1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480296 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2211697 · » Till forumet


Sv: Silly season
Smartin: Sjukt. Hade vi vart ett shl-lag hade inte jag vart nöjd med en så pass klen värvning. I HA kan det fungera, men från echl direkt till shl? Känns som att han kommer floppa i ett bottenlag i shl..
Kommentera

Sv: Silly season
Smartin: Oskarshamns scouting verkar ganska begränsad till MoDo och Löven.
Kommentera

Sv: Silly season
Smartin: Så Oskarshamn låter MoDo scouta först? Ja, inte är det långsökt...kanske den där bakfulle modoiten pajade affären då med sitt snack....
Kommentera

Sv: Silly season
Det gick ju ett rykte för ett tag sen att D.Quenneville skulle komma till Modo pga att han började följa Modo på instagram. Såg nu att han slutat följa Modo men följer Oskarshamn. Skulle inte förvåna mig om han ska till Oskarshamn istället. Kan ju ha varit i stort sett klar för Modo men när Oskarshamn blev intresserade så valde han dom istället. SHL-lag kontra Allsvenskt lag 😒. Det lär vi aldrig få veta 🤷
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Jo, jag missförstod.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Japp senast ut var DIF's sportchef.
Kommentera

Sv: Silly season
Sputnik:
På allsvensk nivå är det hög klass, men AIK är kanske i förarsätet där.
Kommentera

Sv: Silly season
ToddW: Jag missförstod lite där när jag bad om källan, jag läste helt tokigt lol
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: finns länkat. Är en återkommande kommentar från olika SC i shl.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: "men SHL sportchefer gör likadant när det gäller NHL att det tas spelare ifrån SHL för tidigt."

Gör det verkligen det? Källa?
Kommentera

Sv: Silly season
Alexander Hilmersson lämnar mora, vore det nåt för vår tredjekedja?
Kommentera

Sv: Silly season
gillar hur Hamrin klagar över att vissa HA Sportchefer inte gillar detta avtal, men SHL sportchefer gör likadant när det gäller NHL att det tas spelare ifrån SHL för tidigt.
Kommentera

Sv: Silly season
Sputnik: Förstår inte varför Malmö var ut efter våran Pontus Näsén när dom har Setkov.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Gå på Malte Setkov som inte verkar bli kvar i Malmö. Tyckte han såg riktigt intressant ut när AIK mötte oss!
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Ska vi erbjuda Simon en plats i 2: a backpar hos oss 😉🤞

Stor tung och säljs snart 😁
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Kafkas värld är mer realistisk än SIFs o SHLs förhållande
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Nej det är per automatik
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:men då måste väl allsvenska klubben bifogat en SHL-klausul i kontraktet eller? Annars är det ju helt horribelt.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson:
15 om jag inte minns fel
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: tror det, helt sjukt om man har 'sportman-ship'
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:

Är det till mitten på juli shl kan plocka spelare?
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Vi skapade ju tyvärr ett curling-samhälle, men Karlin låter likt karaktär, så känner mej trygg med han vid rodret, tills motsatsen bevisats. Men att SIF gett SHL all makt i svensk hockey är ju ett kräkmedel i sej.

Jag tror svensk hockey skulle må bra om man förbjöd föräldrar att engagera sej i sitt barn när någon sagt att 'hen är en talang'. Skicka talangen till Tarasovs hockeyskola, där man lär sej vad ett lag är. Föräldrar kan få träffa barnen när dom klarat av proven för hur föräldrar ska vara
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Känns ju som att MoDo lärt sig lite nu att gå efter karaktär före poängsnitt, sen börjar man ju snarare störa sig på svenska spelare som får nya ideér när andra lag lockar efter underskrift. Hört att det är rätt stenhårt i Nordamerika att det inte snackas med andra klubbar förrän efter säsong och de verkar ära kontrakten mer, sen kan det ju skita sig med saker runt omkring ändå när de kommer över. Som att ingen skottar deras garageuppfart när det snöar mycket.
Kommentera

Sv: Silly season
Laken: Håller med, speciellt om de som 'dräller in' har utlovats plats i första/andra-femman och kommer otränade. Sedan är det olyckligt att er moderator hyser agg mot mej, för någon borde berätta för sååå många Timråiter att deras högmod nu kommer att falla såå pladask. Ödmjukhet i framgång är inte ett känt tema i Súndsvall?
Kommentera

Sv: Silly season
Laken: Ja det brukar ju dyka upp ett gäng med några extre kilo (ej muskler) strax innan seriestart, ingen nämnd, ingen glömd 🥺
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: Mycket av lagsammanhållningen byggs upp redan under försäsongen. Lagsammanhållningen förstörs till viss del om det ”dräller in” spelare under juli, aug, sept.
Dessutom blir inte träningen lika bra på egen hand. Spelarna pressar varandra mer i en grupp.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Vi har det väl ganska bra uppstyrt med gemensam försäsong i år?
MacMaster ansluter innan seriestart och möjligtvis 2-3 forwards till.
På backsidan så ansluter väl Näsén lite senare i sommar och även Wahlberg om det nu stämmer. Potentiellt en till back som dyker upp sent.

I övrigt så tränar resten tillsammans.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Fattar inte heller varför alla har så bråttom. Det är ju sommar för tusan, ta en pilsner och slappna av lite.🍺
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Precis, in med tjecker, jänkare lever i en tidszon där försäsongsträningen startar runt jul
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: då får ni sluta önska nordamerikaner för dom kommer inte till sverige under sommaren ändå
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Vi har väl provar det konceptet(med spelare som kommer hit och börjar träna när serien startat)? och givetvis är det ett stort problem. I den bästa av världar hade vi haft en homogen trupp som lärt känna varann under en stenhård försäsong, men så länge vi spelar i 'korpen' får vi väl leva med att det är kul med en full trupp innan jul
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: varför då? så länge spelarna är här när första matchen ska spelas så är det väl inga problem, modo är inte nere och skrapar bland resterna men det tar tid ibland
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: när kan det börja landa lite då? Man börjar ju bli otålig.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: tror inte det är modo tyvärr, men jag säger som jag alltid säger, tålamod så ska ni se att det blir kul till slut :) allt är inte namn på ett papper och man går inte upp till shl i juni
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Killen är grym, är bättre än många journalister och fantastisk bevakning.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Yes. Väldigt bra blogg för övrigt, även om man är ointresserad av just VIK. Oerhört bra insyn i spelare som är på gång till ligan.
Kommentera

Sv: Silly season
Gewe: hans kedja kan ni kalla McMaster & co
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90: med tvärtom tänk så kan väl spelaren bli värvad av SHLlag om vi inte skrivit skarpt. Och skulle vi skrivit under och bara försökt hemlighålla transaktionen för SHL lag så skulle nog media eller moståndarna ändå lyckas luska fram det.
Så vill de ha spelaren så får de nog chansen att ge erbjudande hur som.
Men vem vet....
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY:
Vikfancentral har skrivit om det
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Fränt namn MacMaster👍👍
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: vart läste du det?
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:
Tråkigt framförallt att behöva stänga av tv:n efter två perioder mot Tingsryd hemma... Jag tror det beror på att vi har haft fel folk på plats. När det väll kom ett ljus i tunneln börja saker kittla och någon blev sugen på soppa.
Kommentera

Sv: Silly season
Filiphm: Som du säger tror jag vi får lida för fjolårets debacle, och även det faktum att vi bara lyckats hota i toppen en gång av alla år vi varit i HA.
Det är faktiskt skamligt jävla uselt.
Modo är en gammal storklubb med fantastisk äldre historia, dags att leva upp till det (gamlak) ryktet nu.
Jag tror dock vi är som en oantänd krutdurk just nu, lyckas bara Karlin antända en gnista ska dom andra få se på helvete..

Skämt åsido, tror vi har riktigt roliga år framför oss. Jag KÄNNER det.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: River Jump har bara tvättäkta stockholmare (Östermalm), ingenting för er tror jag.
Kommentera

Sv: Silly season
Filiphm: Sedan är det också så att man inte kan ge tio spelare skarpa anbud, utan man får köra på de man verkligen vill ha, kräva svar inom en rimlig tid och först då kan man gå vidare. Givetvis kan man ha kontakt med många fler spelare än så, men det går som sagt inte att erbjuda 20 spelare kontrakt samtidigt.
Kommentera

Sv: Silly season
hompa90:
Det kan också varit för att man fått en del nej och behövt tänka annorlunda. Efter förra årets placering är vi ju inte det populäraste laget trots en bra budget. Sen är det även Gradins första år som sportchef vilket också kan spela in att de tar lite längre tid.
Kommentera

Sv: Silly season
Varför spetsen uteblir för tillfället kanske har att göra med SHLs chans att ta spelare från AS? Tänkte hinken har säkert många krokar men avvaktar att presentera då han låter SHL lagen fylla sina trupper och inte riskera att dem drar till SHL före 10e juli.

Kan inte det vara en tanke att det är så?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Japp, ser ut som en typisk Lövare när jag kikar lite närmare. Men bra meriter, skulle kunna ersätta Karlqvist bredvid MacMaster annars...
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Vi LÄR vara där och hugga. Center och högerskytt. Erfarenhet av europeisk hockey
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza:
Har vi en C sidan med
Macmaster
EK
Girard

Tror jag det kan bli bra kanske att de tar en 10 - 15
Matcher innan han kommer igång. Gissar att Björklöven ligger bra till här. Fri tillgång till Paprikchips.
Kommentera

« · 2211697 · »