1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481782 inlägg · 4079 ämnen

Silly season

« · 1894624 · » Till forumet


Sv: Silly season Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: kan tänkas, men de nämnde tidigare att de tar det efter junior-VM , hittar inte Tobias på EP , bara en född -77
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Han tänker väl inte byta till LHC där syrran spelar i damlaget.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:

Betyder detta att Werner Jr inte tar ett kontrakt?
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: det blev 2 junisar, Oscar Pettersson omTobias Åström
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Hoppas inte på en back. Känns som att man fått nej från Tobbe då. Ser gärna man har is i magen kring sista backplatsen.
Kommentera

Sv: Silly season
Bra för dam att Cava och Tougas förlänger.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Jävlar vad Sundlöv shoppar!😎
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Ingman...
Kommentera

Sv: Silly season
Hinote: Skrällgissar bröderna Sedin :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: Vem gissar ni på idag?
Jag skrällgissar på Erik Nyström eller Manuel Ågren :)
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: Helvete vi kommer ju inte få någon silly den här sommaren!
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: det stod att det va med Björn Edlund och Sundlöv och att båda har spelarnyheter så det är nog något nyförvärv😀
Kommentera

Sv: Silly season
Modo Channel med Sundlöv 15:30 kanske mer nyförvärv på ingång?
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Köpt !!! 😜👍😂
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: men, kan vi vara överens om att det är bättre med en tråkig sommar än en tråkig vinter? Låt oss ha en skittrist sommar:)
Kommentera

Sv: Silly season
kulltorp: Årets tråkigaste sommar nu när det inte kommer bli nå silley 😜😂
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Tkr snarare man skall titta på hur det har gått för spelare som kommit från Danmark till hockeyallsvenskan. Att man hamnar i Danmark behöver inte bero på att man är dålig utan att man inte fått chansen. Jesper Olofsson/Strandberg/Meyer/Jesper Jensen/Victor Öhman/Olle Liss visar att det finns bra spelare där, givetvis skall man inte blunda och peka. Men tror att det är betydligt mindre chansning att ta in någon därifrån än från Ebel/Del. Hellkvist menar att det i stort är samma nivå som på spelarna i allsvenskan, så du får väl argumentera med honom vid tillfälle😉.

Btw kul intervju med Hellkvist, spelarna får kostprogram och förväntas stiga upp vid en viss tid👊👊.
Kommentera

Sv: Silly season
Faan, vad Sundlöv värvar! :-) Han kommer att ha dödat er Silly Season innan 1 maj...
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Att värva från Danska ligan är en chansning om spelaren inte har gjort bra ifrån sig i en bättre liga. Många som har spelat i HA gör dubbelt så mycket poäng i Danmark. Och många som går från div 1 lyckas lika bra i Danmark
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Så är det ju. Men jag tolkar ju artikeln som att han är rätt överlägsen i Luleå också. Bara 2st som var nära som dom skrev.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: haha jomenvisst😉 kan ju nästan bara bli bättre denna säsong iallafall 😉
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Ja det var väl samma snack om exempelvis Karlkvist också, att han förbättrade sig rätt ordentligt när han fick sin första "riktiga" säsong i Modo.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Olofsson och Sellgren är givetvis lite av extremfall, men sett till de senaste säsongerna har det känts som att de som varit i Modo mer än ett år fått ett lyft rent fysiskt. Jag tror inte att det suttit i fysen de senaste åren, men jag vet inte om Olofsson och Sellgren är riktigt representativa då de som du skriver var lite av särklass.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Det finns några lediga i Danmark/Norge som dessutom är i bra ålder.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel:
Björn kommer tydligen upp nästa vecka då är det #slutmedkebabtallrik
Kommentera

Sv: Silly season
wolper:
Sannolikt SHL😉
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Förra året la man upp lite tester och mitt intryck var att Sellgren var rätt extrem, i topp på det mesta. Exv 67 cm i upphopp, övriga låg kring 50-55.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Skönt. Barmarkstrollen i forumet får käka upp sin kritik.
Kommentera

Sv: Silly season
wolper: han säger i gårdagens ÖA att han tänkt stanna i Modo sen ringde Timell o i den vevan hade tydl flickvännen kommit in på utbildning i Sthlm
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Längre och längre, även Olofsson var ju rätt bra. Så vi har ju tydligen varit helt ok i några år.
Sen kan det väl vara så att stor talangerna är undantag, men dom visar väl iaf att träningsupplägget inte är helt åt h-vete.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ska bli väldigt intressant och se vad Helin kan göra med Edman. Varit inne på det tidigare, att skola unga oskolade målvakter har Helin visat sig vara en av dom bästa på, med viss hjälp av Masken i början dock. Men att förbättra redan etablerade har han ju gått lite bet på tyvärr. Så frågan är ju vart Edman hamnar under för kategori? Och hur utvecklingen blir?
Kommentera

Sv: Silly season
Fan tycker det är lite surt att marklund väljer aik ja. Visst kanske betalar tbx sig efter de spelare vi norpat av dem. Dock har vi ju inte direkt norpat nå "storspelare". Undra vad som motiverade honom till att lämna modo till att gå till aik. Att han flyttades runt i slutet. Eller handlar det om att aik har mycket pengar nu och kan spetsa som fan så han tycker det ser ut som ett intressant lag. Ja vi är då inte högst i hiarkin i ha😀 han fick ju ändå ganska stor roll i modo. Iof ändras det ju om ganska mycket nu i truppen. Spännade å se vad denna trupp kommer kunna åstakomma.
Kommentera

Sv: Silly season
Och Sellgrens testvärden imponerade tydligen på Luleå direkt.

– Får man inte mjölksyra när man är sådär ung?, sa Karl Fabricius under tiden Sellgren körde "Idioten".

– Man undrar ju om det är en friidrottare som vi har värvat. Det är bara att hoppas att han kan spela hockey också, sa lagkamraten Johan Harju skämtsamt.

Så verkar ju inte som det är fel på träningen längre, nu får man bara hoppas Björn kan lösa vad det nu sitter i, inställning, nerver eller spelplanen.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Friesen gjorde det ju bra i Leksand. Frågan är om han passar in i Björns spelidé. Som det verkar kan han ju få alla dit han vill😀 dock är det ju alltid en chans tagning men mina pengar hade gått på honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe: Forsell vore en våt dröm ifall det stabiliserat sig på hemmafronten.
Han är ju dessutom Modoit vilket aldrig är en nackdel
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Normalt skulle jag säga att Forsell är överlägsen etta. Men nu är läget som det är där på hemmafronten. Svårt att säga där alltså....

Hidling, nej tack. Man ska nog passa sig för en rätt ung spelare med den nedåtgående trenden.

Friesen, jag gillar honom. En kuriosa är att han i ungdomshockeyn blev prisad för sina goda skolresultat. Nånstans tror jag att det är precis vad man vill ha av sin förstecenter.....
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:

Hilding eller Friesen ja tack.

Forsell nej tack, han har nog fullt upp att fokusera på saker utsnför hockeyn.

Hilding skulle vara intressant, några tunga säsonger, men har ju kapacitet det visade han ju i fbk tidigare. Sedan vore det lite coolt med ett lag bara med svenska spelare.
Kommentera

Sv: Silly season
Ygge83: Vad finns det för tillgängliga och realistiska centrar kvar därute som kan ta en topp2-plats hos oss? Joakim Hillding, Alex Friesen, Erik Forssell?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Peter Forsberg
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Käka taggtråd och skita fotanglar?
Kommentera

Sv: Silly season
bisterfinnen:
Av nyfikenhet... vad är motsatsen till saft o bulla? kaffe med ballerinakex?
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Tkr målvaktstränaren trots sin krönika om tussilago förtjänar att vara kvar iaf, målvaktsträningen verkar fungerat rätt bra de senaste åren. Styf har inget direkt att säga om men har man varit med i båset under två misslyckade säsonger i allsvenskan så bör väl ens position ifrågasättas åtminstone. Å andra sidan kan väl även han utvecklas, men Hellkvist bör få välja en ass iaf, tror det blir Hadelöv.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja håller med även sopan norrbaggen Röj hamna hos er ja Torpet spel dummare får man leta efter. Kör hårt nu så ses vi i SHL !
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Hahaha. Han är som sagt saft å bulla personifierad.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Kanske ska uttrycka mig lite tydligare, jag vet inte om jag vill ha kvar honom. ;)
Kommentera

Sv: Silly season
bisterfinnen:
En vän som höll på Leksand tyckte han var precis vad de behövde:) försökte förklara men han gav sig inte. I januari "fattar inte hur han kan vara överallt men ändå ingenstans"....
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja, det var fan det lägsta i världshistorien.

Och Challe.. fyyy faan vilken skymf det var. Får ryckningar fortfarande över det genidraget. Huvva!!
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Ja, men man har sagt ytterligare en ledare till a-trupp så nog skall det finnas plats.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Glöm inte Challe
Kommentera

« · 1894624 · »