1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545560 inlägg · 4160 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Nja, det är väl inte så konstigt. Z:a var påläggskalven här i regionen då men Pierre var inte i närheten av hans status. Minns att jag inte hade en aning om vem han var. Minns bara att jag skulle komma ihåg hans namn

{8879}: Men tre veckor har gått och inget svar.. Annat var det med Frank vid rodret, modo channel är ju totalt dött numera också. Måste ju förstå att det är vi supportrar som är MoDo!

Olli Nomadinen : Dessutom lovade du att inte berätta att Z var full? Höll du det det löftet :)

{8225}: Icke

Olli Nomadinen : Under ett slutspel(kan det varit -02?) blev han plötsligt gunslinger-Hedin och vräkte in mål från sin backposition.
Kort men hektisk period vill jag minnas.

{8399}: Vem beskriver du?

Hittar tre SM-Guld på den här profilen.
www.eliteprospects.com/staff/9217/fredrik-glader

Olli Nomadinen : Undrar var dom hade varit ..var hämtade du dem ? å vilka var de andra ? Vilket år var det ?
Eller är det en fabel ,tycker att det låter osannolikt .
Z full och Hedin ? under hockey säsong ? Vad jag vet var Z mycket sparsam med alkohol.
Ps : finns det hörn inne i bilar eller är allt en skröna ..
Men intressant är det om det är sant .

{8839}: Det är helt sant, bör ha varit slutet på -90. Vill minnas att jag hämtade dem på Örnen. Själva dialogen utspelade sig iaf i bilen utanför OKQ8 i Timrå.
Och ja, full var att ta i gällande gunstligen. Men han var med på fest och inte spik nykter, det räckte för att polarna ville ha en försäkran om min tystnad. Som jag nu alltså brutit

Olli Nomadinen : P Hedin spelade i Timrå 2012 då han blev skadad .

{8839}: Just det, han kom från SSK då va?

Olli Nomadinen :
Det är inte otänkbart att de hängt en del, men ser att de mkt väl kan spelar i landslaget 00-01 tillsammans också.

Theodor Niederbach klar för Modo resten av säsongen. Spelar redan ikväll mot aik

MikaelLs: Bra! En spelare vi kan ha goda möjligheter att behålla även nästa år👍
Fint också att han kommer hem till Modo.

Dominik bokk får inte plats i djurgården.
Känns inte som att något shl lag kan tänka sig ta över honom. Något för modo?

MikaelLs:
Äntligen har man fått utdelning för sitt tjat!!!

MikaelLs: öhm.. Källa på det? :)

Tarasov: Jag tror det är din förtjänst!😎

MikaelLs: Konstigt att Modo inte gått ut med det 🤔

Werner: Kolla modos trupp på swehockey

Werner:
Lämnar inte ut min källa. Du får vänta och se bara

MikaelLs: Kul för Brandmannen att få hem son sin ett tag 🤪

Olli Hahl:

Nu händer det grejor, kul

Smurfen: brandmannen?

MikaelLs:
Bra debut på HS, välkommen!

MikaelLs: Tänkte hans far , men han kanske har slutat som brandman 🤔

Undrar hur det är tänkt och planerat, nyheten kommer lagom i anslutning till att det är klart att Hepo blir kvar på andra sidan pölen.. Vi behöver väl.. mer? Med det sagt, kul med Theo!

Tarasov:
Jag hoppas det faller väl ut och Theodor trivs så kan vi ha en bra 2 center till nästa år.

Kul med värvningar men jag hoppas inte en 18-åring är svaret på modos problem

Å tänk få en helg med att få vara GLAD efter kvällens match !

Vi vinner tre poäng och gör en riktigt bra match i 60 min !

Det behöver både vi å grabbarna !!!!

Deal på det va ?

Tarasov: Tveksamt att Theodor blir kvar i MoDo nästa säsong då han och Frölunda verkar vara överens om ett nytt kontrakt.

{6870}: Nej exakt. Vi får hoppas att han inte blir kvar, att han gör sånt avtryck att dom inte kan göra annat än att plocka tillbaka honom.

{6870}: Lite vanskligt att bygga kring han med tanke på detta också.

"Planen för denna säsong är att låta honom få speltid i Modo framöver, men det finns en möjlighet att kalla tillbaka honom vid behov. "

Vi lånade ju Fabian Zetterlund säsongen senast vi gick upp. Sen fick Färjestad skador precis inför slutspelet och tog hem han nån dag inna våran första playoffmatch. Vi hade flytet att få tillbaks Anton Wedin i samma veva den gången.
Glader bör nog bygga med nån säker mer långsiktig lösning snart så ni slipper hippo/kaut situationen igen.

Från Twitter: "Dagen informationsmöte med MODO Hockey var onekligen lovande.

1-3 nya värvningar förväntas klara inom 2-3 veckor.

Finska ligan har sänkt spelarlönarna vilket ger spelarna rätt att bryta sina kontrakt.

Inställa JR-hockeyn ger 5 miljoner extra i värvningsbudget."

Costanza: Ersättaren till Frank borde väl vara klart nu, för min del hoppas jag att Fredrik Warg har sökt jobbet.

Costanza: Äntligen öppnas bankvalvet💰

Sven Tuta: STORPLÅNKAN

KB: 100-åringen som tömde Storplånkan och vann.

hanzon: Wargen skulle om möjligt kunna vara en uppgradering av Frank. Det jag tänker på är att han också är väldigt rolig. Dock är det en stor kostym att fylla.

{5647}: Ja, det är svårt att rakt av ersätta Frank när han styrde upp så många olika uppgifter.

Någon som vet om Warg ens skulle vara intresserad? Han verkar hålla på med lite allt möjligt. Jag skulle dock verkligen gilla att ha han i organsationen.

Costanza: Ska Köp-Do ut och shoppa legoknektar nu.. Ni måste ju ha värvat mest nytt sedan serien startade snart!

{5647}: Helt klart är att det har blivit en klar försämring sen Frank lämnade. Nästan obefintlig närvaro nu

JoseGonzales: Va' inte så avundsjuk nu ;-)

Costanza: Vi söker en forward också enligt Kenttä, får se om det blir spets eller bredd. Säger att det inte finns så mycket svenska spelare på marknaden av kvalitet, är mest från Nordamerika. SHL vill inte låna ut spelare heller då det är pandemi så de vill hålla alla spelare.

JoseGonzales: Man vinner om man har 3 galna tjeck å slovaker i laget. Tyvärr verkar de inte så heta på marknaden nuförtiden. Undrar varför.

KB: Ja, Warg verkar ju vara en stjärna. F-n va trevligt det blir runt honom!

JoseGonzales: lär ju komma ikapp er! Flest transatlanter vinner ;)

{6870}: Det ska tydligen finnas en general-klausul i alla kontrakt som skrivs fr.o.m 1/1 2021 att en spelare alltid har rätt att häva sitt kontrakt om MoDo önskar företräde.

Det har skapat en väldig oro i NHL o KHL

Costanza: Haha jag älskar att det värvas lite intressanta spelare till allsvenskan. Oavsett lag så ser jag gärna dårar, kreatörer och målskyttar! Så ska ni värva, värva ingenting tråkigt. Niederbach känns som en trist värvning..

JoseGonzales: Jag tycker Niederbach är en av de mest lovande juniorerna i Sverige. Sen är han från Övik också. Tycker verkligen inte det är en trist värvning. :)

« · 2127247 · »