1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545874 inlägg · 4160 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Kenttä måste ju få mängdrabatt på jänkare vid det här laget? Eller stämpelkort kanske, 10e gratis? ;)

Tarasov: kul att se vad Oscar kan tillföra stor kille iaf !

Heyerdal: Hittar inte artikel om Nässen, kan du länka?

Nått nytt om Åhström?

Tarasov: Enligt Madhawk på nått av de 2 senaste Sanny och Svensson podden så är Nubben aktiv på marknaden och söker breddforward och spetsback. Själv välkomnar jag spelskicklig back till truppen. Gärna en högerskytt då jag tycker Westerlund stagnerat och inte fått den utveckling man hoppats på.

KB: Haha han borde ju fan få det. Billigare flygbiljetter över Atlanten!

Tarasov: Jag gillar framför allt mentaliteten hos jänkare där de flesta höjer sig när det är tightare vilket jag tycker svenskar är sämre på. Skulle vilja ha in en hårdskjutande back, gärna rightare, som kan bomba i PP.

JoseGonzales: Modo ser väldigt ängsliga ut på bortaplan.

JoseGonzales: Samma idioti som tidigare. Fyra spelare bakom mål så Lundin blir fri. Till och med Karla där bakom.

Vinner vi har vi väldigt tur.

Robin Ztorken L: Expressen, sport-hockey artikel Sanny omSvensson, Dessa offras efter nyförvärvens intåg, bland de första artiklarna på sidan

JoseGonzales: Såklart du vill.

Heads up Lodin! Underbar propp😍

bengt88: Skådespel ikväll också..

bengt88: Inte kul om den tar illa, men det var ingenting illa menat alls.

{5647}: MODO spelar i någon konstig form av panik ser det ut som. Väldigt ängsligt och ser nästan ofokuserat ut i vissa situationer.

{5647}: vad har styrmannen för nuffra på ryggen? kaptenen har 17 vet jag,

JoseGonzales: Vilken dum och kostsam utvisning av Häggström..

JoseGonzales: Jo, vi har ett kopiöst dåligt försvarsspel. Vem skulle inte ha panik när man känner att man verkligen inte vill spela som coacherna beordrar.

JoseGonzales: häggström får gärna lägga av efter den här säsongen.

vet att costanza inte håller med :)

dempa: 28 tyckte jag de sa

Häggström och Sylwander tar massor av dåliga utvisningar

{5647}: Kan inte se hur Häggström ska få ett kontrakt med Modo nästa säsong?

{5647}: ja verkligen.

tycker dock johansson i timråmålet släpper mkt konstiga returer rätt ut, kanske inte känner sig så stabil idag.. försöka lägga mkt puckar på honom o gå hårt på returerna.

{5647}: Styf ser skotträdd ut när Hartman åker fram och laddar! Ställer sig på tvären och vänder bort huvudet. Skall det vara backspel det!

Gavelo: Nej, han har lpg gjort sitt. Jag älskar hans engagemang, men han har för dåligt spelsinne och tar för många klumpiga utvisningar

{5647}: Var det så hård crosschecking? Har sett värre saker som det friats för.

{5647}: Tycker det ser ut som att ingen riktigt vet hur ni ska ta er ur zon på ett kontrollerat sätt. Mycket enkla back back sedan bara ge till en stillastående forward i princip.

Skulle vilka säga att MODO just nu påminner om löven före Kenttä kom då det var värvat spelare och tränare utan att tänka på att det är ett lag man bygger.

Silly: vi har tappat mycket sen igår plus ett rappare Tik, synd Oscar

Silly: såg det, inte mkt käka puck-attityd där..

{5647}: Nä han är nog färdig i Modo.

Men gud vad Hugo styf gör mycket misstag!

Gavelo: tror det hade varit bäst om både far och son lämnade modo.. han är alltid sjukt slarvig hugo. eller för klen.

dempa: Äh nog är styf en duktig spelare, han måste få tid att växa in i det, nu tvingas han ta ett lite för stort ansvar pga alla skador.

Gavelo: Jo, Styf den yngre behöver bara mogna. Då är det sämre med farsan hans.

Föesvarsspelat ser dock bättre ut i både anfallszon och mittzon, även om det är oerhört märkligt att coacherna inte bara säger åt vänsterbacken att kliva ut på son forward. Varenda uppspel kommer ju nästan där, utan att vi ens är där för att stoppa. Men, vi har med oss tre man hem i alla fall.

Försvarszon är också något bättre, men inte alls bra. Man yrar runt lite och vet inte vad man ska göra, alternativt att man vet vad coacherna tycker man ska göra fast man inte håller med.

När kan man förvänta sig att AHL och NHL-läger och allt vad det är slut? Om nu Glader försöker vara kylig och invänta detta - när kan man tänkas som tidigast höra om något potentiellt nyförvärv utifrån det utfallet? (Eller att Hepo återvänder eller dylikt).

Majbrasan:
Det finns några som fortfarande är free agents, återkommer när jag är hemma.

Majbrasan:
Via denna länk kan man se vilka NHL-klubbar som lånar ut det kanske kan ge en idé

dempa: Nej. Hugo är en talang, vek(därav slarvig) men en stor talang. När vi har fler backar tillbaka får han backa tillbaka, spela mindre i A-laget, men en stor talang

Satt o kikade lite på Floridas training camp roster.. Heppo kommer få verkligen få visa sitt A game för att komma vidare ifrån där..

cms.nhl.bamgrid.com/images/photos/319939092/1024x576/cut.jpg

{9108}:
Jepp sannolikt ryker han rätt snabbt, tror vi har rätt goda chanser att få tillbaka honom.

Tarasov: Jo han slåss emot några landsmän med.. som har gått högt i draften. sen när dom tar in dessa herrar under offseason.. Patric Hornqvist, Alex Wennberg, Radko Gudas, Markus Nutivaara, Anthony Duclair Ryan Lomberg

5/7 kommer vara givna redan därav tog dom in dom.. 2 sista var billiga för Florida, men nu får dom chansen i Campen med vilket ger mindre chanser och platser.

Kaut däremot är jag kluven till men deras camp ser väldigt lovande ut med detta år.
enligt deras GM så är det en av deras bästa camper på länge - med tanke på deras urval av spelare.

Miikka Salomaki #10
Matt Calvert #11
Jayson Megna #12
Valeri Nichushkin #13
Shane Bowers #14
Sheldon Dries #15
Tyson Jost #17
Mike Vecchione #18
Brandon Saad #20
Logan O’Connor #25
Nathan MacKinnon #29
T.J. Tynan #36
J.T. Compher #37
Pierre-Edouard Bellemare #41
Kiefer Sherwood #44
Martin Kaut #61
Nick Henry #70
Joonas Donskoi #72
Nazem Kadri #91
Gabriel Landeskog #92
Andre Burakovsky #95
Mikko Rantanen #96

sen får man ej glömma att Newhook som spelar i Kanadas jvm lag med ska också in på ett hörn där. Deras GM tror att han kommer lyckas ta en plats i laget år , för dom har stora förväntningar på honom, samt gör han inget dåligt JVM heller

{9108}: inte ska väl kaut kunna komma in i topp 2 linorna. Kom hem nu!

Blake: tror Kaut kommer hamna i en tredje kedja med
Jost och Miika

Floridas AHL-lag Charlotte kommer inte lira i år.
Borde väl betyda att Heponiemi återvänder till oss då han har kontrakt?

{9095} : handlar mycket också vad Florida vill med Heppo om han ej tar en plats där. men jag tror det kommer bli att han kommer tillbaka till modo för att fullfölja säsongen. Om man går efter vad hans agent har sagt, för han trivdes riktigt bra i MoDo , under den tiden han var där.

nej nu blir det sova för min del, så jag kan ta mig ur denna corona.. har haft det i 2 veckor nu typ

{9108}: Tre lag kommer ställa in säsongen i AHL vad det verkar. Florida ett av lagen som berörs ser det ut som..
Fler lag lär väl kunna ställa in vad det lider med. Lär kunna bli en späckad marknad denna säsong..
Uppladdat:

500x0-screenshot20210104-233512.png

Sputnik: Hur många köp tippar vi att Kenttä gör?

modomille:
Vi kan köpa Sam Anas...

modomille: Gissar på 4st mellan tummen & pekfingret. Inga svensktalande heller givetvis.

Tarasov: Måste få in en tung center nu, i god tid innan Grissäsongen börjar.

Costanza: ja det är stort behov

« · 2121312 · »