1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545355 inlägg · 4159 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Costanza:

Vi behöver elaka MUSKLER!

Silly: Vore dock klädsamt om vi kunde värva annat än amerikaner.

Silly: näe MoDo är så klappkassa i BP så vi behöver inte honom å skapa mera bp!

Gavelo: eller hur! Ha sagt flera ggr att bra spelare finns oupptäckta i Tjeckien lige 1 . Gradin not so match.

Gavelo: eller hur! Ha sagt flera ggr att bra spelare finns oupptäckta i Tjeckien lige 1 . Gradin not so match.

Silly: Fan, du vill dra kortet mer än Tarasov och George!

Costanza: Som jag skrev tidigare i januari så behöver vi pytsa upp för bra gubbar, och givet bättre att göra det så tidigt som möjligt när spetsvärvningarna inte gör det dem ska, tyvärr, i mina ögon får det kosta vad det vill med tanke på vad man förlorar på att åka ut.

Robalob: Vi vet vilket jävla råttbo det är i allsvenskan toppen och att lyckas ta steget upp är riktigt svårt.
Modo bör undvika detta till nästan vilka kostnader som helst.
Det är verkligen inte tid för att snåla sig ur detta och det är heller inte tid att skeppa spelare för att hoppas att kärntruppen ska klara det.

Hinken har misslyckats kapitalt med flertalet av årets spetsvärvningar och nu måste han jobba övertid på en skral marknad för att reda ut problematiken.
Gissar att man ligger hårt på Reid Gardiner som man scoutat tidigare.

Gavelo: förstår inte riktigt vad det argumenteras emot, vi vet att modo har åtminstone bortåt 2 miljoner att spendera, vi vet att hinken letar dag och natt efter en ny forward. det finns inget belägg för uttryck som att snåla sig kvar som flera personer har uttryckt

däremot toppen om han är mer noggrann nu än vad han varit tidigare under säsongen, det sista modo behöver är en ny oregan eller hutsko. den eller dom spelare som kommer in behöver träffa, annars kan det i ärlighetens namn kvitta

{9315}: ändå fått intrycket att han varit och är mycket noggrann och kollar på sjukt många matcher. Det är jävligt svårt att träffa rätt. Hoppas han ändå har justerat något i scoutingen. Gissar dock att han i det här läget bara är intresserad av en spelare som garanterat är spets och snabbt kan komma in och leverera. Sjukt tvek till att ta in en transatlant i det här läget om han inte är inkörd på stor rink.

grimiss: Puljujärvi verkar ha det jobbigt i AHL. Töm kassan på honom så har vi någon som kan göra mål

grimiss: exakt. i oregans fall erkände han att han inte sett honom på plats och att det var något som var ett undantag baserat på situationen modo var i då

{9315}: Jag har aldrig sagt att han snålar sig, däremot säger jag att om det öppnas upp för en Gardiner/pulijärvi typ så hoppas jag han lastar in det som behövs och inte snålar bort sig.

Gavelo: Det intressanta blir att se hur länge sponsorerna sitter lugnt i båten. Gissar att det finns ett antal företag som gärna ser att MoDo håller sig kvar i SHL nu när man äntligen är tillbaka.

{9315}: Aha! Ja alltså som sagt, han har verkligen inte träffat rätt men tror också det är en sjukt svårt sits att vara i.

Bad_Brett: jag tror ekonomin är det minsta problemet, behövs det mer stålar så tror jag det löser sig, hittar hinken är riktigt bra spelare som vill hit men det kostar några lappar extra så ställer säkert någon upp om widebro stängt kassaskåpet. tuffare att hitta en eller flera bra spelare som också vill till modo, med andra ord värderar pengar högt.

kan tycka att det finns ett lockbete att få mycket speltid, men samtidigt... kom hit, du får spela med en svag center i ett lag som inte kan göra mål. det är inte hinkens pitch men agenten kanske lyfter ett varningens finger

Bad_Brett: Sponsorer trycker givetvis på om deras affärsmodell håller på att gå i stöpet, också därför många är villiga att skjuta till medel för att man ser en vinst på det i slutändan.

Ja nä Hinken har ett berg att bestiga, men är det någon gång han verkligen behöver leverera så är det nu och 2 veckor framåt.

{9315}: undrar hur hårt Foppa håller i stålarna? Förstått att han har tät kontakt med hinken. Måste vara svårt läge om hinken uppdaterar att de har en svindyr klassspelare på köpet och Foppa vet att han kan betala kalaset utan att det märks i hans plånka

grimiss: Jag hoppas att vi är klara med att finansiera vår trupp med hjälp av våra tidigare spelare.

Bad_Brett:
Pengaregnet

{9315}: att hitta en Kuusela 5 i tolv händer nog aldrig mer i min livstid. Tror vårt allsvenska gäng får tuffa på, förhoppningsvis hittar dom känslan från ifjol

{8225}: men varför är det så jääääävla torrt iår???

Bra betyg till MoDo och Ö-vik att behålla 08:an Kung Bernie med flickvän. Tyder på att klubben och stan gör ett bra jobb med att få spelare att trivas utöver lönen såklart.

Costanza: Jag tror att Bernie bara kommer bli bättre och bättre nu framöver. Vi såg ju vad som hände när han kämpade för att slippa spela i Timrå. Vad kan hända när han ska försöka rädda MoDos kontrakt?

Sigge: Ja, kan vara bra att slå i betonggolvet och sen slappna av och bara lira med axlarna nere. Minns när Foppa efter 8 poänglösa matcher blev uppkallad till Coloradokontoret och tuffe Crawford sa: "What are you doing? Start playing!"

Costanza: plusartikel i expressen om statusen i shl, 10 lag utöver modo jagar spelare. lägg därtill topplag i andra ligor i europa

hinken beredd att öppna plånkan rejält för rätt spelare men misstänker att det finns andra klubbar som gärna lättar på lädret också. tufft läge

{9315}: Inte säker längre på att vi behöver nåt nytt även om jag och Tarasov snackat KÖP under säsong. Slår man SAIK borta med andremålvakt och ingen förstakedja på hela säsongen så kan det gå ändå. Men vad fan, 2 mille över. Köp ett par Tjeck å Slovaker!

Costanza: ska det köpas får det vara något som är så nära garanti det går att komma i hockey att det lyfter laget. annars får det tuffas på med det här gänget och hoppas att det håller.

ingen ide att köpa en till oregan eller hutsko

{9315}: Bara Vela jag vill ha tillbaka i så fall. Tyckte han hjälpte MoDo när det blev tufft.

{9315}: ska vi vara krassa så måste det ju vara en spelare med Modo anknytning? Vi lär knappast buda högst. Även om vi kan matcha ett bud....hej vill du komma och spela med en av shls bästa kedjor med god chans till guld kontra hej vill du blöda som en gris och käka puck för att vi ska hålla oss ovanför kvalstrecket alternativt spela världens med ångestfyllda kval och sen bli kölhalad på vårt forum?

grimiss: Har vi 2 mille över så kan vi kanske hitta nåt. Jag är inte optimistisk här dock som du säger. Ingen är sugen att simma runt strecket vi är vid.

grimiss:
Jesper O!!

grimiss:

Hinken borde försöka plocka hit Fredrik Forsberg från HV som inte får spela. Där finns det potential.

grimiss: så svårt att säga vad spelare lockas av. vissa kanske vill spela så mycket som möjligt, vissa går endast till högsta budgivare, vissa bryr sig mer om att vinna än att ha en bra statistikrad... modo kan i allra högsta grad erbjuda 20 min per match och pp, kan säkert erbjuda ersättning i klass med andra lagen om en enskild spelare, vet inte om man får skriva in bonusar men om möjligt erbjuda x antal kr extra om spelaren hjälper modo hålla sig kvar. vinna däremot blir det svårt

men ja, modo är av många skäl inte högst upp.

Randy Marsh: känns osannolikt att hv släpper en spelare till den största konkurrenten om att undvika kval

Tarasov: exakt min förhoppning

Costanza: Kaut!😃👍🏻

Foppatofflan: Hade MoDo varit Desperados så hade vi köpt. Verkar som att klubben tror på gänget vi har. Svårt att gnälla då när man gillar The Three Amigos.

Foppatofflan: Kaut var tung också! MoDo köttade bra igår så jag fick lite hopp om framtiden. Har klubben lyssnat på mig?

Costanza: Kan Rätans hjälte Burman åka skridskor? Skulle behövas ett riktigt vildsvin som bökar upp returer framför mål.

Har 2 drömmar som borde kunna sammanfalla.

1: Vi styr upp Box Play så att Comet från Halden blir sämst i världen,

2. Styr vi upp BP kan vi sitta o njuta när kvalmatcherna/Slaget om Småland spelas

{8225}: Känns som att MoDo och vi fans håller ihop!

{8225}: Lika bra att vi tar guldet nu . Snackat runt med Tarasov, Bad Brett ,KB65, Rytter, Smurfen och JFK. NuMo kom in nu också!

Costanza: Står med fötterna på jorden fortfarande. Inget guld innan vi passerat Comet Halden i BP-ligan. Har inte så långt dit, tänkte åka o speja lite, på varför deras BP är så himla bra

{8225}: Så stolt över MoDo igår. Körde stenhårt och malde ner Västerbotten. Ingen gav upp och det var grymt att se.

Costanza: Jag tycker Näslund kan vara lite juste och skjuta på sin avtackning. Efter insatsen igår hade det inte känts omöjligt att skrälla mot FBK också, men som vi alla vet blir det alltid antiklimax när det vankas jippomatcher. Och nu pratar vi inte snöplig uddamålsförlust, utan 0-6 efter första perioden. Om dessutom Foppa är på plats lär det väl snarare stå 0-9.

Å andra sidan följer ju inte detta MoDo naturens lag. Höll på att tappa serieledningen ifjol, för att sedan rycka upp sig och vinna allt på slutet. Tappade två matcher mot Djurgården, för att sedan krossa dem med 4-0 när pressen var maximal. Nästan så jag undrar om det är någon medveten form av sadism, att de njuter av att se fansen lida för att sedan kunna bli hjältar i elfte timmen.

Bad_Brett: misär är trevligt ju

Bad_Brett: Nu måste du visa din Stora MoDo-kuk. Näslund vill inte se nåt annat, Costanzas snopp krymper dock om det är kallt i vattnet..

Costanza: krymper till 30cm 30slak i isvak

Foppatofflan: Va fan är det här för en idiot. MoDo är väl störst?

« · 2641157 · »