Steken84:
Leino är en effektiv center, men han har troligtvis en stor prislapp på hjälmen. Vad jag minns så har han också en del brister i det defensiva spelet, med halvgalna uppspel och sidledspass.. kan vara förutfattade meningar dock :)
En stor stark tvåvägscenter med bra handleder och förmåga att lägga susse-passningar på bladet är väl essensen i önskelistan.
Steken84:
Jättelön, fri bil, fritt boende och bonusar upp över öronen... Lägg till detta gynnsamma skatteregler. Tror inte han har några planer på att lämna Schweiz :)
De producerande svenskarna i NLA är tyvärr bortom de flesta SHL-lags plånböcker... Men jag hade absolut inte tackat nej till att plocka in honom!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Jag kan bara hålla med. De skickar Guter till LIF, och värvar en spelare av samma typ som jag knappast tror kommer att prestera bättre. Skulle dessutom förvåna mig om han är billigare!
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Håller inte riktigt med att vi får sämre spelare vi kommer fortfarande kunna ta hit såna spelare, blir bara att ett lag inte kan fylla laget med såna spelare och köpa sig till sm slutspel bara för att dom har pengar nog.
Sen blir man tvungen att planera bättre om man vill ha lite dyrare spelare och blir tvungen ge lite unga spelare chansen för att fylla ut laget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Snart Torsdag, tagga upp med en målorgie från vårt nyaste nyförvärv!
Redigerad kommentar
Cyklob: Jag kan ha missat något där Svarten ha sagt något om antalet nya spelare som skall in.
Men jag har samtidigt inte läst någonstans där han har sagt att det är 2-3 st som skall in .
Snacket om 2-3 st till efter Finnen , har inte det bara varit ett snack bland fansen ???
Sedan kräver jag självklart inte man ska värva 3-4 landslagspelare. Utan hade räknat med kanske 1 spets till samt fyndat något i Allsvenskan i dom sämre lagen. Finns otroligt mycket att hämta i Allsvenskan i dom sämre lagen och dom skulle peta spelare som Öberg direkt.