1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545870 inlägg · 4160 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Ledig. Näslund köpte bra. Kabanov är nog mitt favoritkök.

Costanza:
Ledig. Näslund köpte bra. Kabanov är nog mitt favoritköp.

Tarasov:
Apropå svenska centrar. Marcus Davidsson i Västervik vore något för nästa säsong, hög potential.

Florida körde sitt första ispass med matcher mellan lag 1 och lag 2 igår.

lag 1 :
Jonathan Huberdeau - Aleksander Barkov - Anthony Duclair
Grigori Denisenko - Noel Acciari - Vinnie Hinostroza
Henry Bowlby - Cole Schwindt - Scott Wilson / Serron Noel
lag 2 :
Frank Vatrano - Alex Wennberg - Brett Connolly
Owen Tippett - Eetu Luostarinen - Carter Verhaeghe
Ryan Lomberg - Aleksi Heponiemi - Mason Marchment

{9108}: samma med colorado men dom saknade rätt många spelare..

Gabriel Landeskog och Brandon Saad samt Newhook som spelar just nu i JVM, vet att det är fler som spelar i jvm men kommer ej ihåg namnen på dom.
grupp 1
95 Andre Burakovsky - 29 Nathan MacKinnon - 96 Mikko Rantanen
13 Valeri Nichushkin - 37 J.T. Compher - 72 Joonas Donskoi
17 Tyson Jost - 91 Nazem Kadri - 61 Martin Kaut
11 Matt Calvert - 41 Pierre-Edouard Bellemare - 44 Kiefer Sherwood
grupp 2

18 Mike Vecchione - 15 Sheldon Dries - 25 Logan O'Connor - 36 T.J. Tynan
12 Jayson Megna - 14 Shane Bowers - 70 Nick Henry - 10 Miikka Salomaki

{9108}:
Ambitiöst och vi tackar glatt för infon!

Tarasov: Ingen fara, gillar båda lagen Florida och Colorado. men jag håller såklart på Penguins.

Men i mitt tycke så har både Colorado en bra stomme i deras lag, mkt intressant spelare på deras camper.. kan bli svårt får både Kaut och Heppo att ta plats. men colorados gm pratar gott om Kaut iaf

{9108}: Kaut har fördelen att han kan spela i både en förstakedja eller en fjärdekedja. Heponiemi är på tok för liten för att spela i någonting annat än en producerande kedja och det räcker han aldrig till för i NHL i vinter. Dock passar han nog bättre som center i NHL där man oftare låter en ytterforward vara den som hjälper backarna och ger centren en friare roll.

{5647}: Mjo , men sen får man inte glömma att Florida har 5 st som spelar jvm just nu. vilket kan bli ännu jobbigare för Heppo

{5647}: Vi har knappt 2 miljoner i en fond som heter modotillshl.nu. Undrar lite när den ska användas. Nån som vet, eller är det bara en långsiktig fallskärm? Den ska ju höra till spelarbudgeten är det sagt.

Costanza:
Har man inte använt den borde den räcka till 3-4 toppspelare.

60 tkr månad x 1,5-1,7 för sociala avgifter och annat lullull

{9108}:

Uppskattar att du skriver här, kan hockey och följer med vad som händer i världen och ligorna.

Angående Kaut så tror jag han är väldigt nära en plats, han är väldigt komplett för att vara så ung. Tycker det är den bästa unga spelaren vi sett i ha i år. Offensivt är Dahlén så klart bättre, men Kaut är mer "färdig", har storlek, teknik, arbetsmoral och tar ansvar i defensiven. Fördelen han har är att han kan ta plats i en tredje/fjärde kedja, det kan t.ex inte heppo/Dahlén/boqvist/Söderlund, så Kaut är närmast nhl av de unga vi sett i ha i år.

Skulle älska att se honom i modo igen då han blev lite av en favorit på sina få matcher, men det får nog stanna vid en dröm.

Rytter: Sakic skickar säkert en ny. Det är ju år 21.

Costanza: kul se att Thorp hänger med nyss gjorde han 3-1 till Oik

Rytter: jo jag tänkte lite att ni kanske vill veta lite vad som händer med tanke på det är 2 spelare som ni kanske väntar på. men jag tror ni får tillbaka 1 av dom iaf.

sen vet man aldrig vad colorado tänker med sina jvm spelare med, samt spelade kaut i en trejde line nu.. men då ska 2 personer minst in i den gruppen med..
med tanke på att landeskog var sjuk små skadad, samt Brandon Saad. som sagt man vet aldrig :)

ska kika på deras träning inatt om jag inte somnar. :d

Tarasov: Signa! Anssi har ett enormt MoDo-hjärta! ;)

Jesper Lindgren med imorgon, kul

Sven Tuta: Mats Lusth har fått sparken i Karlskrona . In med ärkegrisen Mats Lusth i Modo, har alltid gillat honom. Lite lik Per Bäckman till utseendet, snus under läppen och ett djävla humör, precis som Per. Bra inställning till Leksand, han gillar inte dom, spelade visserligen någon säsong där. Men då tror jag att han blundade. In med Mats !!!!!

Kanske ska värva hem Torp igen, 2 mål igår.
Men då måste det stå i kontraktet att man som ensam back inte få dribbla på blå:)

jonsson:
Florida verkar vilja låna ut denna back.

Tarasov:

Han kan följa med i paketet Glader sätter ihop med Florida. En förstakedja tillsammans med denna back.

Nu jävlar ska det bli köpfest!

Rytter:
Du ser man fastnar snabbt när man börjar tänka på hur kul det är att köpa!

{9108}: Nyfiken på din lägesrapport
Hur gick det, höll du dig vaken

Tarasov:

Högerskyttar är användbara

Sven Tuta: Var vaken, men såg Finland - Ryssland.

Tarasov: Forsbacka klar för Färjestad. Så stannar vid en dröm för er. 🙂

Sputnik:
Synd skall se vem som kan vara på glid från FBK då.

Tarasov: De har väl nån långtidsskada på viktig center sen innan va? Kanske inte har så många att skeppa iväg?

Sputnik:
Ingen aning, btw Klas Östman skall vara sugen på ett huvudtränaruppdrag i Sverige. LHC nämndes men kanske även nåt för oss.

Tarasov: Klas Östman känner jag sedan länge och har spelat många år med honom innan han drog till Leksand.
Han är en duktig analytiker och har varit med aktivt i hockeyn sen mitten av 80 talet.
Han har lång erfarenhet av svensk hockey som andra coach i Frölunda bland annat och nu senast som coach utomlands.
För övrigt så känner Per och Klas också varandra.

Gavelo:
Tack för info! Enligt Madhawk så omnämndes Östman som hockeykunnig.

HV71 jagar förstärkningar och har redan Fredrik Forsberg på sidan av planen. Kanske vore något för modo?

Steken84:
Även Jesper Kokkonen verkar vara i farozonen

Jag börjar bli otålig.. lägg därtill snack om att Lindgren åker över pölen (rent defensivt ingen förlust men offensivt).. Snart borde man höra om lite namn/lite nyheter? Bara för att Styf verkade tämligen nöjd med matchen igår hoppas jag övrig ledning inte är det och inser att det behövs mer, om det så är tränare eller spelare, fan vet jag.. kanske både och? Det kan man tycka dom själv borde ha koll på. Å andra sidan plockade man in Nieminen efter en lång och "trygg" rekryteringsprocess.. så koll och koll.. Jag hoppas i alla fall verkligen man inte bränt pengarna på ett bräde och inte har kapital nog att förstärka nu.

Vi har namnkunnigt folk borta, visst, men ärligt talat.. även med dessa med har spelet överlag lämnat en hel hel del att önska.

Majbrasan: kommer nog att ramla in en drös med spelare i mitten av månaden, efter besked om AHL/starten av NHL.

Majbrasan: Vet inte om Styf var så nöjd över matchen. Sen vet jag inte vad han dillar på om tredje perioden.

– Vi är alldeles för slarviga i passningarna ut ur egen försvarszon och genom mittzonen. Är man det så blir det svårt att få något flyt. Vi hamnar inte heller rätt i pressen och får då alldeles för långt lag. Försvarsspelet är inte bra och vi släpper till för många heta målchanser, säger Styf som dock fick se Peters briljera i kassen.

KB: Ja, nä, jag tog egentligen bara med mig vad han sa om tredje och extrapolerade - fel av mig.. Jag hade hoppats på lite mer ventilation och missnöje om hur man genomför matcherna i allmänhet vid intervju. Ser tämligen likgiltigt ut i båset.

KB: Noterade att Väsby tilläts skjuta 48 skott mot mål och vi 17!
Vi släppte även en bit över 40 i båda matcherna mot TIK och sköt inte över 20 någon match.
Spelmässigt var vi knappt ur egen zon igår, vi var riktigt illa ute måste man säga men fick turligt nog med oss två pinnar hem.
Poängen och Peters dom enda glädjeämnena.

Robin Ztorken L:
Om du vill höja tempen lite ytterligare backa 5 matcher till kolla skotten, och kolla skottkartorna. Tips andas och räkna till 10 innan du skriver här😂

Robin Ztorken L: Glöm inte straffarna, det är inte alla gånger man ser ett sådant straffskytte

Tarasov: Får nog börja räkna till 20 tror jag, 10 räcker inte längre :-)
Kan du inte presentera dessa skottkartor, jag vet inte var dom finns att finna.

Robin Ztorken L:
Här har du länken till gårdagens match, välj reports och shotcahrt.

Hur långt gånget tror ni det är med "Masken" Karlsson?

jonsson: Tänkt på det där, känslan är väl att man vill få in någon med rutin. Kanske inte är en sån dum tanke.
Oavsett vill jag höra något från Glader och Modo nu, hur tänker ni?
Hur många nyförvärv ska in?
Letar man ny tränare eller ska man bara stärka upp ledarsidan?
Hur långt bort är Viklund?
Hur ser man på det faktum att man förlorar skotten mot i princip alla lag, tex igår 48-17 vilket är extrema siffror mot en bottenkollega.
Enlighten us please.

jonsson: Ingen aning. Jag tror att det är helt fel väg att gå. Jag kan förvisso tänka mig att man kan ha nytta av någon utifrån som kan se det med fräscha ögon, men jag ser verkligen inte vad Masken ska tillföra. Dessutom tror jag att det bara är ett sätt att på något sätt att köpa sig tid och visa handlingskraft.
Helt enkelt ett sätt att ta fokus från de riktiga problemen och de är gigantiska.

Faktum är att dagens trupp antingen inte förstår Styfs hockey, att de tycker att Styfs hockey inte är vinnande eller en kombination av dem. Det löser man inte genom att ta in en tyckare från sidan. Hade man verkligen inte varit så övertygade om att man har 100% rätt och alla andra fel, så borde man tagit in kunnigt folk från orten långt tidigare. Det är liksom inte så att det saknas sådana, men man verkar sakna ödmjukheten att inse att man faktiskt misslyckats och är i stort behov av hjälp. Varenda man hör man tränarna erkänna att det inte var särskilt bra och man klagar på spelarna på olika sätt, men aldrig någonsin verkar man ens reflektera över att man kanske måste justera spelsystemet då alla kan se att det inte fungerar.

Egentligen kanske man kunnat spela av säsongen och hoppas att man reser sig tillräckligt för att slippa kvalspöket, men med all positiv energi man byggt upp så är det en farlig väg. Nästa säsong när vi får ta in publik igen, så kommer vi inte sälja särskilt många säsongsbiljetter och vi kommer inte få med oss sponsorerna i samma utsträckning. Förtroendet riskerar att vara fullständigt utraderat.

Jag har knappt sovit i natt. Så irriterad är jag på Modos (icke)agerande. Jag har aldrig varit så besviken på min älskade klubb. Min förhoppning nu är att styrelsen tar tag i det som det sportsliga verkar blunda för.

{5647}: Tystnaden betyder bara två saker:
- Ngt på gång👍
- Strutsstrategi🥴

Nucky: Hägglund ska prata med Glader efter dagens träning, artikeln kommer i ÖA senare i dag, de söker någon som ska förstärka ledarstaben nämnde han iaf

Sven Tuta: Strutsstrategi vad det verkar. Strutsen hittade ju Masken

Heyerdal: Angående Masken så säger Pelle så här:

De signaler jag får, och de brukar stämma, så är han inte aktuell för Modo och har aldrig varit det.

KB:
Adam har alltså gjort det igen, man minns hans listor på värvning i januari där han föreslog spelare som var ordinarie i SHL till allsvenska klubbar....

« · 2121873 · »