1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534034 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{7426}: så jävla orättvist

{7426}: Domarna lyckades tillslut. Segt. Aja grattis Brynäs vi ses nästa år.

Olli Nomadinen : Tänkte inte på det, sorry!

{7426}: Kollar paprikachipsspåren först

Olli Nomadinen : Leta efter kall öl, dålig korv och lättklädda damer så hittar du George med

Costanza: Är i dyngdiket ikväll. Var är du?

{10522}: Förmodligen är det så.

Kapten Långnäsa: tror Mattila är Lehtinens polare. Tror han började följa oss när Lassi kom hit. :)

SPOODI: Väldigt dött med rykten. Jag hittade en center i Liiga som följer MoDo på Instagram. Finns det inga rykten så får man leta efter halmstrån.

{5647}: han är lätt att förstå. Vad som däremot inte är lätt att förstå är svågerpolitiken i Timrå

KulltorpsOlli: Är det någon som förstår Kapanens svenska? Det är som om man sätter ihop en hyggligt begriplig mening. Sedan tar man ut alla ord och lägger i en burk man skakar om. Sedan läser man upp meningen i den ordföljd som följer av slumpen.
Jag har oerhört svårt att förstå vad han säger. Inte pga dåligt uttal som finnar får pga brytning, utan för att ordföljden är fullständigt slumpmässig.

JoJo2613: O undertecknad pyntade precis för en MoDo-jultröja, så nog har dom pengar allt, men Widebro håller hårt på sekinerna

Bad_Brett: Det man undrar mest då, är du i behov av ny hatt?

Tarasov: Bara o köpa! Precis förlängt säsongskorten till nästa säsong så nu finns det pengar i deras börs ^^

Bad_Brett:
Sökt och funnit

SPOODI: Dra till med något då!

Bad_Brett: för mycket snack om tjecker här vi behöver en bra Norrman igen.

SPOODI: Försöker bara få igång lite silly. Löjligt få intressanta spelare som inte redan är kontrakterad. Hoppas verkligen Hinken har något ess i ärmen...

Bad_Brett: är han bra nog då? Tveksam

{8225}: Jag såg nyss Michal Kovařčík på Hatt-Nytt. Ryktas till Kärpät men kan ju ha ändrat sig...?

Saleva: Kul att det är bra hockey i Ö-vik! Kanske kommunen kan uppskatta det hockeyn bidrar med ändå..

{8225}:

Det är torrt som fnöske på förvärvsfronten,
Risk för självantändning
Vi behöver som du sa, något att suga på under helgen!

{8225}:
Slutspel för j16 och j18 i Hägglunds i helgen. Hv, fbk, Växjö och bif. Bakslag att inte vi är med. Jäkla massa hockeyfolk som rör sig runt stan..

{8225}: Håller med. Riktig torrdocka.

{10015}: Enormt viktigt för Umeåhockeyn med J20 Nationell. Dom bästa kommer såklart fortfarande dra men man kan ta in lite bättre utifrån med gubbar som hamnar utanför SHL-lagen i norr eller Stockholmare.

Costanza: Nu får Hinken kläcka ur sej ett nytt namn, forumet är på väg att självdö,

men så länge Mora o Hudik har chansen är det kul med hockey.

Hockey-VM brukar ju vara ganska ljumt , men nu när bröderna Jihde ska vara lekledare tillsammans behöver man inte bry sej en sekund

Silly: Hockeylivet är längre i Umeå. De knallar runt här utan att få vinna nåt.

Costanza:
Hockeysäsongen är för lång helt enkelt.
Nu vill man vara ledig och jaga ICA Damer.

Smurfen: Just ja, det har man ju hört talas om. :-)

KulltorpsOlli: Han fick sin topp skolning när han gick i Själevad och vann skol DM guld i Hockebockey med jag som Coach , det var då hans karriär verkligen tog fart uppåt !!!!

jonsson: Vad stod om stortalangen?

{5647}: Trött lirare detta. Hela jävla BIF är ett trött gäng! Totalt slut!

SPOODI: Är osäker på att så många andra lag vill ha Silverberg. Jag är inte alls imponerad sett till förra VM och har han inte förbättrat sig så tror jag att han kan komma bli en rejäl besvikelse. Han har aldrig varit någon raket på skridskorna, utan räddats av sitt fantastiska skott. Nu ser tempot ut att bli ett problem.

Så Silverberg hamnar nog i Brynäs oavsett. Vad de nu ska med äldre långsammare spelare med brynäshjärta till. De har redan ett överflöd nästan.
Kinnvall är snarast ett undantag. Han hade jag gärna tagit!

KulltorpsOlli: Zajkowski har vunnit fler guld än Timrå så snarare att han misslyckades med att ge er en vinnarmiljö, nu är han tillbaka i en

Lite tråkigt att vi inte fått någon fredagsbomb 😟

Fråga tror ni något lag kan kapa Silfverberg om Brynäs inte går upp till SHL? Vill inte ha honom i MoDo men kan se mig honom i Djurgården eller typ Växjö

{10522}: Ni har ju fått en bra målvaktstränare av oss, som vi skolat i en vinnarmiljö. Så det löser sig nog.

Randy Marsh:

Sammanfattning av artikeln:

"Det är väl ingen hemlighet. Vi söker en till två centrar. En förstecenter och en andra/tredje-center. Där nånstans. Vi tycker att vi har några centrar som skulle kunna axla den rollen som andracenter redan."

(Nämner Vigneault, sen hoppas han fortfarande Niederbach kan ta steg som center/ytter)

"En toppback. En tvåvägs toppback. Det är där framför allt vi söker. Sedan har vi några platser till att fylla. Det styr lite vad vi har i börsen efter eventuella toppnamn."

Letar både Europa och Nordamerika. Säger också att Lehtinen och Eriksson-Ek är naturligt måkvaktspar, men att Eltonius också får slåss om platsen.

Silly: Ja. Nånting hände i skallen.

{9315}: Och så slänger vi in Brashear i en fjärdekedja som grädde på moset. Han kan fortfarande lira hockey!

Costanza:

Har du fått en släng av koprolali?

Costanza: åh det lät skönt. det ska jag göra ikväll! om jag kommer ihåg.

{9315}: Du börjar kunna hockey! Nästan en drömuppställning för George!

Costanza: smejkal-jasek-kaut
woods-sam-mikkel
ranta-vela-olofsson

ingen som vågar möta det där gänget i en mörk gränd... eller sarghörn

{9315}: Ja, men precis! Vad kan gå fel? Släng in Vela nånstans och skapa kaos.

Costanza: smejkal-jasek-kaut, nu kör vi

{9315}: Alltså, jag älskar tjecker, Fattar inte varför MoDo har handbromsen i.

Costanza: malmö köpte sin fjärde tjeck idag, behöver vi oroa oss för att george byter lag?

« · 2690921 · »