1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545918 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
SPOODI: Har det hintats om det någonstans?

Idag klockan 15:00 ska hinken presentera nyförvärv…. Hoppas jag

Markus1212:

Vet att Isak Wallin hade planer på det men fick ej tillåtelse.

Bartosak är väl det närmaste vi har kommit röda inslag på senare tid, annars verkar det vara helvitt som gäller för att synliggöra den gröna Byberg&Nordin-blaffan.

Bad_Brett: man får verkligen hoppas att Målvakterna kör röda benskydd, plock och stöt så allt blir rött

Bad_Brett: kan vara ett led i att ingen individ ska vara större än någon annan i föreningen och induvidualismen är nästan något fult. Flera föreningar jobbar på det sättet som modo också gör. Kommer du då som målvakt till en sån förening så hade jag nog också tänkt så med min hjälmdesign.

modomille:
Tydligen hade vi varit på Malte Strömwall

Bad_Brett: Svag på fiske ser jag? ;)

Bad_Brett: tycker även Ullmark haft rätt speciella masker. Hos oss hade han Bowser på hela hjälmen, i Buffalo körde han typ en Minion-mask. Är väl bara nu i Boston han haft tråkiga masker då de verkar mer strikta med maskdesignen.

Bad_Brett: Så otroligt generiska. Nygrens är väl mest intressant då den innehåller bron och en strömming, det säger en del.
Uppladdat:

500x0-mikko-halme-art-wall-mask-goalie-lassi-lehtinen-modo-hockey-shl.jpg

500x0-mikko-halme-art-modo-hockey-marcus-nygren-bauer-mask.jpg

500x0-mikko-halme-art-kristers-gudlevskis.jpg

500x0-mikko-halme-art-olle-eriksson-ek-modo-hockey.jpg

MoDoNörden: Tycker Gudlevskis var betydligt snyggare, men tycker egentligen att maskerna har blivit helt ointressanta. Känns som ett återkommande tema att de ska bestå av gigantiska MoDo-loggor och eventuellt lite skog, snö, stjärnor eller var det nu kan vara. Garanterat ytterligare ett idiotiskt påhitt likt nummer upp till 40. Nu skulle målvakterna kunna byta mask med varandra och jag skulle inte märka det. Vad är ens poängen med att specialbeställa masker ifall alla ändå ser likadana ut?

Kolla maskerna Krizan och Zajkowski hade och jämför med detta. Eller kungen Stefan liv som hade sig själv som Shrek och Johan Davidsson som åsnan på masken. Vid något annat tillfälle hade han Britney Spears.

Man diskutera var gränsen går och det blir för spexigt, men att bara ha variationer av logotypen är grymt tråkigt.

SuneMangs: Lehtinens nya mask är på ny nivå, där snackar vi ögonsten. Har bilden framför mig hur magiskt det kommer se ut med den masken när kameramannen åker fram och filmar in målvakterna precis innan nedsläpp i premiären mot SAIK.

www.instagram.com/p/CvKeVndK6ND/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Tarasov: Snyggt jobbat av Hinken! Jävla beteende det där, att ändra kraven han hade från början. Insåg väl att det gick att tjäna ännu mer och försökte kapitalisera på det.

Hoppas ni hittar någon spelare med mer klass och bättre spetsegenskaper än att hålla pucken för sig själv i PP. Och att ni skickar ner LHC dit där dom hör hemma.

Tackar ödmjukast för svaren jag fick.

SuneMangs:
Enligt Gradin gick vi honom till mötes men då ändrade han kraven och vi pausade. Inte avskriven men vi jobbar med andra.

SuneMangs: Hinken la ett slutbud som Dima inte nappade på. Det är inte svårare än så, har jag för mig.

hanzon: Borde inte Östersund eller annat allsvenskt lag passa bättre?

Ledsen om detta redan avhandlats härinne, men det var ju snack i slutet av maj att Timashov låg i slutförhandlingar med er. Vad hände sedan? Har inte sett eller hört något mer gällande den saken.

Hudik Hockey lånar in Karl Umeård

JoJo2613: ja på fredag typ vid 15:00 presenteras någon tror jag 😂

Blir det något nyförvärv denna vecka eller vad tror ni?

Vela till Slovakien. Ska bli intressant att EP-scouta under säsongen.

Sigge: finns inget som skulle få mig att hånle mer än att Kentää totalfloppar med pappas kreditkort.
Ser inte storheten i en sportchef som i princip bara jobbar efter devisen att köpa dyrare än konkurrenterna bara för att man har mer att röra sig med.

KB: Vännäs Hockey verka ta deras plats

{5647}: Ett stort problem på både kort och lång sikt för Umeå och Löven, är att Teg nyligen har tappat sin elitlicens och degraderats från HockeyEttan. De var i princip ett substitut till en riktig J20 verksamhet för dem - där de kunde placera de fåtal lovande juniorer de har i föreningen för speltid och plocka tillbaka vid skador. Typ Holmer-Hägerstam och Ekefjärd som nu lämnar.

Rimligt och egentligen helt nödvändigt att fylla på med breddspelare som Malte Sjögren då.
Jag tror mycket på kontinuitet och håller nog ändå Löven ganska högt inför säsongen. Men de känns samtidigt bräckligare än nånsin med en junis som andramålvakt, avsaknad av spelare att lyfta upp vid kriser och en kraftigt åldrande stomme. Blir kul att följa hockeyallsvenskan iaf.

{5647}: Jag kommer med glädje bevittna Kenttä och Stråhle göra en katastrofsäsong. Deras lättviktade och offensiva lag ser som du säger helt obalanserat ut. Det blir mycket intressant att se hur dem ska ta sig an tunga SSK till exempel.

Jag har svårt att se hur Löven ska ta sig förbi en semi eller ens en kvartsfinal nästa år. Möjligtvis ryker Stråhlen innan slutspelet börjar?

modomille: Såg det nu. Hårt jobbande, men ännu en boxas i flugvikt. Jag gillar tanken på att de ska ha ett väldigt offensivt spelande lag, men har svårt att då ihop det.
1. Är verkligen Stråhle rätt tränare för den typen av hockey?
2. Är det verkligen ett framgångskoncept i slutspel? Det brukar av goda skäl heta att offensiv vinner serier, men defensiv mästerskap.
3. Kommer det verkligen bli så lyckad offensiv utan en puckvinnare i kedjorna? De mest lyckade kedjorna har ofta en grovjobbare som även kan göra poäng. (Typ, Wernblom, Skröder osv). De har nästan ingen sådan i sina toppkedjor.

Och med tanke på deras "juniorverksamhet" är jag inne på Tarasovs linje. De behöver nog minst 13 forwards i truppen.

{10015}:
13 forwards tycker jag är klokt att gå in en säsong med. Vi kommer som jämförelse gå in med 14.

{5647}: Detta kan ju inget annat än betyda att Freddan och framförallt Wiklund börjat sjunga på sin sista refräng där.

{5647}: Och när dom väl fyller på längre ner i kedjorna vilket dom har behövt, ja då tar man in ännu en lättviktare..

{5647}: Ingen tungviktare precis

{10015}: Jo, men man är ändå nöjda på Lövenforumet. En perfekt värvning helt enkelt. Själv är jag verkligen inte imponerad. Jag tycker förvisso att det är en spelartyp de kan behöva, men då framförallt i förstakedjorna som riskerar bli ganska svaga defensivt båda två.

modomille:
Morgan Frost också men tror oseriösa twitterrykten är något alla lag får dras med

{10015}: Jo tjena hehe. Snackades också om att Holmström var klar och att hans dröm var att spela upp Löven i SHL hehe.

modomille: Inte Farrance nödvändigtvis, det snackades om ett otroligt tungt namn från vissa

{10015}: Tänker du på Farrance? Han håller korpennivå. Inget att ha.

Inser verkligen hur SKÖNT det är att vara i SHL, när Höken hintar om värvning till Löven, Lövarna tror det är NHL-klassig bombvärning, och så landar man…

… Malte Sjögren?

Lelle_99: När man ser sånt där så får man verkligen känslan att det är en smått omöjlig värvning. Jag hoppas att jag har fel :D

Lelle_99: Hade varit riktigt fint att få in honom i MoDo.

Sjuk match av gramaldi

Jan-Erik :
Det är viktigt att komma ihåg att smygmodoiten Wennerholm vill jinxa oss.

hanzon: I Aftonbladets SHL-panel ser Wennerholm det som självklart att vi hamnar i kvalet (vilket känns tryggt). Däremot tycker Mattias Karlsson att MoDo inte blir ett kvallag utan kommer att överraska stort med Josh, Lassi och Bernhard som stora utropstecken. Mattias Karlsson tror att det blir Leksand som blir årets flopp. Hoppas att Karlsson får rätt i båda fallen.

Aftonbladet rekomenderade Malte Strömwall för att undvika negativt kval

Silly: inte bra nog. Hade kanske varit intressant om vi va kvar i HA

Kapten Långnäsa:

Hänger den här killen mef Lassi från TPS tro.
Det finns en liten koppling till Hinken?
Har spelat med J.D tidigare!

Tarasov: Rasmus Kupari är intressant, jag har även kikat på en annan till finska kedjan.

Smurfen:
Bubblare…
Finska Kedjan

Brander: Damlaget värvat en back

Dansken 29: Han är tillsammans med en kompis till mina döttrar. Han hade ingen vidare känsla inför matchen, tyckte laget var tröttkört. MoDo var så mycket bättre i sjunde matchen så det var bara att släppa det, tyckte han. Vi kommer att möta honom i ett annat Shl lag den här säsongen.

Golden boy : vem?

Golden boy : Du gillar frostig stämning :)

« · 2553117 · »