausul i kontraktet, men tror nog man får nån ersättning i alla fall.

{8384}: har gått rykten om både pappa Styv o Hellkvist, får hoppas det är nåt positivt ang spelartruppen

lhlh:

Hellkvist stannar alltså, skönt

Gött!

I och med att A-lagars anlänt skulle Dennis Kravchenko kunna vara något. Som jag förstått det spelade de tillsammans i samma line i ECHL.

Men han verkade inte spela säsongen som var så han kanske har lagt av..

SKiLMY: Dennis Kravchenko har lagt av. Han driver sidan i länken nu och arbetet runtomkring det.

jonsson:Det vet man aldrig, Nytt spår nu.
Verka som Hellkvist kan tänka sig en ny utmaning?

Silly: Verkar redan klart att det blir Leksand ju. Fyfan...

Silly:
Då får vi alltså leta ny tränare....

Silly: Aj aj det där ger mig en dålig känsla. Nu är säkert artikeln oerhört vinklad men hemska tanke!

{6870}: Vill du träna Leksand?

– Klart att Leksand är kittlande. Det var kittlande tidigare och är inte mindre kittlande nu. Men det måste lösa sig för alla parter. Jag hoppas att det gör det och jag ser Leksand som en ny och härlig utmaning. Men vill poängtera att det är upp till Leksand och Modo att komma överens.

Bamse:

Hur ser du på Modos säsong?

– Det var en kul resa. Men det spelar in hur jag ser på framtiden. Hela det lagbygget som jag satte ihop för ett år sedan är borta. Vi har haft ett extremt tapp.

Låter som han tappat hoppet om framtiden gällande bygget.

Silly: fyfan om det blir av... stämmer hans inställning blir man ju lite besviken. Trodde jag inte om honom. Trodde han ville ha revansch och att han var en tävlingsmänniska

Tarasov: Jösses, var är all moral och respekt för varandra på väg??!!

Silly: Kräv en gigantisk summa pengar för honom, 5 mille plus all lön vi betalt till honom.

Sven Tuta: Nej hörni. Hädanefter rekryterar vi bara folk som bor i Övik och som aldrig har några ambitioner om att flytta därifrån. Sen måste vi se över svensk hockey överlag vad gäller kontrakt.. Vad är det för mening med att skriva kontrakt om andra lag kan hugga?

Alltså lämnar Hellqvist nu så har jag tappat all tro om hockeyn. MAN SKRIVER INTE PÅ NYTT KONTRAKT OCH SEDAN SÅ LÄMNAR MAN!!

Bamse:Fy fan om han drar så har man tappat all jävla tilltro på varenda en som håller på med Hockey inkl Hellqvist !!!

Steken84: Med tanke på hans uttalande har han inte en out på kontraktet, utan snarare att Modo tackat nej till Leksands bud. Vi får helt enkelt se om Leksand kan betala tillräckligt eller om vi tvingar kvar Hellkvist.

jonsson:

Får inte riktigt ihop artikeln. Tycker inte detta känns som Björns helt egna ord, speciellt inte om man lyssnat mycket på honom i intervjuer.

Han har en väldigt respekt mot sin arbetsgivare, och jag tycker snarare att det är väldigt respektlöst uttryckt i en sådan intervju. Om man lyssnar till hur Björn brukar kommunicera hade det nog mer låtit typ "jag har lärt mig att vad som helst kan hända i denna branch", "jag har kontrakt och är det diskussioner är det något vi löser mellan mig och Modo och Leksand".

Det enda som jag kan tänka mig som gör att Björn resonerar annorlunda och låter annorlunda är att han faktiskt vill lämna, han har ställt en fråga till modo och dom har sagt nej, så han försöker nu bråka sig bort från klubben och ställa till med något och sätta press på modo. Är det så det är så tappar han all respekt han byggt upp under sina två säsonger. Vi ska kräva minst 6M av leksand för honom, 2M per säsong och de motsvarar de extra pengarna man fick in i tv-avtal.

Skulle han lämna tycker jag det är det största tappet, här skulle vi ju ha en fördel mot t.ex Löven som måste leta ny tränare.

Men vissa här inne lär ju bli glada eftersom han fått hård kritik från många genom säsongerna. Men kanske blir det som i IKO, han la grunden sedan kom en ny tränare in och slutförde uppdraget.

Sedan tycker jag SAIK hade varit ett naturligare val av klubb. Hur ska Björn passa in i Leksand? Denna klubb som har en historia av att styrelse ska lägga sig i allt och björn vill ha fullt mandat att genomföra sin ide.

Nej denna säsong blir verkligen helt bortkastad och vi verkar få börja om från början igen. Nya spelare, nya tränare mm.

Steken84: Stämmer artikeln så är det ju uppenbart att han vill lämna, dessutom till det vidrigaste lag jag vet, fy satan isåfall.

hockey_21:
6 mille vore kanske lämpligt😁

Tarasov: Dubbla för fan !!!

Golden boy : Poetiskt på något sätt att toppa av den här säsongen med att bli pissad på av Leksand av alla lag också. Fy fan.

« · 2051968 · »