1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 529877 inlägg · 4121 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Silly: Känns som att Hinken-kritik-index har gått ner här på forumet en del på slutet. Jag undrar varför🤔

Tarasov: En sista
Uppladdat:

500x0-img9147.jpeg

1921ofHockey: Tro om Widebro sitter och sliter sitt skägg nu då han ser hur mycket det spenderas😂

TickledDonkey: frågan är ju om hinken inte bara värvat jävligt bra spelare utan även relativt ekonomiskt och smart?

Helvetet vilket lag! Nu tycker jag fan synd om Karlin o Co som måste fundera ut kedjor. 😁

grimiss Kelleher gick ju ner i lön mot vad han hade i DIF så jag tror nog Hinken har varit duktig. Kanske finns några saftiga shl bonusar inlagda i kontrakten.

grimiss: Nyckelbegreppet i det sammanhanget är i så fall "relativt". Att det kostat är det inte tu tal om.

Grymt jobbat av Hinken! Lyfter på hatten.

TickledDonkey: nog måste vi fått ett anonymt tillskott i kassan? Detta bygge måste ju kosta!

Sigge: Japp. Tycker också många värvningar och inte minst Larsson känns väldigt synkade i sina resor. Mkt revansch, bevisa att man ska lira på högsta nivå

appoF: Alltså va glad man känner sig idag som Modoit 🇮🇹🇮🇹🇮🇹

snowden: Från Bianca Ingrosso till Donald Brashear som rådgivare😊

appoF: En liten genomgång i dagens ÖA idag och det går bra för många av Öviks företag!

Någon som törs ställa upp Modos PP?
Den är inte lätt

snowden: Vi får plocka målisen varje gång vi ska lira PP så får vi in en extraspelare för att lösa problemet!😁

snowden: Fasiken också vad ska man nu göra under två månader, inga fler nyförvärv att hoppas på..;-))

snowden: Modo har väl iallafall 11/12 gubbar som är aktuella,

PP1/2:
Swelikoff Larsson (Framför)
Kelleher Olofsson
Rundblad

PP1/2

Topping Måns
Andersson Fitzgerald
Berglund

snowden: PP1:
Point: Rundblad eller Bengtsson
Bumper: Larsson
Kanterna: Olofsson, Kelleher
Buffel framför mål: Carlsson

PP2
Point: Berglund
Bumper: Topping
Kanterna: Andersson, Fitz
Buffel framför mål: Swetlikoff

M0D00000: När man kan sätta Måns C i tredje med 54p på 64 matcher senaste gången han spelade i HA, då vet man vilket lag Modo har på gång. Får Karlin ihop denna namnstarka skara till serien då har vi en rolig vinter framför oss.

Vi kommer ha en riktigt bra stomme till SHL 26/27 ifall vi går upp den här säsongen. Werner och Anton Forsberg på målvaktssidan känns inte helt orimligt heller.

Heyerdal: Emil Larsson kommer göra kaos i HA!

Emil Larsson - Fitzgerald- Jeppe O
Swettlikoff - Topping - Kelleher
Måns - Gästrin - Mattsson
Sebbe - Bjersa - OP
Falken

Blir laget att slå helt klart!

Bra jobbat Henrik Gradin👍

Heyerdal: Linus Anderssons presentation får dem ju dra ut på så man får de klassiska "nyförvärv" på notiser

Chamez: bra forwards, risk för att bli framtunga tror ni? Eller är balansen ok

Sigge: Vem är Andersson?

grimiss: Forwardssidan är i princip ett SHL-lag. Bättre än fjolårets lag garanterat. Målvakten känns riktigt riktigt bra på allsvensk nivå. Det enda frågetecknet är bredden på backsidan. En leftback till och vi har kanske allsvenskans bästa lag genom tiderna. Utan att överdriva hoppas jag

Janne G: Jag tror Karlin har bra koll på läget. Jag tror inte att kedjorna kommer se ut precis som jag la ut dom. Förutom fjärde då. Jag tycker ändå det är ett balanserat lag.

Janne G: Framtung gör inget, Det är i anfallszonen vi ska spela i!
Skämtosidå så tror jag våra backsida kommer överraska också.

Chamez: Linus Andersson som presenteras efter midsommar

Janne G: Man behöver minst en back på 90/100kg klassen till som kan stänga motståndet, man får inte glömma Noren som kommer smyga som 6/7 back var väldigt duktig och tog för sig när vi gick upp senast (+20 i statistiken på drygt 40matcher) och spelat väldigt mycket i Mora/Östersund de två senaste säsongerna på HA-nivå. Det kommer bli Årets uppstickare. fyller 21 iår.

Janne G: Balansen tror jag är ok då vi ändå har flertalet defensiva forwards. Men en till defensiv back tror jag de flesta köper att vi behöver få in. Särskilt inför ett slutspel

Janne G: Nästan alla forwards är ju tvåvägsspelare så skulle inte oroa mig så mycket för det.

Chamez:
Och du bänkar Linus Andersson? 🤔

Janne G: Har ändå bra balans på poängspelare och rollspelare.
Såg att nån lyfte igår att vi har fler målskyttar än framspelare.
Fitz och Kelleher har båda riktigt fin spelförståelse, och kanske framförallt Jeppe som jag tycker tippat över mer åt framspelare senaste åren.
Rätt sjukt att Jeppe känns som en i mängden med 32 poäng ifjol i SHL.
Hade han haft en kortare startsträcka ifjol är jag helt säker på att han gjort över 40 poäng.
Sanslöst starkt lag.

Silly: Larsson och Molin, fint att arvtagarna till återbetalar det trauma som deras fäder skapade 98/99.
(För mig ett större trauma än uttåget 2016)

Har Bissett månne någon supertalang i arvslinjen som kan återbetala skulden? Annars kan jag tänka mig Djoos också.

Kära Henrik Gradin, vilket jobb du gjort! Vi kan inte önska ett bättre lag, ta nu en välförtjänt semester och njut av sommaren!

HejaKuusela : Marko Tuulola har två söner som är bra.

Silly: Hade helt glömt av Linus🤣 han är ska ju med såklart. Jag är för exalterad. Ber om ursäkt för mitt oerhört sopiga minne..

Janne G: Janne vi är som Hyrgårn full fart framåt

Peja: Kan inte ni ta alla tre bröder Styf?

Chamez:
😂😂😂

Janne G: alltså balansen kan tyckas aningen rubbad men ser det mer som att offensiven är så otroligt bra snarare än att defensiven väger lätt

Chamez: ni blir laget att slå, det blir spännande att se, ni skall ju få till det på isen också, löven fick ju inte till balansen, men det visste man ju😂

Sigge: ser fler med detta som alternativet, swetlikoff kommer överraska ALLA, är väldigt övertygad att han kommer vara våran ledande center, han kommer iaf vara SVETSAD i första powerplay framför mål. Ända spelaren jag kan sätta ut redan nu i pp och generellt är Swetlikoff framför mål och Jeppe till höger. Han kommer absolut inte lira 3 line efter jul när Fitz kommer. Hinken har grävt guld i usa igen.

Uppladdat:

500x0-pp-uppstallning.jpg

M0D00000: De sjukt vad man vill att pucken ska släppas nu, vi har ett poängrekord att slå!!

Sir: AB - MoDo gör rent ut sagt en jävla Silly season.

Heyerdal:
I dag slängde jag in lite pengar till den där Spetsback...

💵💷💶💴💷💶💵💴💷💶💵💴

Silly: Tror inte att det behövs, bättre att vänta och se hur det faller ut. I jul tror jag att vi kommer att ranka Persson som ny etta tätt följd av Rundblad…

Modomas: Precis, tror dock Rundblad dominerar, men oerhört stabil grund Hinken byggt. 66 dagar kvar till första match

Modomas:
Det var medlemsavgiften 😉

Janne G: Du behöver nog inte oroa dig, inte än i alla fall. Är det något sporten har lärt oss genom historien är det att det ska spelas om det först. Inget lag vinner en serie på papperet. Men vi Modofans är glada att vår sportchef givit oss chansen att vara med och slåss om det åtminstone efter den svåra säsong som var.

« · 2886599 · »