1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534078 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9315}: Hur skulle du beskriva den gångna säsongen?

Jag visste att det skulle bli svårt att få speltid ? de som spelade gjorde det bra och vi var förhållandevis skadefria. Det var en speciell situation för mig, men lösningen när jag lånades ut till AIK var bra. Där fick jag en mer framträdande roll, mer lik den jag haft i Vimmerby och Västervik. Det gjorde mig gott att vara där så jag var mer förberedd för SHL-spel när jag kom tillbaka. Under slutet av säsongen tycker jag att jag gjorde det som förväntades av mig i en roll i SHL ? det gick bra.

Framtiden oklar

Det är sådant man får räkna med när man har ett optionsår. Om Modo hade sett att man hade kunnat använda mig i någon roll så hade jag nog inte sagt upp kontraktet, men nu blev det inte så. Men det är absolut inga hard feelings.

Det ryktas om en fortsatt anställning inom föreningen?

Jag har inte fått något erbjudande om det. Vi har bara snackat lite löst om det, så vi får se om det kanske kan bli så i slutändan.

Emil Wahlberg i Dagens Vimmerby: www.dagensvimmerby.se/sport/ishockey/e/157143/efter-karlekssagan-med-modo-sa-gar-wahlbergs-tankar-om-framtiden/

Känns som att MoDo vänt sig mer till Niklas Folin då att ta över Wahlbergs bredd-plats nästa säsong?

Framnäs: snarare att man vänder sig till noren och berg att slåss om plats 7-8. Blir ordentligt besviken om man förlänger med folin..

{9315}: Varfar sa sugen pa honom om man far fraga?

{10585}: vad tragisk du är! Nytecknat konto å komma in å spy galla på hela laget i allmänhet/ näsan,berna i synnerhet! Mår du bra MoDohatare?

Bössa 68: Nu är det du som ser det du vill se. Lägg ner.

{10322}: vad menar du?

Bössa 68: Jag menar att han absolut inte hatat på någon. Det blir löjligt om någon går med och börjar diskutera och blir uthängda som "MoDohatare" för att de inte anser att en spelare hållit SHL-klass. Snyggt sätt att exkludera nya medlemmar från HS.

{10322}: jag har väl aldrig sakt att berna har varit bästa backen i laget MEN tillsammans med näsen tycker jag dom löste sina uppgifter ändå.enbart min åsikt..

Nu har Hägglunds skrivit ytterligare ett litet kontrakt , bara 7 miljarder !
Nån liten peng borde vi kunna få till Costanza tjeck va ?

Bössa 68: Nej det har du inte, men du attackerade en ny medlem på HS som en rabiat hund för att han uttryckte sin åsikt. Det tyckte jag inte var OK.

{10322}: men samtidigt är detta ett forum för tyckande! Alla har en rättighet till en åsikt. Jag respekterar allas men jag vill gärna även ha en egen.

Bössa 68: Du respekterar inte allas åsikt om du kallar någon "MoDohatare" och kallar denne tragisk för att hen uttrycker sin på ett respektfullt sätt.

{10322}: men ge dig nu för fan! Sluta va fan håller du på med. Jag har en åsikt att berhard å nässen kan bli bättre nästa år, med god hjälp av karlin. Notera att det är min åsikt....

Bössa 68: Jag tycker att Bernhardt i början av säsongen inte höll riktig SHL-klass. Efter inledningen och fram till han gick ned sig på slutet var han en bra SHL-back.
Dock förstår jag inte hur han kunde få så mycket speltid där på slutet. Märkligt coachat.
Men jag tror båda kommer bli bättre den här säsongen när de hunnit lära sig.

{5647}: Vad tycker ni om Rubins säsong? Honom hade åtminstone jag höga förväntningar på inför säsongen. Han är en ”kompis kompis” så var lite kul att han dök upp i Sverige igen.

Bössa 68: Vad JAG håller på med? Är du full? Citerar dig själv för bara några inlägg sedan:

"vad tragisk du är! Nytecknat konto å komma in å spy galla på hela laget i allmänhet/ näsan,berna i synnerhet! Mår du bra MoDohatare?"

Peja: Tycker han överlag var bra! Hade kanske lite större förväntningar egentligen, men han gjorde mycket i det tysta.

Peja: Han gjorde en helt okej säsong men inte mer. Godkänd ändå skulle jag säga, men då han spelat med en väldigt risig Rundblad stora delar av säsongen har det ju påverkat honom också. Inte haft den mentoren som han skulle behövt och gjort lite för många misstag.

Tyckte det var synd att han inte använde sitt skott mer. Visade även på bra offensivt spelsinne stundtals.

J18 vinner andra matchen mot Leksand med 1-2. Nöd och näppe i slutändan. LP 2 poäng.

{10322}: herregud jag svarade ett nytecknat konto bonden, sen kom du som galna kusinen som har en åsikt,

Bössa 68: Jag pekade ut din fruktansvärt dåliga attityd mot en ny medlem som inte gjorde något annat än uttrycka sin åsikt.

{10322}: men varför? På ett forum är alla åsikter legitt!

Backar in

Robin Salo
Mattias Norlinder

Centrar/forwards

Jiri Smejkal
Lukas Jasek

Austin Wagner
Jeppe Olofsson

Skulle Hinken lyckas med detta så har han gjort det med bravur.

Dundee: Kör stenhårt på honom istället för jasek.

www.eliteprospects.com/player/190526/radim-zohorna

Smurfen:
Kaman inte göra ett byte.
Vi/Hägglunds får 2 st. Landslagsforwards av Tjeckien. Anställda under Hägglunds.

Tjekien får 2 pansarvagnar av Hägglunds.
😉

Bössa 68: Om jag behöver förklara varför så behöver du en ny uppfostran.

hockey_21: Riktig drömvärvning, men jag tror vi är rätt chanslösa att landa honom. Jag hoppas att jag har fel!

Bössa 68: kan vi inte hålla sams såhär inför Jesu återuppstå delse? Det har ju lite paralleller till Modos resa.

{10585}: han är en perfekt andracenter som fortfarande har möjlighet att bli ännu bättre, i bra ålder som svartvadet sa om alla värvningar han gjorde. han är både lurig offensivt och duktig i box play och vi vet att han klarar av shl.

hade varit mycket intressant att se honom i ett välcoachat lag som modo istället för kaoset i oskarshamn

{10322}: ok vi kan väll tycka olika men vi älskar väl laget i vårt hjärta💖

Bössa 68: Det gör vi garanterat! Glad påsk!

Bössa 68: Jesus hade varit stolt!!

Jan-Erik : Behöver inte skriva nåt mer då, du sammanfattade det så bra. Vi blev plötsligt ett lag att räkna med, i stället för att vara den eviga plantskolan som blev plundrad titt som tätt. Talanger ville plötsligt komma till Övik.

En ren o skär tränarikon som tyvärr gick bort alldeles för tidigt.

I morgon är det 80 år sedan han föddes, men odiskutabelt viktigaste värvningen MoDo gjort hitentills.

För den som är uppmärksam finns även en känd Hockeysnackare med på bild 3
Uppladdat:

500x0-skanning20240330-4.jpg

500x0-sandlin2.jpg

500x0-skanning20240330-2.jpg

Gavelo: Förstår inte exakt vad du menar, men givetvis hade jag velat ha kvar Josh, men att se han som en svikare mm blir bara tramsigt, efter 2 år

{8225}: Tjusiga bilder!
Och vad coolt att Ben Perrault är på hockeysnack.

{8225}: fantastisk bild på ben perrault framför flygplanet, klicka på den o förstora så ser ni att de tre kronorna i logon på planet sticker ut som alv-öron på den gode keepern :D

dempa: Haha, asdålig syn och alv-öron, funkar bara i MoDo, sen kom en ännu sämre, brrrrr

Supertrött: Ja, den gode Ben ger sej aldrig

dempa: Vem sitter ens på Påskafton o förstorar upp Ben Perrault, Ger dej 5 ugglor

grimiss: Ska Kenttä få nytt liv....igen???

{8225}: jag hänger i fortfarande💪

Nu kommer rykten från andra sidan viken! IF Sport ifrån Vasa ska gå ner i löner, och Axel Holmström ser gärna sig själv i Norrland då.

Hoppas vi kan erbjuda honom något extra gentemot Skell, Lule och Tiken? Vi behöver ett lyft centralt, tror absolut Axel kan vara ännu mer jämn än Dickinson!

Framnäs: Tycker Axel gjort det bra, men han har inte färgat i SHL ordentligt förut. Det skulle vara lite av en chansning att tro att han kan bära en toppkedja.

{5647}: Ja, det skulle vara ifall man köper ut AP, men då är nog Axel för dyr i förhållande till speltid.

Bad_Brett: jacobsson är tänkt som fjärdecenter nästa säsong.

Bad_Brett: Jag tror att både EJK och AP kan ryka. De har varit väldigt nyttiga för oss, men de har ingen uppsida som Theos eller Lucas P. Inte heller knytning till MoDo som Ohlsson och OP.

{8225}: Handlar inte om Josh.
Det handlar om att det snart inte finns någon kärna av ”rivalitet” mellan klubbarna eftersom spelare i extremt mycket större utsträckning går till konkurrenterna bara för ett större lönekuvert, något som var mer eller mindre förbjudet för 15 år sedan.
Hockeyn är sakteliga på väg att helt bli ett kommersiellt jippo helt utan riktiga känslor och jag tycker det är synd!

Jag anser att hockeyn var mycket mer än bara en idrotten förr, det var en plats där legender föddes, där rivaliteten grodde, där enögdheten och klubbhjärtan var i fokus och lagtillhörighet inte var något man köpte sig till utan något man förtjänade!

Gavelo: Desto viktigare att vi lägger pengarna på spelare som Aagaard istället för de som alltid går till högst bjudande. Det ska löna sig att vara lojal.

Gavelo: Det håller jag med om såklart, men stora mängder pengar förgiftar det mesta.

Men som tröst, läser du härinne så vet du att enögdheten aldrig lär försvinna härinne åtminstone

Skulle detta kunna vara vår förstecenter till nästa säsong? Får lämna Lugano.

« · 2681850 · »