1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 389211 inlägg · 4142 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Monno: Vad händer??Det kan inte va sant man e på väg ta in en målvakt till?? Det är ju knappast där problemet ligger!! Lundin borde ju få chansen o stå en match om man vill avlasta Peters. Nej blir det här verklighet att man satsar på en keeper till så är jag väldigt tveksam till den sportsliga ledningen.

Steken84: ja, ingen dum idé. Det är ju bättre att slänga in Dackell, Lundin, Tex framför Peters i mål. De borde ju vara hyfsade på att stoppa puckar. sen låter man en forward göra åttor kring offensiva blå och en forward som kör 10 sekundersbyten och Hellqvisthockeyidioten i försvarszon. Vinner vi pucken så är det Myllislobbar som gäller..

Basti: Det är i sådana fall för ett byte. Skicka Dackell eller Lundin för att ta in Tex. Tex har större chanser att få speltid och vår målvakt blir tredjemålvakt i ett annat lag. Rätt billig lösning och vi får två bra målvakter istället för att förlita oss på en.

{5647}:

Det är ju endast ett sådant byte som kan vara aktuellt. Man kan ju inte värva in ytterligare en målis och stå med 4 på kontrakt.

Så en bytesaffär är jag positiv till då jag tror Tex är stabilare som backup än Lundin/Dackell. Sedan har han ju en rätt bra högstanivå, så han kan säkert utmana Peters om förstaspaden om han kommer in rätt och får självförtroende.

Så är för en bytesaffär, men emot en värvning utan att vi gör oss av med någon av de som finns i truppen.

Basti: Tycker lite synd om hur åsidosatt Lundin har blivit, speciellt i dessa tider när det är svårt att hitta ny klubb.
Men jag har verkligen noll förtroende för honom i målet, och förstår inte varför alla tjatar om att han ska få chansen. Han var bra när resten av laget gick som tåget (hösten 2019), för att sedan klappa ihop totalt. Sen när han åter fick chansen att stå i och med att Barto blev knockad av åsnan i VH så läckte han som ett såll. Det var sista gången han stod, ungefär för ett år sedan.

Om det är en bra ekonomisk lösning att ta in Tex, så är det bara att köra tycker jag. Sen sänder det såklart lite konstiga signaler att ta in en till målvakt när det är så mycket annat som borde vara långt högre i prioriteringslistan...

{5647}: Jo det måste ju va en billig lösning.. klart det är bra med bättre målvakter o mer konkurrens för Peters men jag förväntade mig inte att fokuset låg på målvaktssidan just nu 🤔

KB:

Ja men gissar att detta är för att inte riskera att Peters går sönder i slutet eller i ett kval och sedan står vi där med Lundin och Dackell som man har lågt förtroende för.

Kan tycka att detta är en bra lösning om man byter mot Lundin och håller nere kostnaderna.

Har hellre Tex som backup i ett kval än Dackell/Lundin.

Detta bör inte förändra att vi måste förstärka på andra positioner också.

Är det förresten någon som vet om laget har tränat idag, ingen rapportering i allehanda men dom hade istid iaf. Kanske dom tog en dag från is eftersom de hade match igår. Var intresserad av träningen för att veta hur status är på Corrado, Ohlsson, Viklund, Svenningsson och Hägga och ifall dessa var med. Detta är ju något Allehandas reportrar borde kolla upp för det känns viktigt att veta.

{5647}: Det skulle väl ha varit jag då, jag brukar ju försvara målvakterna.

{5647}: Ännu mer bisarrt att en kille med 90,79% och 3,26 GAA är säsongens ljuspunkt. Säger lite om hur kasst övriga laget har varit.

Bad_Brett: Släpper vi till normalt antal skott i de två kommande matcherna så har vi släppt till flest skott i hela serien. Det positiva är väl att Tarasov får mycket statistik att läsa i skottkartor, men det är svårt att hitta andra ljuspunkter med vårt spelsystem.

{5647}:
Jag gillar inte MoDos skottkartor för tillfället, enstaka matcher kan tycka är ok. Överlag illa.

Bad_Brett: Korrekt!

Andra ljuspunkter dock, även om de mycket riktigt är få:

- Corrado
- Harju
- Karla

Det verkar dumpas spelare i Finland eftersom ekonomin är ansträngd. Modo kanske kan fynda 2-3 spelare till rea pris?

Steken84:
Hörde jag köpa!!??

Tarasov: Fram med storplånkan!

Sven Tuta: Jag har också lyssnat på Sannys "sågning" eller rättare sagt hån av MoDo. Även om karln kanske har rätt i en del utav det han säger så äcklas jag kopiöst av hans hånskrattande. Nej Fanny är och har alltid varit en pajas i mina ögon!

{6870}: Man blir väl som den klubb som har fostrat en😎

Sven Tuta: Huddinge alltså?

{6870}: det han reagerade främst på var väl att snacket gick om ny målvakt, när problemet i Modo gäller allt utom målvakt.

Nisse på Mon or:

Jo men då måste man ifrågasätta hans analysförmåga och kunskaper. Stämmer ryktet så byter vi bort Lundin och tar in Tex.

Är det inte ganska smart att ta och ta in en målvakt inför slutet av serien samt för ev. kval ifall man inte har förtroende för att Lundin/Dackell kommer klara detta. Då är det väl rätt smart att stärka upp med en rutinerad målvakt som har en bevisad högre nivå. Om detta är relativt kostnadsneutralt för modo så ser jag inte varför detta skulle vara fel.

Men visst om Sanny förutsätter att man ska värva in en fjärde målvakt och inte har förmåga att analysera detta djupare och hur man tänker så kanske han inte ska kalla sig expert.

En vävning (eller ett byte) utesluter ju inte att man förstärker de delar som behöver förstärkas t.ex centersidan.

Sen skulle jag bli mycket förvånad om Fredrik Andersson återvänder till Modo redan nästa säsong . Att gå från ett självspelande piano till ett moras tål nog att tänkas på. Att sen Fredrik A. kanske ändå avslutar i Timrå efter denna säsong, kan nog tänkas. Kanske både Timrå och Fredrik vill byta spår.

Sputnik: Haha, bl a😂

Rytter: Ärligt talat. Sannys stora styrka som spelare var väl knappast att han var great på att tänka. Mer att han kastade sig framför pucken tveklöst, samt att han i vissa fysiska moment totalt saknade respekt för motspelarna (och gick över gränsen).

Sven Tuta: Se så kom inte och kör Frölunda logik på "fostra" spelare nu. 😉

Rytter: håller med, men då kan man ju också undra varför man väntat ända tills nu med dessa funderingar. Ingen nyhet direkt att Lundin/Dackell inte håller måttet. Sa inte också den eminente Videbro att allt utom målvakt skulle genomlysas?

Nisse på Mon or: Det är väl först nu möjligheten dök upp. Ingenting man skulle gjort om inte Tex varit en reell möjlighet till ett riktigt bra pris.

hade gemensam lunch med bekanta idag som har koll i föreningen. övergripande från samtliga var att föreningen "inte mår bra". widebro och glader håller varandra bakom ryggen men frågan är vad det innebär ? men johan har inte varit sen att försöka täcka skott för andra i år så

{9315}: tex känns dock helt okej, behöver en bättre målvakt än dackell och lundin för att utmana peters. hoppas det jobbas på mer än ett spår .....

{9315}:

Det enda man kan konstatera är väl att man håller vad man sagt från början. Man ändrar ingenting i uppsatta mål eller ramar som föreningen håller sig till. Sen vet man inte vad som händer bakom kulisserna men jag tycker att Widebro ger sken om att klubben mår bra ekonomiskt osv.
Vad skulle göra att klubben mår dåligt då? Styrelsen? Skyller man på varandra vad gäller värvningar samt rekrytering av tränare?

Steken84: jag vet inte, det pratades inte klartext och man ville säkert skydda sina källor, men om jag får gissa efter vad det antyddes så tror jag att personerna i ledande ställning inte drar helt jämnt och att det inte är helt klart vad som behöver göras. vilket är ganska talande när widebro säger en sak och glader en annan gällande värvningar exempelvis :) men ekonomiskt tror jag föreningen mår bra, har ingen anledning att tro annat

{9315}: Förening mår väl väl, hur föreningar mår brukar ju präglas av det ekonomiska läget
Laget och de som jobbar runt omkring det haveriet däremot kan jag däremot förstå mår illa.
Vi hade väl alla förutsättningar i världen att sy ihop ett topplag inför denna säsong?

Med en handlingsförlamad SC ser det inte ut att bli så stora förändingar med 17 omgångar kvar, då hade man redan agerat!
Alla runt laget har sett och kunnat konstatera att inget funkat fram tills nu, med några ytterst få undantag.

Fattar väl vilken stolle som helst att man inte omgång efter omgång spela 5-7 junisar i laguppställning om man har högre ambitioner än att bara försöka undvika kval nedåt.
Bara det säger att man inte tar detta på allvar, tillräckligt.
Jag hävdar att SC bär den största skulden som negligerat läget i truppen med spelare som lämnat och aldrig ersatts, dessutom "lånade" ihop en förstafemma som han visste kunde försvinna lika snabbt som dom kom.

Katasrofalt illa skött och bedömt

{9315}:

Får inte ihop det där att Glader och widebro skulle hålla varandra om ryggen. Då borde de ju rimligen vara syncade i sina uttalanden och inte säga olika om värvningar och vad som ska in.

Men det är något som inte stämmer. Kan tänka mig att man inom föreningen har olika åsikt om Styf ska fortsätta eller inte.

Rytter: Håller med Sanny att det är väl Glader som ska ta in nya spelare och inte styrelsen.

hanzon: Spelarvärvningar har väl Glader kontroll över? Styrelsen verkar däremot tillsätta alla ledande positioner, inklusive tränare. Personligen tror jag det mest är en formalitet och man har valt att lägga fram det så för att skifta ansvar/skuld just på grund av hur den här säsongen har sett ut.

KB: Nej. Toker har noll koll på spelarvärvningar, det har han under lång tid nu bevisat 😄😄😄

{6870}: Han har ju även öppet uttryckt att Modo inte är hans favoritlag. Det gör hans hånskratt rätt äckligt!

Sen kan jag tycka att han är bra i studion med analyser och dylikt.

Ryan Stoa på ingång?

Enligt AB

Nån som har koll på hur långt bort Viklund är?

{8879}:
MODO Hockey lånar in William Worge Kreü från LHC för att kortsiktigt täcka upp för Corrado.

www.modohockey.se/artikel/1i7fakko1-4ij6i1/modo-hockey-lanar-in-william-worge-kreue

Viklund med på träningarna tills det blir allvar. Han åker med klubba, så det börjar närma sig.

{8879}:
Ryan Stoa...

Tarasov: Hahaha fyfan vad den här säsongen ger en magont.. Det är konstant magknip, undantagsfallet några nätter man får sova OK..

Tarasov: man får ge modoledningen att man jobbar konsekvent med nordamerikaner som är bra bit över 30 iallafall :)

Tarasov: Killen kan ju uppenbarligen producera. Dock inte i år...

Men att hoppa ner en division bör ju fungera.

{9315}: Någon gång ska det väl lyckas! ;-)

{8879}: Men va faan han är ju en gigantisk flopp i HV, det är ju Gagnonvarning på honom!!
Nu får faktiskt Toker ta och nyktra till

Robin Ztorken L: Han var riktigt bra i Örebro året innan. Det finns uppenbarligen kompetens i honom.

Robin Ztorken L: Haha, väntad kommentar.

Tyler Ennis var tyvärr upptagen :)

{5647}: Går inte att leva på gamla meriter, vi lever i nuet.
Som att värva tillbaka Foppa, han var ju bra för 15 år sedan :-)
Det är som Gordon i LHC, visst han var bra men presterar inte ett skit i dagsläget.

Det som räknas är hur han spelat nu, i närtid.
Åren går och oftast blir inte spelarna mycket bättre efter passerade 30 år.

{5647}: Kollar man på hans stats så är det en spelare som är för bra för HA spel.

Nu har det inte fungerat för honom och att hoppa ner en division bör väl fungera.

Vet inte riktigt vad vissa förväntar sig.
Vi är inte hetaste laget för tillfället och ligger 3:e sist i HA...

Robin Ztorken L: Jag gissar att om Foppa hade fått någon månad på sig att träna upp fysik och flås så skulle han lyft det här laget rejält...

« · 2138041 · »