1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545457 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{7426}: BÖMB? Alexander Nylander?

💣

Kanske att VIK släpper Komarek nu. Lär ju fortfarande inte gå till oss men om han går till Luleå till exempel så ökar våra chanser att få Holmström åtminstone.

{5647}: Kan tänka mig att han är en spelare man stör sig på över tid. Alla fullkomligt älskade honom under försäsongen. Sedan börjar man irritera sig över långa byten, gestikuleranden etc.

Samtidigt börjar jag undra om han kan ha fungerat som tändvätska. Dvs att Woods-PP:t kunde komma in och briljera efter Rååmas klantande. Nu när han är borta blir det ju helt plötsligt fokus på varför inte Aagaard gör mål längre istället eftersom det inte finns någon etablerad stjärna att klaga på.

Gavelo: Svårt att svara på utan att ha varit i omklädningsrummet. Om finnen varit ett stort problem och gjort andra sämre med sin attityd har man inte mycket val.
Lex Modigs, eller för den delen högaktuella Meyer i Löven.

{10015}: En av mina favoritmålvakter. Han lär ju inte få mindre problem av att få sparken hela tiden.

{6870}: Han verkar ha rätt omfattande problem.

Haha Bartosak gillar verkligen att ge sig in i blåsväder.

Sorry för fel tråd!

Gavelo: hade han det då? han spelar med två bättre spelare i frölunda och har gjort poäng i 2 av 9 matcher.

grimiss: gör mitt bästa för att jinxa

Frontschwein: han är säkert villig att offra en bra nyförvärv för att motbevisa dig personligen. Han sitter absolut här och läser.

Padrone78: Han kanske tar en plats i kommande matcher vem vet.

Andraassist: Hutsko kommer få svårt att prestera poäng från läktaren.... ;)

Gavelo: Jag hoppas fortfarande att Hutsko ska börja hitta rätt och producera, likaså Oregan. Om de två kommer igång har vi ett rejält sparkapital

{5647}: Man skulle behållt Ruhohoma blir det enkla konstaterandet såhär i efterhand, inte nödvändigtvis för att han öst in poäng men han hade sannolikt kommit fram mycket mer nu när det börjat lossna för Ranta.

Nu hoppas jag att vi inte släpper Hutsko utan försöker köra med så bred trupp som möjligt

Frontschwein: Hans plan var att förstärka om man hittade spelare. Så vad menar du?

Framnäs: Hinken vill motbevisa oss att hans plan höll. Förvänta er inga nyförvärv

Modomas: HV till åttondel😂 vad fasiken har Wennerholm rökt

Gavelo: nej, han är väl inte mer än en 20 poängs kille i shl. vilket å andra sidan är bra i modo...

Gavelo:
Ja det är inte Marcel Hossa direkt 😂

{9315}: Axel är ju heller ingen kioskvältare så även om han skulle komma till oss så ska man nog inte förvänta sig för mycket.
Dock en relativt pålitlig center, precis det vi saknar efter tappet av Ruohoma.

Hoppet lever...
Uppladdat:

500x0-wennerholms-sluttabelljpg.jpg

{9315}: Det är vi alla inställda på, men tror inte man vill chansa med en man kort heller om Theo J har nåt allvarligt. MoDo har ju i alla fall stålar. Sen är det ju löjligt torrt och spelare kan trissa lön som aldrig förr.

Costanza: inte spelat med rundis, däremot med adam och sebbe. får se om det pågår nån övertalningskampanj. jag tror forfarande att det blir noll nyförvärv denna vecka

Framnäs: Holmström ser intressant ut. Hoppas inte MoDo snålar utan drar till lite. Vi har ju några SAIK:are i laget.

Det här var intressant. Lilla Västervik, avhängd jumbo i HA kände sig nödgade att värva pga ledande spelaren Theo J som kallats hem till Ö-vik.

Klubben tar in Cédric Desruisseaux som har gjort det bra när han väl fått chansen i AHL. Snyggt i deras sits skulle jag säga, trots sin dystra sits har man en sportchef som aktivt försöker.

{7639}: Som utomstående tycker jag att Modo gör en riktigt bra säsong hittills. Det är stor skillnad mellan divisionerna och ni har ju många som aldrig hade levererat i SHL innan, samtidigt som de mer rutinerade spelarna ni värvade in knappast jagades av ligan innan de hamnade i Modo. Första året i SHL-återkomsten handlar ju bara om att stanna kvar även om jag kan förstå att en del fick större förhoppningar efter den fina säsongsinledningen (också lite typiskt för nykomlingar…).

{9315}: Tycker det vi lider mest av är avsaknaden av förstakedjan, tror det sett väldigt annorlunda ut om vi haft en av åtminstånde genomsnittlig SHL kvalite...

Sen har jag undrat om så skulle Rundblad eller iaf hans offensiva kvaliter se bättre ut? Rundblad o Rubins får snurra i egen zon mesta delen av tiden känns det som.

Som hur många gånger har jag inte sett Rundblad snurra helt ren i mitten av banan av offensiv zon men alla forwards är fast i ett hörn o sen tappar de pucken eller den aldrig blir ditpassad? Eller skicka in en puck i mitt mot mål men ingen där o ta return?

Och han kan fortfarande gå på genombrytningar, man ser ju som skelleftematchen eller tidigt på säsongen. Men hans roll är alltid att stå längst bak på blå som vakt om hela spelet vänder? Däremellan ser man ju att självförtroendet inte är där för man ser han inte gå för det? Vill inte fucka upp men blir pannkaka ändå?

{7639}: Märkligt då att det är de allsvenska spelarna är de enda som producerar?

På topp-10 i MoDos interna poängliga, är det 8 spelare som spelade med oss i Hockeyallsvenskan. Rätt uppenbart att problemet är att de som förväntades vara SHL-mässiga har varit helt värdelösa. Hade vi faktiskt lyckats hitta en ny förstafemma så hade vi legat på play-in nu.

{7639}: ska jag peka på något som hinken kan förbättra, förutom att lyckas bättre med nyförväven givetvis, är att inte sikta på toppspelare som är 33+ som både rundblad och roma är. dt är självklart så att ju äldre man är desto större är risken att man faller av, och ska man då luta sig mot dessa och dom faller av...

det tillsammans med en oscoutad spelare, som han säger själv att han inte vill plocka in, har gjort att utfallet blivit som det blivit, och det är dom tre som varit det stora problemet. hade det varit träff där hade modo inte behövt oroa sig för kval, vilket i sig är en jättehyllning till vad allsvenska gänget har gjort.

Frontschwein: Eller så är det att mer än halva truppen är av allsvensk kvalite, därför det är så svårt att hålla sig kvar första året.

JoakimE: kan hålla med om att flera värvningar på papperet är bra, och att det fallit ut dåligt. Sitter problemen i träningsupplägget? Sitter det i skallen? Kanske bars jävligt besviken att vi är helt värdelösa på att hålla tätt bakåt och gör motståndare tidiga mål måste vi in med 8 mot tre för att få målchanser.

JoakimE: min uppfattning är att hinken lär sig av sina misstag så gott han kan. första året i ha så satt han och försökte köpa på deadline day och fick tag på en lett som inte riktigt nådde upp till förväntningar, andra säsongen köpte han spelare långt innan så dom fick tid att komma in.

skulle tro att han exempelvis lärt sig att ta det som finns istället för att vänta på något annat, som i fallet carter camper i somras. hade kanske varit klokt att ta honom (om nu chansen fanns) istället för att vänta och ta vad som blev en oscoutad oregan

men han hade å andra sidan kunnat vara lika dålig som roma han också, svårt att veta med 35-åringar

och innan ni säger nåt, ja han sitter och försöker köpa nu också men andra förutsättningar nu :)

Frontschwein: tror han är en väldigt kapabel scout, att rundblad, hutsko, oregano och ruohomaa skulle vara undermålig kan man omöjligt veta innan när man kollar på deras resumé.. Men jag hade också önskat att han lyckades på alla spelarna och modo inte skulle vara i denna situation där man kan förlora 12e platsen snart.. Jag skulle hellre skylla på att spelarna inte drar sitt strå än att hinken inte kan sitt jobb

Frontschwein: Tänker du efter så förstår du nog. Han är fortfarande efterfrågad och inte avslutad. Colorado har haft alla chanser i världen att bli av med honom om de inte uppskattat hans jobb med tanke på sportchefsjobbet.

Mangeboii: som jag skrev så har jag ingen aning om hur han lyckats som scout i Colorado.

Bad_Brett: hans säsong är absolut en besvikelse, men tror det är sjukt svårt utan bärande spelare som kan visa vägen i hans kedja i ett bottenlag.

Lulessss: var det lööke Jesus värvade och vi deklarade att Modo var körda och inte kommer gå upp till shl haha?

{9315}: skralt om nyheter... var ju spännande med nyheter tills man läste artikeln.

{9315}: Vasa funderar på att släppa spelare då Lööke och Hjalmarsson är skadade.

Heyerdal: jag förstår inte varför pelle och eller redaktionen kände att det där var nödvändigt att publicera

hinken säger:
vi har inte haft kontakt om holmström
han finns inte på marknaden
vasa vill inte släppa spelare
hamnar han på marknaden är vi intresserade

kommer det samma nyhet om conor mcdavid imorgon? :)

Mangeboii: Axel Holmström nämns i ÖA som ett eventuellt nytillskott för MoDo men känns inte vara nära, ingen kontakt från Hinken men skulle han släppas så är vi intresserade, säger Hinken.

Frontschwein: intresserad, vad har du att anmärka om Hinken som scout i Colorado?

Frontschwein: däremot måste jag väl krypa till korset efter mycket efterforskande och inse att jag trott att värvningsfronten många gånger kanske varit mer pengastyrd än vad problemet är. Helt riktigt verkar allt tyda på att utbudet är som en sovjetisk mataffär för rubel. Kanske finns att handla, men bara usel tobak och vitkål.
Nu är det som vi sitter och kan vi kamma till och vinna med jävlaranamma både ifjol och 2007 kn det ske igen.

Krama ur sista droppen nu.
Trevlig söndag på er

Gavelo: Första säsong? Han är inne på sin fjärde SHL-säsong och hade bättre poängsnitt som 18-åring än han har nu. Säsongen efter gjorde han rätt bra ifrån sig i Frölunda och han ansågs vara en prestigevärvning av Rögle:

– Det ska bli grymt kul, en ny utmaning. Det finns ju anledningar till att jag kommer hit. Det är en klubb som varit bra de senaste åren och jag vet att det är en klubb som vill vinna SM-guld, precis som jag.

Kalla det ungdomlig naivitet, men det är klart vi ska högre krav på en spelare med den attityden som har spelat fyra säsonger i SHL, två JVM och som är draftad i andrarundan. Det går liksom inte att jämföra honom med typ Theo Jacobsson även om det bara skiljer ett år i ålder.

Kraket: Klart man ska ställa krav, men kraven måste stå i någon form av paritet till vad man kan förvänta sig.
Tex så kan man inte förvänta sig att TheoN ska dominera eller göra 40p i sin första säsong.
Han är ung och måste som alla andra få chansen att acklimatisera sig till Shl och lära sig spela på denna nivån och exakt av den anledningen tycker jag man ska ha större kravbild på en spelare som Sam då han är äldre och redan har 1 hel säsong i Shl.

Frontschwein: Du ifrågasätter ju alltid alla, så det är lite svårt att ta det seriöst.

Olli Nomadinen : ännu en sak som stärker min tes om huruvida Hinken är den mest lämpade sportchefen för modo.
Men här får man inte ifrågasätta foppas bästa polare.
Hur är hans trackrecord i Colorado som scout?

Sigge: Walli är inte slut, ni fick den spelare man kunde förvänta sig helt enkelt. Gradin gjorde en felbedömning här. Walli har aldrig varit en spelare som skapat sin egen framgång, han har alltid varit beroende av sin omgivning. Hos oss var den bättre och förmodligen nådde han vad som så här långt i hans karriär kan betraktas som sin prime. Problemet var att han (och Gradin som sagt) feltolkade den. Jag tror fortfarande att han kan bli en duglig SHL-spelare om han köper sin roll. Men att tro att han är ämnad för större uppgifter är löjligt. Han är ingen Hanzl direkt

Gavelo: med din logik ska vi alltså hylla honom och inte ställa krav på honom bara för att han är ung? Byt plats på honom och Sam så får vi se vem som producerar mest. Jag säger inte att Niederbach är dålig, men absolut inget för första kedjan. Vigneault är ju heller inget för en första kedja, men anser ändå honom som nyttigare för laget.

« · 2649665 · »