1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390256 inlägg · 4145 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Amitiel: lelle Hermansson uppsagd. Svårt att vet vad han egentligen skulle vara, men om man anser sig ha en arbetstid mellan åtta och tre - typ - i en verksamhet som bedrivs kvällar och helger är man fan inte rätt man för jobbet.

Grundström anser jag personligen vara en byråkrat som inte var bra heller...

locken:

Fast nu är det väl lite tvärt om, att han varit riktigt dålig i början men kommit igång mer på slutet.

Smurfen: Tim Kennedy lämnar, ock är center.sen är ju frågan om han är en förstärkning i dagsformen, har ju en nedåtgående kurva. men jag tycker dom måste hitta 1 center snart.

{5647}: Nåt helt annat. Läste någonstans att Hanses inte kunde ha nya ansiktsmasken. Vadan detta egentligen?

Nucky: Jag förstår precis vad du menar. Oavsetti vilken form vi är,.hur bra än motståndarna varit på slutet osv, är trycket ändå från media, supportrar osv att Modo ska vinna. Liksom att man glömmer förutsättningarna och baserat på namnet och historiken Modo blir vi favoriter. Det kan vara jobbigt mentalt och bli en tacksam morot för motståndarna som sällan gör en dålig match mot oss.

Robin Ztorken L: läs om, läs rätt

Nucky: Det finns inga lag kvar som vi "ska slå".
Vi får vara nöjda med varenda pinne vi kan gneta ihop, för att undvika negativt kval.

{7225}: Håller med dig. Blir intressant att se hur de klarar en match hemma, Fredagskväll och mot ett lag man SKA slå.
Märkliga är att oavsett hur dåliga Modo är, så blir man ändå favorit att vinna en match som denna, och att vid förlust pratas det om att sparka spelare/ledare osv.
Klart den pressen kan bli jobbig.

{5647}: Såklart att så länge det finns en teoretisk chans att klara topp 8 så är ju allt möjligt men någonting måste ju börja hända snart. Modo har en hyfsad trend trots förlusten senast men en förlust mot Pantern skulle inte vara nådig.

{7225}: Det vore väldigt bra, men det vore historielöst att tro att man inte kan komma ikapp bakifrån. Fler än Leksand har gjort det.
Men visst fan måste vi börja vinna.

Robin Ztorken L: Fredagens match MIT Pantern känns som sista chansen att haka på topp 8-tåget nu när Gnaget och Almtuna ser ut att ha vaknat till liv.

Smurfen: Jaha, kvällens resultat förankrar oss än hårdare i botten

Steken84: Han lägger av med hockey:n omgående , så han behöver vi inte ens fundera på.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/12/14/lagger-av-blir-spelaragent/

Tarasov:
Även om att det från Löven håll dementeras kraftigt inte behöver betyda att det inte är sant men det kom så plötsligt detta ryckte..
Vet att en bloggare skrev nåt om att Löven skulle behöva en DP typ i försvaret, kan tänkas att det var det som utlöste ryktet!?!
Ibland behövs det inte mycket för att ett rykte ska komma i rullning och MrMadhawk hugger vilt på det mesta och har ibland rätt i sina uppgifter, även om att det är lite "gissa, rita, spring" över uppgifterna ibland!!
Det märkliga är att det ändå har spridit sig till Eliteprospects,
då som ett tvivelaktigt rykte!

Misstänker att fokus i Löven nu ligger på att få in en vakt till nu när Werner åker till J-VM, men klart är att även en back nog är intressant, det som lever få se helt enkelt! ;D

Tarasov: Vi är tillräckligt bra på papperet. Det är bättre att vara bra på isen

Steken84:
Skulle iaf göra vårt lag bättre på pappret.

Simon Olsson lämnar Tyskland.
Producerat stabilt i allsvenskan tidigare.

Ingen center men ändå.
www.eliteprospects.com/player.php?player=8241

Tarasov: Klar för Luleå tydligen

Monno:
Tror han är lite för attraktiv för Allsv. Men klart AJ var borta en dag, tur o retur till Växjö:)

Tarasov: Växjö och Hillding går skiljda vägar. Vore inte det något för oss? Men lär väl vara dyr om det är något annat SHL lag som vill ha honom.

{5647}:
I det här fallet så verkar det vara någon form av "lägre styrka" på källan, då höken hävdar att det är obekräftat. Iofs säkert troligare än när Linus på linjen knåpar ihop nåt:)

Costanza: Du som är voodoo-kunnig? Vad är oddsen för att det sitter en bitter timrå-it någonstans med en docka i Oscar hedman-dräkt fullproppad med nålar?

Costanza: Bra! Din voodoo är nog snart det enda som hjälper.
Alla andra ideer förefaller verkningslösa.

{5647}: Det enda som är sant är att jag är tillbaka. Fan, vad vi ska vinna matcher nu i vår. Håll till godo med min VooDoo....

Tarasov: Men, vi vet ju att alla kommer att förneka det i det längsta även om det vore sant.
Det är en sak att skvallra till MrMadhawk, men en helt annan att svara öppet i en intervju innan det är klart.

{5647}:
DP förnekar även han... skönt. Tycker tidningen övertolkar AJ, iofs inte oväntat de måste tjäna pengar även det.
Premiumlänk :)

Var kan man lyssna på ÖHF - hockeyettan?

{5647}: De minnen man har från fjolårssäsongen är just skottet. Tyvärr så skjuter han för lite , enligt min mening. Finns säkert någon här som kan fixa den statistiken, skulle vara intressant att se den.

Sven Tuta: Nog tycker jag att DP ofta spelat point i pp, så felet är lika mycket hans att han inte använder bössan. Generellt är det nästan bara Karlkvist som törs ta avslut i pp utan att leta passningar innan.

hanzon: Ja, Hedman är ett mysterium. Stenqvist och Lindgren som ofta gör dåliga insatser har i alla fall eb positiva uppsida i att de tillför framåt. Att ha en i grunden defensiv back som inte ens är riktigt bra defensivt fungerar inte. Hedman är min största besvikelse för säsongen. Tvåa på listan är AJ och hans misslyckade taktiska kunnande eller möjligen misslyckande i att få spelarna att köpa systemet.

Robin Ztorken L: Håller med att han nyttjas inte på det sätt man förväntade sig. Han är känd för sin bössa, och säkert värvad för att nyttja den licensen. Man behöver ingen älgstudsare för att jaga ekorre.

Nucky: Sämst statistik har O.Hedman, ska det nånsin komma nåt bra från han eller har bäst före passerat?

Mydar: DP har bäst plus/minus av backarna efter Enström

Robin Ztorken L: Inte helt säker på det, själv tycker jag hela laget klappat ihop efter man åkte ur!

Tarasov: Ja va bra. Det är väl bättre att AJ försöker skaka liv i honom och använda honom mer.
Alla vet ju hur bra han var i TAIF, och så dålig tror inte jag att han blev över en sommar. Se till att använda honom på rätt sätt och mycket pp, där hans kanon kan komma till nytta.

Mydar:
Björklövens ledning förnekar......

hanzon: Blir inte alls förvånad han kommer börja skotta in poäng så snart Modo tröjan åker av

Enligt VK ska Drew Paris vara den högst betalde spelaren i HA

Monno: Då måste det vara något på ingång, eller är därför som #5 spelar på try out

Rytter: Nu droppar mrmadhawk på twitter att han har obekräftade uppgifter på att Löven är intresserade av att ta över Paris kontrakt.
Så då ligger det kanske något där.
Ja gick ju bra för dom med Farley så...

Gavelo:

Ja löven har varit grymma i PP och satt fyra mål och Farley har 1+1 i PP. Har inte sett så mycket av honom i spel 5 mot 5. Detta är inte hans bästa match men han har fått utdelning i PP.

Nu uppe på 4p på 5 matcher så han går definitivt bättre poängmässigt i löven och är mer delaktig i spelet, kul för honom. Men Modo är ett bättre lag utan honom så det är en win-win och jag saknar honom inte.

Rytter: Farley 1+1 hittills ikväll i lövens match

Ser på BIK - Timrå. Blir fan imponerad av BIK, de spelar ett moget spel, bra defensiv, bra tålamod och offensiv spets. Har nog en bra chans att utmana något av SHL lagen som det ser ut nu.

Timrå däremot har problem, bara ungdomarna som ser ut att ha fart och vill spela hockey, dock verkar dom mest vilja spela i offensiv zon. Kan kanske vara bra att dom tvingas klara sig utan dessa, klarar laget att sluta upp och spela bra kommer dom ha igen detta när dom kommer tillbaka. Blir spännande att följa hur det går, jag är inte övertygad på att det kommer vara katastrof för dem utan tror att laget inser allvaret och sluter upp.

{7814}:
Skulle inte vara så dumt med en ytter av bra klass k allsv. Då skulle vi kanske kunna få 3 kedjor som kan producera ist för 2

{7814}: En överdagen resa dit känns lite långt, ingen som har kontakter på flyget eller sj eller kan hacka hans tankkort?

{7814}: Och lär väl främst vara en center de vill ta in.

{7814}: Nu kan ju EP ha fel. Men han verkar inte spela center?
Då går han direkt bort.

lhlh: kanske Nicolai Meyer som lämnar Västervik, även om jag får för mig att det inte är en AJ-typ.

jeensen: Haha, Aj rily håps hi plajs bätter than hi spiiks Inglisch! :-)

jeensen: Det tror jag också men nu är väl den stora frågan var var Andreas var igår? Tydligen ute och tittade/pratade med tilltänkt spelare. Någon som vet?

« · 1784462 · »