1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 390257 inlägg · 4145 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Sven Tuta: Knappa 3000 biljetter sålda kring tio snåret i förmiddags, lär väl knappast bli utsålt ikväll :(

modomille: Är det något du hört?

Gavelo: Jag hoppas du har rätt om lönen. Lyssnade precis på intervjun med AJ, och precis som Pelle säger så är nog DP dagar räknade här. Håller med dig om Skröders ledarroll. Har varit inne på det förut att med så många junisar så behövs en "farsa" för dom. Där ser jag Skröders stora roll.

Sven Tuta: Det man i högsta grad får utav skröder är ytterligare en dimension i special teams, speciellt i boxplay. Sen får man in en ledare, med så många juniorer som lätt fastnar i onda tankebanor så är det nog ett otroligt stöd att ha en så pass rutinerad kille som gjort över 570 matcher i klubben.

Skröder lyfter nog en ganska låg lön, hans intresse att avsluta på ett bättre sätt än det som höll på att ske samt att även kanske få avsluta med att ta Modo upp i shl igen lär nog vara den absolut största drivkraften, lönen är nog inte lika viktig som att göra en vacker avslutning i klubben han blivit historisk i.

Personligen gillar jag att skröder är tillbaka, det ger oss mer rutin och konkurrens om platserna

modomille: Oj vart lite felpost nu :)

KomIgenNu: Undrar hur många ni får säga upp för att ha råd med DP lön ;-)

{5647}: Får väl se hur det går för honom, tråkigt bara att ni var tvungna att säga upp 2 personer för att få råd men Skröders lön..;)

Tarasov: AJ berättade nyss att de letar efter en center men har svårt att hitta rätt. Han har tydligen talat med sportchefer exempel Finland och USA.

Sven Tuta: Timrå och andra lag har väl inte sina spelare anställda över sommaren, utan låter dem stämpla.
Men visst är det att utnyttja systemet...

Monno: Låter otroligt, men återigen ni har bättre insyn om detta än mig.
Man är redan lite nervös inför matchen, måtte det bli en bra match där spelet sitter. Nu när Skröder förmodligen spelar, borde det innebära några extra stolar sålda.

Sven Tuta: Han spelade gratis i Övik hockey.
Nyttja systemet? Han är väl inte ensam om att inte få lön i div 1?
Dock är han väl en av få som har råd att stämpla.

{5647}: Låter otroligt om han spelade gratis för övik hockey.
Men du brukar ha bra insyn i verksameten, så jag säger inte emot. Snacka om att nyttja systemet. Måste sitta Modo-fan på skatteverket.

Mydar:
Tkr han är rätt stark runt sargerna och bra man-man i defensiven, hur han är i positionsspelet har jag inte lagt märke till men nån annan kanske har koll på det. Att han inte får till offensiven beror delvis på att JL är bättre på blå i PP och Karlqvist är bättre till vänster. Det verkar inte som man riktigt hade koll på vad man värva elller hur man skulle använda honom på bästa sätt. Alternativt trodde man att man skulle vara i offensiv zon lite oftare med uppställt spel. Kan inte se att Eidstedt/OH hanterar spelet i defensiv zon bättre än DP.

Sven Tuta: Så vart spelade han hockey och fick lön? Han spelade nog utan lön i övik hockey och stämplade under tiden. Det var väl själva poängen!!!
I Modo måste han få lön såklart...

Monno: Varför "ska han vara billig"? Nostalgi, hemlängtan? Om han nu har varit så billig, varför har inte skrivit på tidigare? Eller, beror det på att AJ är en bättre förhandlare än Svarten? Eller, anser sig Modo vara i en större kris än tidigare?
Många eller, men att han ska vara en billig det tror jag inte på (tror inte på tomten heller). Vi vet inte vad som händer i kulisserna. Detta kan vara en plan som har varit planerad under en längre tid. Kvalitet har vi sen tidigare, men vi kanske behöver en ny stark röst som kan få igång laget att leverera mer än två gånger i rad. Det kan tala för Skröder.

Stämplat? Han kan väl inte stämpla om han spelar hockey och har lön? Rätta mig om jag har fel.

Sven Tuta: Varför skulle Skröder kräva massa pengar?
Är inte förklaringen att han stämplat? Och att han drog till norge vet jag iofs inte vrf men mest för kul kanske?

{8179}: Tror också att han firar jul i en annan klubbdräkt. Att Skröder ska vara billig tror jag inte på. Kan vara så att det är de pengarna som frigörs inom snar framtid ska betala Skröder. Men, varför drog Skröder till Norge? Köper inte den förklaring som har antyds.

Mydar: Kan väll kanske vara så att han håller på att söka sig vidare, då hade inte jag heller velat ha honom på planen. Hur mkt kommer han att offra sig för laget då?

hanzon: Var det inte så att DP hade bäst plus minus i hela laget? Så nån funktion har han ändå fyllt, men sen har han ju verkligen inte skottat in poäng.
Tycker det är fel att bänka honom, är han inte motiverad spela för Modo Hockey tycker jag det är bättre att låta honom gå vidare för att slippa kostnader. Vad vinner man på att bänka?

Monno: Enligt VK så är Drew Paris den högst betalde spelaren i HA

hanzon: Som sagt. Fredad som tack för trogen tjänst typ...

AJ bänkar Drew Paris kväll pga att han inte levererar, en annan som inte gör det är ju Oscar Hedman, han ligger förankrad i botten men inte blir han bänkad, märkligt

{7225}: Andreas J är rätt tydlig med att Drew Paris dagar är räknade i Modo.
På läktaren ikväll, synd att det inte funkar hos oss för honom

Tarasov: Helt rätt fokusera på laget Modo har nu, glöm drömmar om dyra nyförvärv och ta det match för match. Jag tror fan på laget och på topp 8...

hanzon: Äntligen Skröder i laget!!!

Nucky:
Det är möjligt att ekonomin är i fritt fall o allt är katastrof. Men kan vi inte vänta med den ångesten till vi ser bokslutet :) alt till Modo själva går ut med den infon. Fram tills dess har vi ett prekärt tabelläge att oroa oss för:) hoppas Tobias försätter som center ikv.

{5647}: Tur vi fick in Eriksson, en jäkligt bra allround spelare som kan spela center och back. När dessutom #5 anlände så är det som du säger att det mest akuta runt centerrollen lagt sig. Får hoppas att rent ekonomiskt att det löste sig bra. Blir orolig när man läser om den ekonomiska situationen i klubben (för vilken gång i ordningen?). Det var inte för länge sedan det sas att det finns pengar till nyförvärv. Kommer detta påverka en eventuell försäljning av DP? Eller finns pengarna som det pratades om? Hur som, spännande. För Skröder kommer dra folk till lyan i alla fall.

Robin Ztorken L: Sin arena?

Nucky: Foppa måste gråta blod när han ser detta hända hända med sin arena och kära Modo.
Tragiskt!

Sven Tuta: Med Eriksson som center tycker jag inte att det är lika akut med en center. Rundqvist och Ritchie är förmodligen så bra vi har råd med.
Skröder spelar säkerligen relativt billigt med tanke på att han har familjen rotad här...

Monno: Var det inte en center vi behövde? Att ta in Skröder tyder på panik, vad ska en Skröder som inte är tränad för den här nivån tillföra, "Nu ska han komma i fas både matchmässigt och träningsmässigt tillsammans med oss, säger Andreas Johansson". Småler ;-)
Jag HOPPAS att jag har fel angående Skröder, för jävl.... det är bara vinst som gäller ikväll.

Gäsp: Vinner Modo ikväll ryker folien på Inflames flaskan :-)

jeensen: Konungens återkomst

bisterfinnen: Yesyesyes, välkommen tillbaka :)

hanzon:

Det är Skröder vi behöver
Skröder när vi blöder
Skröder vi behöver
Skröder som den här!

Thåström
"Städer när jag blöder"

Monno: Tror det här är viktigt för att få ut mer av byron, ärligt talat.

www.modohockey.se/artikel/eeolaiwri-4ij6i1/

ÄNTLIGEN JÄMTLAND! Som du väntat!

Nucky: Skröder klar

{7225}: Det har väl varit tydligt länge att Modo inte klarar av att behålla arenan i egen regi när man spelar i allsvenskan.
Detta var Charlotte inne på redan på sin tid, och förhoppningsvis är det något man redan nu försöker lösa med kommunen.

Hoppas vi slipper gå igenom samma skit som Timrå tex, utan att det kan lösas lite smidigare.
Modo's fördel är att arenan är ny och toppmodern, samt verkligen ligger mitt i stan.
Det är inte något man bara kan nonchalera och låta förfalla.

Dundee: Klart Modo inte har ekonomiska problem gällande denna säsongens budget, hade man haft det så hade nog våran VD inte sagt att läget är under kontroll osv utan mest inte lämnat någon kommentar i frågan.
Att Modo är i ekonomiskt fritt fall kan nog stämma om man slår ut det på en 5 års period, från 20 milj. i eget kapital till spel i allsvenskan och nästan 0 eget kapital, men det säger ju ändå ingenting om det ekonomiska läget idag.
"folk och "källor" som säger massa trams för att dom har en svåger som spelar i A-laget eller en syster som kör ismaskinen är inte ett dugg trovärdiga, varför skulle ledningen prata ekonomiska detaljer med sina anställda?!, har du tex någon gång jobbat på ett större företag där chefen yppar företagets ekonomiska resultat och uppgifter på fikarasten?

Vi måste vara medvetna om att Modo är som nästan alla andra klubbar i en svår ekonomisk situation, men att man förhoppningsvis är på rätt spår ekonomiskt trots att omställningen från shl till as är väldigt svår samtidigt som man skall uppnå bra sportsliga resultat

Dundee: Så sant

{7225}: Koll och kontroll är enligt mig en jävla skillnad.

{7225}: Han måste väl tala klarspråk. Har man problem med ekonomin så ska han väl tala om det och inte sitta och säga nej nej det är ingen fara med ekonomin?. Då bör han kliva av omgående ifall det du påstår är sant att ekonomin är åt helvete.

Dundee: Ja så är det, vad sjutton skulle han ha sagt? Han kan ju inte gå ut och säga att de inte har koll.

{7225}: Så våran nya VD satt och ljög om läget när han var med i modo tv senast? Han sa att man hade ekonomin under kontroll. Skulle han ljuga om det så bör han ju kliva av omgående. Speciellt när det gäller en sådan viktig punkt.

locken: "Tim Kennedy lämnar, ock är center.sen är ju frågan om han är en förstärkning i dagsformen, har ju en nedåtgående kurva. men jag tycker dom måste hitta 1 center snart."

Modo är i fritt fall ekonomiskt, tro mig, jag har hört en del som läckt ut ifrån lyan och läget är inte bra.

{5647}:

Ska man rensa bort 2 personer så hur trevlig dom än är så känns det som 2 lätta val, tycker vem som nu blir sportchef så ska han ha hand om både junior och senior värvningar.

{5647}:
Ang vice vice, och en på 3, så har han en poäng här.

Amitiel: menar sett till senaste säsonger, att något funnits är väl klart!

« · 1784569 · »