modomille:
Simon Gagné har tagit Time-out efter sin fars bortgång. Kanske skulle behöva komma bort och tänka på något annat ett tag. Killen vet ju hur man gör mål.
J F K:
Detta är jag inte säker på, men jag gissar att planen har varit AHL hela tiden, varför han inte stannade i Toronto efter JVM vet jag inte heller men det kan ju vara så enkelt att det fanns saker att styra upp.
Bad_Brett:
Och vad föreslår du ? har vi en spelare som spelat bra på sista tiden och som vi faktiskt har råd med, ska vi då passa på dom bara för att dom en gång spelat i Timrå eller spelat i kvalserie för något lag ?
hanzon:
Är målet att vi ska ha exakt samma lag som Timrå hade under sina två sista år i SHL...?
J F K:
"men det måste kännas kopiöst skönt att säga vad var det jag sa."
Visst känns det kopiöst jobbigt att jag återigen kan säga "Vad var det jag sa " ;P
---
McFire: Toronto saknade Lupul och Booth under 12 respektive 21 matcher och har även saknat Polak, Franson, Komarov, Winnik och Kozun under perioder i höst.
Vad jag hört var det väldigt nära redan då för att slippa plocka in Orr eller McLearen, jag tror att det faktum att Toronto plockat in Richard Panik på Waivern blev räddningen.
hanzon:
Jo dom brukar bryta kontrakt eller hyra ut spelare för att slippa kostnaden.
ULTIMAVICI: Låt hoppas att det händer något väldigt snart, med tanke på vilka matcher som väntar närmast.
38 | Torsdag | 2015-01-15 19:00 | MODO Hockey | Färjestad BK | Fjällräven Center |
J F K:
Å andra sidan är MoDo så totalt uträkande av alla att pressen är minimal. När vi hamnade i Kvalserien senast hade vi ett rätt bra lag på pappret och man pratade om fiaskon. Nu är ju alla i princip övertygade om att MoDo kommer åka ur.
Med tanke på att spelet faktiskt har sett bättre ut med Perra i båset, finns det nog en liten chans att slå ur underläge om vi får in några riktiga ess.
Redigerad kommentar
modomille: Absolut. Nylander lär inte varit gratis då flera klubbar ville ha honom så där kanske vi faktiskt kan få loss en del kapital. Hoppas bara att man har möjlighet att hitta en center då laget verkligen skriker efter en spelfördelare. Inte bara för power play, utan för att leda en förstakedja generellt. Nylander var verkligen den spelaren offensivt..
Fördelen med det här är att ibland tar sig laget samman av sådana här saker. Den stora stjärnan (divan) lämnar och laget sluter sig samman. Nu tror jag tyvärr att det vi verkligen saknat är självförtroende och på den biten hade nog Nylander extremt mycket...
maski_halonen: Ja, det är i alla fall deras officiella hållning. Misstänker att det handlar om att Nylander blev bänkad av Perra jag. Det hela luktar besviken primadonna som inte accepterar att någon ställer riktiga krav på honom.
Hur som helst så blir det ett stort avbräck då han är riktigt dj**la bra offensivt när han vill.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Du har ju faktiskt hela tiden varit övertygad om att detta var planen från Torontos sida. Kan det då verkligen komma som en överraskning för MoDo?
Bad_Brett: När man läser artikeln i Toronto Sun, så kan man ju konstatera att WN inte är så begeistrad av att spela i MoDo/SHL. Läste också på ett kanadensiskt forum att flytten tillbaka ryktades redan innan JVM. Toronto-fans verkar heller inte speciellt roade av att deras talang spelar i det lag som ligger tok-sist i SHL.
Jag har varit mer upprörd på Svartvadet över annat.
J F K:
Det var hela tiden ett mål att ta över honom efter JVM, då Toronto krisade i höst var det nära att man plockade honom tidigare.
Är du uppriktigt förvånad att en klubb säger en sak till media men planerar en annan?
Vi har ju åtskilliga exempel från vår egen förening de senaste veckorna bara.
Jo, dom vägde nog in jetlag i ekvationen, not....
Redigerad kommentar
Cyklob: Jag föreslår att Svartvadet ska ta kontakt med Saidas dotter eller liknande. Toronto sade senast efter JVM att man inte skulle ta in Nylander, så det har nog varit snabba ryck. Nog tycker jag att Toronto borde låtit Nylander stanna i Toronto om man hade planerat det. Vem tjänade på att han åkte till Sverige för två veckor och dra på sig jetlag, missa väsentlig träningstid osv?
Sedan kan jag hålla med om att Svartvadet får det jobbigt. Jag hoppas att han hittar en tvåvägscenter, men de växer verkligen inte på träd.
Nyförvärv, eller inte?
"– Jag har tittat på spelare innan det här var aktuellt också, men när det här blev klart är det klart att man har kollat upp någon till också. Vi behöver inte leta någon exakt ersättare till Nylander, men det är klart att vi måste ha in nyförvärv när vi tappar spelare. Det viktigaste just nu är att vi kommer över tröskeln och vinner någon match och får energi av det. Men naturligtvis vill jag ha in en spelare som kan tillföra, och det finns det garanterat. Och sedan är bara hoppas att jag lyckas få den spelaren att välja Modo.
Finns det pengar till nyförvärv?
– Vi får se när vi räknat ihop allting. Men vi måste hitta något utrymme för att ersätta Nylander.
Hur mycket betydde han för laget?
– Det är svårt att säga, men det är en sevärd offensiv spelare som har gjort poäng för oss. Och det är klart att vi tappar när han försvinner. Men någon annan spelare får kliva fram och sedan får vi hitta något nyförvärv. Så enkelt är det."