1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480882 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2219370 · » Till forumet


Sv: Silly season
Bad_Brett: ja, det kan gå åt skogen det här också men det känns som vi har dels en tränare som varit tränare en stund och kan språket men också en sportchef som bygger laget från rätt håll, lär inte vara några problem med centrar i år peppar peppar. tror vi kommer gå till slutspel och vad som händer där får tiden utvisa, tror dock vi kommer må bra av att hv och löven tar alla rubriker, gäller bara att laget spelar lite lagom bra så inte fansen skriker avgå efter första veckan
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Kan man få nog av spelskickliga centrar? Möjligtvis om man saknar spelare som kan förvalta lägena. Men när Heponiemi försvann ifjol var det extremt skralt på den fronten, tills Rockwood dök upp. Centrar känns ju i regel som lite smartare spelare än ytterforwards.

Verkar ju som att man först och främst har letat smarta och pålitliga spelare, snarare än poängsprutor, även om man förmodligen tror och hoppas att det kan finnas en viss poängmässig uppsida på något av nyförvärven.

Men känns som att "spelare som tar kloka beslut" rimmar väl med Karlins filosofi.
Kommentera

Sv: Silly season
Trilske: Det är klart att om man förväntar sig att kunna byta taktik mellan och framförallt under matcherna, så måste man ha spelare som klarar av det. Centrar är oftast de med bäst spelsinne, så visst ger det mer möjligheter.
Kommentera

Sv: Silly season
Trilske: Eftersom Karlin var en sådan spelare själv :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Nja. Han levde väl mest på att han var väldigt tidigt utvecklad. Snabbare och starkare än de andra. Vann pris som bäste forward i tv-pucken. Hyggligt spelsinne, men...
Kommentera

Sv: Silly season
har landat i följande just nu

modigs - macmaster - woods
aagaard - ejk - sveningsson
ohlsson - vigneault - pettersson
sylwander - tjernström - linderwall
jacobsson - nordin

wahlberg - näsen
bernhardt - folin
dahlroth - hasa

tror fortfarande på slutspel, ska bli kul med träning imorgon :)
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Tror Aagard kan hamna i 1a kedjan till slut han.
Att han förbättrat sina värden mycket tyder på han i princip gjorde över 20mål som "hobbyspelare" med nybruten fot.
Mer struktur och bättre tränad så har han alla möjligheter att bli en målkung.
Han har den där magiska förmågan att stå på rätt ställe som det var länge sen man såg någon ha.

Han hade en magisk förmåga att se vilse ut också men en riktig försäsong och tydligare spelidé löser förhoppningsvis det. :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Rätt bra handledare också.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Modig McWoodmaster vilken redig skogshuggarkedja!

Lätt topp trä!
Kommentera

Sv: Silly season
Spock:
Nämndes att det var svenska spelare man sökte när man sökte högerskytt.

Jakob Forsbacka Karlsson verkar inte signerat nytt kontrakt än.
Även Petter E men där talar vi SHL utgår jag kallt ifrån.
Sen skall det blir intressant att se om Niederbach tar plats i FHC, är rätt säker på att han lockas av en topproll i allsvenskan annars.
Brodecki har även nämnts tidigare.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tolkar det som att du tror på en till forward innan truppen är färdig? Då bortsett från Costanzas årliga tjeck-och-slovakjakt i januari.
Kommentera

Sv: Silly season
Spock: Vi har helt klart pengar kvar enligt budget, men exakt vad vi kommer spendera dessa på är inte bestämt. En högerfattad ytterforward är väl mest sannolikt på förhand, men det kan bli ändring på det. Vi får se.
Kommentera

Sv: Silly season
Spock:
Ja beroende på hur Lindewall/Nordin sköter sig tror jag det kommer komma någon till, sköter duon sig väldigt bra tror jag det blir senare. Men det verkade på Gradin igår som att man fortfarande jagade en högerskytt
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Om MacWoodmaster blir en grej, så vore det rimligt med en dedikerad målskytt. Högerfattade sådana brukar det ju dock inte finnas allt för många av, speciellt inte så här nära säsongsstart.
Kommentera

Sv: Silly season
Spock: Props för trevligt och givande bidrag från "det andra lägret", det är ganska sparsmakat av den varan vanligtvis (läs: åt båda håll) varför det blir ännu tydligare och lättare att uppmärksamma. Har tänkt den tanken tidigare också, exvis tidigare säsong, men skriver det först nu. Bra nivå, tack för det. :)

Uhm, nåväl, carry on med silly-snacket.
Kommentera

Sv: Silly season
Spock: Om rapporterna stämmer om att dessa spelare tillhör typen som gör sina medspelare bättre, så är det ju inte säkert att det behövs. Tänker t.ex. på hur Häggström blev en målspruta bredvid #21. Nu är det kanske ett dåligt exempel, men poängen är att det är svårt att veta på förhand hur mycket vi kommer lida av att inte ha en högerfattad målskytt där. Det kan bli ett problem, men det är inte säkert.
Kommentera


Sv: Silly season
Smurfen: Så tråkigt nu när det inte finns så mycket kvar av Silly Season. Jag hittar på att det ska in en högerskytt på backen. Vilken är den bästa högerskjutande backen MoDo haft förutom Lars Jansson?
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Aucoin, överlägset
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Vilken slägga den mannen hade. Man ser att MoDo inte haft många högerskyttar på backen, Lintner och Regehr står ut lite bland dem med bäst PPG.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Vet inte om ni diskuterar bästa skottet eller bäste högerfattade back, men vill minnas(kan minnas fel såklart) att Jojo var högerfattad.
Kommentera

Sv: Silly season
Riley tänkt att ansluta kommande vecka, eller hur var det?
Kommentera

Sv: Silly season
Majbrasan: Yes, han ansluter imorgon (Måndag).
Kommentera

Sv: Silly season
Hoppas att Modo tar in Jesper Lindgren, om nu inte Viklund kommer till spel.
Kommentera


Sv: Silly season
Tarasov: Han skriver ju tydligt att utomlands är det han siktar på, men frågan är om någon klubb vågar chansa med tanke på att han knappt spelat senaste 8-9 månaderna och dessutom dragits med skador.

Kan Modo erbjuda en bra lön och ett längre kontrakt så kan vi nog ligga rätt bra till.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: har väl också haft en handskada om jag uppfattat rätt så kan bli bakslag om man tänker på Viklunds skada
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Vet inte vad det sänder för signaler och går lite stick i stäv med Hinkens devis när spelare är ute i media och indirekt säger att klubben är ett tredjehandsalternativ.
Kommentera

Sv: Silly season
Trilske: Hej, nån som vet hur mycket en loge kostar en säsong?
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Är du intresserad av att hyra loge en hel säsong? Då är du välkommen att kontakta MODO Hockeys säljavdelning.
Kommentera

Sv: Silly season
hk: Hej, jag såg det också, jag tänkte om någon har en indikation på pris
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San:
Låg på 250 papp för ett antal år sen..
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva: låter som vi är intresserade av Jesper Lindgren. Jag vet inte jag…..
Kommentera


Sv: Silly season
Trilske: nä, jag tror inte han är något för oss.
Hoppas hinken finner något annat alternativ.
Men när man spanar så här sent lär det inte finnas drivor av dem. Kan dyka upp senare, men kan ju inte blint räkna med att dessa passar vår spelstil, tränare, stad och land.
Jag hoppas vi startar med en farlig högerskytt, men tvivlar på det.

Om modo dessutom är efter JL så bör det finnas cash, men förstår om det är svårt att säga nej till honom fastän han är på rehab.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY:

Plus löven då
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jag skulle hellre ha JL än Styf som topp 6 back.
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva: Oj, 250 papp, för mycket i så fall, jag har max 100 (ex moms) att lägga.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Det finns lite olika storlekar och en del företag delar på en loge. Om du är genuint intresserad sä skulle jag kolla med MoDo.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: ok jag lägger ett mail
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Jag vet jag. snittade över 0.7 poäng per match i MoDo senast. Hyfsat som back. Vore tjänstefel att åtminstone inte visa intresse
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Undrar vad Costanza betalar för sin loge i ventilationstrummorna i Ume?
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Han är grym på den här nivån, men kommentarer som "Man ska aldrig säga aldrig i den här businessen" får mig inte att dregla direkt.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Grejen med Jesper är väl att han är sjukt, sjukt spetsig på vissa saker, men "sub par" i andra delar, och det även på HA nivå.

- Passningsspelet och hur han skapar tid med puck är fan elit, som i OK NHL eller internationell klass.

- Spelsinne, skridskoåkning helt OK.

- Defensivt läser han spelet bra, upplever inte att han missar markering mm.

- Närkampsspelet är kasst även på HA-nivå.

- Skottet är kasst, mest för att han inte har ett slagskott från point i PP och framförallt för att han inte skjuter.

Kontenta: Skulle han addera ett slagskott med precision, direkt från pass, skulle han var en offensiv toppback i SHL. De flesta lag skulle leva med hans tillkortakommanden bakåt.

Känns som att han mentalt lite fastnat i NHL-tanken, att han varit draftad av Toronto och att han ska lyckas på den nivån. Han måste nog lite grann ta en reality check, se var han står och gräva där. Kolla på Johan Åkerman som också slog igenom sent men som var offensivt dominant i SHL i ett decennium (med en pay cehck på 200 KSEK per månad). Inse att han kan bli en sån spelare, förutsatt att han nöter på med rätt grejer (skottet, för närkampsspelet kommer aldrig bli mer än OK).
Kommentera

Sv: Silly season
jag skulle inte räkna med JL i modo, ska aldrig säga aldrig som jesper säger men inte särskilt nära från något håll (främst jesper själv men modo är inte desperata heller
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: precis, men "man ska aldrig säga aldrig" kändes lite som att jag måste ändå låta som modo är av intresse fastän det är nästan 0% chans.

Men skulle ha han 100% hellre än styf
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Tycker mer det låter som "Jag går till den klubb som betalar bäst".
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: så kan det förståss tolkas också
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Jag man undrar om paprikachips ingår
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Finns Costanza egentligen?
Kommentera

« · 2219370 · »