Redigerad kommentar
Och där skriver Mr Madhawk att Lasch är helt klar för Frölunda... Kontrakt över denna och nästa säsong.
locken:
Grymt! Tack för den modo, ledningen ska ha cred för att man faktiskt under säsongen tagit in 3 spelare av hög kvalite samt Djuse som visat potential. Smolenak, Haataja och Hossa är inga dåliga förstärkningar.
locken:
Fy faen vad skönt, han ska väl kunna göra mål i alla fall. hade väl hoppas på en center av rang,
Rytter:
Det är rätt frustrerande att inse att MoDo helt plötsligt har ett lag som på pappret håller rätt hög klass. Tänk om vi hade varit några poäng närmare tiondeplatsen.
Cool värvning helt klart. Hoppas man har fått hjälp utifrån så att inte ekonomin äventyras.
Gusse:
Nja, jag är nöjd att det först och främst är året ut. Vi har ju redan Smolenak och Haataja som bra ytterforwards. Ser hellre att Hossa spelar denna säsong nu när det verkar vara svårt att hitta en center, sedan till nästa lägger man dom pengarna på en center till förstakedjan istället.
Bad_Brett:
Pengarna från Lumberjacks insamling och sponsorer som står för den värvningen.
Bad_Brett:
Jo det är frusterande att vi redan är körda från play-in. Men å andra sidan gäller det att hålla sig kvar, har ju varit övertygad tidigare att vi skulle klara en bäst av sju med spelet som Perra satt. Värvningen av Hossa minskar inte chanserna då vi får offensiv kraft som vi saknat.
Nej det är överlevnad som gäller denna säsong, för att sedan bygga nytt och rätt till nästa. Se över de utgående kontrakten på Öhnerud, Påhlsson, Skröder, Nordgren, Roche, Ahnelöv mfl. I mina ögon är det bara Ahnelöv som är värd att lägga upp stora pengar för, Öhnerud är favorit med sin inställning, men troligen presterar han inte i förhållande till vad han kommer att begära i lön.
Klarar vi oss kvar har vi goda chanser att bygga ett starkare lag nästa år, med samma budget då spelare som t.ex Påhlsson detta år har underpresterat sett till lön.
J F K: Absolut är det så! En center stod säkerligen högt upp på önskelistan, men bra sådana växer som sagt inte på träd.
Vad gäller Hossa så är han pålitlig i poängproduktionen och han är stor och stark, två bockar på min lista. Hade han varit center så hade jag korkat upp flaskan redan nu. Jag är glad att det blev Hossa istället för Lasch, storleken väger tungt där :)
Ett tungt nyförvärv. Sent skall syndarna vakna. Nu är frågan om det är slut eller om man vaskat fram ännu mera externa stålar. In med Cumiskey nu så får vi en som är först upp och ändå först hem. Anarkistiskt men ändå.
Redigerad kommentar
NuMo:
VÄLDIGT VÄLDIGT liten chans men inte 100% uteslutet att det kan komma en till.
Men skulle inte ha några förväntningar på att det dyker upp 1 till, skulle bara vara en bonus.
Redigerad kommentar