1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547443 inlägg · 4164 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Vet inte om han har nämnts i forumet tidigare?
Men funderar på hur en spelare som Trevor Mingoia skulle stå sig i en förstakedja i SHL?
Varit under Karlins ledarskap tidigare, lirat med Wahlberg, fin teknik och bra skott, lirat högstaserien i Tyskland två senaste säsongerna.

Keriksson:

HAHA sant

Keriksson: Saknar dock Djurgården och Brynäs till viss del i SHL. Känns lite trist.

KB: Exakt, de blir en rolig match. Håller med!

KarateKing700:

Om vi ska rikta in oss på den hyllan skulle vi lika gärna kunna plocka en sån som Pooley.

Dessutom roligare att plocka någon från löven och försvaga dom när många kapprustar.

Vi kan ju alltid motivera det med att han kommer hjälpa till att vinna över deras enda riktiga rival.

KB: Ja, hade gärna ersatt Oskarshamn och Örebro med DIF och Brynäs men en sak i taget. :)

KB: Känns fortfarande surrealistiskt att läsa spelschemat och se namnen på de lag vi ska möta😬

F.ö diskuteras det otroligt lite SHL här fortfarande. Man har fortfarande fokus på HA och de lag som finns kvar där.

Vilka kommer vi få tampas med nästa år? Jag har knappt läst laguppställningarna men känns spontant som att MIF kommer ligga i botten. Hur tycker ni Linköping och HV ser ut? Kanske Oskarshamn landar i verkligheten i år?

Nucky: Om Oskarshamn inte får in någon som kan axla Suomelas roll blir det svårt för dem. Känns som att vår chans att undvika kval hänger på det och att något av HV, Linköping och Malmö floppar. I dagsläget är det dock mest troligt att vi kvalar om vi inte öppnar plånboken rejält

Sigge: Vi kommer gå in med en mittenbudget. Det är väldigt bra. Svårt att kräva något mer, speciellt när vi även ska betala 6 miljoner i fallskärm till Brynäs.

Sigge: väldigt tyst om Leksand, får dom inte hem veronneau så står och faller dom med sina två slovaker. Mycket kritik mot Hellkvist bland supporters, med en dålig start kan han bli först att få sparken…

Bortsett från den sjunde avgörande matchen där alla såg att vi var helt överlägsna, har vi blivit lite blinda för när gör det bättre än vad vi kanske själv känner?
Öhgren i en intervju på Färjestads hemsida säger att vi var ”riktigt bra”. Själv fick man aldrig riktigt den känslan i finalserien utom match 7.

{10015}: Vi gjorde en kass match, men med tanke på hur Djurgården såg ut mot Löven, tycker jag vi kan säga att vi var klassen bättre över hela serien och stängde ner dom bra . Att det sedan ska gå till en sjunde match är ju mest för att fylla på kassan ännu mer Ingen trodde väl att vi skulle spela novemberhockey i finalspelet, Djurgården växte ju rejält under våren.

{10015}: Jag tycker vi var riktigt bra hela finalserien. Att vi föll på nerverna match 5 är vad det är, men vi borde definitivt ha tagit hem det i match 6.

Sigge:

Träffar vi rätt på spetsen och får in en Ortio-typ (exempelvis olkinuora) har vi ett betydligt bättre utgångsläge än vad HV hade.

Hade i princip varit tillräckligt för HV att träffa rätt på en center som man hade kunnat para ihop med André Petersson för att slippa bli indragen i bottenstriden.

Trilske: Hur hade årets Modo stått sig mot förra årets HV71? Tror HV71 varit starkast ändå. Men jag tror vi slagit det Timrå som gick upp för två år sedan.

Gusse:

HV lite spetsigare och var inte lika skadedrabbad på ledande spelare eftersom man lastade in mer spets på slutet av säsongen.

Vi lastade in mer bredd.

Tror faktiskt att vi hade kunnat mala ner hv, men Woods och dickinson hade nog behövt vara skadefria.

Bad_Brett:
Tycker definitivt ingen av EJK/AP skall dumpas, tror de kommer vara nyttiga vattenbärare.

Tarasov: Ser att Ingmans tjej är ute och kör med deras ”J.Ingman” bil som nu är täckt med ”Vi är tillbaka” märken osv. Ska man dra en slutsats av det att han kanske fått signal att han blir kvar?

Brandon Davidson aktuell för oss alltså

Ny artikel uppe på Allehanda. Då nämner Hinken att det är 8-10 backar som dom kollar på och det är 2 målvakter som dom tittar på. Så vi börjar närma oss en första målvakt :)

{10015}: Äntligen en silly-nyhet. Har nästan lite sjuklig koll på twitter för uppdateringar gällande MoDo. Ser fram emot att grotta ner mig i nästa värvning/-ar

Brander: samma här jag uppdaterar twitter m.m. hela jävla tiden. Hjälper ju inte att man dessutom ligger sjuk i soffan sedan finalen.

Rurik: Petteri Lindbohm ser ut att hamna någon annanstans än i MoDo.

{10015}: Man kn ju tolka det så att hon inte vill gå överallt?
Ingman får nog ha kvar bilen tills om/när det är klart att han lämnar. Han har ju ändå kontrakt.

Rurik: 1-2 backar som ska in alltså.

Intressant också:
Kristers Gudlevskis lämnar Modo för spel i tyska högstaligan. Modo kunde inte ge honom något definitivt besked om framtiden här och nu.
- Jag har full respekt för att han ville gå vidare, säger ”Hinken”.

{10015}: Hade varit ett bra nyförvärv. Var riktigt stabil i Färjestad.

KB: köp!

(hoppas på 2, blivit som ove och tarasov, köpgalen)

KB: Min gissning är att det beror på huruvida Norlinder vill komma, dvs defensiv back + en öppen plats för Norlinder.

{10015}: ..är det Susse som tipsat?

KB: Kommer spontant bara på en period som var riktigt dålig under slutspelet och det var mellanakten mot AIK i match 4 där vi klappade ihop fullständigt.

Sen var det väl någon period hemma mot Mora där vi stod på hälarna men kommer inte direkt på en enda period mot Djurgården där vi var sämre.

Hade varit rimligare om finalserien gått till typ 5 matcher snarare än 7.

Monno: Förstod ju såklart att han behåller bilen ett tag, syftade mer på beslutet att täcka hela bilen i klistermärken om han inte är 100 på att han blir kvar.

Bad_Brett: min känsla, den kan vara fel, är att när hinken uttalar sig så där om en spelare i en artikel så är det i princip klart

är beredd att ändra mig om nån gör en klinisk undersökning :)

Verkar som att löven kopierar MoDos målvaktskoncept och inleder säsongen med en billig andrekeeper.

Vi tog mer eller mindre steget upp med Nygren som reserv.

Därför tror jag att vi klarar oss med en hungrig AHL-keeper som reserv och som får chansen att visa upp sig när tillfälle ges.

{10015}: Har Hinken lyssnat på tipsen från Madhawk tro? 😜

Han föreslog ju Brandon Davidson och Petteri Lindbohm! Ta in båda säger jag, KÖP KÖP!!

{9315}: Om Davidson är klar så kan jag tänka mig att Brickley också blir kvar då?

{10015}: var det inte snack förut att svenska kronan(som vanligt) var så låg att ahlspelare från Nordamerika kostar svinmycket dollars.

Bössa 68: Jo, de är klart dyrare, men vi har också höjt budgeten rejält. Finns inga europeiska spelare lediga så får man köpa nordamerikanska.

{10015}: Varför skulle Brickley vara kvar då? Davidson skulle vara en perfekt uppgradering från Brickans osäkra agerande.

Rundblad - Bernhardt
Davidson - Lindbohm/NY
Wahlberg - Folin/Brickan
Näsén

Här börjar det likna något som kan rädda oss från kval.

{5647}: okej tack. Då inleder vi köpfesten!!

Bössa 68: Spelar ju heller inte så stor roll om vi konkurrerar med svenska klubbar, som tur är.

malkin: jo men lite skillnad på andra shl lag pga 6 millar till brynäs fallskärm. Annars håller jag helt med.

Silly: År det ännu helt klart att Brickley och Vela blir kvar, eller hur ser det ut med det?

Robin Ztorken L: Ingen vet. Befintliga kontrakt skulle börja utvärderas denna eller nästa vecka.

Silly: alex galchenyuk verkar vara intressant, Colorado org, bra stats Hinken köp!

KB: Var skeptisk till Vela, men när jag såg istiden bland forwards i slutspelet fick jag mig en tankeställare...
Uppladdat:

500x0-istid.png

Bössa 68: tycker Cedric Pare från Colorado Eagles åxå verkar intressant, tung center!

Bad_Brett: Han har varit väldigt bra för oss i slutspelet. Riktigt jobbigt pussel att lägga för ledningen…

KB: Jag börjar luta åt att vi ska lägga snuskigt med pengar på att få in två superstjärnor och sedan köra på det vi har:

Ny - Ny - Aagaard
Woods - Big Dick - Walli
Södergran - Niederbach - Vela
Ohlsson - EJK - AP

- Aagaard känns som att man kan stoppa in honom lite varsomhelst. Får vi in två spelare som vill ha mycket puck tror jag att han skulle kunna göra ett gediget jobb framför mål etc.

-Södergran, Niederbach, Walli, Woods och Big Dick är alla spelare med hög potential, och de bör få en ordentlig chans innan vi petar ner dem alltför långt ner i hierarkin - framförallt om det inte finns någonting vettigt att köpa

- Som andra har varit inne på känns Ohlsson - EJK - AP som en klockren fjärdekedja

Visar det sig att någon inte klarar av SHL så får vi såklart agera, men jag föredrar detta jämfört med att plocka in exempelvis Nättinen som HV71 gjorde.

« · 2540333 · »