Härlig stämning här inne i vår bok brynäsboken verkar de flesta hata spelarna och ledarna i sitt eget lag. All heder åt er trots som stoltheten uppe trots att ni aldrig vinner.
Redigerad kommentar
modomille:Om vi sammanfattar lite vad Perra har åstadkommit hitills:
- Försvarsspelet har styrs upp bättre, finns fortfarande mkt att göra. Gårdagens match med bjudningar så det blir mål var inte bra, det var matchavgörande.
- Boxplay har blivit flera ljusår bättre.
- Uppspelen är bättre
- PP är flera klasser bättre, nu flyttas puck, folk framför mål osv.
- Det som jag personligen tycker är bra med Perra är hans sätt att visa känslor. Är det inte bra å är det inget skitsnack, utan pratar i klartext. Med A.F så skulle gruppen skyddas ända in i kaklet.
- Vi spelar inte 60 min bra än, men det går längre mellan dipparna.
- Vi gorde en bra 3:de igår på mkt länge.
Det finns mkt mer att tillägga men ni kanske kan hjälpa tilll med punkter på listan.
Själv rynkade jag på näsa när Perra kom till oss, men tycker att han har gort det bra med de förutsättningar han har. Om man jmf mot A.F som kapitalt har misslyckas med vissa saker, tänker framförallt på PP. Här ser man en embro till PP på så kort tid.
Sen förstår jag bara inte hur i h...e kan man låta Thorp spela PP? Någon som ser något som jag har missat. P.J måste ta vissa junisar i örat, hur kan Kempe få åka omkring match efter match och ta idiotutvisningar. Får vi nu in två förstärkningar så börjar t.o.m jag som hela höst/vintern har varit så negativ börjar bli lite optimistisk att vi klarar kvalspelet. P.J. får godkänt av mig.
Gäsp:
Ja det ligger uppe på deras hemsida skrivit till säsongen 2015 / 2016
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Monno:
Här där jag bor har vi en finländare vi kallar för "Mäsk Erki", han har fått sitt namn p g a sitt fritidsintresse ;-)
Redigerad kommentar
Sven Tuta:
Detta kan bli fint, gillar att det är en högerskytt också. Ska vi in med en spelare till så skulle jag gärna se en bra center främst, står valet mellan Hossa och Lasch så är det svårt.
-Lasch ifall vi inte hade värvat denna finne, då hade jag gärna sett ett kontrakt över denna säsong och nästa. Lasch är i bra ålder dessutom.
-Nu när vi värvat denna finne ser jag nog hellre Hossa på kontrakt för endast detta år. Större och starkare spelare än Lasch som är liten. Vi behöver tyngd i vårt anfall.
S-vikaren:
Han har faktiskt gjort 2 riktigt bra säsongen och tagit väldigt stort ansvar defensivt samtidigt som han producerat framåt, så in med en back i samma kaliber som Juha så hade jag inte sågat det helt.
Redigerad kommentar
Amitiel:
Hagos är inte vad MoDo behöver. MoDo behöver spelare som kan gå in i topp 6.
Amitel: Du har ju ganska bra insyn i MoDo, jag fick höra av några vänner i Övik att MoDo hoppas göra klart med 2 forwards till + en back? kan det stämma verkligen om så är fallet är det ju jätte bra men låter lite långsökt. Men enligt dom här personerna så ska det tydligen varit en hel del pengar som kommit in från olika håll och att kraven ska ha varit det att om dom skänker pengar nu ska det tydligen satsas nästa år med för dessa pengar. Därför jag undrade eftersom man signade finnen över nästa år med annars är ju fallet vanligast man signar säsongen ut denna tid på säsongen.
Sedan kan man ju tolka Svartvadets uttalande på hemsidan hur man vill. Men han säger ju att vi ska ha in fler nya spelare. Och hade man nu bara jagat en spelare till borde han ju sagt det att vi hoppas få in en forward till tex. För jag tolkar det då som att man ska ha in fler spelare en finnen och en till.
Cyklob:
Av planerna som jag hört så ska det in minst 2 till utöver finnen och att önskemålet är minst 1 center och 1 back till.
Och ja en del av dom som gett pengar har krävt att en del ska gå till lite mer långsiktiga lösningar än bara den korta tid som är kvar.
Amitiel: Nog var väl Foppa själv den där spelfördelaren och inte målskytten...
Weinhandl, Bisset, Näslund, Hull osv. Alla naturliga målskyttar brukar behöva en bra spelfördelare för att verkligen göra de där målen. Trist att vi inte har en sådan spelfördelare för tillfället, även om jag tycker att Flanagan gjorde sin bästa match sedan återkomsten igår...
sargad:Det har sett likadant ut i 1 1/2 säsong. Om man t.ex inte klarar av att styra upp ett PP värt namnet, boxplay, uppspelen, bänka folk, fingertoppkänslan i ihopsättning av kedjor osv då kan man nog säga att det är ett misslyckande. Skulle vara trevligt att veta lite mer ingående varför han fick lämna SAIK. Jag tror att (utan att känna honom) A.F. är en helmysig "lekfarbror", det fungerar säkert i en annan miljö. Men detta är legoknektar, det är en helt annan sak. Ja, jag tror han körde detta in i kaklet, tjurskallig norrlänning. Jag kan ha fel.
Sven Tuta:Modo på jakt efter två forwards och en back utöver Haataja. Nu jävlar
Enl. Christina
Amitiel:
Man vill gärna benämna spelare till en specifik spelartyp, ex målskytt eller framspelare. Foppa var mer en framspelare än målskytt. Därför kallar man Foppa för framspelare istället för målskytt. Han var flera klasser bättre framspelare än målskytt. Utan att nedvärdera hans målskytte.
Men jag kallar honom varken för det ena eller det andra. Jag ser honom som komplett.
Amitiel:
En tränare ska inte behöva vara arg och skrika på sina spelare. Spelarna ska förstå när pucken släpps vad dom ska göra på planen. Det är alla förberedelser inför match med taktik, träning etc som är det väsentliga.
hanzon:
Kan väl inte påstå att jag skulle tacka nej till någon av dem, men det känns som att vi behöver en kapabel center iom Juha-Pekkas intåg! Skulle även göra Skröder gott!