1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545534 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Confusius: jag är också tveksam till näsen på shlnivå MEN jag tror han sitter säkert, han kan i absolut värsta fall vara sjundeback med speltid i pp, även om han aldrig skjuter. wahlberg eller folin detsamma fast bp. beroende på vad som behövs för dagen. nä, berg ligger nog risigast till.

tror dock att fyra nyförvärv är lite för ambitiöst, tror inte pengarna finns. så vida jag inte vinner på eurojackpot imorgon. då lovar jag att skicka hinken tillräckligt med pengar för att klara topp 12 :)

apropå ingenting, fast i denna tråd istället, tycker jag det är synd att det är en hel vecka mellan match 1 och 2 i serien.

Sputnik:
Tjafs är när samma användare diskuterar samma ämnet för 3-4 gången på kort tid, utan att komma med något nytt. Diskussionen och Timrås offensiv är relativt ny.

{9315}: hoppas att du har fel med att Näsen sitter säkert, jag hoppas att han kan ta klivet men tror tyvärr att hans osäkerhet påverkar Berna negativt och får honom att se ut att vara loj och slö.

Sputnik: Att likna Halloran med Sebastian Ohlsson är så skruvat att jag inte vet vad man ska säga. De är så extremt olika så det är som att jämföra Jacob Johansson och Jonathan Dahlen...

För oss var det en bra spelare. Duktig i pp och bra på att skapa chanser med sin speed, men aldrig riktigt med i vårt spelsystem. Dock gjorde hans spetskompetens i form av speed att han alltid blev ett hot.

Apropå Karlkvist och våra allsvenska spelare som aldrig var bra nog för SHL. Kika på plats nummer 1, 2 och 9.
Uppladdat:

500x0-fbimg1693851332227.jpg

Sputnik: Apropå Eilert så rök jag o min bror ihop med honom en dag i barndomsåren, inget allvarligt lite brottning bara, han var några år yngre så inte rättvist..

{5647}: Fast nu är det också rätt stor skillnad på att jämföra hur Halloran får ut sitt spel i HA och i SHL.
Halloran kom väldigt mycket på utsidan i SHL och var väldigt mjuk i spelet, i HA ges han mer ytor och det är mer öppna spjäll.

Jämförelsen med Ohlssonr hur han spelade i Timrå i allafall. Hos er har han inte producerat nämnvärt som sagt.
En spetsigare Sebastian Ohlsson rätt bra jämförelse i min bok. I allafall om man ser till bådas tid i Timrå.

Sputnik: Vad jag mest vill få fram är att Halloran är en rätt endimensionell spelare. Lever på sin fart i mångt och mycket.

Tarasov: Ett typexempel på tjafs är väl General Svammelman, intet nytt under solen
Uppladdat:

500x0-general20halftracklarge_0.jpg

Tarasov: Jo håller med, jag förstår också. Vad gäller detta ämne så ville jag bara ge mitt perspektiv och kommer inte skriva mer om det för att sabba er sillytråd mer. 👍

{8225}: En annan typ är den s.k. ordningsmannen
Uppladdat:

500x0-fonrikfjun_0.jpg

Sputnik: Tvärtom, du sabbar inget, det sköter vi själva, men här är vår frontfigur då,
Alla älskar Costanza, även klyktattare söderöver , tror jag?
Uppladdat:

500x0-schassen_0.jpg

Sputnik:
Du får komma och gå som du vill!

Sputnik: Absolut, men fortfarande producerade han bättre än flera av era stjärnor. Det kanske säger mer om er än Halloran. Halloran gjorde fler poäng per match hos er i SHL än hos oss i allsvenskan. Kan du inte kolla upp sådana saker innan du skriver dynga?

Att jämföra med Ohlsson är fortfarande så korkat att man häpnar.

{5647}: men om Halloran producerade mer än våra "stjärnor" och ändå inte får vara kvar hos er? Vilket jäkla lag ni måste ha då! 🤔

{5647}: Du är så jävla endimensionell att man baxnar

Tom Topp: Vänta Du, du har inte sett eller hört helheten än. HÖJ volymen och njut av Er stund på Jorden

www.youtube.com/watch?v=4cia_v4vxfE

Tarasov: börja närma sig säsong nu😍 Fyfan vad kul det skall bli!

Greenwolper: Hinken snackar igen, MoDo verkar ha en fet plånka, men Det visste vi väl redan?
www.allehanda.se/2023-09-04/hinkens-jakt-pa-sista-pusselbiten-jag-ar-inte-stressad

"Namn som cirkulerat är Anthony Greco och Josh Leivo och Hinken säger att han har en lista, även om den inte är lång.

– Det finns inte så många namn på listan nu, men vi jobbar på några namn, ja. Men det är ett tufft läge på marknaden just nu och de spelare vi tittar på tittar i sin tur på om de kan få try out i NHL eller bra kontrakt i AHL. Läget är inte alldeles enkelt.

– Pengarna i NHL kan vi inte matcha, men det finns inte så många platser lediga i Europa heller. Men när det gäller stora pengar är det bara KHL som kan matcha."

hompa90: Han har fått låna Georgie’s plånbok, med kvitton och allt

hompa90: Antog att han menade att det bara är KHL som kan matcha de stora pengarna i NHL och AHL. Men jag kan ha fel.

{9315}: Tror inte pengarna blir något problem! Jag tror att vi har sponsorer/supportrar som är beredda att pynta upp för att hålla oss kvar!

Det enda man oroar sig för är att vi skulle fylla på med nya spelare för sent. Att tåget redan gått

Lite klippt från ÖA
Uppladdat:

500x0-img1312.jpeg

jonsson: Välj och vraka om det är en högerskytt..

Ser att Skellefteå rycker i Dylan Sikura!
Borde inte hinken ligga bättre till där med Colorado-kopplingen?!

Markus1212: kanske tycker högerfattad spelare är av prio och sollar bort vänsterfattade

Mackan: Hinken har många gånger sagt att han inte sollar bort någon pga fattning. En högerfattad är att föredra, men det är mycket viktigare att det är rätt spelare.

Jag menar. Förra året var hela förstakedjan leftare och hela andrakedjan rightare. Hade fattning varit så viktigt skulle man givetvis justerar där.

Markus1212:
Han har nämt tidigare att han hade koll på honom så kan mkt väl vara den 3 spelaren han har koll på.

Markus1212:

3 saker talar för Skellefteå.
Det första är att när Madhawk går ut med det så brukar det oftast vara klart redan.
Det andra är att han har spelat tidigare med SAIK spelare.
Det 3:e är att om jag hade varit i Dylans kläder så vet jag vad jag hade valt.
Sen får ni tolka det som ni vill....?

Timashov, vi behöver dig! Helmer Styf är väl OK, men sätt dig i bilen nu. Våra galna finnar verkar vara galna på riktigt. Lika stirriga blickar som Oscar Steen hade.

Costanza: hade faktiskt glömt bort dima helt och hållet.

föredrar leivo i första hand och greco i andra hand, men tiggare får inte vara väljare eller hur är det man säger

{9315}: Intressant vad som kommer loss från NHL. Sikura är ett bra namn för SAIK, sen borde det röra på sig om några veckor. Schweiz lastar ju inte in spelare vid denna tid om det inte är nån superlirare, typ ung superstjärna 1-5 i draften eller en Puljujärvi kanske. De betalar dubbelt mot SHL. MoDo lär kunna erbjuda nära 300-350,000 i månaden för den där högerskytten i alla fall.
Själv diggar jag Zuccarellos gamle polare, centern Derek Stepan även om han inte är renodlad ytter. Verkar ha en bra karaktär.

Costanza: grimaldi hoppar nog över till schweiz tyvärr

har inte studerat något närmare och har för den delen inget analysöga heller men leivo ser ut som nån som skulle passa bra, verkar vara tuff att möta och ben som går ofta. hellre det än en offensiv glidare tror jag.

får kolla med bekanta som har bättre koll än mig om det blir aktuellt :)

{9315}:
Leivo vore guld. Vi borde kunna buda över Kenttä i alla fall.

OM Ranta är avständ i premiären, sätter vi inte in Södergran där då?

malkin: Magkänslan säger OP.

malkin: Aagaard spelade i första på träningen idag.

{7639}: undrar om en avstängning i slutet av SHLsäsong räknar bort nästa säsongs träningsmatcher... Skulle gissa på att det inte är så utan att antalet mstcher gäller SHL. Således borde seriespelet inte påverkas av avstängningar i träningsmatcher.

{9315}:
Jag har sett en del av Leivo sedan hans tid i Vancouver. Gillar det jag ser. En lagspelare som alltid gör sitt jobb utan att gnälla. Tung, smart spelare som kan skapa bra ytor åt sig själv. Bra skott. Vet att han var uppskattad både där och då han var i Maple Leafs.

Mr Goofy: Leivo kan sannerligen skjuta, hoppas vi får se något sånt här om han kommer hit!

www.youtube.com/watch?v=0TLn0Dtz9QQ&ab_channel=SPORTSNET

Simon Holmström har börjat följa MoDo på Instagram🤔

TickledDonkey: Är nog pga pappa sin

TickledDonkey: "Han är uppväxt med HV71 i hjärtat.

Men numera har också Modo Hockey blivit en favoritklubb för NHL-proffset Simon Holmström, 21, i New York Islanders.

Anledningen?

Pappa Jonas är sedan två säsonger assisterande tränare i klubben.".

Följer förmodligen MoDo pga hans far. ;)

{9233}: Ahaaaa! Visste inte att de var far och son, och läste inte så noga på EP utan scrollade genast ner till statistiken😂

Costanza: ” MoDo lär kunna erbjuda nära 300-350,000 i månaden för den där högerskytten i alla fall.”

Är du på riktigt? Vet du hur många spelare som ligger på den lönen i SHL? Visst skulle ni behöva betala överpris som bottenklubb, men ni har ju inte ens pengar att bryta gamla HA kontrakt…

Jugge: Nämen vad gör du här inne? Här får bara SHL grappar vara

Jugge:

Du verkar ha bra koll. Modo har brutit kontrakt med Josef Ingman och Daniel Mannberg redan. Sen är det väl rätt onödigt att fortsätta bryta med spelare utan att veta hur dom klarar av SHL?

Jugge: Vi har pengar att bryta kontrakten, men varför göra det när vi inte vet vilka som klarar en omställning till SHL? Du förstår väl att det inte blir dyrare att bryta kontrakten än att betala lönen hela säsongen, utan snarare det direkt omvända. Jag menar, Berg skulle nog ta ett par månadslöner för att vara fri att gå till en allsvensk klubb om han inte platsar.

henkeiskogen: vet vi något om det blir en avstängning ännu?

Tycker bilderna visar att den initiala kontakten är riktad högt i bröstet, men p.g.a. lövensspelarens klubba tar smällen så glider Rantas händer+klubba rakt upp mot ansiktet.

Woods ser verkligen inte ut som vanligt!

Det behövs inte 1 ny spelare! Det behövs 5st!

« · 2561827 · »