1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540692 inlägg · 4140 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
supertr?tt:Modo är tamifan imig sämst i allt i SHL. Men, när det gäller att mörka, vilseleda, luras när det gäller nyförvärv då är Modo bäst :-). Skönt att klubben är bra på någonting ;-)

hanzon:Sorry, känner igen texten och det står även i rubrikhuvudet att texten är från 17 januari :-(.

Redigerad kommentar

hanzon: Gammal artikel. Lasch uppges vara klar för Frölunda.

ULTIMAVICI:Hur pass sanning var det bakom detta rykte?

Cyklob: Frölunda

Cyklob: HV71, Modo, Frölunda eller Linköping

Ej:
Brynäs - Mannberg
Djurgården - Fleury in
Leksand - Cehlin och Guter in
Skellefteå - många forwards. Schremp utanför laget
Färjestad - koskiranta
Örebro - har bred forwardsuppsättning
Luleå - Harju
Växjö - Nyss värvat 2 forwards

Står på finska sidor att Ryan Lash flyttar till Sverige och kommer presenteras på fredag. Står dock inte om vilket lag det handlar om bara att han lämnar tps och han har hämtat sina saker. Nu tror jag ju knappast vi får in honom men något lag har ju lyckats i alla fall.

Steken84: Jo det är ju det jag också önskar, tar vi in någon ska det vara långsiktigt.

Jag blir mer orolig för hur kommuniationen är mellan dom i föreningen? Var ju inte allt för längesedan Svartvadet gick ut med att vi skulle värva men nu sitter Charlotte och snackar om att det ej finns några pengar känns inte så lovande. Och som nån skrev hon är ekonom säkert en duktig sådan med, men för att folk ska komma till arenan och betala för något så vill man se bra spelare samt resultat. Och det är som oftast där problemet ligger hon kan inte mycket om hockey men kan sin ekonomi.

ULTIMAVICI: Jo vi borde värva en center och en back. Både för att säkra shl spel! Dessutom för att kunna skriva längre kontrakt med dom så vi säkrar kvalité inför nästa säsong. Modo brukar ju ha svårt att konkurrera med storlagen om bra spelare innan säsongstart. På så vis får svarten ett försprång till nästa säsong.
Bra att säkra både smolenak och haataja. En center till så säkrar vi en 1:a femma till nästa säsong. Dessutom så hinner man hitta kemin denna säsong.
Min åsikt:)

J F K:

Nja, jag känner väl lite på samma sätt som med Anders Forsberg. Jag gillar Charlotte skarpt. Hennes vision om att driva MoDo mer som ett företag och att det ska bli en helhetsupplevelse att gå på ishockey, är ju precis sådant som jag har tjatat om i åratal.

Med det sagt, tror jag att det hade varit bra att ha en GM med rejäl pondus. Jag var inte nöjd med allt Markus gjorde han, men pondus hade han.

ULTIMAVICI:

Vill och vill. Vi kan ju inte värva mer.

Om inte. det kommer in externa finansiärer för det och då handlar det ju inte om att slösa pengar längre utan det blir öronmärktapengar för just det.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Eller så kan man konstatera att Charlotte är ekonom och att utläsa sportsliga utsagor från henne knappast är att rekommendera. Men då kommer du din vana trogen skriva att Modo uttalar sig fel, för lite ä, för mycket osv
osv.

NuMo: Vill vi värva mer då? I och med att Leksand blivit något av de mest formstarka lagen i SHL så dog allt hopp att undvika kval. Tycker inte vi ska slösa mer pengar inför ett kval där vi iaf borde klara oss som det sett ut och att laget fortfarande blir bättre och bättre (frånsett senaste matchen). Ska vi värva ska det vara en klasspelare som vi även får kontrakt med kommande säsonger.

popcorn:

Hennes prat om att "Vi har ju, till skillnad från Leksand, varit så nära i matcherna!" känns inte helt betryggande. De flesta var tidigt överens om att laget inte skulle hålla, trots hyfsade resultat inledningsvis, eftersom:

- Lag som Färjestad garanterat skulle värva kvalitet
- Juniorer oftast bara "orkar" en halv säsong
- Spelare skulle försvinna till JVM
- Laget saknade en riktigt bra center
- Special teams var urusla
- Ullmark vann inte längre matcher på egen hand 

Men på Charlotte låter det som att föreningen har levt i total förnekelse. Att de dåliga resultaten har berott på små marginaler och otur, men att allting kommer ordna sig i slutändan. 

För mig är det ofattbart hur man har kunnat missa att de har varit KLASSKILLNAD i de flesta matcher. 

NuMo:

Ja åker vi ur  nu så är det väl bara ett bevis på att det inte finns ekonomi att sy ihop ett slagkraftigt lag. Juniorerna i all ära, men det är inte dom som skall bära laget.

Sen kan man fråga sig vad händer om vi skulle överleva ett kval. Finns säkerligen inte ekonomi att få ihop ett starkare lag till nästa säsong.

Det framgår med all tydlighet att kassan är tom. Svarten har, med all sannolikhet, inte ett öre att locka spelare med innan lördag.

Dessutom kan man fråga sig, vilken"stjärnspelare" vill hoppa på ett sjunkande skepp?

NuMo: det är kört :/

Charlotte bekräftar att det knappt finns korvören kvar att handla för.

Så då återstår de s.k. externa finansiärerna.

Finns de ens?

FBK hittade en center, men Svarten gör det inte...

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8064

Smurfen:Reportern frågade om nya spelare, vilka han ville ha, då sa han att det är Svartvadets sak, men tillade att några spelare vore önskvärt med glimten i ögat.

hanzon: Såg inte matchen och framförallt intervjun , så vad sa han då ?

Amitiel:Visst kan man tyda Perras uttal igår efter matchen, att det är några spelare på ingång?

hanzon:

Har ju varit en hög rykten, men kan ju inte direkt förvänta sig att det kommer nya rykten varje dag, och så hemliga som Modo är att dom inte ens vill säga vilken sorts spelare dom letar så får man nog vara glad att vi ens fått dom rykten som redan finns.

Monno:Är det ingen som har hört om någon/några nya spelare på ingång, för det är väl det som diskuteras här eller hur?

J F K: Sist hade vi nog kunnat ligga. Men inte med så här god marginal. På förhand så nog kändes det som att vi ändå skulle kunna tampas hyffsat med Djurgården m.fl.

Som det är nu är vi ju ett strykgäng.

Bad_Brett: Nej, jag tror också att Anders kan vara helt rätt i en omgivning som passar honom. Jag tror bara att det här laget med en realistisk målsättning, rätt tränarkonstellation och med bra självförtroende inte hade legat sist.

J F K:

Jag vill dock inte skylla på Anders. Spelet såg ju rätt bra ut förra säsongen, trots floppande nyförvärv. Jag tror snarare att det var kombinationen som var tokig. Anders måste paras ihop med någon som ställer krav. 

strountes: Sedan förstår jag inte att inte tränarna tagit tag i problemet Torp. Det har väl inte undgått någon att han inte ska göra sina frånvändningar, dribblingar, följa med i anfallen osv. Han ska vara en defensiv back som spelar tufft. När han får pucken så ska han se till att bli av med den rätt fort. Igår var det återigen något försök till att dribbla spelare som ledde till friläge och det första målet var han väl den Modospelare som var högst upp i banan.

Förstår han inte direktiven att sluta spela svårt så bänka honom. Vi har inte råd att bjuda på ett par frilägen per match för att han ska kunna spela allan ballan.

strountes: Vi behöver verkligen en spelskicklig center. Nu har väl Flanagan långsamt kommit igång lite, men det är ändå ingen förstecenter för ett bra SHL-lag. Smolenak och Haataja behöver någon som kan servera dem pucken i bättre lägen än att de måste göra två gubbar själv innan de kan avsluta.

Boxplay är faktiskt riktigt ok. Det är väl två insläppta på typ åtta matcher och att kritisera den spelformen känns bara löjligt. Däremot är väl PP bland det sämsta som någonsin skådats. Växjö hade väl en säsongsinledning ett år där man aldrig gjorde mål i spelformen och vi är väl på väg dit.

Gradin må vara uppskattad, men för vad? Det är i alla fall verkligen inte för de taktiska kunskaperna. Det är mycket möjligt att spelarna trivs med honom och utvecklas, men då får man ha andra tränare som kan instruera spelarna.

Jag undrar vart Modo legat med en tränare som fokuserat på rätt saker redan från början av serien. Helt klart är att med nåon annan än Anders Forsberg så skulle vi haft väsentligt fler poäng tror jag.

Steken84:

Håller med. Har varit rykten om flera spelare men det känns som det kallnat ordentligt. Imorgon är det torsdag och på lördag stänger transferfönstret.

I mitt tycke så måste en back till in så Torp kan få mindre istid. Han hamnar hela tiden i tidsnöd med sina vändningar i egen zon vilket leder till att han tappar puck och motståndarna får målchans/gör mål. Sen ska vi inte tala om indianarna. 

Tror dessutom Ahnelöv blir sämre av att spela med Torp. Han skulle höja sig om han fick lira med en bättre backkollega. 

Sen måste en passningsskicklig samt tekningsskicklig center in om PP:t någonsin ska komma igång.

Frågan är om tiden rinner Modo ur händerna eller kommer mirakel ske innan transferfönstret stänger på Lördag??

Redigerad kommentar

J F K:

Indianen kräker ur sig hockeyspelare.

hanzon: Perra har visat tidigare att det slipper ut väldigt få rykten. Att vi inte hör något innebär ingenting...

Ursäkta tog fel på datum, jag menar att dom kankse presenterar ett nyförvärv  på lördag 31/1.

Är det någon som vet varför tråden "Appråpå Ingenting" inte fungerar?

Amitiel: klart det varit många rykten men inte den senaste veckan. Perra sa iaf i en intervju med allehanda att han ville ha en back och en center.

hanzon: du vet att transfer deadline är 31 januari? Modo kan inte presentera något nyförvärv den 26 februari

hanzon: Det ska bli så jävla häftigt att han förhoppningsvis för en gångs skull får spela mer än 1 byte och visa varför han ändå fått spela över 1000 matcher i NHL, GO BRASHEAN!!

Brashear spelar i 2:a femman ikväll. Skriver io denna tråd eftersom tråden Appråpå Ingenting inte fungerar

Redigerad kommentar

strountes:Dåligt. Jag tror inte detta lag fixar ett kval mot allsveenskt motstånd.

Hade detta lag startat i allsvenskan hade det inte varit mer än ett mittenlag.

Det måste förstärkas, annars är det nog kört.

strountes:

Vars har du varit då, har väl varit massor med rykten.

strountes:Kanske det presenteras ett nyförvärv till kvällen när Foppas tröja ska hissas?

Nu är det onsdag kväll och inte ens ett löst rykte kring eventuella värvningar. Känns som om Svarten inte kommer signa nåt mer innan lördag.. 

Bra eller dåligt?

NuMo: Japp, han och den där finnen är ruskiga. Ritola är inte alls så imponerande som han får Credit för, utan det är den där jävla Ryno som är sjukt bra numera.

Johan Ryno fortsätter att imponera på mig. Jäkla synd att han inte slog igenom i Modo i stället.

Gusse: Även om de skulle förbättra bredden på vårt lag så har jag svårt att tro att man sätter tron till att de skall ta oss ur den taskiga sits vi hamnat i.  

MorganaLefaey: Kanske väntar han på Timråspelare?

Sven Tuta: Pelle Hägglund tweetade i går kväll "Då får du vara borta länge. Pratade med Svarten i dag, “inget i pipen just nu”."
Men det lär vara ren och skär lögn från svarten skulle jag tro. Men du får där i alla fall ett rykte om att det inte finns något på G just nu. :) 

Amitiel:Väldigt tyst på värvarfronten. Inga rykten?

J F K: samma här vill också ha en spelfördelande center är inte Schremp lite så?

modomille: Ärligt talat så tar jag nog hellre en bra PP-center än en back. Var det inte ett år som Timander öste in puckar i PP? Dvs, med rätt spelfördelare så kan även en defensiv back panga in lite puckar. Som det är nu så får backarna bara pucken när de är markerade och det är svårt att få igenom puckarna till målet då.

Amitiel: Skröder, Schremp och Haataja kanske i en kedja.

« · 1658411 · »