1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 335724 inlägg · 4160 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
grimiss: Ja Woods som vinner interna poängligan som dömdes ut fett på förhand, men även under säsongen.
Någon skrev "samtidigt tycker jag woods är för endimensionell för att spela topp6, eller iaf på gränsen."

Jag tycker att han bevisat att han håller topp sex alla gånger. Före samtliga timråspelare i poängligan även om det bara är via fler gjorda mål mot Hållander.

SPOODI: haha nä tänkte på att dansken spöade Dahlen?

Sigge: sant men jag är väldigt glad att han ryker. Tycker han hade en väldig tydlig tendens att ta dåliga beslut i avgörande lägen i matchen osv osv. Nä.

Sigge: Tycker han är för långsam och har för dåligt spelsinne.
Började rätt bra men blev efterhand den där gubben som flyttades runt för att hitta en roll.
Resultatet blev att "hans" kedja var han än spelade alltid blev ett par snäpp sämre.
Tycker han tillsammans med AP är de som är mest självklara att släppa.

Sigge: Jo, Walli måste göra en reset. Acceptera att han inte är en lirare. Han måste spela enkelt i en typ fjärdekedjeroll. Dessutom måste han spela mycket mer fysiskt

{5647}: felskär tror jag, såg inte bra ut säkert korsband/ledband/menisk som gick

{10473}:
Kan se att han exv kommer vara både billigare och bättre än Mieho. Men det är svårt på förhand

{10473}: Om Walli accepterar sin roll som jobbig gris så kan han vara nyttig. Men känslan är att han ser sig själv som offensiv stjärna och fnyser åt det hårda jobbet. Jokinens hårda nordamerikanska stil är kanske precis det han behöver.

SPOODI: Vad hände med Manning? Helt oattackerad ramlar han ihop. Kostsamt för Löven då man har en ganska svag backsida om han blir borta ett tag.

bengt88: Så är det. Jag är inte överlycklig kan jag säga.

{5647}: tror de va gradins andra byte i matchen

SPOODI: Rahimi håller i hans klubba rätt länge också. Det gläder mig att konstatera att Rahimi är fördjävla dålig numera. Han hinner faktiskt inte med alls längre.

Kul för 13e forward Gradin:)

grimiss: den va rätt lös men borde varit en tvåa

SPOODI: WHAT? Är det sant? Nä du driver ?

SPOODI: Brodin crosscheckar Rahimi på halsen/nacken utan åtgärd spännande match snacka om att släppa allt

{10473}: Hade inte direkt varit överlycklig över Kapanens beslut att värva tillbaks Walli om jag var tikare, säg att MoDo skulle tappa t.ex Södergran till Tik där han snackar skit om Karlin och att vi är en fattig klubb som bara åker buss osv för att vi sen året efter värvar tillbaka karln. Nej tack

{10473}: tror faktiskt inte att Walli hade andra SHL anbud än er. Va nog steg ner i HA eller utomlands som gällde annars

{10473}: Walli, Södergran och Sams sjuka form i början av säsongen blev tungan på vågen för oss. Det finns definitivt potential.

{5647}: Precis, i rätt roll och omgivning kan det funka för dom flesta. Vi får helt enkelt se om Walli hittar den i Timrå 24/25.

{10473}: finns bättre spelare i HA att ta än Walli också för förmodligen liknande peng. Ingeberg Nilsson i AIK tex

{10473}: Walli var aldrig framför mål hos oss heller. Åkte mest omkring och tyckte sig vara en spelskicklig lirare.

Nåja, vi får se hur det blir till hösten. Helt klart blir det spännande att se..

SPOODI: Tyngd behöver inte betyda tacklingar. Mieho kunde tacklas men vann aldrig några puckar eller tog sig aldrig in på mål, det gjorde Walli hos oss. Tyngd i att skapa långa anfall. Osv. Gillar dock inte värvningen på grund av att det vattnar ur rivaliteten.

SPOODI: Jo tyvärr saknade vi Wallis tyngd också.. Förutom första månaden, 300 ton var bra i början.

{10473}: Walli använde inte sin fysik hos oss. Dessutom har han minst sagt begränsat spelsinne.

Generellt tror jag att vi åker för mycket skridskor för att han skulle fungera för oss. Vi har ett väldigt krävande spelsystem som man måste åka mycket skridskor som forward för att passa i. Ruohomaa passade exempelvis inte heller in, även om det i hans fall inte saknades spelsinne.

{10473}: Walli tacklas ju inte, åker mest runt på utsida

{5647}: Spelar Walli som han gjorde när han var här sist så är det en uppgradering, istället för Mieho exempelvis. I år saknade vi Wallis och Alvarez tyngd, väldigt mycket.

{10473}: Tror man hittat Dahlens sjukdom.

Lättja...

Men seriöst så förstår jag att ni behöver spelare längre ned i hierarkin, men jag tycker att just Walli är för dålig på fyra kedjor för ett lag med ambitionen att komma topp tio.

{10473}: hahah ähh lite skit får ni ta ;) Hållander gjorde mer poäng än vad jag trodde inför säsongen, trodde han skulle landa på 25-30p

SPOODI: Du fatta vad jag mena. Sluta spela dum. Dahlén hade en svagare säsong, ja. Eller ni kanske tror att det är rimligt Timrå kan värva fler spetsforwards. Tilläggas ska väl att det ryktas om att Dahlén spelat med nån sjukdom ett tag, plus med en tränare som inte gynnar offensiva lirare.

{10473}: Yngre och billigare behöver inte betyda dåliga spelare. Jag hade varit oerhört besviken om vi behållit honom för jag tycker inte riktigt att han håller på SHL-nivå.
Har ni en ambition att bli bättre än ifjol håller det inte att försämra forwardssidan.

{10473}: spets Dahlén med 29p. sämre än Aagaard som för första säsongen i SHL med ett bottenlag

{5647}: ”ryktena”? Är väl inget nytt att Timrå har en svag ekonomi. Vi har inte pengar till några fler toppforwards, kom in i matchen du också.

Kapanen har länge sagt att vi ska ha in yngre billigare spelare. Vi har redan våra forwards som ska vara spets.

{5647}:
Han vill iaf spela högre än tredje så han väl blivit lovad en roll i andra 😜

Att kommentatorn säger att Lodin är superladdad kan tolkas på flera olika vis i och med hans historia

{5647}: sekunden man förlängde med södergran visste jag att Walli va borta

modomille: Jag också. Den forward jag helst ville bli av med. Har hellre kvar Adam Pettersson och EJK än Walli.

Jag tolkar det som att ryktena om Timrås svaga ekonomi är sanna. Blir väl han och Boyce i en fjärde:)

JoJo2613: Fan va fint var lite orolig att man skulle förlänga med honom.

{10015}: Du kan hockey.

JoJo2613:
Modano blir glad!

{10015}:
Geni

{10015}: Är det du Kimmo?

JoJo2613: Jag för mindre än 48 timmar sedan i Timrås bok: ”Har en idé på värvning till er: Erik Walli Walterholm! Tror han kan ta nästa kliv under Jokinen!”

Orakel man är.

JoJo2613: Win-Win-Lose

Walli tillbaka till Timrå enligt Expressen

{10015}: det kommer dröja. inte bara från modos sida som sitter med annat nu men utöver det är det få lag som slutat spela och dom som fortfarande spelar förhandlar inte under slutspel/kval av förkarliga skäl

tidigast tror jag något händer månadsskiftet (winberg spelat klart, olofssons lag ligger undet 2-0 i matcher mot serievinnarna) och att det drar på gång på riktigt mitten april-början maj

tror inte det kommer läcka så mycket innan det är klart och presenteras dagen efter. modo har ett tajt skepp, allehanda saknar grävjournalist när mattias har lämnat, mrmadhawk skriver bara när saker är klara.

Tarasov: Helt missat att Alavaara blev Europascout hos Seattle Kraken i januari, det är ju en bra kontakt för MoDo.

Tarasov: När laget inte spelar vill man ha sillynyheter rätt mycket mer.

{9315}:
Sen Gradin tog över känns SS lite lugnare,

wesslan: jag vet inte, jag ser inte riktigt nån utväxling i honom. tror modo kan hitta mer intressanta spelare

plus att oskarshamn åker ur :)

{9315}: Tänker mer att han kan vara i en 2a/3e kedja isåfall. ÖA föreslog Lantosi i en 3e kedja. Nu när han verkar dra till Schweiz så kanske Lyrenäs kan vara ett alternativ i en 2a/3e kedja.

« · 2676572 · »