1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540703 inlägg · 4140 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Rytter: "Det är för mycket prat om blad blad-hockeyn istället för prata om att läsa spelet och att ibland rätta sig efter motståndare."

Låter som att Modo varit alltför stolta och vägrat ändra nått i spelsystemet mot motstånd som läst sönder taktiken.

Blake: Om det nu blir t ex Karlin eller F Andersson nästa säsong lär det ju knappast bli någon Hellkvist-hockey ändå så det tycker man ju de borde skippat tidigare

JoseGonzales: Märkligt hur extremt stor skillnad det kan vara i kort text. Din text mottas genuint och i all välmening medan Mr Jalapeno viftar med ”Mäh! Jag önskade ju lycka till ju!!” som svepskäl för att få möjlighet att dryga sig.

PS. Var det inte genuint har du då lurat mig, men kan likt Jalapeno ta och dra ;-) DS.

{7814}: Man borde ha droppat Hellkvist-hockeyn den dag det var klart att han skulle dra. Nästan synd att det skördade så stor framgång att man ville fortsätta köra på det utan huvudingrediensen själv - och att man trodde man kunde lyckas göra det också.

Lätt med facit i hand att kunna konstatera, dock..

Majbrasan: Ändå skönt att detta skedde. Visst kan man debattera huruvida det skulle skett tidigare men huvudsaken är att det sker.
Det är i mångt och mycket som ett destruktivt förhållande där man kan älska varandra hur mkt som helst utan att känna glädje eller bygga nåt varaktigt konstruktivt.
Med det sagt tror jag att detta var det bästa som kunde hända för tillfället.

Får ändå en bra känsla.

Det lilla jag läst till mig ger intrycket att sunken (ja han får heta det) är en tränare som anpassar spelet efter motstånd och gör vad som krävs i match för att vinna. Precis det jag har efterlyst hela säsongen. Känns som vi har nött på och nött på i samma spår match efter match oavsett hur det går. Lite kedjebyten men annars noll. Jag tror det här blir en väckarklocka för laget. Att nu knyter vi näven och gör vad som krävs för att vinna oavsett vad det innebär.

{9025}: Hehe, LITE kedjebyten? Det är som att man överkompenserat på den punkten för att man gjort noll andra synliga förändringar. Visst, jag överdriver lite då det finns andra skäl som skador et. c. men jävlar i mig vad svårt det varit att gissa sig till vem som kommer spela med vem före nedsläpp många gånger :-D

Majbrasan: Nej då, det är genuint. Jag vill att alla lag i Norrland ska upp i SHL. Sedan vill jag inte att ni går upp på vår bekostnad :)

digitalbath: Ja, jag vill ha Widebro på livstid. Det går ju inte annat än att gilla honom. Han skötte intervjun skitsnyggt.

JoseGonzales: 6 stycken lag .. och vilka skall då bort ?
Bättre med 2 serier syd -norr .vilket slutspel det skulle bli mellan oss varje säsong .

{8839}: Linköping, hv och Oskarshamn skulle jag inte sakna.

{8839}: Det jag inte gillar med det är att det inte kan bli två lag från Norrland i final.. men tre lag till upp i SHL. Kan tänka mig att peta bort Oskarshamn, Växjö och Örebro. Tre lag jag inte har några känslor alls för.

Undra vilken position Bojvan hamnar på i Sunkens defensiva hockey? Center? Eller är det för defensivt? Han blir ju inte back iaf.. :-D

M Horava: Magnus Sundquists samlade intervjuer i Brynäs ... Sägs att de används för att få folk att tappa kunskap och fortbildning.

Domsjö:

Dryga 100 mil upp till Övik, får sätta fart så han hinner upp till träningen imorgon.

hockey_21: Oskars tycker jag borde ha fått kvala ... hade varit helt rättvist med tanke på att de fick ett extra år i SHL. LIF fick ju i princip också ett extra år.

När kommer nästa nyförvärv tro.

jonsson: I grevens tid...

jonsson: ”Vi skannar av marknaden och det förs en bra dialog med alla spelare i hela världen just nu. Processens process är på god väg”

KB: Du fick i alla fall mig att skratta, tack. Meta-process.

Majbrasan: Vi kan väl börja med att ta tillbaka kajser från Boden?

Silly: Ja!

Majbrasan: Kontos skulle nog kunna leda en 2:a eller 3:e kedja?

Silly:
Vad handlar Bodenbråket om egentligen?

Tarasov: Vill minnas att det har nånting att göra med sändnings-/marknadsrättigheter. HockeyEttan sålde rättigheterna väldigt billigt till ATG ifjol. Boden (och säkert några andra lag) står ganska bra på egna ben men tappade nu viss kontroll över deras egen produkt. Kan ha fel, men tror det är nånstans i dessa banor.

KB:
Ok hejar på Boden då!

Luleås sportchef meddelar i cmore att de letar en forward. Han säger att marknaden är oerhört tunn just nu och att det är många klubbar som är ute och letar.

Kanske kan förklara varför Glader ej hittat några nyförvärv?

{9233}:

Kanske något för oss, trött på att vara 13:e forward och vill spela mera.

jonsson:
Ja kan tillföra mkt, dessutom har han gått vårt hockeygym så alla lär väl vara glada. Jag och Costanza får köpa och ni andra får någon med lokalförankring 😍

jonsson: AIK ligger nog närmre till, tror jag!

Robin Ztorken L: oskarshamn vill tydligen ha honom till nästa säsong så dom ligger säkert närmast

{9315}:
Då bör antingen Thelin eller Modigs bli lediga där.

#iväntanpånästapresskonferens

Kan man få hoppas på en ny presskonf snart?

Padrone78:
Hoppas på köpfest till veckan

Tarasov: 💰💰💰💰💰🥇

Tarasov: tänker att det borde resultera i något mer än en tränare....det faktum att han ringer 100-140 samtal om dagen dvs. 🤓😂🤪

Sven Tuta: >Såg intervjun med Åsnebrottaren.
Han är faan inte frisk någonstans, han har tappat det totalt.
Proppen har gått

Han står ungefär och säger att stjärnimporter , dyrspelare och poänggjörare ska vara fredade på isen.
Det är ju en olyckshändelse man får se, inget annat.

Robin Ztorken L:
Ztorken svingar vilt, gillas😂😂

Tarasov: Äh, han är väl den mest sansade och lågmälde härinne? :)

Robin Ztorken L:åsnebrottaren är ju bra "komisk"^^ ganska skön kommentar av Lundqvist ändå^^

Robin Ztorken L:

Intressant o se hur dom klarar sig utan Chelarik, kan bli borta ”länge”

Padrone78: jag tror anledningen till att det dröjer faktiskt är att modo försöker hitta en spelare som inte bara är riktigt jäkla bra utan som också kan tänka sig att skriva på kontrakt för nästa år också. chansen är trots allt störst att vi efter 52 matcher inte spelar nåt mer och jag tror inte ledningen vill betala för bara återstående matcherna. har inget att backa upp det med utan bara en tanke från min sida

jonsson: tror inte det kommer bli så länge som folk verkar tro.

du kommer nog se att han är med på nästa match som dom har den 16 feb.

{8384}: Ja, igår hade säkringen brunnit rejält.
Han såg faan otäck ut, som en fullblodspsykopat, redo att läggas in på klinik och bältas i sängen

{9108}:
Så blir det garanterat

jonsson: vecka till vecka skada och en vecka till nästa match så kan han missa 0-10 matcher skulle jag gissa. Så länge han inte missar play-in/slutspel så är jag okej med läget

Vi klarade oss bra igår =)

Robin Ztorken L: Tror alla tränare reagerat lika i stundens hetta om en stjärnspelare blir skadad i ett regelbrott.

Vet att vi har våra dagar oss bröder mellan(mest hatkärlek)
Men vart kommer alla Lövenfans ifrån? Har gjort 1 bra säsong innan detta på typ 100 år sen är de världsmästare.
Puts väck när de förlorar men vid första vinst så dyker de upp som kackerlackor. 😂

Robin Ztorken L: Hållar faktiskt inte med dig där. Han var inte tacklingsbar, var ej puckförare och åker bara förbi situationen kunde därmed inte vara förberedd på en tackling. Det enda som Joel skulle kunna försvara det med utan ont uppsåt är att säga: Jag trodde att han skulle ta över pucken.
Men der är inte helt olik Joel att tackla på allt och alla, Gjorde tydligen något. liknande i Gävle utan att det slutatde lika illa, men det vart upprört!

Robin Ztorken L: Men jag håller med att det bara är fånigt att nämna vad det är för typ av handelsvara och att dom skall vara fridlysta typ. Det är dom man skal vara "pain in ass" på.
Tror ändå vi kan vänta oss en hämndaktion om dom springer på varandra i slutspeler vilket dom kommer att göra tror jag

Silly: En skitsituation där Lundkvist inte riktigt ser om pucken är droppad till Cehlaric
eller inte.
Tacklingen är en interference men inget mer, dessutom bara lite gå på kropp.
Han gör ett bra försvarsarbete och ligger på rätt sida men tar fel spelare.

Sen att åsnebrottarn går i taket och kräver att dyrtörvärv, poängspelare, artister ska vara icke tacklingsbara det är ju bara så sjukt.
Han är inte helt frisk i roten , brottarn.
När man ser honom förstår man att han kunde göra som han gjorde mot oss-
Psykopatiska drag, minst sagt.

« · 2140413 · »