1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545534 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
modomille: 9/14 lag är inte botten.

{5647}: ”tappat” Halloran 😂. Tänker du på Wedin när du säger ”skadedrabbade”? Ja vi klarade oss rätt bra utan honom större delen av förra säsongen ändå.

Offside-Lennart: Defensiven tycker jag är synd att klaga på. Vi släppte in tredje minst mål i ligan ifjol och har i princip samma backar i år. Den är inte starkare men inte mycket svagare heller.

{297}: Fast kanske rätt hård, men jag kan väl säga såhär då istället att andra lag har fått in väldigt mkt mer spets nu vilket jag kan tänka mig att en del lag kommer att få problem med.

Luleå , Rögle, Frölunda , Färjestad , har i mitt tycke gjort en bra silly

Olli Nomadinen : Du svamlar ju bara en massa ta fram fakta och gå inte enbart efter Adam Johanssons, Dallis syrra och pundar Jennifers analyser. Låg ni i topp förra säsongen offensivt?

{297}: Kan ni inte slåss istället?

{297}: Och definitivt inte toppen om man inte håller på timrå.

{6870}: Om det enda måttet på ”bäst offensiv” är ”antal gjorda mål i grundserien” så var Oskarshamn bäst men dom kunde i slutspelet inte mäkta med Luleå som gjorde minst mål i hela ligan. För min del får Timrå gärna sluta i mitten av ligan offensivt om man fortsätter att ligga i toppen defensivt.

{297}: Det är ni och era supporters som surrar om bäst offensiv Olle. Hur väljer du att mäta bäst offensiv? Snabbast forwards, Störst snus under överläppen?

{297}: Vet du vad offensiv betyder?

{5647}: I hockeyallsvenskan ja

{297}: Precis, enligt modoiternas teori har vi väl typ det bästa försvaret i hela SHL då?

Eller kan det vara så att Timrå har en spelplan där våra forwards är så pass bra så man håller pucken ifrån egna zonen för det mesta under matcherna?

Eller handlar en bra offensiv om att endast tuta och köra på mål? Och skita i resten? Är lite osäker

men hur mår ni?

{297}: Bäst "offensiv" handlar ju definitivt om att göra mål. Bäst "forwards" behöver inte betyda det.

MoDo kommer, som väntat, göra sig av med backar enligt Hinken. Finns det någon back i MoDo ni anser hade kunnat göra ett bra jobb för Brynäs i vinter? Det ska ju såklart vara någon som är för dålig för SHL men bra i HA.

Postar i både Brynäsboken och Modoboken för att bidra med inlägg och åsikter till diskussionen för att se hur människor värderar spelare.

SuneMangs: En kille som August Berg hade nog gjort det bra i Brynäs. Känns inte som att han har de verktygen som krävs för spel i högsta serien. Han spelade ju hos er som junior så därav är han bekant med klubben.

SuneMangs:
Någon av Folin/Berg känns som en vettig lösning. Sannolikt Berg som på allsvensk nivå är bra back och nog också mår bra av en större roll i allsvenskan.

Tarasov:
Delat ledarskap med Karlin, en rätt spännande lösning.

Tarasov: Jag tror att det blev bäst som det blev. Ingen av dem är nördiga i smådetaljer och statistik så att komplettera Karlin med Holmström var en mycket bättre lösning än att ta in lagbyggaren Freddan.

{5647}:
"tappat Halloran"
Här har du missuppfattat. Kapanen gjorde sig av med Halloran, då han inte hade the shining.

Tarasov: det rimliga från modos sida tycker jag är att släppa berg, låna ut jonsson till ha och låta honom varva med j20 när det går, tycker folin erbjuder något som inte dom andra backarna gör och wahlberg är helt okej som extraback också tror jag

rundblad, rubins, bernhardt, näsen, brickley, noren, folin, wahlberg. 8 backar med sikte på en till back under säsongen om, eller kanske mer troligt när, det visar sig att det är nån som inte håller

{9315}:

MoDo
Frölunda
Växjö
Färjestad
Örebro
Rögle
Skellefteå
Luleå
HV71
Oskarshamn
Leksand
Linköping
Malmö
Timrå

Felpost

{6870}:

Brynäs
Björklöven
Södertälje
Västerås
AIK
Djurgården
Karlskoga
Östersund
Mora
Nybro
Almtuna
Tingsryd
Västervik
Kalmar

Erol Ateceae: Det vet jag, men.. Än hur du vrider och vänder på det så gjorde han fler poäng per spelad minut än flera av de så kallade stjärnor som blev kvar.

{5647}: När vi ändå håller på med statistikmagi.
Lööke har gjort 2 900 % fler poäng än Karlkvist.
Sjukt att Lööke inte fått mer tid i Hockey-VM.

Erol Ateceae: Fyfan, där satt du honom på plats!

Erol Ateceae: Gjorde han det 2023 eller 2022 är det skandal.

Var det inte Lööke som floppade fullständigt i Löven under slutspelet???

{5647}: Nja, inte mer än vad Hallonet gjorde i Timrå!

Tom Topp: Du vet att det är en lögn eller hur?

Och Olle som bra bryr sig om försäsongen vet väl att Halloran vann Timrås interna poängliga då?

kan ni inte kivas i ett dm eller nåt så vi andra slipper se det :)

{9315}: Vår eminente moderator har ju skapat en 'Tjafstråd'

Sigge: Fan vad skönt att få det bekräftat att fler försvinner. Men anser det märkligt att Hinken har sagt att det inte tillkommer fler värvningar på backsidan.

{10015}: ingen värvning innan premiären

{9315}: tycker det är lite konstigt ändå att inte börja bygga stabilt bakåt. Jag hade inte letat offensiva forwards i det här läget. Möjligen framåt januari när vi vet om vi ska slåss om slutspelsplatser eller kvala eller däremellan. En av våra kedjor måste stänga ner motståndarens 1a kedja och orka med lite boxplay.
Sen ska hinken ragga sponsorer för att landa dom stora kontrakten, tror ni inte plånboken lättare öppnar sig när det gäller något spännande längre fram?

{9315}:
Ajdå.

Marrdin: Sägs att det är lättare att stämma i bäcken än i ån, vi går ut hårt med svåranalyserad tok-offensiv. Tar nog några matcher innan alla lag vet att Nässen ev. gärna spelar fram Bernie

Marrdin: "En av våra kedjor måste stänga ner motståndarens 1a kedja och orka med lite boxplay. "

det är väl precis det som ejk, adam pettersson och sebastian ohlsson är till för.

{9315}: Det var både tredje och fjärdekedjans uppgift.

{9315}: du glömmer backarna i den ekvationen

{9315}: Vad hände med tjafstråden? Såvitt jag kan se finns den kvar än, använd den om ni vill tjafsa om vilka som är bäst!

Själv tycker jag att det är ganska självklart att Timrå är ett par klasser bättre än oss!

{10015}: Ja som jag sagt tidigare, så tror jag någon/några ur trion Berg, Wahlberg, Näsén ligger pyrt till.

Synd med det uttalandet, men man ska nog inte ta det på så stort allvar, man mörkar nog om man kan.

Om vi skulle få in 2 forwards av bra klass och 2 defensiva backar, tror jag inte att det vore helt omöjligt med topp 10! Men som det ser ut nu är det svårt att tippa oss bättre än 13-14

{5647}: Utan att tjafsa, vill bara komma med min åsikt.
Jag har sagt och säger åter. Halloran är en upphottad Sebastian Ohlsson, där han på samma sätt har begränsningar i att diktera tempo. Han försvann ofta i spelet och var för svag defensivt i SHL och det visade sig ju längre säsongen gick. Det var också av den anledningen som Ante gav han mindre och mindre speltid.

För att spinna vidare på Sebastian Ohlsson hade han ju nån poängsäsong hos oss i HA, som jag då sa till dig så hade han inte mycket mer i sig. Vilket visat sig i Modo.
Även om Ohlsson har andra kvaliteer som jag inte tycker Halloran har. Jag tänker mest offensivt när jag jämför Halloran och Ohlsson!

Summa summarum, frågar du Timråiter som följde Timrå på nära håll så finns det knappt någon som saknar Halloran och nått "tapp" är det inte frågan om. Jag satt mest på slutet och var frustrerad över hur han agerade i offensiv zon ärligt talat.

Sputnik: Sen vet jag inte heller om det blir rätt att kalla Halloran för ett tapp när han lämnade redan förra säsongen och vi klarade oss rätt bra utan honom. Vi pressade Örebro i match 7 och snuddade vid spel i semifinal.
Då väljer jag hellre att fokusera på tappet av Wedin förra säsongen. Där har vi ett riktigt fint "nyförvärv" OM han håller sig hel.

Sputnik: Nu närmar Du dej gränsen till tjafstråden.....skriv något positivt om MoDo på MoDo Silly Season inom kort, tack

{8225}: Haha, ok. Då är det väldigt lättkränkt härinne. 😅
Här kommer det positiva. Jag tror att Modo kommer få kvala men att ni håller er kvar!!😉

{5647}: Ja Halloran hade en lovande försäsong hos oss och en helt ok säsongsinledning också vilket gjorde att det kändes lite konstigt att släppa honom till er men i slutänden vägde han alldeles för lätt i närkamperna, det enda han hade med sig var farten och han hade problem att ta defensivt ansvar när spelet vände. Gissar att hinken drog en liknande slutsats eftersom ni inte förlängde med honom nu?

Sputnik: Haha, inte den mest lättkränkta, så skriv på du bara. Dock är din profilbild läskig, men sånt kan man leva med. Tror samma som Du dessutom, Timrå hänger kvar , efter kval

{297}: Han hade väl dock redan ett signat kontrakt i Finland inför denna säsong när han gick till Modo. Förmodligen kanske Hinken skulle fått betala en slant för att köpa ut honom från det kontraktet och inte ansett det var värt det.

Eller så ville Halloran ta nya tag i Finland istället helt enkelt.

{8225}: Närå, jag tänker inte tjafsa. 😊
Haha Eilert är ju kung. Inte alla som varit med om att Elvis Prestleys ande tagit över en.. 😅

« · 2561695 · »