1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546937 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Koff: ibland kan man undra om vissa spelare spelat i samma lag. Vi har ett gäng på -15, -18 o -21 medans andra ligger på +7 o +5.

MorganaLefaey: frågan hur det blir med målvakterna. modos andra målvakt får max 15 matcher om lassi är hel och frisk? vill olle det eller vill han vara förstamålvakt? 25 i år och aldrig varit förstamålvakt seniort. är pontus bra nog att ersätta om olle vill lämna?

MorganaLefaey: En sak som förvånar mej. Vi har inte släppt in något mål när vi haft PP. Vet inte hur många gånger vi schabblat med pucken på blå och tappat den. Men inga mål bakåt, vi har nog en bra målvakt

{9315}:
Jag tror att inte Olle har några problem att hantera det?
Han visste vad som gällde!
Och han jobbar på nog på?

Annars skulle Hinken har öppnat för en förändring där.
Men han säger att dom är trygga och nöjda med dom 3 målvakterna dom har idag!

Padrone78: Ja, men nu sparar vi enligt uppgifter en massa pengar på detta. Mitt resonemang byggde på att han fortfarande fick betalt.

Silly: Undrar dock om han visste hur bra Lassi skulle vara?

{8225}: han signade för att vara etta i allsvenskan... sen gick modo upp och värvade en supermålvakt :)

MorganaLefaey:
Det kan man fundera på. Gäller att byta i rätt tid ;)

{8225}:
Det var nog inte många som visste hur bra Lassi var?
Och som sagt han skrev på tidigt för att vara 1: a målvakt i HA.
Men han visste nog också att han skulle bli 2: a målis om det vart SHL.
Det tror jag Hinken har varit väldigt tydlig med.
Och det förstog han nog säkert när det pratades om Olkinuora som 1: a målvakt.
Och vi fick en som var bättre?

{8225}: Förstå vilket monster Lassi kommer vara under ett bättre försvar. Vilket vi förhoppningsvis har nästa år. Sen även inga outs i kontraktet.

Lassi kommer vara THE målvakt nästa säsong.

Eltonius i mål för Västervik i kvalet.

jonsson: sjukt dåligt spel i den matchen. Kollar lite hockeyettan denna säsong och ingen av dessa lag hade direkt övertygat i ettan ens

{10015}: ingen ide att gripas av panik idag men backsidan löper risk att vara sämre än denna säsong

norlinder, rundblad, bernhardt, näsen, winberg, berg + en till... skriker inte här ska vi spela fantastiskt försvarsspel. bra potential att flytta pucken däremot

{9315}: Vi kommer inte att lira i egen zon nästa säsong!

Costanza: du kan hockey!

{9315}: Winberg och Norlinder har tvåvägsegenskaper. Norris blir rätt hårt drillad vad gäller defensiven i AHL, men nog ser jag gärna en som kan tackla lite smart och hårt. Kronwall-typ :-) Får se om Norlinder känner sig klar därborta eller hoppas han på en trejd.

Costanza: ser framför mig att det kommer hem (är helt övertygad om att han kommer hem) en ung kille med trasigt självförtroende. går inte alls bra för honom i ahl nu, gör knappt poäng och är -12 (skitstatistik) sämre än nästa back som spelar någorlunda regelbundet... det kommer att bli en process att få honom att hitta tillbaka till spelglädje och självförtroende

Costanza:
Nästa säsong så kommer kryssen på en målbur vara målade i orange,
Och den målburen kommer alltid laget vi möter att ha I varje period.
Widebro har fått klartecken på det av SHL.
Kul med nya grepp på att få en positivare hockey tyckte dom.
Ö- VIK blir ett pilotfall att pröva det!
Dom har döpt det till LEX Constanza!

Costanza:
Donald breasher saknar vi. Då kommer leksingarna höra knäclkeljudet ;)
Nä men vi skulle haft en kronwallar typ.

Koff:
Robert Hägg!

Silly: Får mer än gärna återvända! Fixar du? ;)

Silly:
Hade smakat.
Större chans att vi får ett JA av Donald än av Hägg tyvärr. Men hoppas Gradin smörjer upp han till den dagen han vill komma till Sverige :)

Koff: rob schremp spelar fortfarande, spelar i hong kong! 65 poäng på 15 matcher. leif boork fortfarande jättearg pga tofflor

{9315}:
HAHAHA 🤣🤣👍🏼
Ge boorken kalktabletter. Hjälper mot försurning

{9315}:
Det var väl Wikegård som stog i studion och dömde ut honom?

Silly: Vet inte om ni i TV4:s Late Night Elitserien i tisdags kväll fick se bilderna av Modos hete forward Rob Schremp som värmde upp inför match? Iklädd badtofflor, shorts och ett par gigantiska hörlurar på huvudet.

SPORT-Expressens krönikör Leif Boork gick i taket och ifrågasatte vilka signaler Schremp sänder ut till sponsorer och fans med ett sånt slafsigt beteende.

{9315}: Saknar Schremp. Han var grym!

Bad_Brett: och jag tänkte bryta men skrev nog inte ut det. Men men, remi på den? ;)

Läste nånstans att Jesper Olofsson ryktas vara klar och ska presenteras när hans klubb spelat klart.

Försökte då se hur slutspelet funkar i Schweiz, men verkar vara krångligare än att försöka förklara hur kvalet från ettan till hockeyallsvenskan fungerar . Dom är kluriga, alpnissarna

Niederbach kan ju inte få fortsätta, hur många chanser kan man få utan att prestera?

Asttrrom:
När Jesper gjorde sin poängbästa säsong NL 21/22 så hade han den här killen på andra kanten.

Han har spelat med Aagaard tidigare i Springfield Thunderbirds/AHL 17/18

Asttrrom: Förtydliga med vad prestera betyder för dig?
För mig har han presterat ungefär som väntat och jag tror nästa säsong blir ännu bättre

Asttrrom: Klart som fan Nieder ska få fortsätta! Ung, smart och har potential. Att skicka honom vore dumt och exempel på sådana beslut som en gång i tiden gjorde att klubbens förfall blev verklig. Man kan inte nog banka in hur viktigt det är att ge lokala talanger chansen.

Jag kommer ej att överraskas om genombrottet kommer under nästa säsong.

Asttrrom: Niederbach är i en ålder där karriären kan ta ett rejält skjut framåt. Jag tycker mig se att sånt händer vid 24 +/- år. Kropp och huvud har vid den åldern vuxit till sig. Mognad kombinerat med kroppens styrka ger den utväxlingen.
Behåll.

HalvHund: Fast jag vet inte om just Niederbach kan räknas in bland de lokala killarna då han drog till Frölunda och sedan Rögle hellre än att utvecklas här. När han sedan kommer tillbaka, stukad och med uselt självförtroende. Ska vi då ge honom en massa fördelar?

Då prioriterar jag mycket hellre de som valt att stanna som Jacobsson, Lucas P och Norén. De med genuint MoDo-hjärta.

{5647}: Har inte riktigt hängt med diskussionerna, men pratar ni om huruvida vi ska lösa honom från kontraktet? Gissar att han inte är jättedyr, så om det inte är så att han aktivt vill flytta på sig, ser jag inte varför vi skulle bryta med honom. Går ju alltid att låna ut honom.

{5647}: Respekterar din åsikt. Det ena behöver ju inte utesluta det andra här, då Nieder kan spela både center och kant.

Så i jämförelse med de du nämner så:

Är Norén back.

Jacobosson kommer att få chansen utan att det påverkas av Nieders vara eller icke vara.

Lucas P har ju Hinken tydligt sagt att han ska ha mycket matcher, så J20 samt inhopp i A-laget.

Så inför nästa säsong behöver vi inte vara svartvita på det sättet med Nieder i min bok.

Padrone78: Mitt inlägg handlade om specifikt lokala talanger (vilket var ett svar till Halvhund).
Inte om vi ska behålla Niederbach nåsta år, men har vi honom på kontrakt tycker jag vi ska behålla honom

{5647}: Nej inte menar jag att han eller någon annan ska få fördelar på något sätt. Tänker att han är lokal för att han kommer från bygden och för att han (iaf för mig) uppenbart besitter fina kvalitéer som hockeyspelare.

Det KAN ju ha varit så att när han åkte iväg som ungdom att omständigheter så som klubbens prestationer, andras råd, stora vackra frölundas löften mm gjorde en mycket talangfull spelare nyfiken. Det kan jag köpa OM det var så...

Sen är alla unga och oförståndiga, både idrottsmän och sofftyckare men alla har rätt till att få fler chanser i livet.

Jag tycker att det är rätt att satsa på talang i kombination med hängivenhet och jag tror och hoppas att det kommer lossna framöver för Theodor.

TJ, Noren och LP ska vi också satsa på och förhoppningsvis om ngr år även spelare som Milton G och Hugo H...

{5647}: Ah, resultatet av att vara kille och bara orka läsa senaste inlägget! :D ;)

S-vikaren: Problemet denna säsong var att han fick spela för mycket i den övre hierarkin och det klarade han inte av, så lite orättvist mot honom.
Han ska gnugga i tredje/ fjärde med måtlig speltid.
Klart killen ska ha en ny chans kommande säsong, sen får vi se ...
Hoppas dock på islossning!

Robin Ztorken L:
Jag är en av dem som har kritieserat Niderbach ganska mycket i år ( Med all rätt tycker jag också) många här inne sa att det är hans år.m.m.
Men Niderbach är ingen spelare för top 6.
Thats it! Han har fått massor av chanser och spelat där och i PP och dräller bort mycket puckar och passningar.
Och man kan inte bara motivera det med att säga att andra spelare typ Oregan, Hutsko, Råma, är sämre. Där måste Karlin har samma tålamod, till och med större.
Bara för att dom är värvade och betala för att dom spelarna skall " NORMALT" leverera där. När dom inte gjorde det så fick Nider sina chanser mer än väntat!
Med det sagt så tycker jag att vi inte skall bryta med honom, Han kommer att ta steg.
Men inästa säsong måste vi ta steg.
Så jag säger, Låt han vara med så som Jacobsson fick vara med. Och om han inte soelar till sig en plats så låna ut honom till ett topplag i HA så han får mycket speltid i en toppendag där. Och få självförtroendet att växa!

Silly: en spelare för topp 6 är ju precis vad han är. Kan absolut inte spela i en tredje/fjärdekedja. nIngen tacksam uppgift att ha nya kedjekamraten varje match och byta mellan center/ytter. Han är ung och behöver kontinuerligt spela samma position i samma kedja. Man ser ju att de offensiva uppsida finns där men hans mentala är inte med. nnGanska rimligt med tanke på att han alltid är den som kastas runt och hans ålder.

SPOODI: Ska han spela som topp 6 så kan det inte bli i Modo, då får det bli utlåning till topplag i HA, för det fixar han inte än så länge.

Silly: Han har spelat topp 6 för att han förtjänat sin plats. Vem tycker du borde gått före honom?

Nucky: Upplever att vi brottas ibland med perspektiven här inne....:D

Tänker att Silly menar att om vi ska ha ambitioner att ta nästa kliv behöver det komma in någon med högre kvalitéer än vad Theo har presterat och att han inte kommer att nå den potentialen till Sillys förväntan på en top-6-spelare nästa år.

Har jag någorlunda rätt Silly? Eller är jag ute och cyklar? :D

Nucky: Två spesspelare som vi aldrig fick.

SPOODI: Många här inne vill se Woods eller
Ranta med Vigneault i tredje nästa säsong för att få tre producerande kedjor. O’regan och Topping har spelat där i år. Varför är det uteslutet att Niederbach skulle klara en fast roll som ytter i tredje intill Big Sam nästa säsong?

*1921*:
Jag tänker

X- X - Olofsson
Aagaard-X - Woods
Niederbach- Vigge - Ranta
Ohlsson- Theo J - Södergran

Som basen nästa säsong OP/EJK fyller på.

Tror Niederbach har mer utveckling i sig.

« · 2669953 · »