1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480194 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1829846 · » Till forumet


Sv: Silly season
J F K:
Det håller jag inte med om. Tkr vi har presterar helt ok, tkr det ser ut som det brukar när Sverige spelar VM iaf de turneringar jag följt. Tror mer det handlar om att du inte gillar Grönborg/Boustedt, vilket man inte är tvungen till.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: vi har spelat helt bedrövlig hockey. Med tanke på att vi har Henke i mål och med bred marginal den bästa backbesättningen någonsin. Då är inte spelet acceptabelt. Inte ens nära.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Relativt de andra lagens slagstyrka är vi 3:a, ungefär som vanligt. Vi har även 2012 som var rätt starkt, 2005 och något ytterliggare lag. Före 95 tkr inte man kan jämföra, lite annan tid. Svensk hky var enligt Wennerholm på väg rätt ner i källarn, innebär det VM-final så verkar källarn vara en rätt bra plats;)
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: från Nhl. Det var väl Kenny Jönsson ensam typ. Ny är alla backar givna i sina nhl-lag.
Kommentera

Sv: Silly season
Sputnik: precis. Backbesättningen är bättre. När foppa och sudden vann 98 exempelvis hade vi väl knappt en enda back från nu. Tornberg avgjorde väl? Så ja. Det här är ett ohyggligt mycket bättre lag på papperet.
Kommentera

Sv: Silly season
Sputnik: VM Laget 1998 var inget pissgäng direkt.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Om Grönborg är en pajas vad är då Amerikanernas tränare? Visst vi har ett bra lag men bästa lag genom tiderna är lite att ta i tycker jag. Vi har kört vm med både Sudden, Foppa, Alfredsson och Pebben samtidigt liksom. Håller nog det lite högre. Bästa backuppsättningen genom tiderna skulle jag kunna gå med på.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: tror man att det viktigaste för en coach är att vara bra kompis. Då är Boustedts kompis Grönborg ett lyft. Tycker man att en coach ska se till att laget spelar maximalt är Grönborg den sämsta vi någonsin haft.
Kommentera

Sv: Silly season
Utan den här coachen så hade inte Sverige haft det här laget här i WM i dag, Pajasen lämnade över till honom. han som ställde till hela den här frostiga relationen mellan spelarna där borta och till Svensk landslagshockey.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Nja jämnt och jämnt vet jag väl inte, åtminstone inte sett över 60 minuter.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Vad är problemet? Sverige vinner ju enkelt.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: det är ju bara att titta på dagens match. Tre kronor har sitt kanske bästa lag någonsin i vm och Finland ett riktigt bedrövligt. Ändå är det jämt då Sverige har sin sämsta coach genom tiderna. Djävla pajas..
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Man vill lätt tro det.
Kommentera

Sv: Silly season
Kanske det kan handla om Joey Tenute på sista platsen? Han har ju gjort det riktigt bra i allsvenskan tidigare, dessutom känner han Tobbe Ericsson och Häggström!

eliteprospects.com/t.php?id=308026
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Ja. För kommer inte de altid tillsammans med någon släkting?
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: En Marklund från Skellefteå, måste väl ändå vara fake-news?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Allsvenskan känns sexigare än SHL redan i dessa fyra omgångar 😜😜
Kommentera

Sv: Silly season
ante08:
Det kan man inte klaga på, Leksand hemma i andra en lördag kl 18.
Kommentera

Sv: Silly season
Dom två första hemmamatcherna på lördagar klockan 18:00.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Enligt Bäckström jobbar de med 22 spelare för tillfället, så det är spelarna i länken plus de 3 juniorbackarna. Magnus Häggström är inte på plats än och Marklund ansluter på måndag.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: werner jr?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag tror stenhårt på Walfridsson!
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Är det någon som vet hur det blir med Jesper Lindgren?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Ink juniorer som pendlar, Aronsson/Walfridsson/Berglund räknas än så länge till A-laget
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Kom att tänka på att det sas att truppen skulle bestå av 8 backar och 14 forwards
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: men jag tycker mig ha hört hur många uttalanden som helst som tyder på att endast en center till ska in. Jag tror att man börjar så och gör plats för juniorerna.
Kommentera

Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Vi borde få in en Center och 1 forward + en back, då är väl laget komplett
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Ja en playmaking center vore king :) precis det vi behöver.
Ja får vi dessutom en bra back till så ser det grymt intressant ut.Helt klart
Kommentera

Sv: Silly season
Riktigt bra värvning av Sam Marklund nu in med en bra center så börjar det likna något det här.
Kommentera

Sv: Silly season
Jag hoppas ju på en riktig playmaker där som får kosta lite som lika gärna skulle kunna spela i SHL. Och en riktig försvarsgeneral som också är en bra PP back.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Tycker den är bra, det behövdes en spelare av den typen samt en forward till.Plus att han kan spela center också..Men vem tusan ska bli vår förstecenter då? hela truppen är svensk så vore ju bra med en svensk center också.
Men kanske blir tufft att hitta..Skulle tro dom kollar ligorna i Europa också.
Kommentera

Sv: Silly season
Hoppas det går bra för Sam Marklund hos er. En riktigt rivig spelare.
Kommentera

Sv: Silly season
Ersättare för Jakobsson, Tja.. då är det en bra värvning. Bättre stats än Jakobsson i Allsvenskan och tillika grovis. Låter som vi har fått en M. Wernblom kopia?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Alla borde gilla värvningen utav Marklund,vi saknar intensiva forwards som är lite griniga i dagens trupp. Det behövs om man ska gå vägen. Det vi saknar är väl våran första center,men det kan ta tid innan han landar då Sundlöv kommer vänta av SHL klubbar mm.

Eriksson-?-Karlkvist
Björklund-V Öhman-Molin
Alba-Häggström-Marklund
Lyrenäs-Whalgren-O Öhman

Med en första center som har playmaking egenskaper så tycker jag att vi inte saknar någon riktig spelartyp på forwardssidan,ser komplett ut. Kommer bli en härlig konkurrens i laget. Tänk er den tredje kedjan!.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag gillar verkligen tanken på en oöm spelare som går raka vägen mot mål. Det behövs om Molin, Karlkvist med flera ska få utrymme att spela sitt spel och det lär dessutom generera fler mål då han kan skymma, styra och slå in returer. Det är en spelartyp som vi varit riktigt usla på att ta fram genom hockeygym där mer spelskickliga/tekniska spelare kommit fram.
Kommentera

Sv: Silly season
jeensen:
Såg honom lite i vintras, jobbar bra men saknar det offensiva på SHL-nivå änsålänge. På allsvensk nivå är det en bra värvning, lite annorlunda spelartyp gentemot övriga spelare i vårt lag vilket är bra. Vi har en del poängspelare i Karlqvist/Molin/Johan E tillsammans med en av dem och en vettig center skall han kunna bidra framåt även på allsvensk nivå. Min dröm om 3 jämbördiga kedjor som kan mala på lever:)
Björklund - Häggström - Molin
Karlqvist - X - Alba
Johan E- V. Öhman .- Marklund

En riktig kanon till center så löser det sig...
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: 😀😀 de gör det säkert
Kommentera

Sv: Silly season
Ygge83: Haha. Jag läste "Någon som har koll på var han har spelat de senaste säsongernas?". Därför jag la in länken.
Nej jag har ingen koll på position de senaste säsongerna. Men det ordnar sig nog.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: han kan lira både center och lw frågan är vart han har spelat de senaste säsongerna? De kan ju vara en ganska viktig faktor.
Kommentera

Sv: Silly season
Ygge83: Precis, dom nämnde att han skulle vara en ersättare till jakobsson.

Poängmässingt osv har jag ingen vidare koll på.
Kommentera


Sv: Silly season
jeensen: så han är ersättare för Jakobsson? Någon som har koll på vad han har spelat de senaste säsongerna? Poängmässigt är han mer än en fullgod ersättare i så fall om man ser till säsongerna i allsvenskan. Härligt med någon som bökar runt. De behövs
Kommentera

Sv: Silly season
jeensen: Ja men då tror jag inte alls att det är så tokigt val. Han kan hoppa in som center om det behövs och annars så får vi en smågrisig spelare med lite "Här ska jag fram" stil. Dessutom så kan han göra en del poäng också.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: han ska spela forward sa dom inte center.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: vet inte mycket om han men låter väl helt ok. Han ska spela ytterforward vilket jag antar betyder en center fortfarande ska in 😊
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Nu lyssnar/ser jag inte på sändningen, men jag blir faktiskt riktigt orolig om Sam ska vara vår 1a center.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Sam Marklund från SAIK klar för ett år !
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Dagens pt kommer handla om att man lägger ner herrlaget denna säsong och hoppar in igen nästa. Detta så man får dubbla tv-pengar och kan utmana orderntligt när det gäller kvalspelet.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tycker Nyström också försöker provocera medvetet för att få läsare, litegrann som Schulmann i kändisvärlden.
Förbannat tröttsamt.
Kommentera

Sv: Silly season
jeensen:
Förhoppningsvis en riktig kanon och inte en kinapuff....
Kommentera

« · 1829846 · »