1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545534 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
28 augusti och sista fw ej värvad en. Känns just nu som att hinken tar någon en hylla ner som kommer innan seriestart eller att han startar säsongen utan sista forward. Om det kommer till att det är alternativen som Gradin har vad tycker alla här han borde göra?

SPOODI: Jag håller med, men bara intressant att se om vi fortsätter på den logiska vägen.

Och lugna dig…

TickledDonkey: men nej snälla nej. Inge jävla putingull

Såg att nån Pulkkinen börjat följa MoDo på Instagram vilket fick mig att tänka på denna spelare. Uppfyller väl egentligen alla krav, förutom att han har ett antal säsonger i KHL nu på slutet. Målskytt, rightare, forward.

Men har vi tackat nej tidigare till KHL-spelare lär vi ju inte göra något undantag nu.

*1921*: Skulle gissa på att Greco ville se över sina erbjudanden och Frölunda pallade inte vänta. Under tiden han fortfarande inte förnyade kontraktet fick man inte Strömwall och valde därmed att avskriva Greco helt.

Bara en gissning.

{9315}:
Kom precis på att Jesse P kom från AB. Alltså Ros….. vilket betyder att Gradin antagligen sagt ”kan han tänka sig Europa är vi villiga att ge honom ett
Kontrakt när han är redo”….

{9315}:

Håller med !👍

*1921*: Inte 100procentig källa, men dock Joel. Han sa i förtroende att Greco fortfarande hade mjäll efter att ha använt denna skit en månad.
Uppladdat:

500x0-schampoo.webp

{9315}: Någon insatt som vet varför han lämnade Frölunda?

Silly: tror inte puljujärvi signar i europa innan han är helt återställd från sin skada och uttömt alla chanser i nordamerika. lär alltså dröja till vintern innan det händer nåt - tror jag.

större chans på greken i så fall, har hört mycket gott om honom så det känns lovande om hinken får det över linjen

Lelle_99:
Stort och stort...?
Man har anmält sitt intreese?

" Modo har visat intresse för finländaren, men hittills inte fått chansen att lägga något bud. Puljujärvis mål är fortfarande att spela i NHL. Just nu rehabiliterar han sig efter en operation."

Modo försöker sig på ett stort försök att värva jesse puljujärvi!

Golden boy :
30 år, 2 m lång och 155 kg.
Det skojar man inte bort :)

KarateKing700: Daniel Ståhl, jävlar vilken kille 👊👊👊🏆🏆🏆

Mackan: Mumma säger jag bara, gör klart det hinken! En perfect match skulle jag tro! 🔥

SPOODI: Ok👍

TickledDonkey: lite skillnad. Leksand betalade oss för köpa loss honom. Ingen klubb kan/får köpa ut någon då man inte får göra affärer med Ryssland

Mackan: ”Han hade ett befintligt avtal och det funkar ju som så att man inte bara kan bryta ett avtal hur som helst.”

Björn Hellkvist håller med.

Mackan: Med tanke på vilken omedelbar bajsstorm som träffade Skellefteå samma ögonblick som man offentliggjorde värvningen så får man nog säga att hinken gjorde rätt val 😅

Hinken kommenterar SAIKs senaste värvning och Anthony Greco kommer upp som ett alternativ för MoDo

Mackan: Hinken säger väl i princip exakt det som Madhawk menar?

Mackan: Habs verkar ju inte tro på Norlinder. Inte omöjligt att han kommer i typ november men att han ska komma nu händer inte

{9315}: Dock brukar Johan Svensson på Expressen ändå vara noggrann vad för källa det är när han skriver ut. Men ja, det är ju till hösten det skulle bli aktuellt och det är tag kvar innan NHL camps börjar.

Mackan: förstod man ganska tidigt med tanke på att det bara var ett facebookinlägg som påstod att han skulle flytta hem

vi får se längre fram i höst/vinter tror jag om det blir tufft att ta plats för honom i ahl

ÖA gällande Mattias Norlinder

Silly: jo såklart han ska få prova, som jag förstod det skulle inte Norlinder vara tillgänglig från start. Vi får väl även se hur Rubins och Rundblad klickar.

Modomas:
Varför inte:
Norlinder - Runbladh
Näsen - Bernardt
Rubins - Brrickley
Folin- Jacke

Låt Näsen få prova med Berra!
Annars gör man en rockard på :
Näsen och Brickley..

SPOODI:
Gissar att det blir så här
Rubins - Rundblad
Bernhardt- näsen
Brickley- Norlinder

SPOODI: har vi sån tur att vi landar Norlinder tror jag att han hamnar i par med Bernhardt, jag är rädd för att Näsen kommer att få det kämpigt i SHL.

SPOODI: Frisk Brickley kommer lira före Folin och Berg 52 omgångar.

Tarasov: hur ska man ställa upp då? Kittlar lite med
Norlinder-Rundblad
Bernhardt-näsen
Rubins-Folin
Brickley-Berg

dBrobban:
Det lutar mer och mer åt att han är på plats till SHL starten, viktigt då han är klart bättre än nuvarande 6 back.

erjo: Enig.

erjo: Absolut inte. MoDo är Modo.

Dansken 29: Modos damlag behöver ett eget twitterkonto.

Dansken 29: kul för damerna, men så besviken man blev när det inte gällde herrarna..

Norlinder har meddelat Habs att han kommer spela SHL denna säsong :)

Brander: ja jag med, man går runt hela tiden och väntar på att sista pusselbiten ska bli klar?

Dansken 29: Kul! Men nu suktar jag efter en poänggörare till herrlaget.

🙃….
Uppladdat:

500x0-5298e99a-bce2-4499-914e-855f9e9b9204.png

Brander: nu jävlar i min lilla låda händer det grejer!

Kommer bomben nu???
Uppladdat:

500x0-38554bb7-ff85-44e0-afd2-5ce30e2b27cd.png

{10015}:
Jo samtidigt trodde jag att vi kom att köpa 3 till innan första uppehållet så tror jag får rätt.

Nucky: jag jobbar faktiskt med en som är väldigt nära vän till Nordlinder. Han har sagt att Nordlinder ser MoDo som sitt största alternativ om SHL blir aktuellt. Men det kanske inte betyder nått om ett annat lag pungar ut bra med pengar.

{10015}: Jag tror Hinken har rätt bra dialog med Norris, har låtit så i intervjuer osv.
Säger bl.a att Norris är den hemvändare som är ”närmast” en comeback

Alex59863: Var har han sagt att han bara vill spela för oss i Sverige? Vet att Frölundasupportrarna inte vill se Norris hos dem igen men

{10015}: Spelar han inte i Nordamerika spelar han här, vill minnas att Hinken har sagt att det alltid finns plats för en sådan som Norlinder. Det som bekymrar mig är att jag tänker att han måste gå igenom waivers, men det kanske han inte måste? Har inte så bra koll på det tekniska kring NHL/AHL.

« · 2559418 · »