1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481617 inlägg · 4079 ämnen

Silly season

« · 1829846 · » Till forumet


Sv: Silly season
J F K:
Det håller jag inte med om. Tkr vi har presterar helt ok, tkr det ser ut som det brukar när Sverige spelar VM iaf de turneringar jag följt. Tror mer det handlar om att du inte gillar Grönborg/Boustedt, vilket man inte är tvungen till.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Nu förstör vi tråden här lite men.
Backar 1998:

Mattias Öhlund, Kim Johnsson, Jan Mertzig, Niclas Hävelid, Mattias Norström, Hans Jonsson, Johan Tornberg och Christer Olsson.


Inte är det som idag men det är inte direkt en dålig uppställning för tiden för det.

Sen Salo i mål och framåt ska man inte klaga.

Forwards: Anders Huusko, Mikael Johansson, Tommy Westlund, Mats Sundin, Nichlas Falk, Jonas Bergqvist, Mikael Renberg, Peter Forsberg, Ulf Dahlén, Peter Nordström, Patric Kjellberg, Jörgen Jönsson, Fredrik Modin och Niklas Sundström
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Verkar ändå finnas en opinion mot Grönborg
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Det fanns en krönika i Aftonbladet som var suverän. Handlade om snacket i omklädningsrummet. Ur minnet:
-Bla,bla,bla sa Storskägget.
- Bla,bla, bla sa Lillskägget
_Och jag säkrar hemåt sa Sundström.
O s v.

Det handlade mest om att Sundström hade inte varit inne på ett enda balängesmål.

Om nån har krönikan vill jag väldigt gärna ha den.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: ehh. Jämfört med dagens lag och vilka roller man har i Nhl är skillnaden enorm.

Jo. Vi spelade fantastiskt i world cup så....

Nej, jag tycker att grönborg som coach är den sämsta vi någonsin haft. Han verkar duktig på att få de bästa till vm, men helt djävla värdelös på att coacha.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Svårt att se hur han skulle ha coachat annorlunda ?
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Dels skulle jag sett till att de bästa får mer speltid. Sedan släppa loss backarna mer som blir relativt statiska. Jag tycker att Sverige väldigt sällan kommer med fart samlat och jag tycker verkligen inte att vi har ett bra försvar då vi gång på gång åker på riktigt farliga kontringar.

Jag är förvånad över hur det här forumet som dömt ut snudd på varenda coach vi haft sedan Samuelsson helt okritskt tycker att Grönborg är bra. Jag tycker att han fått ut ohyggligt lite ur spelarna. Jag har nog aldrig sett Sverige spela så pass dåligt match efter match under en hel turnering. från och med andra perioden igår är väl ett stort undantag. Det enda som räddat Grönborg är väl att man fått sjuk lätt väg till finalen och att Bäckström samt Nylander varit nästan i paritet med Sundin/Forsberg.

Jag kan väl tycka att om man jämför med -98s backbesättning så är det häpnadsväckande vilket lag vi har i år:
Mattias Öhlund, Kim Johnsson, Jan Mertzig, Niclas Hävelid, Mattias Norström, Hans Jonsson, Johan Tornberg och Christer Olsson
Ingen back av de är ens i närheten av Hedman. Öhlund och Norström var väl rätt bra vid tidpunkter, men jämfört med OEL och Klingberg.... Nope. Möjligen att Öhlund är som Edler statusmässigt... Jag tar mycket hellre Strålman än Kim Jonsson eller Norström.
Salo var jäkligt bra då och inte någon stor försämring mot Henke.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Dom bästa framåt har varit Bäckström och Nylander, svårt att ge dom mer speltid än dom har!
På backsidan har Hedman/strålman varit bäst och dom spelar både PP och Box samt allmänt mycket i 5 mot 5 så där kan man inte heller få ur så mycket mer.
Övrigt har laget varit jämndåligt där jag inte tycker någon sticker ut förutom kanske kruger som alltid är bra och stabil men det är inte han som ska göra det framåt.

Jag håller med om att laget borde kunna prestera bättre, framförallt på backsidan där vi har backar som är oerhört skickliga men jag vet inte hur man skulle coacha till det på den tid man haft innan VM och under, laget känns spretigt sammansatt och många forwards är ju inga ledande spelare med extra skills utan ganska alldagliga spelare i nhl så jag vet inte vad man hade förväntat sig, dessutom är Sveriges lag framåt ganska svagt fysiskt vilket blivit tydligt när vi mött hårt jobbande backar.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Blir lite besviken när man läser under "Silly season" där man förväntar sig nyheter eller rykten om nya spelare. Hockey VM har ju en egen tråd.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: kanske fler som jag som läser via mobile , då får man enklast allt i en o samma "tråd", så är det för mig iallafall..
Kommentera

Sv: Silly season
Dags att det dyker upp något på sillyfronten. Annars så måste jag in på avgiftning.
Men i brist på någon riktig silly-nyhet så lägger jag här in ett gammal klassiker.

Hört att Reto Von Arx är på G.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Darren Haydar sågs på Gideo airport av min grannes frus svågers brorson.
Kommentera

Sv: Silly season
locken: Vilka omvägar för att förklara, låter långsökt.
Kommentera

Sv: Silly season
locken: Äntligen lite rykten.
Lite nyare tappning än von arx. Men desto troligare att det stämmer. :)
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Dagens MoDo channel avslutades väl med att "vi kanske ses kanske snarare än ni tror" låter ju ganska intresant.
Kommentera

Sv: Silly season
lhlh: Måste ha missat detta, hörde bara att "det var två som förlängde med två säsonger" Alice Östensson och Mariam El-Mahmadi
Kommentera

Sv: Silly season
lhlh: Där ser man. En sak som är verklig som skapar lite buzz.
Undra när och vem. Vilket position lär nog inte vara så svårt att komma underfund med i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly season
Någon som hört om Jesper Lindgren blir kvar?
Kommentera

Sv: Silly season
lhlh: Det där passade väldigt bra med min morgon. Får ett okänt nummer som ringer i telefon. Svarar helt inställd på att det är försäljare och säger nog inte mitt namn så tydligt. Personen på andra sidan börjar prata om vädret och känslan är att snart så kommer erbjudandet.
Snabbt som sjutton så avbryter jag och säger: Vem är du?
Varpå jag får svaret: Johan Widebro och vem är du?
Sen när han fått mitt namn lite tydligare så ber han om ursäkt för att han ringt fel.

Känns helt galet att just han skulle ringa fel. Men sen kom jag på att han kanske försökte få tag på en skäkting.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Har du haft säsongskort? Tydligen ringer de runt till gamla säsongskortinnehavare denna veckan för att de skall hoppa på tåget.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Aha. Jo jag har haft säsongskort, men sa upp det för 3-4år sedan.
Men tycker i så fall att han inte borde sagt att han ringt fel. Men jag kanske skrämde bort han då jag laddat upp inför telefonförsäljare.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Det kanske blir fler samtal då, för man sikta på at ringa de som haft de 4 senaste åren.
Kommentera

Sv: Silly season
lhlh: Hörde det även jag, lät som något är på G.

Iallafall så jag uppfattade det.
Kommentera

Sv: Silly season
jeensen:
Johan W vart försenad pga att han talar med "intressenter". Fältet är väl fritt för spek. men kan vara att ett avtal är på bordet och man behöver finansiering.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tänkte gå till Öa's silly season sida. Går in på www.oea.se och får heltäckande annons. Klickar på "Sport" och får en heltäckande annons. Klickar på "Silly season bevakningen" och får ännu en helsidesannons som jag måste klicka bort för att se något.
Borde komma en lag som förbjuder annonser som täcker hela sidan. Eller i alla fall förbud mot att ha lika mycket annonser när man betalar för tidningen. Då får det räcka i pappersvarianten.
Och medans man är i gång och klagar så borde det finnas förbud mot att ha längre reklamsnutt än själva nyheten när de kör med video inslag.
Kommentera

Sv: Silly season
2 nordamerikanska nyförvärv presenterade för damerna.
Kommentera

Sv: Silly season
Pär Edlund kan vi väl inte räkna bort, Weinhandl spelade vidare trots ögonskadan.
Kommentera


Sv: Silly season
En center fattas – och ingen Skröder i Modo

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6703722
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Får jag gissa så försöker man kroka Deschamps/Goumas...
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Gissar på Stene ;)
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:

Ganska vinklat ingress måste jag säga. Det Sundlöv säger är egentligen att det kommer finnas en plats för Skröder ifall han själv vill fortsätta spela ishockey, men att det inte är omöjligt att han slutar.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett:
Uppfattade det med, lite märkligt kan man tycka.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Man kan ju alltid hoppas att Skröder har lite självinsikt.
Kommentera


Sv: Silly season
Tarasov: Innan Häggström hade iaf jag en dröm om dessa två. Eller om det var goumas/lavoie. Men nu är en upptagen och bara 1 plats kvar.
Tycker det ser ut som att back o centerlinjen blir våra svaga punkter igen.

Men jag blir gärna motbevisad på 2*Öhman och ingen ersättare för Leman.

Men tar Hedman o skärper till sig lite o Öhman d.ä fortsätter som han slutade så kanske det blir skoj ändå.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
V. Öhman var center i ett lag som slutade 3:a i allsv, ingen spelare som ledde laget de matcher jag såg men ändå en kugge. Dessutom inne på sitt 3:e seniorår inte ovanligt att det händer grejer då. Vi har ju Molin/Johan E/Karlqvist som kan få saker att hända i offensiven. Om däremot en center går sönder, så kan det bli oroligt.

Sellgren/Carnestad/Tobias kan alla räknas som bra backar i allsvenskan, förhoppningsvis kan vi använda dem hela säsongen. Spelar Hedman som förra så gör förhoppningsvis någon av de yngre en resa likt Sellgren.

Förresten nämnde Sundlöv att det kunde bli grannlandets grabb. Kanske Joel Mustonen då?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Räkna inte bort Oskarsson heller, spelade bra i Luleå. Tror att Särkijärvi kan utveckla kan ytterligare.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: visst är det så. Sista 10-15 matcherna var han väl 2a center också. Men likväl har vi 3 centrar som sammanlagt gjorde runt 40p. En iofs i SHL men ändå. Inte så att det skriker spelfördelare till våra riktigt poängstarka yttrar.
Ska det in någon center så önskar jag att han lirat i HA förut o gjort det med bravur.
Ser hellre en poängmakare från HA än en från SHL som borde producera på HA nivå.
Modo måste hitta rätt på sista platsen.

Bland backarna så ser det ganska ok ut. Men varför bröt Almtuna med Oskarsson? Kan Sellgren fortsätta på sitt spår?
Håller Deutsch för HA osv.
Men jag kanske bara är en som grubblar för mycket och det egentligen bara är allmän oro som alla suportrar har i onödan innan säsongsstart.
Kommentera

Sv: Silly season
Lindgren lämnar för HPK i Finland...
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Oskarsson räknar jag inte som en back som skall kunna leda offensiven, åtminstone såhär på förhand. Rapporterna från Almtuna/Luleåboken är ungefär desamma. Bra passningsspelare, hyfsad på rören men i övrigt rätt så många brister. Kommer som back från ett mittenlag, MO beskriver själv sin säsong som ett misslyckande så min förväntningar är inte så höga på honom. Men är ordning och struktur på isen så lyftet spelare generellt så vi hoppas på det.
Kommentera

Sv: Silly season
ghostie: Måste fått sjuhelvetes betalt.. Varför gå till finska ligan, hade hellre sett han i SHL, lär nog vara bättre för hans del med om han vill spela i NHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Rogersson: tyvärr har väl inte HA något avtal med liiga. Så hade varit mycket bättre med SHL.
Men gissar bara. Så rätta mig om jag har fel
Kommentera

Sv: Silly season
Rogersson: är det någon som vet hur stora planer de hade för Jesper Lindgren inför kommande säsong? Är det troligt att han kommer att ersättas? Många poäng som försvinner där.
Kommentera

Sv: Silly season
Ygge83: jag tror att man redan var övertygade om att han skulle dra.
Kommentera

Sv: Silly season
Micke Sundell nämnde nåt om ev grannländerna, Niklas Fogström är ju en ledig Center.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:

Morten Madsen tack!
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Trodde det stod att Madsen var klart, fick ju hjärtattack hahah.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Synd, men har kontrakt med Karlskrona
Kommentera


« · 1829846 · »