Sawchuk:
Jag tror som du och återigen stör jag mig något enormt på ledningens avsaknad av pondus:
"– Detta ligger tyvärr utanför vår kontroll då reglerna för övergångar är skrivna på det här sättet, säger MODO Hockeys GM Per Svartvadet och avslutar:
– Vi är oerhört stolta och glada att vi hjälpt William till den spelare han just nu är, vilket visar att vi i MODO Hockey jobbar på rätt sätt. Naturligtvis har vi gjort vad vi kunnat för att behålla honom i organisationen då det är en skicklig spelare, men denna fråga är styrd av SHL-avtalet. Vi önskar William lycka till i den fortsatta karriären."
Redigerad kommentar
Sawchuk: Jag tror inte på det. Varför skulle de vänta så länge? Tror de att Nylander platsar i NHL så borde han väl i sådana fall åkt över på en gång. Att vänta ända till nu och att då ge honom väldigt kort tid att växa in i NHL-kostymen till ett eventuellt slutspel låter ju bara konstigt.
Varför skulle Shanahan i lokalpressen säga att man tänker skynda långsamt med Nylander för att en och en halv månad senare ändra sig? Han framtstår ju bara som samma typ av vindflöjel till sportchef som man haft tidigare som jobbar kortsiktigt.
Om Nylander indikerat till Toronto eller inte är ju rena spekulationer givetvis. På samma sätt som att du spekulerar i att Toronto planerat ta över honom senare. Svaret lär vi aldrig få.
J F K: Jo, så är det säkert. Nyllet ringer och säger att nu ska jag spela i NHL så bugar och bockar Toronto.
Toronto har haft en plan hela tiden och det var bara en fråga om före eller efter JVM.
Monno: Jag läste en lång artikel i Toronto Sun innan jul som handlade om att nu skulle Toronto INTE göra som man gjort tidigare och kasta in unga spelare, utan låta dem utvecklas. Jag är fortfarande säker på att det var lönnlövens plan vid tillfället.
Jag undrar om inte Nyllet själv ligger bakom lite av detta. I Luleå var han helt värdelös och blev snudd på bänkad samt fick några utskällningar av Perra Jonsson. Det är inte omöjligt att Nyllet - tyvärr - är lite för mycket primadonna att han bad Toronto ta över honom helt enkelt. Under Anders Forsberg ställdes inga krav, utan Nyllet spelade lite som han ville...
Monno:
Fast har vi tur nu kanske det kan komma in en som faktiskt jobbar hemåt också.
ULTIMAVICI: Nyllet gjorde ändå nästan 1p per match. Det påverkar såklart laget.
Det stora problemet är väl att vi i vanlig ordning inte har någon vettig 1e Center... Där var ändå Nyllet en av dom bättre vi haft sen Susse la av. (Vilket kanske säger mer om Hensick och Flanagan än Nyllet...)
Sawchuk: Jag bävar också för kvalet och för plausibelt motstånd. Tänk att få Rögle i en matchserie - ett lag som med näppe brukar hamna på övre halvan av tabellen i Hockeyallsvenskan, men ändå oftast gör väl ifrån sig i kvalserien. Usch, jag tror att det kan gå riktigt illa.
Vad som dock skiljer oss åt är att jag oftast har fel. Låt oss hoppas att det håller i sig
Redigerad kommentar
Amitiel: Toronto är ju dock precis en klubb som gör saker som dessa. Dom är ju itne kända för att alltid ta rätt beslut direkt.
Än om jag inte kan svara på om detta är bra eller dåligt för dom själva nu och i långa loppet.
För Modo är det dock riktigt jävla dåligt.
Går bara att skratta åt eländet. Vilken jävla skitsäsong.
Amitiel:
Jag berättade redan för en månad sedan att det var Torontos plan men då vart man idiotförklarad.
Precis som man blir idiotförklarad då man varnar för att kvalet blir ett helvete för Modo om man inte är perfekt förberedd. Jag hoppas jag har fel men det hör ju till ovanligheterna ;P
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Leksand, Växjö, HV71, Färjestad, Linköping,Luleå, Skellefteå och nu även Örebro.
Ja, jag vet att många av uppräknade har eget bra kapital. Men ändå!
Handlar de på kreditkortet? Är de inte rädda för reportageteamet från "Skuldfällan".
Verkar väl som att Antila kan bli ledig nu. Han var riktigt bra när han kom till Örebro. Kan det vara något? Stor och stark, finsk SISU.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: är olika från fall till fall. Modo kan ju neka att skriva över kontraktet om löneskillnader blir för stor och på så vis pressà Roche att slÄppa lönen från Modo, pengar bör han ha så att det räcker och blir över, men en skadebrnägen 38-åring har inte råd att sitta på bänken januari-april om han vill ha något kontrakt nästa säsong.
men det är ju bara spekulationer hur vi än vrider och vänder det, i slutändan är det upp till svarten att visa lite balls. :)
Gäsp: Det beror ju lite på vad man får till för deal med Roche också, så fort han signar med ett nytt lag är man ju väck lönekostnaden. Gillar absolut tanken med en värvning av Tömmernes men den hade känts bättre i så fall under sommaruppehållet för att ersätta en sån som t.ex. Lehtivouri.
Roche är förvisso gammal men jag tror inte att det är några bekymmer att hitta någon ny klubb för han att spela av säsongen i.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Avsaknad av pondus. På vilket sätt tycker du ledningen skulle agerat?
Jag ser inga problem i att man i meddelanet lägger in att man är stolta för att man hjälpt William till att bli den spelare han är, samt att man jobbar på rätt sätt när det kommer till juniorer och ge dom chansen till att vara ledande spelare. Detta handlar ju snarare om marknadsföring och är något man läser i pressmeddelanden från varje klubb när det gäller spelare som går till NHL.
Finns inte så mycket vi kan göra i detta läge när han är utlånad från NHL. Bara hoppas att det finns pengar nu att ersätta honom, vi behöver en center framför en back för tillfället. Finns det någon bra center som spelar i AHL som hör till Toronto som vi skulle kunna få låna som plåster på såren.