1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481446 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1812705 · » Till forumet


Sv: Silly season
Rogersson: Så du håller inte på det lag som du har loggan för?
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: kan inte Cory Murphy vara ett namn att värva? Får inte nytt kontrakt av Växjö.
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden: Redan klar för KHK.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Rykte eller är han klar?
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden: Rykte enligt EP
Kommentera

Sv: Silly season
Fredrik Andersson tar över tills vidare som sportchef enligt allehanda.
Kommentera

Sv: Silly season
jeensen: Åh herregud, denna förening är unik på kortsiktiga lösningar.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Om det gäller för att snabbt komma till kontraktsskrivning med juniorer så är det bara bra. Vore ju jäkligt trist om vi förlorade några talanger pga avsaknad av SC
Kommentera

Sv: Silly season
jeensen: Vad sysslar dom med, kan dom inte göra rätt på en gång?
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: I detta fall känns det dock bra att det är nån på den positionen överhuvudtaget denna tid på året. Dock så kan man tycka att de borde ha haft klart med en sportchef för längesen.
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Sundlöv bör med andra ord inte vara klar då, eftersom Karlskronas säsong sedan en tid är avslutad.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:
Tror att sportchefen är klar, men uppbunden. FA skall förhandla med Lindgren/Leman/Stenqvist/Oscar Ö
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Ja men en kortsiktigt lösning dom måste ta. Finns ju en chans att våran blivande sportchef representerar ett slutspelslag och kan inte presenteras fören dom slås ut eller vinner. Bättre lösning än att Widebro ska skriva kontrakt för tillfället .
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Är det Klas Östman kanske:)
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Vore häftigt med 2 tränare som spelat i samma lag, kommer från samma stad och har känt varandra sen ungdomen, ja om nu styf blir kvar förstås :)
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:
Personligen tror jag den nye SC är klar, och han har velat att man skriver kontrakt med en del av ungdomarna, och därmed gett FA ett mandat.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Vem är det?
Kommentera


Sv: Silly season
Tarasov: Ja att man ska ansätlla Freddan p.g.a. att man inte lyckats bestämma SC känns ju långsökt. Iofs snackar vi om Modo men så jäkla klantig kan ju inte Widebro vara. Väl?
Utan antagligen är SC kvar i spel. Vilket begränsar urvalet och eliminerar Sundlöv.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: precis. Spännande om det är Klas. En människa jag inte haft koll på alls, men med rötterna i Härnösand så känns det som en som kan stanna ett tag på posten också.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Klas föddes 1 månad och 2 dagar efter det att Modo tagit sitt första SM-guld.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:


Göra rätt ? Det är väl det dom gör, istället för att ha en vd med 0 erfarenhet om sportchef jobb som sportchef så tar dom in en som varit med för till att den nya kan börja. Det om något är väl att göra rätt.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: om det ligger en sanning om att sportchefen är klar, men personens lag fortfarande spelar kan det också vara lite av ett spel för galleriet. Dvs, den nya sportchefen ligger bakom det mesta och Fredrik blir bara hans förlängda arm. Personen får självklart inte skriva kontrakt och Widebro vore fel person att ha som front med tanke på hans minst sagt bristande kompetens på området.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tror det blir Sundlöv. Han måste nog bara fullfölja sitt kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden: Styf tror jag blir ass i a-laget. Freddan tar nog j18 eller j20.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Ja nog hoppas jag att man faktiskt har en SC klar som Freddan kan få riktlinjer från. För nog vore det ganska knasigt om man har en tillfällig SC som börjar värva spelare för sin syn på hockey och sedan lämnar över efter 1 mån till den riktiga SC som då får "Fel lag" för sin syn på hockey.

Hoppas och tror att det bara är en front för någon annan som jobbar bakom kulisserna. Eller så har ledningen sagt att du kan jobba med juniorerna för de vill vi har kvar. Övriga deals lämnar du till den kommande SC'n.
Kommentera

Sv: Silly season
Målvakterna är jag ganska säker på blir:

1. Erik Hanses
2. Markus Olsson

Backar:

B1. Tobias Ericsson (19/20)
B2. Jesper Sellgren (17/18)
B3. Oscar Hedman (17/18)
Dom backarna har kontrakt, sen dom jag skulle vilja dom förlänger med.
B4. Tommy Enström. FÖRLÄNG (var bäste back tillsammans med Sellgren innan han blev skadad)
B5. Jonathan Léman. FÖRLÄNG
B6. Jesper Lindgren. FÖRLÄNG

2st nya backar på det så ser det ganska bra ut på backsidan. Tycker inte man ska förlänga med Brejcak och Eidstedt. Stenqvist ryktas ju vara klar för Frölunda. Sen finns ju bl.a. Viktor Berglund och Tobias Aronsson från juniorleden.

Forwardssidan

F1. Patrik Karlqvist (17/18, får hoppas han inte utnyttjar klausulen)
F2. Henrik Björklund (19/20, blivande kapten kanske?)
F3. Emil Molin (19/20)
F4.Kristian Jakobsson (17/18)
F5. Emil Alba (17/18)
F6. Oscar Stål Lyrenäs (17/18)
F7. Tim Wahlgren (17/18)

Finns egentligen bara en jag vill att man ska förlänga med av dom återstående spelarna på forwardssidan och det är Jordan Smotherman. Rundqvist är jag kluven till, beror på prislappen. Skröder tror jag slutar. Oscar Steen vill jag inte se en förlängning med.

Är i första hand forwardssidan som måste styrkas upp, där är det många platser att fylla.
Kommentera

Sv: Silly season
Smartin: Förstår inte varför så många vill ha en målvakt som bänkades i division 1 . Nää Olsson håller inte Allsvensk klass än.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Konstigt att inte Modo själva går ut med nyheten kring Freddan !
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Mmm kan inte annat än hålla med. Men det kanske är så att de egentligen inte vill gå ut med något namn innan de ger oss den riktiga SC.
Men om det stämmer och Öa redan lagt ut infon så kan man väl tycka att de kan verifiera eller dementera.
Kommentera

Sv: Silly season
Smartin: Kan mycket väl bli Wallin som tar andraspaden också.
Har gjort ett riktigt bra år vad jag förstår.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Absolut, men samtidigt är han ung och behöver speltid för att fortsätta att utvecklas. Vi har en så pass bra förstamålvakt i Hanses att han ska stå de allra flesta matcherna. Ser hellre att man värvar in en mer rutinerad och "färdig" andramålvakt och låter de egna målvakterna växa till sig någon säsong till.
Kommentera

Sv: Silly season
Smartin:

Håller med om det du skriver, angående backarna. Det är väl Enström jag är tveksam till, tyckte man fick se för lite av honom innan han blev skadad och man vet inte hur mycket han tappat eller ifall skadan kommer störa honom och hålla honom borta i omgångar (som t.ex Enterfeldt).

Men Leman och Lindgren vill man se kvar, sedan skulle jag gärna se Espeland som offensiv back samt en rutinerad pjäs.

Kring forwards så ser det intressant ut, spets blandat med unga spelare med potential. Det man måste göra är att gå all in på bra centrar. Med bra centrar kommer vår defensiv stabiliseras och våra yttrar kommer att prestera bättre.

Här har vi en center för första eller andra kedjan: www.eliteprospects.com/player.php?player=30443
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Karlskoga har 2-0 borta mot Rögle, skulle rögle åka ur så hoppas jag Modo jobbar på Edwin Hedberg
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:

Ja det vore en jävulska värvning på HA nivå, men han är för bra så han kommer gå utomlands eller till SHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Troligast, men man vet ju aldrig!
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:

Sedan kan vi ta hem Bengtsson och sätta ihop 2/3 av juniorkedjan som kom upp tillsammans, Possler får vi nog knappast tillbaka.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Däremot en spelare jag är sjukt imponerad av är ejdsell i Karlskoga, vilken pådrivare och vilken komplett spelare
Kommentera


Sv: Silly season
Jens Westin verkar vara klar för FBK iallafall
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Nyckelback? Det var väl det vi saknade?
En oduglig grå massa var vad vi hade, kan inte vara svårt att hitta nya som är bättre än alla dom som spelade förra säsongen
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Vilken utveckling i Rögle-bik matchen, bik leder med 0-2 efter 2 spelade, sen kliver Rögle in i 3:e perioden å gör 4 snabba!
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:

1. NHL
2. SHL
3. Modo

Kommer få en stor roll i HA och modo. Kommer få chansen till att vara nyckelspelare, freddan säger att det vore bra för hans utveckling, se bara på Dahlen säger han.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Freddan dementerar det Lindgren sagt om att MoDo inte haft kontakt med honom, utan säger att han haft kontakt med agenten under 2 veckors tid.

Lindgrens agent säger att prio1 är att prata med Toronto om det är akturllt att åka över, prio2 är att hitta ett SHL-lag att spela i, och att prio3 är MoDo.
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Jävligt kul för Jens som hållit en hög nivå länge nu, tråkigt för oss som ville ha honom till MoDo!
Kommentera

Sv: Silly season
Modo j-18 vann första kvartsfinalmatchen mot Leksand med 2-0 :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: Man borde förbjuda agenter, Lindgren är för dålig på olika områden för att ta en plats i shl i något lag, än mindre aktuell i ett NHL-lag såklart, killen behöver skolas med mycket speltid och en nyckelroll i PP, vart någonstans skulle han få de hade hans Agent tänkt?!
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Toronto vore det bästa för oss, några år i AHL behöver inte vara dåligt för honom. Tror i motsats till en hel del härinne att han kan bli en succé i SHL, särkilt om han kommer till ett "uppstyrt lag", kanske Växjö är där o hugger!
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Håller med fullständigt! Uppstoden av agenter och Bosman-domen har i mångt och mycket förstört sporten!
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: Riktigt bra juniorlag Modo har denna säsong.
Kommentera

« · 1812705 · »