1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529770 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
DomsjöIF: 3.3 gånger pengarna på MoDo är lockande, då vi är solklara favoriter. Det enda laget som kan hota med deras nuvarande trupp är Björklöven. Södertälje har alldeles för många spelare som tackar nej.

JonathanF: Karlskoga största hotet enligt mig

Greg P: Anfall vinner matcher, försvar vinner mästerskap.
Tror inte det är så givet att vi går upp som många redan räknat in.
Tror de kommer bli bra men man vet ju inte

SPOODI: ska bli spännande att se hur allas defensiv står sig på pappret när sillyröken lagt sig. Jag är hittils väldigt positiv till vår defensiv också.

SPOODI: Rundblad, Berglund, Bengtsson, Persson är alla top backar när det kommer till HA. Tror Rönningen kommer överraska positivt också. Sen kommer det in en ny back någon gång under säsongen också!

JoJo2613: Ja förstår inte riktigt vad vi förväntas ha för backsida för att den ska klassas som bra i HA mått? När vi gick upp hade vi Berra och Näsén som var monster offensivt (Och Bernhardt var iofs totalt överdominant i slutspelet) men sen vet jag väl inte om vi hade så himla starka kort?
Berg var/är en bra HA back. Ingman oerhört ojämn men i sina bästa stunder var han ju bra.
Folin och Wahlberg kan man väl förvisso se som bättre defensiva backar än många vi har nu men på alla övriga plan betydligt mer begränsade än typ alla nuvarande? Så kan möjligtvis köpa att rensa framför kassen kan vara där vi brister men helt ärligt har jag dålig koll på hur våra nya backar är på det. Är ju mer en inställning än skicklighet också.

JoJo2613: Jä… pessimister 😉
Det är självklart att vi spelar SHL snart✌️
Tänk positivt
Hinken har värvat ett grymt lag.

SPOODI: Det är det enda orosmolnet i min värld. Att gå upp en gång med resultat som 6-7, 4-6 i finalen kan funka, men knappast två gånger.

Karlin och Freddan måste sätta en defensiv och Werner/Olofsson måste vara bra säsongen igenom. Då kanske, kanske vi kan se framemot en ny SHL-säsong 26/27.

1921ofHockey: Hinken går all in på Omark. Modo snittar 7 mål/ match.

SPOODI: Taktiken är solklar! När alla lag försöker sätta sina spel och få ihop grupperna den första halvan av säsongen så spyr vi in mål i deras kasse!
Sedan runt jul, när vi leder serien med 20p, så värvar vi backar inför slutspelet!

Blake: Om vi knåpar ihop en någorlunda defensiv struktur borde det gå vägen. Det kommer iaf vara lättare att hålla tätt mot Vimmerby än när vi mötte typ Färjestad borta

SPOODI: Det är dock mer sant i SHL än i hockeyallsvenskan. I HA kan du i princip ta dig hela vägen till final enbart tack vare ett par-tre ruggigt bra forwards.

Sigge: Det är ett lagspel och forwards ska jobba defensivt också. Glad att det kommer in lite karaktärer och inte glidare på den fronten nu. Får bli mer skägg utan Hägg..

Costanza: Hade särskild matte på högstadiet, så gnäll inte om jag räknat fel på nån dag.

Men, visst längtar man till att se nya MoDo spela. 67 långa dagar innan vi möter Löven . Minns inte när man hade så mycket förhoppningar inför en säsong

Costanza: Som man lär barn, 5 försvarar o 5 anfaller, inte svårare än så

puffe2: MP skriver att Larsson hade till idag på sig att bestämma sig, hoppas han har skrivit på så man slipper bli besviken nu.

Sigge: Leder vi serien vid jul så kommer spelarna vilja komma för att va dom som hjälpte oss upp. Som Vela, Brickley, Halloran tex.Ser ju bra ut på CVt!

erjo: Nu tror jag att om det inte blir något med Larsson så kommer vi kunna hitta något annat intressant för den rollen också. Vi har top6 "locked in" så vi kan sitta lugn :)

erjo: Hoppas Larsson har mer info än MP

erjo: Då borde i sånt fall nyheten komma i morgon? Eller brukar man droppa sånt kvällstid också?

Någon som har koll på hur mycket våra största konkurrenter har kvar och värva? Dvs Löven, BIK, SSK och AIK?

Icetheman: Fick detta av en kompis , han brukar inte ha rätt i vanliga fall 😅

" Emil Larsson 100% klar"

Så ta detta med en nypa salt !!!

puffe2: Alltså, MoDo verkar ha tänkt testa alla möjliga kedje- och backparskombos på försäsongen, med tanke på hur många matcher som är planerade! Hur många som helst (alla?) kommer sändas i Expressen-tv dessutom. Inte världens bästa produktion kanske, men var helt okej förra försäsongen i alla fall.

Lena Drake: Kommer nog se ganska mediokert ut i de första matcherna då vi kommer ha så många nya spelare jämfört med de andra lagen. Hoppas i alla fall att vi är klara med formationerna innan HA börjar, vilket vi inte lyckades med förra säsongen.

JonathanF: Har snart gett upp med att få ett spelschema för säsongen, kanske HA planerar att offentliggöra en omgång åt gången, man undrar hur det kan ta sån tid, snart två månader sen det stod klart vilka 14 lag som ska spela...

Keriksson: Det är smålandslagen som klagar på schemat och vill ändra... Har ju gångavstånd till majoriteten av resorna sluta klaga fan släpp schemat!

SPOODI: Det är fan vi som ska klaga om någon, Löven och Östersund också. Tvingas åka ner dit till Småland 5-6 gånger på en säsong. Ska bli skönt att sopa banan med dom iallafall för det ska vi fan göra, enda hotet är Oskarshamn, Kalmar får säkert ett tuffare år nu, Nybro är 10a som bäst nu när nestorn Tommy Samuelsson lämnat, Vimmerby och Troja ska vi ta 20 p mot minst om motivationen finns där.

erjo: jag tycker det verkar lite för bra för att vara sant så jag håller viss distans, det är trots allt ett rykte, om än ett gediget sådant. Men har ju hänt förr, var det Näslund som hade en spelare på g som typ vände på flygplatsen ?

grimiss: Marcus Nilson. Men tror inte Hinken går ut med någon som inte har signaturen på kontraktet.
Näslund var ju lite snabb där.

Monno: Jo Hinken har ju aldrig släppt något namn innan det var bläck på pappret så att säga. Och om det nu stämmer att Larsson hade en deadline för att bestämma sig kan ju vara för att Hinken har andra namn han jobbar med också.

JoJo2613: kommer presentera Larsson idag sägs det.

Sjöåkern33: Emil Larsson presenterad! Bara att bocka och buga för hinkens arbete senaste månaden.

x.com/modo_hockey/status/1932363574195695645?s=46&t=_4IO4iMYyElsRY_4JdhC5Q

MoDoNörden: sjukt.

Vilken jävla forward sida.

5/5 till hinken på forwards.

grimiss: Vilken jäkla signal att ge honom 3 år också. Det här är det nya MoDo hockey utan handväskor!

MoDoNörden: Synd att Dif gick upp, hade kunnat bli intressanta matcher i matchen mellan Larsson och Grewe 😁

Sigge:
Handväska kastad!!!

Tarasov: Word

Grymt, längtas till nedsläpp

grimiss: instämmer! Revenge of the Hink! Satan vilket lagbygge. De menar allvar. Fasen vad fint att se!

" I två säsonger var Janne lagkapten för MoDo innan flyttlasset gick vidare till annan ort för familjen Larsson.

– Det är några år sedan nu och jag var väldigt liten, men jag sa till farsan när jag pratade med honom nyligt, att det blir som att komma hem, säger Emil Larsson och skrattar.

snowden:
Kan du inte fixa en meme på det

Tarasov: Ingen som gjort en ny laguppställning än. Det börjar bli slappt.

NuMo:
Uppladdat:

500x0-laguppstallning.jpg

M0D00000: Dra mig baklänges på en flakmoped. Vilket lag att ha i HA.

Nej, Aftonbladet. Han är inte klar för DIF. Han är klar för MoDo.
Uppladdat:

500x0-img7106.jpeg

Tarasov: Bye bye purse
Uppladdat:

500x0-img9145_Agm5mx9QPodLBPY.jpeg

Uppladdat:

500x0-img9146.jpeg

snowden: 😂😂👏

TickledDonkey:
Nu kan Hinken i lugn och ro sätta sig ner för att bara fokusera på att hitta och plocka in en Spetsback till slutspelet.
Nu har vi med dessa rutinerade värvningarna fått ett större kontaktnät...
Det kommer vara ganska lätt att få hit en tongivande back ..till ett sådant här lag..
Jag hoppas han kan hitta en stor tuff back med en jävla slägga på blå linjen.

snowden:
Den var klockren…. Utgår ifrån att du får en gilla från Modano

« · 2886469 · »