1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545462 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9315}: Jag kan se Niederbach i 2a, Woods i 3e med Vigneault och Södergran och Walli i 4e och då blir EJK 13e.

{9315}:
Ranta - Ruhomaa - O'Regan
Theo - Big D - Aagaard
300 kg kedjan
Ejk - AP - Sebbe/Woods

OP får flytta på sig till ett av våra farmarlag

Sigge: Ser bra ut men jag kan tänka mig Woods i 3:e och Walli i 4:e så får EJK/ AP kämpa om centerplatsen i 4:e.

Pekka Arbelius: Jag tycker att AP var riktigt riktigt bra mot SAIK. Han är fantastisk på att ta det defensiva jobbet, spelar riktigt fysiskt och leder den kedjan med den äran. Jag upplever inte att EJK har samma fysik och att han inte är lika duktig defensivt, så jag tycker AP är given som fjärdecenter.

Tarasov:
Ett annat alternativ är att sätta honom i andraligan beroende på om

Niederbach-Ru - Ra håller tillräcklig klass

Tarasov: Tror inte man sätter lagets dyraste spelare i andrakedjan, en av grejerna att locka honom med är ju dels spela förstakedja och första PP

Niederbach-Ruohoma—Ranta
Regan-dickinsson-Aagard
Wali-vigneault-woods
Ohlsson-AP-Södergran
EJK

Hade varit spännande. Vi vet att Woods funkar bäst med Vigge så blir naturligt så och vår nuvarande första Lina känns samspelta

SPOODI: Jag gillar idén med Woods tillsammans med Vigge, tycker dem hade bättre kemi men kan såklart bero på skador etc.
Vill ändå se dem få chansen tillsammans!

Sir: jag med! Hade kunnat tänka mig att byta plats på ranta och Aagard också. Det fanns pontential där senaste två matcherna

KarateKing700: kan vara bra att dela upp spetsen så att laget får mer tyngd.

Tarasov: Nieder var riktigt bra ihop med Södergran och Vela ifjol under slutspelet, så han skulle nog fungera bra i 3:e också med Vigneault och Södergran.
Finns många möjligheter

JonathanF: jag känner väldigt starkt för att ha oregan med dickinson i andrakedjan för att sprida ut hoten och stärka andrakedjan. tror ruohoma fixar att vara loket i första, förhoppningsvis är ranta tillräckligt bra för att hjälpa honom. är han inte det så har vi problem oavsett

pp kan han spela i första ändå tänker jag, oregan, om det behövs

Sigge:

Ranta - Ruho - O'ReganO
Woods - Big D - Aagaard
300 kg kedjan
Ejk - AP - Sebbe

13e theo. Alternativt byta bort walli mot theo.

SPOODI: Den uppställningen såg bra ut 👍 Södergran känns som en joker i dagsläget och kan nog hoppa upp 1 eller 2 platser under säsongen.

Backuppsättningen däremot är lite lurigt.. hoppas Norén tar kliv så att det slutar med

Rundblad - Rubins
Bernhardt - Nässen
Brickley - Norén
Fohlin /// Wahlberg

MorganaLefaey: såhär säger mattias persson på allehanda om oregan

Ja han gjorde sin bästa säsong på college på en kant, med Eichel som center. Beskrivs som en playmaker av de jag pratat med främst, så funkar kanske inte så bra med Ruohomaa.

{9315}:
Tycker det låter intressant, särskilt då JD är bra runt mål.

Tarasov: Mikael får gärna vara där och hugga som en terrier som han brukar göra :)

MorganaLefaey: Niederbach aldrig som trettondeforward. Han går före alla i fjärdekedjan och troligen även dem i tredjekedjan. EJK får gå trettonde isåfall.
Tråkigt att O’regan antagligen inte är spelklar till mot Timrå, hade varit en ruggig förstärkning med Ranta.

{10015}:
Han skall tydligen vara tysk medborgare och då slipper vi eventuellt processen med arbetstillstånd. Då handlar det bara om registrering hos förbundet. Vet dock hur redo han hinner blir för spel isåfall

{5647}: Håller med, sett till förra matchen är AP given o på sin position.

SPOODI: Intressant men jag skulle inte välja Walli före Södergran i nuläget iaf.

Pekka Arbelius: Walli har varit sämsta forward hittills, så det känns givet att han flyttas till fjärde eller utanför laget.

Pekka Arbelius: Känns tråkigt att Walli och Södergran har så liknande spelstil. Båda är snabba och tunga men med blött krut i bössan. Jag skulle nog vilja ha in Aagaard där så vi har någon målfarlig i den kedjan.

Sigge: Ingen dum idé. Aagaard har en sjuk förmåga att dyka upp på rätt plats nära målet och behöver inte många målchanser...

{5647}: Aagaard är en riktig gryträv, annorlunda spelstil än Henke Björklund men kommer fortfarande göra mål även i en tredje/fjärde.

{10015}: tycker han är för dålig för topp 6 och då finns två platser kvar. Endera aom 13e eller ta wallis plats.
Som nån akrev fungerade han ganska bra med södergran i slutspelet så kanske bättre med 3e.

Men svårt att säga något efter 1 match.

MorganaLefaey: För dålig? Han ser ut som våran bästa forward bakom Ruohomaa och Ranta. Princip den enda förutom dom två som har skapat chanser på egen hand.

modomille: Sam var grym får vi inte heller glömma. Och AP visade en jäkla grit senast mot Skelle!

Foppatofflan: Klassisk kommentar, alla tycker vi olika.

Men Sam o Niederbach , AP med flera visar en grym karaktär.

MoDo är liiite bättre än vad många härinne tror/vet.

ser framför mej ett liv i harmoni , när vi pratar negativt kval i vår. Trojkan Widebro/Karlin/Gradin ger mej positiv gåshud

Tarasov: Tysk arbetsmoral och amerikansk självförtroende. Låter som en oslagbar jävla kombo.

FRANS-MICHAEL: ´Typ Hitler/Trump, hmm....

FRANS-MICHAEL: hahaha

{9315}:
Ranta - Ruohoumaa - O'Reagan
Niederbach - Dickinson - Aagaard
Södergran - Vigenault - Woods
Ohlsson - AP - Walli
EJK

modomille: jag kan ha fel, men jag räknar med att han öppnar på topp som tidigare säsonger och sedan har han en torka i 25 matcher för att sen kanske komma igång lite igen på slutet.

Jag hoppas så inte är fallet. Men han får hålla i ett gäng omgångar innan jag suddar bort hans ojämnhet.

{8225}: Hjälp. Nä, tänkte bara ren klassisk tysk arbetsmoral och klassisk amerikanskt självförtroende. Det bästa från Europa och Amerika

Costanza: Do we have a new player signed? Sorry guys, i do not know swedish so i have to translate every message, one by one. I have looked on eliteprospects and i do not see nothing, maybe are just rumours.

Vet inte varför jag känner/tycker som jag gör nu men:

Ranta - Rouhomaa - Walli
Niederbach - Vigneault - O Regan
Woods - Dickinsson - Aagard
Södergran - Pettersson - Ohlsson
Pettersson/Ejk

Modohfan: there is a pretty solid rumour going around that we are about to sign danny o'regan, nothing official yet tho.

Modohfan: According to one of the biggest Swedish newspapers, we are very close to sign with Danny O’Regan. Henrik Gradin confirmed that they are very close, but didn’t confirm the name of the player.

Steken84: Vi sätter vår sämsta forward i förstakedjan. Helt rätt. Lär nog inte alls skapa dålig stämning i truppen.

wesslan: Mattias P skriver på x att O’Reagan främst är en playmaker vilket kanske inte talar för att han sätts ihop med Ruohoumaa

Ranta - Rouhomaa - Niederbach
Aagaard - Dickinson - O’Regan
Woods - Vigneault - Södergran
Ohlsson - Pettersson - Walli

*1921*: That would be a great addition to the team, happy to hear that

{9315}: Om OReaganvärvningen blir av tycker jag att vi ska gå på den skadade Greco när och om han kommer tillbaka i form. Som du skriver: Greco funkar i SHL och vi behöver en spetsspelare till så vi kan hantera skador på toppspelare bättre. Vi är för få i vår spets. Det borde vara lag på att man har möjlighet minst 4 forwards som är av absolut högsta klass.

Bad_Brett:

Handlar väl mer om varför Modo värvade honom. Har en större uppsida. Då kanske man ska ge honom chansen i en ny miljö. Sen sprider man spetsen ner i kedjorna

Steken84: Wali har sämre spelförståelse än OP. Han ska inte producera för oss. Bör spela på i en tredje Lina

M Horava:

Jag föredrar hellre en riktig stark defensiv back till som ett 2:a inköp efter den här spetsforwarden.

Eftersom vi förmodligen kommer att få spela väldigt mycket i försvar,
Skulle Rubins eller Brickley gå sönder eller avstängda, så är vi ganska spetstunna där på våra 6 backar?

Med detta menar jag att det är dax att skicka Berg och låna ut Walberg.

*1921*:
Gillar uppställningen känns naturlig.

Tarasov:

Nja.. tror inte Herr: O’Regan kommer hit för att spela i en 2;a lina.

Tror heller inte Gradin vill lägga regält med stålar för en spelare som endast skall spela i 2:a. lina
Och Niederbach är inte den sniper som vi har jobbat på att få in i 1:a.

Så jag tror Karlin kommer att köra på den här:

Ranta - Rouhomaa - O’Regan (Nu har vi klass rätt igenom o rätt spelare för ett PP1)
Woods - Dickinson -Niederbach (The kommer komplitera dem bra )
Aagaard - Vigneault - Södergran (Aagaard har också grit/en jobbig jävel att möta. Och med honom där så har vi fått en målskytt i den kedjan också)
Ohlsson - Pettersson - Walli ( Walli får väl bli 4:e linans sniper)

Silly: vi får se hur det blir! Men O’regano är både C och en jävel på att passa puck. Kan funka i första uppställningen riktigt bra ihop med finnarna. Blir nog många poäng där👍 men man får aldrig som man vill så han hamnar säkert i andra

« · 2567377 · »