1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Padrone78: wagner hade kanske varit kul men tror inte han är kvar på marknaden när modo kommer köpa ytter

Padrone78: varför känns det som att typ alla beprövade shl-spelare kommer vara apdyra? Dålig koll.

Har vi egentligen några span på Dickens ersättare ?

”… och Austin Wagner kan komma att bli kvar i SHL, precis som Lukas Jasek.”

Otingade dvs!

SPOODI: Jag tycker att Sanny är väldigt vettig och framförallt gällande avstängningar väldigt balanserad, men det märks att han inte var någon spelare med det bästa spelsinnet. Jag tycker att hans analyser är ganska ytliga gällande spelet.

Tarasov: tycker han ofta är rätt ute faktiskt. Nog den expert jag uppskattar mest. Petter är ju tokslut kan han bara sluta

SPOODI:
Verkar som att vi modoiter och Sanny alltsomoftast är överens! kul 🤩

modomille: Johan "Brynäsare" Larsson. - Enkelt

SPOODI: Johan "jag har damp" Larsson blev så provocerad av en junior att han lät sin damp gå ut över en stackars kamera man.

Bra Sanny heja heja! nnwww.instagram.com/reel/C5VhlhNi6h2/?igsh=MXB5bHE0bmh6bGR3dg== nnMycket märkligt beteende av en 30årig lagkapten, är ingen liten junior. Pajas

Tarasov:
11 spelare kommer göra sin 3 säsongen i klubben.

Tarasov:
En kul grej är att vi nu går in på 4 säsong för 9 spelare, tycker man kan vara generös här och det räkna in Theo J/Norén.

{9315}:
Jadå men utgick bara ifrån plan A gissar på en ytter till. Kan tänka Z Nybeck.

Det var ju snack om att ta in en som kört fast därborta i transferfönstret med det löste sig inte. Misstänker Ondrej Pavel annars kunder Kalle Burk vara kul.

Silly: Annars får Woods gärna bestämma vem han vill spela med sist. Gick ju rätt bra sist han fick välja!

modomille:
2 at. Garantier kommer genom denna värvning:

1: Försäljningen av Säsongskort kommer att ta fart nu!
2: Kommer att garantera att Victor vänder hem till oss om det går tungt där borta.
Vem vill inte spela med brorsan?

Bonus.: Kan betyda att Hinken kan få en liten input av Jesper på någon spetsspelare som han känner och har funkat bra med.. Det har ju tidigare varit en liten röd tråd tidigare i våra värvningar?

JoJo2613: Exakt så ser min formation ut också. I brist på en ny ytter så får det nog bli Woods i första för mig istället.

Tarasov: du kan pensla in en ytter till, det kommer att komma om inget oförutsett inträffar.

i övrigt vet jag att modo är på en nordamerikan, jag gissar från colorado men jag vet inte för har inte fått ett namn (det är gissningsvis inte så nära att det börjar bli bekvämt att läcka namn), men kommer dröja oavsett då grundserien pågår i två och en halv vecka till och sen slutspel på det.

om det är colorado så är det cedric pare, tanner kero eller wyatt aamodt som passar in om jag tittar snabbt på elite prospect. men det är rena spekulationer från min sida och inget annat.

KB: spontant så känner jag att något likande detta skulle bli fint. Men då behövs en ytter till.
Ny - Ny - J. Olofsson
Ranta - Ny - Aagaard
Woods - Vigneault - Niederbach/Södergran/LP
Sebbe - Jacobsson - OP/Södergran
EJK/LP

{10015}: Kommer nog spela som ytter till att börja med.

Tarasov: Tycker formeringen känns ganska bra om man byter plats på Woods och Ranta. Tror inte den sistnämnde ska spela med Jeppe.

SKiLMY: Bra om det blir konkurrens. Kan se Ohlsson-Vigge-Södergran i fjärde när vi värvat klart under säsong. Levande dokument som sagt.

SKiLMY: Håller med! Tror vissa inte förstår hur bra LP faktiskt är. Minns inte senast vi hade en spelare som var rankad så högt i en draft samt så given i landslagstrupper.

Men han är ju center så då är det nog Niederbach som ligger risigt till.

Tarasov: det gäller att backarna som ska in är dunder, inte någon mjäkig breddback. Samt att centrarna är topp.

I övrigt tror jag södergran kan få det tufft med speltid när en sån som Lucas Pettersson knackar på dörren

Tarasov: Klok laguppställning. Susse, Svartvadet och Timander ska alltså in .

Costanza:
Då ser arbetspappret ut så här

Jesper O - X - Ranta
Aagaard- x - Woods
Niederbach- Vigge - Södergran
Ohlsson- TJ - OP
EJK/LP

Winberg - Rundblad
Bernhardt- Näsen
X - Berg
Norén - X

Folin ev in alternativt 2

Ingen formering utan för överblick. Tycker det ser bra ut mkt bättre än förra året så klart, hoppas han sätter två hyfsade centrar. Tror vi försöker på kossila I Växjö

Trilske: Väldigt bra bredd. De myser lite innan de ska vinna..

Costanza:

Ser att hanses vaktar båsdörren för bofors ikväll.

Oväntad bra bredd på målvaktssidan för bikken med bratten, hellgren smed och hanses ändå.

{8225}: George är ändå så mycket bättre än Löven, BIF och DIF!

Costanza: Ok då, men vågar inte vara nära

www.youtube.com/watch?v=sAf3n3ghmxs

Tarasov: Slå till mig då jag är dum!

erjo: Så jobbigt när MoDo är störst på hockey. Spelare måste väl för faan då betala för att få lira hos MoDo?

Är Anthony Greco klar för någon ny klubb? Han känns intressant tycker jag.

{9315}: Visar väl bara att MoDo är störst. Mellanår nu kanske sen kör vi maffiastil och snor spelare och grisar på kontorsnivå ;-)

Costanza: får se om hinken har tid att hitta något, nåt pucko som satt upp en mailbot som mailar namnet lukas jasek till honom var tionde minut... sjuka människor det finns... vem det nu kan vara...

Costanza: In med Kubben, största hemvändaren, i kamp med Ullmark o Hedman

www.youtube.com/watch?v=IYkEZl95YLc

Tarasov: Det är du och nu ska MoDo köpa!

Costanza:
Nä är en fridens man 👨🏻

Tarasov: Vill du slåss?

{7426}: Vore grymt med några galna tjecker, men vår ledning är smarta och lugna. Det blir vad det blir. Jag backar upp The Three Amigos i vilket fall. Finns alltid en kassa att förstärka med om det går åt h-vete i vår.

Costanza:
Du behövde inte be om den två ggr

{7426}: 600,000 i månaden ska i alla fall hitta hem till två korrupta centrar som snart flyttar till Ö-vik för pengarna! Hoppas de slänger in pucken i Kryllan!

Costanza: En Döme bömb vore något

Smurfen: Äh, skitsamma. Jag älskar MoDo! Tycker vi är bäst.

Smurfen: Kollar ut över det blänkande diket och undrar var Gonzales valde att avsluta diskussionerna kring MoDos spelsystem. Är det han jag ser där borta på kobben. Flyter det inte flera gröngula där?

Costanza: Det var inte Jesus som hade gått på Dyngdiket ?

Costanza: Ok då, lite folkmusik från MoDo-trakten, även tillägnad blåljuspersonal

www.youtube.com/watch?v=Bz6ZUkUbwIE

{8225}: Dra en låt här, Puffe. Det är ändå dött..

{8225}: Satt på inglasade balkongen på 6:e våningen nu och såg med egna ögon att Dyngdiket smälte. Löven laddar för en ny säsong tolkar jag det som.

Costanza: Vill man uppleva den bäst, bör man boka flyg till Mexico inom kort. Når man MoDochannel i Acapulco?

{10015}: Huvudsaken är att MoDo snart blir bäst..

{9315}: Det var väl synd.

« · 2684797 · »