Edit 2 på föregående inlägg:
Han var tillbaka i Colorados uppställning igår.. Då är nog chanserna små :P
I brist på verkliga transferrykten så får man väl hitta på egna...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12378
Ben Street, 2-vägscenter med bra stats från AHL. Skadades på försäsongen efter att ha signat med Colorado, spelade efter skadan 4 matcher med Lake Erie innan han kallades upp till Avalanche. Väl där har han bara fått istid i tre matcher sedan november, verkar dock vara rehabiliterad från skadan vad jag kan se.
Foppa, dags att kontakta dina gamla polare i klubben!
Edit: Fel av mig, han verkar fortfarande besväras av en handskada :(
Redigerad kommentar
Rytter:
Glöm inte att Smolenak också gjort sina säsonger i ECHL och då inte kommit upp i Combs siffror.
Men det är ju så klart vi har ju Öberg, Nordgren, Pålle, Hari med flera som har potential att kliva fram och börja producera så vi kan nog sitta lugn i båten.
Amitiel:
Ja undra hur det hade låtit ifall det var Svartvadet som hade stått för den värvningen. Fan vissa var ju missnöjda för att vi värvade Smolenak, han var ju inget att ha.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Tomas Byberg angående William Nylander...
"Men vi visste att det fanns ett datum och där är vi nu."
10 mil norrut plockar ett Allsvenskt lag med minimala resurser in poängligeledaren från ECHL.
Vad gör Modo, Dubblar Öberg och Pålles istid?
Naturligtvis väldigt svårt och absolut ingenting jag förväntar mig, men jag anser inte att det är omöjligt att värva en spelare som är på gränsen till NHL. Kostar litet slantar och bra "säljjobb", men det kan vara ännu dyrare att låta bli.
Med den här killen, så skulle nog PP-statistiken förbättras litet. Nashville har precis ratat honom och han har förmodligen storleken emot sig för att kunna göra sig gällande i NHL.
Bad_Brett: Jo det har du helt klart en poäng i. =)
Överlag trodde man ju att kommunikationen med media och utåt skulle bli betydligt bättre med Svarten. Men tycker mest det bara blev luddigare. Näslund var ju bara tyst, men när han väl sa nått var det oftare mer tydligt iaf.
Monno:
Absolut, men då kan man svara någonting i stil med:
"Vi jobbar varje dag med att frigöra mer pengar till nyförvärv, så att vi kan få ihop ett så slagkraftigt lag som möjligt inför slutspurten."
"Vi får se när vi har räknat ihop allting" låter extremt nonchalant. Om målet är att tigga pengar av externa finansiärer, tror jag att det kan vara lämpligt att åtminstone försöka upprätthålla en fasad av att man vet vad man pysslar med.
Redigerad kommentar
J F K: Kan ju vara så att man har sponsorer som tänkt skjuta till medel eller som man diskuterar med osv. Och att det är därför man inte vet helt säkert.
F.ö. när det gäller felciteringar, så är det säkert så, men gör man sin hemläxa väl, så väljer man att uttrycka sig så att det blir svårare att bryta ut svaren från kontexten. Detta vill jag emellertid inte belasta Svartvadet för, hur man hanterar denna problematik ligger i hela föreningens intresse och dess ansvar att man bara släpper fram personer som fått denna träning/utbildning när det hettar till
Amitiel:
Nu skrev jag faktiskt "de", så mitt inlägg var snarare riktat mot Charlotte och styrelsen. Kunde kanske varit tydligare där.
Jag står dock fast vid att Svartvadet måste bli mycket tydligare. Antingen får han göra som Näslund och låta bli att kommentera saker, eller så får han gå igenom hur planen ser ut. Det är möjligt att det är som J F K säger, dvs att Allehanda slarvar med citaten, men det är ändå enormt frustrerande. Det jag hör är nämligen:
"Jag har som mål att värva två spelare"
"Jag har ingen aning vilka spelartyper jag letar efter"
"Jag har ingen aning om huruvida det finns pengar att värva för"
Det bisarra är att Svartvadet aldrig gjorde bort sig i media när han var lagkapten. Då var han ett föredöme. Ska det vara så svårt att säga någonting i stil med:
"I den här sporten måste vi alltid vara förberedda på plötsliga förändringar, så naturligtvis har vi en plan för hur vi ska fylla hålet efter Nylander, men det sköter vi internt. Vi är övertygade om att det kommer vända och vet precis vilka förändringar vi vill göra, men vi kommenteringar tyvärr ingenting förrän allt är klart."
Bad_Brett: Han är lite osmidig i kommunikationen mot media.
Förhoppningsvis bollar de med flera olika bud till eventuella spelare och innan man fått svar från de respektive agenterna vet man inte hur pengarna räcker. Nu vet jag inte om vi har råd med två stycken, men det är i alla fall en hygglig förklaring till varför han svarar som han gör.
InVinoVeritas:
– Jag har tittat på spelare innan det här var aktuellt också, men när det här blev klart är det klart att man har kollat upp någon till också. Vi behöver inte leta någon exakt ersättare till Nylander, men det är klart att vi måste ha in nyförvärv när vi tappar spelare.
Finns det pengar till nyförvärv?
– Vi får se när vi räknat ihop allting.
¤(%¤%(/"&/"%&(%")
Någon, ge mig valium. Vad i helvete är det här? VI FÅR SE NÄR VI RÄKNAT IHOP ALLTING? Det är 13:e januari, MoDo ligger hopplöst sist... och de har fortfarande inte räknat på huruvida det faktiskt finns pengar för nyförvärv? Och varför i hela friden erkänner han det? Varför säger han inte bara "Det är ingenting jag kan kommenter ai dagsläget"? JISSES!
Seriöst, jag börjar hoppas att vi åker ur. Går i konkurs. Det är förudmjukande att hålla på detta lag.
ULTIMAVICI:
Jag jämförde situationen inte spelarna...
Jämförde du just Gagne och Crosby?
Var det inte liknande raljerande du fördömde i en annan tråd. Spinner du då
dina forumvänner slickar dig i röven?
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Jag är inte psykolog och känner inte Simon pesonligen så jag kan inte uttala mig om vad han prioriterar men uppenbarligen är det inte spel i NHL i varje fall.
Det skulle inte vara första gången en människa testar något helt nytt efter en svår tid i varje fall.
Jag gissar att man skulle sagt ungefär samma sak om Brashear innan det vart en realitet.
Då Andrew Raycroft skrev på för Löven lät det också ungefär likadant.
Redigerad kommentar