1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534080 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Costanza: Det vet vi redan men vi bygger från grunden både ekonomiskt och organisatorisk även om det innebär att vi kommer ha fler tuffa säsonger framför oss så kommer vi vinna i längden på det framför alla dom föreningar som lever på lånad tid och som ha byggt organisatoriska och ekonomiska korthus som kommer att rasa till slut.

Smurfen: Det är väl inte omöjligt. Kärpät-spelaren borde ju få en chans. Åkte förbi hans vita hus på Nötbolandet i sommar. Alldeles för vitt hus. Borde vara mer rött och grönt där.

Costanza: Kanske har nyss snackat om honom här inne redan ?
Någon på Twitter skriver att han fick höra ett rykte om att MoDo har gett Ludwig Byström ett kontrakt förslag , är det Silly tider så är det silly tider 🤪

Gavelo: MoDo har snart högst spelarbudget då vi börjar sälja Foppa-chips, Foppa-snus, Foppa-godis, Foppa-VinBoxen...

Lulessss: Har inte Rögle högst spelarbudget nästa år så fuskar dom med siffrorna.

Lulessss: alltså vad har de för budget där nere??? 🥲

KulltorpsOlli: Bara de inte är halta och blinda. Verkar vara två lag bakom oss som gäller kommande säsong också. Usch!

Näsan: Är redan in princip klar för Rögle.

Vet inte om någon tagit upp detta innan men såg nu att Leon Bristedts 15 åriga lillebror spelar i Modos juniorled. Kanske inte är en omöjlig värvning då han isåfall får spela allt och vara ”säker” i första line. Samtidigt kan han ta hand om brorsan och se till att han mår bra.

Vad tror ni?

KulltorpsOlli: 🪣 kan änglish? Jäs?

M Horava: Gissar att Hinken värvar minst 3 jänkare

Trilske: Aha. När nämnde han dessa två gentlemen?

Trilske: Och sponsorn heter Byberg?!

Costanza:

Winberg?

Pelle nämnde ju Wiström i podden!

Freudiansk sillynyhet från Pelle, dvs Winberg+Byström in.

Costanza: Bara bömber och granater.

modomille: Nä, nu ska ju Jeppe O, Winberg, Susse, Svartvadet, Norlinder och Timander, Tollefsen eller Salmela in i laget.

M Horava: Inte en enda skulle jag tro. Finns inte plats i laget.

modomille: anade det. Men vilka allsvenska spelare har MoDo klara? Hinken har ju uttryckt att det finns en del bra spelare i HA.

M Horava: Alla är klara för andra SHL klubbar redan.

Koff: asså. Är norrmännen i mora tingade? Annars borde ju Hinken slå till. Passar inte deras spel jäkligt bra in i Karlinhockey?

Bad_Brett: visst kringelbagarna ut ikväll om Karlskoga vinner? Snacka om fiasko

Sigge: Schilkey är riktigt jäkla bra ikväll.

Trodde aldrig jag skulle säga det, men lider med Blötröven ikväll. Domarna missade en solklar hög klubba och istället får de mål direkt i sin blöta röv.

M Horava: Ja tyvärr är Karlin fel typ av tränare för en sådan som Ruohomaa. Det går inte att lära en långsam teknisk spelare att köra start stopp i full fart hela tiden.

M Horava:
Han hade bättre förutsättningar att ge honom den miljön till skillnad mot Karlin.

wesslan: Jag gillar Roger Rönnbergs filosofi när de rekryterade Ruohomaa: "Jag har bara kollat på Ruohomaa i de miljöer som han har lyckats och vi försöker skapa den miljön i Frölunda för honom."

Med en sån som Ruohomaa känns det helt rätt. Att tvinga in honom i ett spelsätt eller med fel typ av gubbar det grejar uppenbarligen inte han att kompensera. Bra där av Rönnberg! Han ser till att få ut det bästa och förädla det bästa ur sina gubbar.

wesslan:

Ja verkligen, det blir än mer imponerande när man tänker att Modo klarade undvika kval utan att ha en förstacenter samt att yttrarna O'regan och Hutsko floppade.

Förstår vad Hinken menar (han är ärlig och duktig att analysera) när han säger att han skulle göra om värvningen. Det fanns alla chanser för att detta skulle vara precis vad vi behövde och att han skulle vara vår ledande center. Tyvärr blev inledningen av serien strulig med avstängning och skador, för han var ju bra under försäsongen med Ranta och Niderbach.

När han väl kom tillbaka så fick han verkligen inte till det och mycket satt nog i hans huvud, att det var han som skulle göra detta och rädda laget från kval. Tog han på sig för mycket ansvar kanske?

Det är inte konstigt att han lyckas i Frölunda för det är en bra hockeyspelare som är riktigt rolig att se på, men tyvärr så var det olyckliga omständigheter i modo samt ett spelsystem som kanske inte passade honom perfekt.

Fan vad synd att Ruohomaa hade funkat bättre i MoDo. För jävlar vad han är bra i frölunda.

Saleva: Skriks rätt duktigt i SAIKs arena. Tycker LHC spelar väldigt disciplinerat och hittar fler SAIK utvisningar än LHC utvisningar.

Saleva: Ja jag var tvungen att byta match orkar inte med att lyssna på honom.

Hakning-Henrik:
Men herregud vad jobbig han är, Patrik W, kommentatorn.

Tarasov: slökollar LHC mot SAIK och måste säga att jag har större sympati för LHC. Tycker de spelar ett roligt spel, inte massa ryggsäckshockey och utan massa efterslängar medan SAIK inte spelar så trevligt av vad jag sett. Mycket hålla fast brotta ner och hålla kvar etc.

Edit. Riktigt sjukt hur mycket SAIK får ligga på LHC spelarna.

{9315}:
Är tajt med Rossel på palymaker agency också.

{5647}: Känns bra 4 starka ugglor , men för att få 5 ugglor skulle Leif R. Carlsson varit VD

Bad_Brett: du har ett urval på deras hemsida. wernblom och blichfeld är väl dom som sticker ut i övrigt, tobias rieder kanske. väldigt många som redan har kontrakt

{5647}: sa inte att det var konstigt heller :)

undrar om morten blichfeld har någon relation till joachim. isåfall slår jag fast att han spelar i modo nästa säsong :)

Man är ändå glad att vår juniorsida mår bättre än så här. Evertssons gaslighting i denna intervju är inte nådig.

KB: Man såg att det fanns talang men att han skulle bli en sån här stor agent det trodde man inte.

{5647}: Kul att det blev något av Peter. Kommer ihåg ynglingen från några matcher på 90-talet.

{9315}: Det är väl inte konstigt i sig...

Den uppmärksamme hittar nog ett par välkända namn.

{9315}: Jag har inte premium, så du får gärna namedroppa några intressanta namn med utgående kontrakt. Hade varit intressant.

för er som gillar att ta en vända på elite prospect och kolla nyförvärv ska jag ge er ett tips. kolla vilka som finns i 4sports stall, det är en agentur som jobbar väldigt tätt med hinken. som exempel har hela nio spelare av dom 22 som har kontrakt (då medräknat noren, olofsson, winberg) 4sports som agent.

utöver dom som har kontrakt så har även hinkens son 4sports som agentur, ett gäng juniorer och victor olofsson.

även linus fröberg har 4sports som agent... och lukas wernblom. och bokens favorit reid gardiner har även han 4sports

det är väl inte alls omöjligt att hinken hittar något i där

KB: jag gissar ur rumpan och säger veckan efter påsk

Bad_Brett: Ett Äggstra fint påskägg vore om MoDo själva stod för nyheten nån gång

{9315}: Vill ju fortfarande se HV som favorit i repris i allsvenskan igen, men Wagner borde vara MoDoit

KB: Värvningsfredag? Fast då är det långfredag... Kanske skärtorsdagen då? Vore en fin påskpresent.

Sigge: Vet inte om det redan avhandlats, men ser att Biel-Bienne har åkt ur schweiziska slutspelet. Jeppe Olofsson borde alltså kunna presenteras inom kort då.

Gavelo: Wagner är ruskigt snabb men väldigt ineffektiv. Han har kommit till otroligt många frilägen med sin snabbhet men bränt 9/10 chanser. Men visst om han vill gå ner rejält i lön skulle det kanske vara intressant

Gavelo: jasek är perfekt för modo. bra i box play, bra offensivt, producerat i ahl, finland och shl, i ålder att han snart är i sin prime och nu gissar jag bara, vill säkert till nhl. tekar bra också, i nivå med josh.

kan absolut ta båda men centrar är ett större behov så jasek först.

{9315}: Jag tar nog Wagner före Jasek faktiskt.
Visst är Jasek extremt teknisk och sevärd men Wagner är rejäl, väldigt transatlantisk i sin spelstil och uppenbart målfarlig, skulle kunna vara ett utmärkt komplement till Ranta

Bad_Brett: Wagner med NHL meriter spelar inte precis gratis i IKO. Sedan är han alldeles för dålig för att producera i en första/andra kedja så ska vi alltså då lasta upp 175-200k i månaden för en tredjelina spelare? Nej tack

« · 2680052 · »