1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534006 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
grimiss:

Intressant att hinken lyfte skridskoåkningen som det första han tittar på hos en spelare.

Vet inte om det alltid har varit så eller om han har omvärderat efter ett år i SHL och efter oregans dåliga trych i buggarna.

Verkar ju vara rätt svårt att färga i SHL om man inte har farten, om man inte är en playmaker av Guds nåde likt Rosén eller Lasch.

Bad_Brett: Haha, Bäckis frisyr i videon var ju modern vid tidpunkten. Många ”coola” spelare i alla lag sprang omkring med den där saken på skallen.

{5647}: Jag förstår egentligen inte varför så många blir så arga när andra har andra åsikter än de själva. Diskussionsforum finns ju till för just diskussioner och inte för monologer, och det blir inga diskussioner om alla tycker samma sak om allt. När det kommer till att kasta skit på egna spelare håller jag helt med om att en del Brynäsfans går klart över gränsen, men det gör många andra lags supportrar också.

Peja: Nu är ju Biffare inte alls sugna på att diskutera hockey med andra. Det tror jag vi MoDoiter tycker är lite tråkigt på ert forum.

Silly: Klart man undviker BIF framöver. Försökte snacka lite hockey men gav upp rätt snabbt,

Costanza:

Jag som varit medlem länge har märkt att debattklimatet har blivit tuffare men också att folk blir mer och mer lättkränkta för det minsta lilla, även om det inte är provokation, jag brukar aldrig provocera men i vissa forum om man skriver något som inte passar övriga så provocerar man? WHAT?

Kallas åsikt och får man inte ha sin egen åsikt utan att bli påhoppad eller blockerad är det verkligen illa.

Sigge: är man hjärndöd klarar man inte av kloka åsikter så är det

{10595}: Blir lite nojig om det slutar med att Hinken bara värvar en center.
Då har vi X - Vigneault - AP/Nieder -Theo med EJK och LP som backup. Det känns galet tunt och eventuellt svagare än fjolårets centersida beroende på vem som tar sista platsen.
Jag hade hoppats på något starkare.
Därför är en värvning av Måns Carlsson inte så dum ändå.
Han är stor, tung och fysisk och påminner på så vis en del om Dickinson. Får också lite fler alternativ vid skador osv.

Tycker personligen att varken AP eller EJK räcker till, och Nieder tycker jag passar bättre på en kant.

Vi har fördelen att platsen mellan Woods/Aagaard knappast är svår att sälja in och sedan en toppcenter som får Jeppe bredvid sig lär också vara lockande.

Nucky: Karlnjäveln måste ju lyfta in två toppcentrar!

Nucky: Allting löser sig. Jag tror på Gradin och Karlin. Costanza har förtroende för denna duå och The Three Amigos med Widebro.

Sigge: Förutom att dom vill ha sin egen ekokammare så ser dom ner på oss och tycker att dom är bättre än oss det blir ganska tydligt när man läster i den boken.

Sigge: BIF har problem med självbilden, Där har vi ändå jobbat på att vi ska bli mer ödmjuka och kloka.

Costanza: ”Det är inte lätt att vara ödmjuk, för den som är felfri som jag”

{7426}: Blir kul o följa allt skrivande under denna final serie mellan Brynäs och Dif. X kommer troligtvis att explodera.

Förresten så måste jag verkligen säga att cruncherz och ranch dipp var sjukt gott. riktigt bra tips!

JoJo2613: Ja, det är en oslagbar kombination!

Ja, man längtar till finalen faktiskt. Kommer vara underhållande till allra högsta grad. Om Djurgården kan steppa upp några växlar så kommer HS servar få jobba hårt 😅

{7426}: du är inte felfri vet att jag har sagt att du är dum i huvudet nån gång xD

SPOODI: Stämmer bra det, men det värsta jag blivit kallad på de här forumet är ändå timråit. Men men, man lär sig att leva med saker ;)

PS. Det är skillnad på felfri och missförstådd, jag är i kategorien missförstådd. :(

{7426}: så måste det vara!

mattias - 74: du provocerade med ett elakt inlägg om QPR ganska nyss, kommer jag aldrig att glömma.....ser allt bockfötterna och svansen skymta fram under prästkåpan din.

För övrigt börjar tåget till hockeyallsvenskan snart komma till slutdestinationen och som vanligt står tyvärr Hudik kvar på perrongen.

Nucky: jag tror det blir två centrar, det är planen, men ska spela djävulens advokat för en sekund

ranta-theo j-ny ytter av hög klass
woods-sam-mikkel
olofsson-toppcentern-niederbach

fjärdekedjan får sig en törn men det går säkert att lösa det med.

sen kan man laborera med det bäst man vill, nu är inte diskussionen han ska spela med han eller den kedjan ska vara "förstakedja"

men något sånt där hade kunnat fungera, det beror såklart på vilka nyförvärven blir också. men intressant att ge theo j speltid med två klassyttrar, vilka man än väljer att sätta på varsin sida om honom, och niederbach speltid med två toppspelare som förhoppningsvis passar honom bättre.

{9315}: Det blir 2 centrar om Hinken får loss 2, annars blir det en ytter.
Modo ligger långt ner i näringskedjan och har liten budget så hinken kommer behöva hitta något som inte har strålkastarna på sig.

{9315}: För i helvette bobby. Niederbacher ska inte spela förstakedja. Han ska spela i tredje eller fjärde.

{10585}: Han spelades väl i första hur mycket som helst förra säsongen?nSen är inte kedjesystemet riktigt som i NHL här heller.

{10585}: Att du inte ens vet vad spelarna i ditt lag heter är för dåligt.

hockey_21: Jag känner Niederbacher och han säger att det uttalas Niederbacher. Det stavas Bach men Bacher är också rätt.

{10585}: Är bekant med en polsk bra medeldistansare vid namn Adam Kszczot.

Enkelt att stava, men ett helvete att uttala, inte ens han vet det.

För att få MoDo-vinkel på det då, har inte Zacke polskt påbrå?

{8225}:
Jo det har han.

{9315}: Theo ihop med Ranta hade jag velat se. Båda har fantastisk skridskoåkning.
Nog den enda centern i dagsläget som hänger med Ranta.

Gavelo: men vi har väl snarare en medelbudget

Nucky: Härligt alternativ. Kan fungera! Glöder under grillorna där. Får se om Hinken hittar snabbare lirarare på marknaden.

grimiss: Ja det stämmer, strax under medel enligt Videbro.

Nucky: och jag har en känsla av att nieder kan funka med jeppe, så där vi har löst det :)

Tarasov: MoDo har en spännande trupp. Hoppas att många växer av våra talangplantor som TJ, Dansken och andra. Gillar att de lojala ledarna som Big Sam driver på hårt i fysen.

Ah men de var ett jävla snack dåå men det spelar ingen roll för Karlin är hemma era jävlar!

modomille: Glöm inte att George fortfarande är MoDoit.

Costanza: Då är du en lyckligt lottad. Tycker synd om dom som måste följa Brynäs och Timrå dag ut och dag in..

modomille: Jag och Nomaden ska skåla på Lottas snart. Många säger att jag borde bli diplomat.

{10585}: Så han heter Niederbacher, det stavas Bach men uttalas Bacher?
Jahapp? :-)
Lördagkväll i Nolaskogs…

Costanza: mikenomad? Han måste känna sig utanför när kvinnorna flockar runt MoDoiten George.

{8225}:

Det inlägget var med glimten j ögat och inte meningen att provocera på något sätt 😃🙌

Costanza: Tror Nomaden är Taxi-driver. du tror han ska vara snäll, men han är nog jävla så less på MoDo-patrask, Brynäs-patrask, t.o.m Timrå-patrask o all annan skit i samhället.

Innan ni ses på Lottas , står han framför spegeln och upprepar “You talkin' to me? You talkin' to me?. Måste du nödvändigtvis gå dit, skippa Costanza-attityden och ligg lågt, allt för din säkerhets skull. Vi vill läsa mer visdomar från dej framledes

mattias - 74: Så tolkade jag det också, du är ju trevlig, trots Bad Taste när det gäller att välja favoritlag

{9315}: det är huvve på pojken

KulltorpsOlli: Bonden bor i Timrå…..

Vad tror vi om Grundström? Sista kontraktsåret och just nedskickad till AHL.

Asttrrom: Bara o köpa! Skulle säkert kunna göra det fint med antingen Ranta eller Jeppe

KulltorpsOlli: ta inte bonden för nolaskogsare. Han är ett semitroll.

Padrone78: unna dig
Uppladdat:

500x0-9be0e2c5-620f-44af-8d69-6a9f1bfdf542.jpeg

{7426}: Nä tveksamt jag har bott i timrå 4 år tidigare och inte ens timråiterna är så där jobbiga.

Är bonden även prästenagnetha?

KulltorpsOlli: Precis. Vill ni ha Niederbacher förresten? Vet inte om han fungerar i vårt spelsystem. Kan nog spela med Walli.

« · 2691231 · »