1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390189 inlägg · 4145 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
leo: Morten madsen eller Kristian Forsberg hade varit fint.

Ja det var jävligt trist. Svårt att se vad det skulle vara, men kanske Brock Montpetit? I såna fall får Leksand se upp om vi mot all förmodan spelar kval till SHL ;)

Lite motbjudande värvning dock

leo: Det var ju synd! Får hoppas Svartvadet & co har någon annan plan för en center då..

Anders Eriksson klar för AIK tyvärr.

{5647}: Annars brukar ju telefonen vara duktig på hitta på egna namn.

dempa: Edblom tydligen. Hans namn sätter sig bara inte. Vissa kan man inte glömma, medans vissa namn aldrig riktigt fastnar...

{5647}: heter han edlund nu? näää kom igen nu svartvadet! in med nånting!

leo: Absolut, men vi får hoppas att både Enström och Leman får ett snabbt tillfrisknande. Edlund vet vi ju att han blir borta väldigt länge om han ens kommer till spel mer.

Nisse på Mon: klar för Tingsryds nu, så kan väl säga att det är mycket man vill och inte får. Flopp i Kärpät så det var en väldigt realistisk värvning. Trist att det inte fanns intresse och eller pengar.

Amitiel: SMS lån?

Verkar vara många som inte riktigt förstår det här att man inte kan handla med pengar man inte har.

Självklart letar man spelare det har dom ju sagt flera gånger, men måste ju även inte bara vara en spelare man har råd med utan en som även tillför något och just billig och tillför något är inte många lediga.

leo: NB ville spela högre upp än allsvenskan. Tror knappast att MoDo är ett alternativ då...

Smurfen: Vad vill du att Modo ska säga då?!!, t.om. en idiot förstår ju att man söker efter en back och en center, min gissning är att man letar efter en bra center att värva och kanske en junior alt. en låneback från shl.
Det kommer heller inte sparkas några tränare eller andra ledare, heller kommer man inte förstärka truppen mycket mer än att hitta ersättare till våra skadade spelare eftersom man inte har ekonomin att göra några andra förändringar.
Så hur mycket du än gapar om hur värdelösa och dåligt tränade dom är så så kommer inte Modo att ha råd med några nämnvärda förändringar i laget, heller inte på ledarsidan.

Modo kommer vara ett mittenlag i några säsonger, skulle man sen lyckas få behålla sina talanger något år extra innan dom sticker till Frölunda så kanske Modo rent teoretiskt kan vara med å slåss om en shl plats, men chilla ett tag för det är några år bort.

Robin Ztorken L: Ha ha ha det var det han höll på med !!!
Tack för svaret ha ha ha

Smurfen: Den var nog bara igång för Pokemon go...

Robin Ztorken L: I måndags kväll stod han uppe på sektion 417 och höll på med mobilen under matchen , så nog har han den igång ibland nå !!

Hade ju inte varit dumt med en lägesrapport ifrån Svarten eller någon annan i sportrådet om hur dom tänker kring truppen och dess skador !

Fattar inte denna tystnad , vad vinner man på det ??

Robin Ztorken L: Alba och Hanses (-;

Robin Ztorken L:
Bara att han är stabil/tar det han ska kommer vi långt på. Jmf Bjurö

Tarasov: Jo, men han kan inte stå på huvudet i 30 omgångar...

Robin Ztorken L:
Aja man tog in Hanses, vi lirar i allsvenskan o har en begränsad budget. Låt oss hoppas att Hanses kan hjälpa oss med lite momentum, har har faktisk bidragit till 6p redan.

leo: Men gör sportrådet någonting över huvud taget?
Skadorna står som spön i backen, och formen i laget under all kritik!
Borde de inte se över truppen, vi är en poäng från det absoluta bottenträsket!

Är det inte dags att agera, eller har Svarten stängt av telefon igen?

hockey_21:
Men kukjävla fitta 😡

Bryhnisveen? Fick inget kontrakt med Kärpät.

Mitch Wahl skulle vara en bra värvning också. Tror absolut inte att vi får in två spelare till dock och backsidan är viktigast att få ordning på speciellt nu med Enströms skada.

hockey_21: Då är det bara ut på värvarstråt!
Två centrar och två backar behövs.

Går det inte att ringa in Luoma igen, eller kostar det mer än det smakar?
Trist för Enström...vi har som vanligt otur med skador på spelare som börjat hitta rätt!

Enström borta i 8 veckor...
www.modohockey.se/artikel/li6paiuz7-4ij6i1/

WarEvryPractice: En drömspelare nu vore Kristian Forsberg som ersättare för Edblom

bisterfinnen: Han kanske är Mytche bra?

bisterfinnen: Fyfan, lika bra att gå och lägga sig igen efter den där.

Confusius:
Vi har kanske inte så mycket Wahl?

{5647}: Helt sant, men bättre än att inte kolla överhuvudtaget.

Amitiel: Nationalitet eller ålder är naturligtvis av låg eller ingen betydelse, huvudsaken är ju att man är en bra hockeyspelare!

MEN, min erfarenhet(och dom flesta jag pratar med) av Nordamerikanska centrar är tyvärr att dom oftast är helt odugliga i defensiven, men det utesluter ju inte att det faktiskt finns nordamerikanska centrar som ÄR bra i defensiven! Jag sa att man ska vara FÖRSIKTIG med att just värva den typen av värvning, inte BANNLYSA den!

I min värld bygger man stommen i ett framgångsrikt hockeylag på en stabil målvakt, backar som klarar av defensiven(NEJ det betyder inte att man inte ska kunna slå en passning eller vara spelskicklig), och centrar som också klarar defensiven, det är så vi svenskar faktiskt kunnat vara en världsnation i ishockey!

I mitt tycke är det precis det som MoDo saknat ända sedan SM-guldet, vi har haft vassa ytterforwards men en extremt svag stomme, det är därför vi ligger där vi ligger nu.

Så ursäkta mig om jag blir lite allergisk när det vill värvas nordamerikanska centrar, men jag vill bara kräkas nuförtiden när jag tänker tanken på en center utan defensivt kunnande(samma illamående uppstår vid tanken på defensivt odugliga backar)

Confusius:
Så då ska vi inte värva för att det gått dåligt tidigare.

Bara spark alla svenska spelare i laget då och skriva upp på lista över spelare vi inte kan värva, vi har haft svenska backar, forwards och målvakter tidigare som inte hållit.

WarEvryPractice: ur scoutingperspektiv är det inte alls lika bra. Du ser ju bara spelaren när denne är i bild och missar mycket av spelet utan puck.

Monno: Den där tänker du fel. Man kan se matcher i efterhand.

Amitiel: Borde inte nordamerikanska centrar vara ett big no-no för oss med den historia vi har? Har vi inte lärt oss någonting av dom senaste 6-7 säsongerna?
I 9,5 fall av 10 är nordamerikanska centrar totalt bedrövliga i defensiven behöver vi mer sånt?

WarEvryPractice: Ska vi bara värva spelare som vi sett spela 20 matcher så är det nog bara Skröder vi kan värva...

Rytter: Ja frågan är om Luoma inte borde komma hitta och lira några veckor till.

Ifall MoDo ska värva denna Wahl, så hoppas jag verkligen att man har sett honom spela 20 matcher. Annars känns det totalt ointressant.

{7225}: Mumma vet jag väl inte men inte otroligt och antagligen en ok lösning.
Så.länge det inte är Torp vi får låna... Han verkar för övrigt spela precis lika huvudlöst i LIF om man ska tolka kommentarerna på twitter.

Som Rytter säger kanske det vore bra om Skröder kom in och tog lite ansvar för att lätta på trycket för Juniorerna. Sen är jag väl inte säker på att han skulle vara så bra spelmässigt men vara unga spelare har en jävla press på sig sin första säsong i A-laget.

Rytter: Jag tror det här var den typ av vinst vi behövde. Bra kämpat Modo och briljant match av Hanses, inte bara pga av att han nollan. Vet inte om det var fler som tänkte på det men i det läget när vi normalt brukar bli vettskrämda, lugnande han ner spelet genom att stoppa puck och spela till egen spelare som fick tid på sig.

Rytter: Wahl bör var sugen på Hockeyalksvenskan i alla fall, ett smart val för honom i detta läge.
Wahl, Skröder och en back (lån från SHL kanske?) skulle vara mumma.

Monno:

Ser gärna Wahl in i laget, sedan kanske man skulle fundera på att testa Skröder. Känns som vi behöver in mer rutin i laget, våra juniorer är lovande men det är inte rättvist att kräva får mycket av dom.

Jaha vad fan gör vi om Enström är borta länge, slå Luoma en pling igen kanske.

Rytter: Hoppas verkligen Svarten går för Wahl. Vi måste ersätta Edblom och en målskytt vore fint.
Men nu ryktas det om att handleden rök på Enström. Så kanske behövs en back också/istället.

För övrigt såg jag att Skröder gjort 4+3 i ÖHK. Minns i te antal matcher. Men typ 4-5st.

Amitiel:

Ja tack, med Edblom borta så skulle Wahl sitta perfekt som ersättare. Visst att vi klagar på våra backar, men tror att mycket avspeglas i vår centersida som är rätt svag. Bakom Byron och Rundqvist finns inte mycket, och dessa får dra ett tungt lass nu med spel i 5 mot 5 och BP/PP. Får säkert ut mer av dessa ifall vi kan sprida ansvar och istid bättre.

Ifall pengar finns så ta in Wahl, svårt att se att en spelare som inte lyckats i Finland ska vara het i SHL. Ska isf vara Leksand eller DIF som kanske vill förstärka offensivt.

Nu lär det väl finnas SHL klubbar som är sugen så lär väl inte vara stor chans.

Men nu när Mitch Wahl får lämna Finland efter tung start borde väl Modo vara lite intresserad i alla fall.

Saknar spelare på den position och han har producerat i HA tidigare.

Tarasov: håller han det löftet är det "rätta virket i den grabben".

Eller:
Karlqvist tänker fullfölja sitt kontrakt.

Steken84: ryktet var väl att han ska återvända till Västervik.

Vita hästen släpper drugge. Någonting för modo ?

www.eliteprospects.com/player.php?player=13848

Amitiel: Svårt säga, kan vara att han känt sig orolig för "tjära o fjädrar" efter säsongen, kan ju vara så ochså att han känt av att många varit emot han skulle fortsätta eller att livet bara kändes förj_vligt efter den första april. Men vad jag förstått så har han kört en ganska regelbunden träning med ÖSK och tempot kan väl inte vara så mycket sämre där jämfört med AS? Han gjorde ju ivarjefall många poäng i debutmatchen. Personligen hade jag gärna sett honom 1 år till speciellt nu då man skickat av Persson samt Edblom blivit långtidskadad. För övrigt vore det för typiskt om nån annan klubb signar Persson och han slår igenom.

Som jag ser det med Skröder så hade han kommit i sommar och sagt att nu är jag sugen nu kör vi, så hade jag tyckt att okej ge han 1 års kontrakt och håller han hög nivå så går det alltid förlänga under säsongen.

Men komma efter att några matcher gått in på säsongen och Hej nu har jag återfått suget på att spela, jag har hållit mig igång själv i sommar, så säger jag nog tack men nej tack.

För har han inte haft suget och sen försökt träna hur seriös har den träningen varit, sen det där med träna själv är jag väldigt allergisk emot för även fast det bara är träning så blir det tävling om man är ett gäng.

« · 1774601 · »