1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540703 inlägg · 4140 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
hanzon: Om vi skulle kunna få in TIK-Pettersson och kanske Edblom för rätt pengar som rakt byte mot Nättinen och Samme så kanske vi har deg att gå riktigt stenhårt all in på en förstecenter med lite ordning på. Så är tredje-fjärde i helt ok slag i alla fall, med möjlig uppsida på andrakedjan om Pettersson skulle visa sig vara äkta vara.

Per Edblom till nästa säsong?

Amitiel:Det står att läsa här

Emil Pettersson men är väl inte klart att han kommer spela någon match den här säsongen.

Trodde dealen sket sig när Timrå undvek kk men tydligen inte.

Såg helst att dom skickade iväg Roche  och tog in Kyle Cumiskey

Amitiel:Vem då ?

Blev tydligen en Center också

NuMo:En värvning av Cumiskey har jag varit helt emot, tills nu när vi spelar 3 mot 3 titt som tätt. Där måste han vara helt fantastisk att ha på banan.

NuMo:I Modo skulle han betyda en hel del, i NHL gör han inte lika bra ifrån sig, så varför inte.

NuMo:

VÄLDIGT VÄLDIGT liten chans men inte 100% uteslutet att det kan komma en till.

Men skulle inte ha några förväntningar på att det dyker upp 1 till, skulle bara vara en bonus.

Redigerad kommentar

Ett tungt nyförvärv. Sent skall syndarna vakna. Nu är frågan om det är slut eller om man vaskat fram ännu mera externa stålar. In med Cumiskey nu så får vi en som är först upp och ändå först hem. Anarkistiskt men ändå.

Redigerad kommentar

Ben Perrault: Hittar ingen uppställning inför kvällen, lustigt..

När tror man att Hossa blir spelklar?

Sven Tuta: Torp inte Thorp ;). Ja första uppgiften för Svartvadet efter säsongen är att se till att få iväg Torp.

ULTIMAVICI:Om de bänkar Thorp så är det fullt möjligt.

J F K: Absolut är det så! En center stod säkerligen högt upp på önskelistan, men bra sådana växer som sagt inte på träd.

Vad gäller Hossa så är han pålitlig i poängproduktionen och han är stor och stark, två bockar på min lista. Hade han varit center så hade jag korkat upp flaskan redan nu. Jag är glad att det blev Hossa istället för Lasch, storleken väger tungt där :)

J F K: Tror det går på ett ut nu. Hossa kommer att ta plats i en giftig förstaformation och plötsligt finns det hopp att PP kommer att producera. Kollar man in spelarna i de första två formationerna så vore det ju förbaskat om vi inte ska kunna snitta minst 1,5p per match resterande del av serien.

hanzon: En riktigt bra spelare, men jag tror att det blev en kompromiss. Svartvadet siktade mot en bra offensiv center, men i brist på en sådan så fick det bli det mesta man fick ut av pengarna. Det är inte så lång tid kvar av fönstret så man kan inte vara hur kall som helst heller.

Grattis Modo och alla fans.

Rytter:När blir han spelklar?

Bad_Brett:

Jo det är frusterande att vi redan är körda från play-in. Men å andra sidan gäller det att hålla sig kvar, har ju varit övertygad tidigare att vi skulle klara en bäst av sju med spelet som Perra satt. Värvningen av Hossa minskar inte chanserna då vi får offensiv kraft som vi saknat.

Nej det är överlevnad som gäller denna säsong, för att sedan bygga nytt och rätt till nästa. Se över de utgående kontrakten på Öhnerud, Påhlsson, Skröder, Nordgren, Roche, Ahnelöv mfl. I mina ögon är det bara Ahnelöv som är värd att lägga upp stora pengar för, Öhnerud är favorit med sin inställning, men troligen presterar han inte i förhållande till vad han kommer att begära i lön. 

Klarar vi oss kvar har vi goda chanser att bygga ett starkare lag nästa år, med samma budget då spelare som t.ex Påhlsson detta år har underpresterat sett till lön. 

Sven Tuta:Ha ha, strålande, kanonvärvning. Men håll med om att ledningen är duktig på att mörka. Ena stunden kk-läge i nästa en kanonvärvning. Nu känner jag mig mer trygg i ett kval.

Bad_Brett:

Pengarna från Lumberjacks insamling och sponsorer som står för den värvningen.

Sven Tuta:Ha ha, strålande, kanonvärvning. Men håll med om att ledningen är duktig på att mörka. Ena stunden kk-läge i nästa en kanonvärvning. Nu känner jag mig mer trygg i ett kval.

Gusse:

Nja, jag är nöjd att det först och främst är året ut. Vi har ju redan Smolenak och Haataja som bra ytterforwards. Ser hellre att Hossa spelar denna säsong nu när det verkar vara svårt att hitta en center, sedan till nästa lägger man dom pengarna på en center till förstakedjan istället.

Rytter:

Det är rätt frustrerande att inse att MoDo helt plötsligt har ett lag som på pappret håller rätt hög klass. Tänk om vi hade varit några poäng närmare tiondeplatsen.

Cool värvning helt klart. Hoppas man har fått hjälp utifrån så att inte ekonomin äventyras.

Rytter: Hoppas även Hossa kan krita på för nästa säsong. Då har vi redan nu en bättre trupp en vad vi startade med inför den här säsongen. Jaa om vi klarar oss kvar alltså.

locken:

Fy faen vad skönt, han ska väl kunna göra mål i alla fall. hade väl hoppas på en center av rang,

locken:

Grymt! Tack för den modo, ledningen ska ha cred för att man faktiskt under säsongen tagit in 3 spelare av hög kvalite samt Djuse som visat potential. Smolenak, Haataja och Hossa är inga dåliga förstärkningar.

S-vikaren:

Hossa lite bättre!!!!

Sven Tuta:Men vad är det som kostar så mkt för föreningen? Laget är ett riktigt lågbudgetbygge. Finns det något annat i bakgrunden som drar pengar.

InVinoVeritas:Det innebär att OM vi är kvar till nästa säsong, så kan vi räkna med en ny lågbudgetsäsong till, eller?

ULTIMAVICI: det blir 0 resultat denna säsong, man hade budgeterat med vinst på 2 milj. iom de nya kapitalkraven men den släpptes när man fick veta att kapitalkravet gäller först efter nästa säsong. Därav Smolenak och Haataja.

Zdenek Blatny är ledig. :)

www.eliteprospects.com/player.php?player=8636

Sven Tuta: Modo hade ett eget kapital på 1,9 miljoner inför denna säsong. Har ingen insyn i budgetering eller fortlöpande redovisning men signalerna tycker jag tyder på att det kommer bli svårt att gå med vinst denna säsong.

Sven Tuta: Skriver man av skulder på XXX mille så kan man tjäna en hacka. 

ULTIMAVICI:Pulsen steg när man läser i Allehanda "FYRA NYFÖRVÄRV TILL MODO", men det var till ModoFF :-(.

Och där skriver Mr Madhawk att Lasch är helt klar för Frölunda... Kontrakt över denna och nästa säsong.

ULTIMAVICI:Ok, men vad har Modo  i eget kapital och hur ser prognosen ut för säsongen. Har du sådan info? Hur kan Leksand ha ett sådant kapital? Visserligen är gatustenen väldigt dyr, men ändå.

Sven Tuta:
Eget kapital inför säsongen:
Luleå: Ca 16 miljoner
Brynäs:Ca >20 miljoner
Leksand:Ca 20 miljoner
Djurgården hade en åtstramad ekonomi precis som Modo inför säsongen, nu har de enligt egen utsaga ett resultat som redan nu visar på minst 4 miljoner i vinst och vid ett ev. slutspel kommer ytterligare miljoner in.

De lag som ligger illa till är Modo och Linköping. Modo har vad det verkar ändå koll på ekonomin, Linköping ligger enligt mina källor på ca -6 miljoner efter grundserien och är tvingade till att gå långt i slutspelet.

ULTIMAVICI:Kan inte släppa det här med det egna kapitalet. Menar tänket runt det hela, Modo trampar på bromspedalen samtidigt som man drar i handbromsen. Många andra lag klipper av bromsledningen. Vi kan inte vara det enda lag som har dålig ekonomi. Du nämner DIF, men Leksand, BIF och Luleå har väl inte heller så det rinner över från skattkistan direkt. Orolig för att man har en för passiv körning av det hela. Jag är livrädd för kvalet (vi hamnar där), det vete fan om vi reder det. Vad händer om klubbarna inte klarar det kravet med kapitalet? Slängs klubben ut då, eller? När mäter man den likviditeten? Vad jag fattade Charlotte så är det först efter nästa säsong. Din åsikt.

Skellefteå skänker väl Rob Schremp till oss.... skämtar. Men det är väl honom vi närmast kan tänka oss som nyförvärv.

ULTIMAVICI:
Absolut så kan det vara men syftade till ekonomin hos lagen fram tills på lördag innan transferfönstret stänger.

strountes: DIF var fattigast, räkna med att de redan efter denna säsong har 7-8 miljoner i EK.

Om modo (som är fattigast i SHL förutom dif) värvat Lasch så är det för att ingen annan vill ha honom. DET känns osannolikt. Jag hoppas verkligen att jag har fel...

Redigerad kommentar

ULTIMAVICI:Det vore hur bra som helst om tidningsuppgifterna inte stämde och att han kommer till Modo

ULTIMAVICI:Märklig scenförändring, för någon vecka sedan så pratades om 2-3 nyförvärv(om yttre finansering löser sig) Namn som Hossa nämndes. Då var det positiva tongångar, en vecka senare är läget akut, inga pengar på värvarkontot. Efter det att man lyssnat på Charlottes redogörelse av läget så blir man ganska deppig. Det egna kapitalet ska givetvis finnas där efter det som SHL föreningen har kommit överens om det, men hur tänker de andra klubbarna som värvar nytt, eller tänker de inte efter? Är det bara Modo som har denna framförhållning? Nallar de av kapitalet och chansar att "det löser sig"?  Det är verkligen ett spel på hög nivå. Reder Modo ut kvalet, ja då gjorde vi nog rätt, men åker vi ut, då.................

hanzon:Ursäkta, men blev så upphetsad av artikeln att jag missade det ;-)

hanzon: Klart lär det ju vara, men inte officiellt.

Sven Tuta:Jag skrev ju "var det" men inget är klart ang Frölunda än så länge.

« · 1658896 · »