1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545421 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9315}: Hans sambo är från Örnsköldsvik.

malkin: ja, det skulle definitivt kunna vara något som fäller avgörandet om allt annat är någorlunda lika.

{9315}:
Omöjligt att sia om, beror på vad vi kan lägga och tror att vi fortfarande kan stå oss rätt bra i en budgivning. Offensiva backar kan man dessutom aldrig ha för många av!

{9315}: Det kan även locka att få komma till ett topplag som spelar en frejdig ishockey, istället för att gå till strykgäng som Rögle eller Timrå.

{9315}:
7 säsonger i Modo var det väl?
Och vad sägs om ett ord från Hinken att han är tänkt att pela i 1: a backpar med Rundblad .
Allt är inte hugget i sten 😉
Så kör Rubins med Brickley! Eller Bernhardt.
Och Förjestad har ingen plats!
Rögle får snart hem en hemvändare!

Silly: hinken tror att sam inte missar så lång tid, låter positivt, men så är det hinken.

tre veckor till på roma, det visste vi redan.

{9315}: haha att hinken fortsätter uttala sig om skador överhuvudtaget, skulle lita mer på en skadeprognos från kim jong un vid dehär laget..

{9315}: Ja, innan folk får panik över ÖAs nyaste rubrik så är det fortfarande samma situation som MoDo själva har kommunicerat ut tidigare. 2-4 veckor ytterligare från den första prognosen om 1-3 veckor.

Grötskalle: Haha ja ta bort hinken från reportern för fan och sätt dit vem som helst.

Grötskalle:
Tror inte Gradin kommunicerar sina egna spekulationer om skador, utan snarare återger vad han fått till sig av läkare. Att bedöma tidsåtgång är generellt sett väldigt svårt särskilt om vi talar skador. Sen är det också en glidande skala när vi talar spelbar kontra fullt frisk. Tycker Gradin fått oförtjänt dåligt rykte här.

Tarasov: tror inte hinken menar nåt illa heller, jag tycker mer det är en rolig grej än att jag är upprörd över det. han har så fruktansvärt mycket förtroende från min sida att detta är nånting jag kan skoja med istället.

Tarasov: Det är ju liksom så hela konceptet med en prognos fungerar också. Man utgår från inledande bedömningen men det kan såklart alltid ändras allt eftersom. Alternativet är att vi inte får veta något alls.

Tarasov:
Grejen var ju att han i första läget ang Rouhomaa sa typ, 1-2 veckor men jag är ingen läkare, alltså ställde han ändå en prognos. Men skit samma.

{9315}: absolut är det så, hinken är nog bland det bästa som hänt modo i modern tid, att skämta lite om att han gett lite väl optimistiska prognoser på ett fåtal skador ska inte ses som kritik.

Tycker Modo verkligen ska fundera på att förstärka backsidan med en svensk back med bra ålder samt att han känner till shl sedan tidigare.
Lämnar han Schweiz så borde man försöka iaf.

Saleva:
Samtidigt sa han att det är svårt att veta, och att man får se. Rimligtvis har han bara återupprepat vad en läkare sa.

KB:

Vore intressant att ta del av andra lags sportchefer och hur pricksäkra de är i sina prognoser.

Vet att folk har kritiserat honom för att vara lite väl frispråkig i media men jag väjer ändå det före en mer återhållsam sportchef, jag är alltid idel öra när hinken snackar.

Hur många sportchefer värvar t.e.x. in yngre spelare och går ut med att deras mål är att ta sig tillbaka till nhl?

Någonstans är det väl slutmålet för alla men man har inte direkt hymlat om det med värvningar som rubins, ranta, lehtinen och eriksson ek.

Hinken skiljer sig från många sportchefer i flera avseenden.

Trilske: Är han extra frispråkig egentligen?, ser han mer som oerhört ärlig, kanske tangerar frispråkighet, men han känns extremt genuin. En hemmagrabb som inte behöver spela någon annan roll, typ 'vore en ära att få representera MoDo..blablabla'

Samma med Karlin, inget hittepå, dom är MoDo

Brickley kan bli kvar. Vad tycker ni efter hans start på säsongen?

Mackan: perfekt 6e-back. Ser gärna att han förlänger.

Om vi spelar shl även nästa säsong tror jag att Berg och Folin kanske får röra på sig

Ludwig Byström verkar för övrigt ha det tungt i DEL. Han får gärna vända hem i Jan/Feb

Mackan: tycker han skött sin roll mkt bra tror t.o.m. att det finns en uppsida

{9233}: Gillar inte riktigt tanken på att vi ska stå med öppna armar för alla gamla MoDoiter, som tidigare nobbat klubben, så fort karriären börjar gå knackigt. Tycker det är lite skillnad med Norlinder, som fortfarande är väldigt ung, och där NHL och MoDo känns som de enda riktiga alternativen.

Bad_Brett: hoppas åtminstone att Jesper Olofsson vänder hem till nästa säsong. Hade vart skönt med en naturlig målskytt

Modo bör gå efter
Lucas Ekeståhl Jonsson.
Vad händer om nån av Rundblad eller Rubins går sönder?

Är inte orolig för forwardsidan men skulle bli kännbart att ha Wahlberg som 6/7:e back

Bad_Brett: Men en backsida med Sellgren, Berglund, Norlinder, Byström och Ekestål-Jonsson på sikt hade inte gjort jätteont heller. Om vi nu ens får chansen att realisera något sådant.
Helst ser jag dock att Norlinder blir PP-back i Montreal och vinner Norris, kanske är båda alternativen lika troliga.

Tarasov:
Det glädjer mig att Karlin och Gradin såg det jag såg i honom. ( Eller tvärtom ?)
Jag har trott på honom ända sedan han kom i från Västervik och även efter sina katastrofmatcher i slutspeler när han var riktigt illa skadad.
Så ville jag ha med honom upp itill SHL

Han är stor som hus.
Bra på att täcka skott.
Har en regäl bössa.
Den kommer vi få se mer av tror jag?
Han är bra på skridskorna.
Det ser bara långsamt ut för att han är så stor.

Pelle säger ofta att han dominerar på träningarna.
Och det bästa av allt är hans ålder.
Han är tiilräckligt gammal för att ha gett upp sin NHL karriär. Men fortfarande har han ett par år kvar i kroppen för SHL spel. Han kan bli kvar ett tag tror jag?
Tror att Hinken kommer skriva minst ett 2 + 1 års kontrakt med honom?

Mano: Jag ser i ärlighetens namn Bernhardt och Näsén som betydligt större MoDoiter än merparten av de du nämner.

Mano: Wallinder blev ju nedskickad till AHL igår också. Han kanske vi har en chans på?

{10015}: Har inte Wallinder kontrakt med Rögle?

Bad_Brett: Byström är en blivande hemvändare oavsett hur det går för honom resten av den här säsongen. Är bekant med familjen, och deras plan är att detta ska bli sista året utomlands. Äldsta dottern börjar skolan till hösten, yngsta föddes nu i Tyskland och efter tre år står deras nya hus på Nötbolandet redo.
Dessutom hjälpte ju Ludwig till att övertala Rundblad att välja Modo.

Bad_Brett:
Det gick ut inför den här säsongen om jag inte missminner mig

Mr Goofy: Ja det stämmer. My bad.

Shangattay:
Jag får stånd när du berätta sådana där historier.
🤣🤣🤣

Bad_Brett: Verkar som att Brickley också med stor sannolikhet förlänger. Hoppas på bara ett år dår isåfall.

{10015}:
Det glädjer mig att Karlin och Gradin såg det jag såg i honom. ( Eller tvärtom ?)
Jag har trott på honom ända sedan han kom i från Västervik och även efter sina katastrofmatcher i slutspeler när han var riktigt illa skadad.
Så ville jag ha med honom upp itill SHL

Han är stor som hus.
Bra på att täcka skott.
Har en regäl bössa.
Den kommer vi få se mer av tror jag?
Han är bra på skridskorna.
Det ser bara långsamt ut för att han är så stor.

Pelle säger ofta att han dominerar på träningarna.
Och det bästa av allt är hans ålder.
Han är tiilräckligt gammal för att ha gett upp sin NHL karriär. Men fortfarande har han ett par år kvar i kroppen för SHL spel. Han kan bli kvar ett tag tror jag?
Tror att Hinken kommer skriva minst ett 2 + 1 års kontrakt med honom?

Silly:
Är Byström en sån fantastiskt spelare? Jag har dålig koll på honom men det låter ungefär som om Hedman skulle komma hem..

Saleva: han är bättre än Berg, Wahlberg och Folin. Kanske hade passat bra med Brickley i 3e backpar?

Silly: Brickan är kung, skall definitivt vara kvar med ett 2+1 kontrakt!
Han kommer dessutom växa mer och mer för varje match!

Saleva: Jag undrar också om Ludwig Byström håller för SHL. Känns tveksamt. Tror att Bernhardt lämnar efter säsongen även om vi klarar kontraktet. På sikt hoppas jag vi får hem Sellgren och Norlinder om han inte tar plats på andra sidan pölen.

Gusse: varför skulle Bernhardt dra efter denna säsongen? Sellgren drog så fort SHL ringde så nej tack har hellre Berra där. Norlinder ja tack kan gå in med Brickley ev Rundblad beroende på vad som händer nästa säsong

Bad_Brett:

Jag var på matchen i lördags och slogs av tanken hur skönt det var att norlinder inte spelade i frölunda.

Honom jobbar vi in vid tillfälle.

Gusse:

Såg bara någon match med kärpät ifjol men såg ut som han fick större förtroende än Rundblad, men kan ju vara för att han hade ett A på bröstet.

bollan123:

Stannade han kvar efter förrförra säsongen så ska det nog mycket till för honom att dra vidare, alla som stannade kvar efter den säsongen är riktiga kungar.

Södergran fick iaf högsta jublet under lineupen med råge, förstår att han vill förlänga kontraktet.

Trilske: Det äe ju lätt att bli poppis när man har Södergrans spelstil. Stor, tung, stark men riktigt bra teknik. Kul att kolla på minst sagt.

Finns ju en anledning att Foppa är en av de populäraste spelarna någonsin. Urkraft förenat med skicklighet är kul att kolla på. :-)

Gusse: Han och Rundblad var väl bra ihop i Finland ifjol, så känns inte otänkbart

MoDoNörden: inför nästa säsong tro?

{9233}: Nej, det är nog simpelt för att han är polare med Lassi.

Har dom släppt biljetterna till Modo - Timrå matcherna? Eller är dom redan slutsålda?

{10015}: Japp dom har lirat I samma lag.

« · 2578741 · »