1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546940 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9233}: Väntar fortfarande pä Tarasovs itenary så jag vet var och när jag hoppar in i bilen till Karlstad.

{9233}: du menar att vi får krossa Färjestad en mörk höstkväll?

grimiss: Att vi har Karlin i båset gör mig MINDRE stressad. Fortfarande frågetecken över vad han kan uträtta på SHL-nivå.

{10015}: Han höll ju ett mora som kom tvärsist flytande fram till att han fick sparken.

{10015}: Behöver bara vara bättre än Montén, Kollar, Östman och Filander. Jag är lugn på den fronten. Dessutom har vi professor Holmström.

{5647}:
Vi måste se till att den där resan blir av

Tarasov: Invasion Karlstad. Ove gav platsen till mig. Tar tåget till Sundsvall. Kör lite VooDoo när jag passerar Husum. Var det Boork eller Bäckis som satte Timander där för att växa upp?

Costanza: Brukar ju alltid vara en bortaplansinvation per säsong, vi tar över Karlstad med 7 000 Moditer! Costanza hyr några Boeing 747 och skickar fakturan till Loob och Rickard Wallin att betala

Vikingen: Precis. Tror att SHL tycker det är kul att vi är tillbaka. Vi kan hockey! Bra mobilisering på bortaplan. Måste ta mig upp till Jocke Lindström-land nån gång också. Var är Lövarna förresten?

{10015}: du måste vara oerhört lättstressad

Costanza: Mycket allmänt här nu. Åter till ämnet silly tycker jag! Skriver Olkinoura på nu då VM är över? Presenteras Timashov, frågorna är många svaren är få.

MoDoiter, man njuter fatta att vi är tillbaka i finrummet!
Vi är tillbaka igen!!!

Silly: Se upp!

Maskinen tar alla homofober i kronologisk ordning och slaktar dem.

hompa90: Tuffa frågor. En eventuell Olki är ju viktigast, men allt står ju inte och faller där. Lassi Lehtinen skulle funka. Känns ändå då som att extra kronor måste läggas på defensiven då jag gillar rutinen Olki har. Vår andremålvakt sa ju lite i förbifarten att han tycker det ska bli kul att lära från någon rutinerad, så vi får vem som står mellan stolparna.

Modo-Målet: Du är poet. Så vackert skrivet.

grimiss: Lättstressad? När vi har det sämsta bygget i SHL? Vi kan leva långt på att vi har en av de bästa tränarna men inte lika långt i SHL.

{10015}: Hade du väntat dig något annat? Det är inte ens midsommar än, njut ett tag så kan vi börja stressa i september.

{10015}: Vi gick upp för 29 dagar sen, våra konkurrenter ligger långt före i bygget, helt naturligt, tror dock inte vi ens är sämst på pappret nu, så lättstressad är väl en naturlig diagnos på Dej nu?

{10015}: Jag stämmer in i kören om att du överreagerar. :)

{8225}: Vilka är sämst på pappret just nu?

Elliot12: tycker linköping ser rätt svaga ut. Om man bortser från deras keeper.

Elliot12: Redhawks, Percy har slutat snyta ut miljoner ur näsan

Enligt aftonbladet är Modo muntligt överens med förredetta publikfavoriten samt en bild på big sam. Är det honom dom menar tro?

Robin Moberg: Yes det står quote o quote: "En källa säger att parterna är muntligt överens om en återkomst. Från Modohåll säger man att det är nära men att allt inte är helt klart ännu". Spännande...

Robin Moberg: Ja det verkar så. Var ska man få plats med honom i truppen?

wesslan: Undrar vart han ska få plats, känns som dom måste göra sig av med ejk eller ap då. Han går inte in som första och tror inte heller han petar Josh.

wesslan: vet inte om det är så spännande, behövs SPETS. Jag är inte stressad, men skulle bli drt av en sådan värvning i dagsläget. Är han tänkt som 3e center så blir jag glad, men har modo verkligen råd med det?

Hoppas verkligen inte Modo ser Vigge som en spelare för första femma. Ska han längre ner i kedjorna så måste han peta nån annan spelare. Ser inte vem som ska ut ur truppen då? Då måste typ OP lämna. Jag hoppas ryktet är fel..

Robin Moberg: För i helvete. Älskar Sam men detta håller fanimej inte… skiter i om ni tycker jag är lättstressad

{10015}: Du vet ju inte ens vart han ska in.

hockey_21: Vi måste göra oss av med EJK, AP och OP om det ska gå.

Lät på Hinken som att det är 3-4 spelare som ska in. Och det är ju förstakedjan då.

Rurik: Malmö och Linköping har iallafall SHL mässiga lag just nu, ni behöver fler värvningar, och det kommer.

Vigneault är han tänkt till er första kedja? Isåfall kan ni nog ge upp redan nu.

Elliot12: Kommer han in är det nog för att någon annan spelare valt att lämna oss. Och det måste typ vara Adam Pettersson då som vill lämna. Ser inte Vigge som en ytter..

Elliot12:
Vi är vana vid att behöva ge upp, lex moraliska mästarna.

Gusse: Kan säga att min lillebrors kompis, som går på Domsjöskolan där han har sina barn, hade sagt att AP hade svarat ”Jag vet inte” på frågan om han stannar nästa säsong. Men det är ju mellanstadiebarn så…

Lyssnar man på Rundblad är det solklart att AP blir kvar. Han måste också varit en anledning att Rundblad kom hit

hockey_21: Tror Hinken på FW-sidan försöker sig på något såhär:

X - Vigge - Dima (Schampo)
Woods - Big Dick - Schampo (Dima)
Walli - Niederbach - Dansken
Granen - AP - Ohlsson
EJK

Sen är det värt att notera att man inte bör överskatta tanken om en hierarki utan jag tror Karlin o Hinken vill ha en mer eller mindre ruljans på forwardsidan. Vi är i SHL och vi behöver gubbar som presterar inget lag kommer klara sig på 13 forwards genom säsongen så spelare som Mannberg?, OP?, osv. kan slussas in i truppen på ett eller annat sätt.

Själv tror jag Vigneault hade varit en smart värvning. Han kan staden, han känner gubbarna, han kan systemet, han har erfarenhet av SHL framförallt i lag som precis gått upp och framförallt är han en förjäkla bra spelare i rätt roll med rätt gubbar omkring sig. Så jag tror på den värvningen om den skulle gå igenom.

Gusse: Måste vara för 3e kedjan, o isåfall kan ja ändå gilla de. Tro på Hinken!

Timashov - X - X
Woods - Dickinson - Ranta
Aagaard - Vigneault - Walli
Södergran - Adam P - Niederbach

Extra: OP, Theo Jacobsson

Ni skulle ha in 3-4 spelare till? Timashov + Vignealut är 2 av de antar jag?

Ser faktiskt inte då dåligt ut om det blir såhär.

Elliot12: Har du sparkat EJK?

Elliot12: EJK måste stanna hahaha

Paninaro: Jag tycker inte att EJK är den vi ska skicka om vi ska skicka någon. Isåfall är det solklart OP enligt mig.

Elliot12: Om någon ska ryka så måste det tyvärr blir OP. Annars stabil uppställning!

Elliot12: Södergran - Big Sam - Walli

Ruskig ångvältskedja med 277 pannor totalt

Elliot12: Vi blir lätt bäst i Norrland, eller?

Rurik: Tog MrMadHawks uppställning och la in de nya, tog bara bort fjärde Centern i hans uppställning.

Om vi värvar Vigneault så är det såklart inte för första kedjan. Sen får vi nog ta dom här uppgifterna med en nypa salt för Aftonbladet har inte haft många rätt på sistone.

modomille: hur snabbt tar det innan timråboken börjar prata om modo igen tro? :)

{9315}: Har redan skett.

{9315}: Haha lite gliringar hör till. Däremot håller jag med föregående talare. Aftonblaskans uppgifter får man ta med en nypa salt många ggr. Det är alldeles för ofta de är ute och cyklar.

Det är väl bara Madhawk jag litar till 100 procent när det gäller silly egentligen.

Sigge: Går förvånanssvärt snabbt för Hinken att göra klart med folk. Förväntade mig radiotystnad fram tills sent juli-augusti och konstant ältande av ”avvakta marknaden”

« · 2545144 · »